Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

@tırıvırı. bu tarz kadroların en büyük problemi genellikle kalite kontrolden geçmemeleri. X firması bunları çinde/taiwanda yaptırıp piyasaya sürdüğünde kendi kalite-kontrol elemanlarına kontrol ettiriyor ve üretimin büyük bir bölümünde gözlemcileri bulunuyor. Bize satışa sunulan bu kadrolarda ise olay tamamen şansa kalıyor, genelde 1-2 yıl sorunsuz kullanılsalarda devamında ufak çatlaklar başlıyor ve karbon malzemede bu çatlaklar çok büyük sorunlara yol açar. o yüzden pek tavsiye etmiyorum buralardan almayı, zamanın da ben de araştırmıştım ama youtube da bu aletlerin nasıl çatladığını gösteren videolar görünce vazgeçtim.
 
Scudo
Sadece görsellik (aero) için alan/alacak kişi hata etmiş olur. Sorarım size kaliteli ve neyin ne olduğunu bildiğiniz bir markanın AL kadrolu 105 setli, aksium jantlısı aynı para olsa siz ne karar verirdiniz? Bu soruya canı gönülden Salcano diyen olursa hiç durmasın alsın derim ben, eğer tereddüt yaşanırsa -Ha işte orada bir sıkıntı vardır.

(Benim burada herhangi bir markayı övmem ya da Salcano kötülemem gibi bir durum söz konusu değil sadece eğer alacaksanız düşünüyorsanız bazı şeyleri de gözden geçirmeniz gerektiğidir. O yüzdendir ki Salcano hariç bir marka ismi yazmadım.)

Benim açımdan anlam veremediğim nokta Salcano'nun kadro verisi, geometri bilgisi, .... vermemiş olması ve de SİZ DEĞERLİ BİSİKLET FORUM ÜYELERİNİN ÇOĞU, Çin'den gelen kadrolara HİÇ Mİ HİÇ SICAK BAKMIYORKEN, salcano logo koyunca bir sıcak baktığınızın farkında mısınız?
 
Sanırım adı yine SALCANO olduğu için, daha bisiklet çıkmadan,kullanılmadan gömülmeye başlanmış. Fiyat olarak emsalleri ile kıyaslandığında gayet de makul. Benim de en nefret ettiğim konu,madem yeni bir kadroya geçiyorsun,teknik verilerini yaz insanların bakış açısında bir fikir yarat. Nedendir bilinmez... Biraz zman verip kullanıcıların yorumları ve tecrübelerinden de faydalanılarak eleştiri yapmak,bana göre çok daha sağlıklı..
 
Salcanoya sıcak bakılması iyi yada kötü bir muhatap bulunacak olmasındandır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
Kadro kalitesi, fiyat vs. hakkında yorum yapmıyorum şu an, ama neden o yazı fontunda ısrar ediliyor, bu ürünler neden hala alıcılar için en gerekli özellikleri belirtilmeksizin gelişigüzel olarak son derece sıradan bir web sitesinde tanıtılıyor anlamış değilim.
 
Hatalar,ekslikler ve eleştiriler tabi ki olacaktır. Yazı ve site konsunda sizinle hem fikirim. Biraz büyük düşünmek gerek. Bayii kalitelerini işinden anlayan güleryüzlü insanların eline vermesi gerek Salcano'nun. Artık marketlerde Salcano bisiklet görmek istemiyorum. Ama dediğim gibi kendim bir xrs030 kullanıcısı olarak ve beni hiç üzmemesine de istinaden yazmak istedim. Belli bi süre zarfında bisikletin naasıl şartlara uygun olduğu ve nasıl kullanıcılara hitap ettiği belli olacaktır.
 
Çok güzel bi konu açılmış. 2017 yılının xrs 001'leri kötüydü ve f/p sayılacak bisikletler değildi. 2018 yılında Salcano güzel bi atak yapmış. Burada bu konu açılarak bu model bisiklet tartışılıyor ama ne yazık ki burada kadronun açıları, ağırlığı, geometrisi, ataklığı yahut rijitliği yerine markanın genel durumu tartışılıyor. Yani yargısız infaz oluyor yine. Konuda sanırım @Serkan Mıstınoğlu ve @Murat B. dışında tarafsız yahut faydalı denecek yorum az. İki arkadaş sağolsun marka antipatisi olmadan eleştirmişler..
 
