@Antecurs
Jantlar neden kötüden başlayayım dilim döndüğünce. Döner aksamlardaki ağırlık azalması (500gr farz edelim), size performans olarak kadronun 500gr daha hafif olmasından daha fazla etki eder. Hem önde hem arkada 36 telli olan mevcut jantlar yanlış bilmiyorsam 2200-2300gr civarında. Eli yüzü biraz düzgün, bilindik bir markanın jantı ise 1800 gr'dan başlıyor aşağı yukarı. Bu performansa önemli bir fark getirir.
Sele neden kötü? Sele yol selesi bile değil. Bu iş biraz anatomi meselesi ama sele ergonomik olarak en azından benim için hiç mi hiç uygun değil. Kaba ve ağır ayrıca.
Gidon ve gidon boğazını açıkcası tartmadım. Sadece ağır diyebiliyorum o yüzden.
Şimdi belki diyeceksiniz kardeşim ağır ağır da bu ağırlık bana yol, su, elektrik olarak mı ne olarak dönüyor diye? Çeviklik olarak dönüyor.
Bunu da aynı özelliklere sahip farklı bir bisikleti kullanarak tecrübe edebilirsiniz.
Şu durumu da açıklığa kavuşturalım.
Elbetteki bisikleti alan herkes yarışmak zorunda değil, ister bakkala giderken kullanın, ister sahilde gezerken.
Ben şahsen sürekli olarak kendimle yarışıp, kendimi geliştirmeyi hedefliyorum.
Dolayısı ile bu hedefe ulaşmamda bana yardımcı olabilecek komponentlere değer veriyorum.
Olay bundan ibaret
@D. Oğuz ben jant olarak Campagnolo Khamsin veya Scirocco düşünüyorum(ekonomik duruma bağlı). G3 şeklinde örümü çok hoşuma gidiyor. Almayı planladığım gidon ve boğazı toplam 450gr geliyor. Ancak üzerinde mevcut olanlar ne kadar geliyor onu bilmiyorum tabi. Sanıyorum ki bu değişikliklerle 9kg civarına gelir. Yanlış hatırlamıyorsam katalog verisi 10.25 kilogramdı.