@Sıradan Çinko Pil

Forumda günlük hit 1000 civari, bir gunde 4 tane aliriz aslinda. :cool:

@lealtad tespitiniz yerinde, fakat yorum yazan forumdaslara da haksizlik etmis olmayalim. Hepimizin bisiklet tecrubesi, birikimi farkli. Bu yuzden herkesin farki derinlikte yorumlar yazmasi normal :harika:
Ben de isterim, aramizda bir Cervelo muhendisi olsun :D yabanci forumun birinde gormustum, adam cervelo muhendisiydi ve manyak detayli bilgiler veriyordu, kadrolari nasil imal ettiklerini, surtunmeyi nasil hesapladiklarini vs. anlatiyordu. Verdigi bilgiler o kadar ileri seviyeydi ki ben bile cok az kismini anlayabilmistim, onu da unuttum zaten :D
 
@lealtad
Markayı es geçecek olursak başta internet sitesinden kaybediyorlar. Örneğin canyon' larda bisikletle kaç cm yüksekten atlayabilceğine kadar yazıyor. Bisikletin boyuna göre kadro açıları, boru uzunlukları her boy için yazıyor. Hepimiz bisiklet uzmanı değiliz, çoğumuz orada yazan bilgileri yorumlamayı bile bilmez ama her detayı görmek insana güven verir. Yahu en basitinden bisikletin ağırlığı bile yazmıyor. Bu durum sadece salcano özelinde değil. Türkiye' de corelli dışında bütün firmalarımızda durum aynı. Screenshot_20171230-163354.png
 
Bisiklette kullanılan dişli oranlı yarışa uygun seçilmiş. Spora giriş için ideal bence.50-34 genelde bizim gibi günlük tur yapanlar için ideal.bisiklet tasarım olarak moderm olmuş.bana merida reacto yu anımsattı.ağırlık bilgisi yok.tahminim 9 kg.civarımdadır. Çok tırmanmayacak amatör ile spora yeni başlamak isteyen için iyi.seçenek olmuş.
 
Kilo tahmininde bulunmak isterim. Minimum 8 kilo olmakla beraber maksimum 8,5 olacağını düşünüyorum.
 
(link) burda kullanılan kadro ve teknik verileri belirtilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Super bilgiler geliyor :D
T700 karbon kullanmis olduklarini da ogrendik o halde.

Piyasadaki cogu firma karbonu (video izlediyseniz gormussunuzdur, kagıt gibi oluyor. Siyah kagit gibi dusunun) (link) adli firmadan aliyor. Bu firma cok eski bir karbon fiber uretisi. Aslinda T300'den basliyor ama sanirim bisikletlerde kullanilmiyor, bisikletler en az T700'den basliyor, T800, T900, T1000, T1100 diye de gidiyor. Sayi yukseldikce fiyat ve kalite, en onemlisi saglamlik ve esnemezlik artiyor yani performans artiyor. Çin sitelerindeki çogu urun T700'den uretilir. T1000'den uretilenleri de var tabi, arama kismina 'T1000 frame' yazarsaniz da cok sayida kadro cikiyor karsiniza.

Konuyu dagitmadan devam edeyim, tanidigimiz buyuk firmalarin pek cogu da Toray'in malzemesini kullaniyor. Bilgisine ulasabildigim (emin oldugum) firmalar:
Pinarello; F10 kadrosunda T1100 1K kullaniyor (K kismini karistirmiyorum ama kisaca örüm şekli diyeyim)
(link)

Specialized'de isler biraz karisik ama onlarin da meshur FACT carbon'lari var. Her katalogda bas bas bagiriyorlar 9r 10r 11r 12r diye. Belki de Specialized de Toray firmasiyla calisiyor, fakat T1000 olarak adlandirmak yerine 10r diyor olabilir. Hem kendi reklamini daha iyi yapar, fark yaratir hem de kendi karbon fiberini urettigini dusunuruz (oyle oldugunu sanmiyorum, bu konuda da bir bilgi yok elimde) Fakat dedigim gibi, Specialzed firmasinin kullandigi karbon materyaldaki 9r, 10r, 11r, 12r ifadelerinin karsiliginin T900, T1000, T1100, T1200(varsa eger) oldugunu dusunuyorumm degilse bile buna cok benzer bir durum oldugunu ve bu varsayimin kiyaslama yaparken bizi yaniltmayacagini dusunuyorum.

De Rosa; hicbir sekilde belirtmiyor, Cervelo da ayni sekilde karbon cesidini soylemiyor. Canondale Evo kadrolarinin T700 ile T1000 karisimindan yapildigini soylemis biri. (Kadronun farkli borularinda farkli ozellikte karbon fiber materyali kullanilmis yani. Ornegin en cok basinc binen ve en dayanikli olmasi gereken yerlerden biri olan arka catalda T1000, zaten kalin olan alt boruda (downtube) T700 kullanmis olmak gibi)

Bu bilgileri aklimizin bir kenarina not edelim ve daha detaylandirmaya calisalim, daha once paylastigim ve bende buyuk bir aydinlanma yaratan bir basligi hatirlayalim;
Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu
Sondaki tabloda cok degerli bilgiler var arkadaslar. Specialized firmasi kadronun farkli bolgelerindeki borulara hangi buyuklukte yuk binecegini tespit edip, bu borulari ona gore inceltmis veya kalinlastirmis. Bu sayede hem hafiflik hem saglamlik gelmis. Fakat çin Üreticisi kadro gramajini tutturabilmek icin kadronun genelinde kullandigi karbon fiber katmanini komple inceltmis olacak ki, gramaji yakalamis fakat kadro resmen çöp arkadaslar. Çin malzemelerini elinizle tartma imkani olmussa kesinlikle bilirsiniz, çin malzemeleri inanilmaz hafif olur arkadaslar. Elimle çin kadrosunu da, gidonunu da, sele borusunu da tartma imkanim oldu ve gercekten tüy gibiler arkadaslar. Zaten ancak hafiflikten bizi yakalayip, cezbedip pazarlayabiliyorlar bu urunleri bize.
Bu bahsettigim başlıgı destekler nitelikte başka bir başlık, Gökhan'ın başlığı:
FM-066SL (6.9kg)
Bir onceki bisikleti yanilmiyorsam Specialized'di sanirim. Onu satti ve yapabildigi kadar arastirma yapip bu çin kadrosunu alip deneyimledi. Kadroya guzel malzemeler de koydu, oval aynakol yapragi gibi. Yani ortaya cok iyi bir makina cikarmaya calisti ama saniyorum beklentilerini karsilamadi, çunku bisikleti kisa bir sure sonra elden cikardi. (Yanilmiyorsam 1 yil bile kullanmadi bu bisikleti)

Çok uzun oldu ama benim fikrime gore kullanilan karbon fiber malzeme onemli, T700, T800, T900, T1000, T1100 arasinda elbet bir fark olacaktir güç ve esnemezlik olarak. Fakar belkide bundan daha da onemlisi kadronun yapilma asamasi, farkli borularda kullanilan farkli kalinliktaki karbon duvarlari. o_O Bunu da en dogru yapmanin yolu kadroyu pek cok testten gecirerek olabilecek en iyi esnemezlik/hafiflik oranini yakalamak. Biliyorsunuz bunlar ters orantili. Firmalarin asil parayi bu arge calismalarinda ve testlerde harcadiklari, bilindik firmalarin kadrolarina verdigimiz muazzam paralarda firma muhendislerinin maaşlarinin da ciddi etkisi oldugunu dusunuyorum. Çünku yukarida yazdiklarimin tümü ne kullanilan karbon fiber kalitesinin, (Gokhan'in T1000 kadrosu) ne de ayni geometrinin taklit edilisinin (specialized kadro testi) gercek performansi yakalayamadigini gosteriyor... :eek:

Hafiflikse hafiflik, karbonsa karbon, ama iş son 300 metrede pedala var güçle asılmaya gelince kopuyor dananin kuyrugu. İşte tüm sorularimizim cevabi orada, dura ace setin tiagradan neden 5 kat pahali oldugunun cevabi da orada o_O (en basit ornek; aynakol esnemezligi. Belki de bu yuzden Dura ace aynakol tek basina tiagra setten daha pahalidir :eek::D)

Yine cok konustum. Allah okuyanlara sabir versin :D
 
giantın da advanced ve prolar t-700 sl kadrları t-800.sl kadro da hıc esneyecek gıbı durmuyor acıkcası :).
en son cıpollını ve pınarelloyu arastırken bu bılgılerı detaylı ınceledım.gercekten bu ıtalyan kadrolar pazarlama vs dıyerek bu kadar pahalıdır dıyordum ancak laferrari nın şasisinin bi gösterimi vardı.eleman şasının surası t-700 daha onemlı noktaları stunları vs t-800 ,yanlarda koruma ıcın t1000 parcalar fln var dıyordu.en son da şasının tabanında ultra rıjıt ultralıght fln dıye anlatırken baktım kı mj46 kevlar katmanlı bı karbon zıkredıldı.çipollini nin kadrolar da tam da bu malzeme mj46 kodlu kevlar alaşım dıyebılırz.özet:çoğ para...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
@Serkan Mıstınoğlu Hocam teşekkürler, güzel bir açıklama olmuş, şahsen benim için öyle, kullanılan karbon kalitelerinin farkı konusunda bilgim yoktu, bu iyi oldu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu

7e0db104d6c432a1409838dc54956822.jpg


Geçen hafta Zurich Cycle Store’da çekmiştim
 
Geri