Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

@mergin farkındayım. Hoodlardan tutarken rahat edemedim. Gidondsn tutmak daha rahat gelsi. Ayarları akşam yapacağım
 
Scudo
@Katilhamsi ben evde ayarlafim hoodlari. Yalniz gidon bandi sokulurken zarar görüyor dikkatli olun.
 
@Berkay*
Sele royal marka, setScreenshot_2015-05-09-22-13-40~2.jpg a modeli. Yarin bisiklet uzerinde fotoğraf çekerim. Ürünün fotoğrafı bu. 50 TL ye aldım.
 
Arkadaşlar merhabalar ,

Yaklaşık 1 aydır. Yol bisikleti arıyorum ve bu benim ilk yol bisikletim olacaktır. Bütçem 1200 lira civarıdır ve genel olarak triban 3 ve Salcano XRS 040 bisiklet önerdiler. Sizce ne yapmalıyım. Pek bir bilgiye sahip değilim. Triban 3 piyasada yok Haziran'a kadar beklememi söylediler. Sizce ne yapmalıyım ? :)
 
@Levent TURHAL

Triban 3 ve 040 ile aralarındaki en büyük fark bence tasarım. Ben 040 alın derim. Şuan 999 liraya satan yerler var internet üzerinden. Salcano XRS040 ı o fiyata alırsınız kalan 200 lira bütçenizin 50 lirasına güzel bir sele 150 lirasınada aksesuar eksiklerinizi tamamlarsınız. :)
 
@Levent TURHAL merhaba,

Triban 3 gelmeyecek diye biliyorum hocam, yerine Triban 500 modeli geldi. O da 1379 TL.
1000 TL için XRS 040 tam bir F/P bisikleti diyebilirim.
Kusurları yok mu,elbet var ama fiyatı bu kusurların hepsini kabul edilebilir kılıyor.
2x9 Sora set Triban'a karşı en ama en büyük tercih sebebidir bence.

Triban'ın da XRS 040'ın da jant setleri çok iyi değil. O konuda ikisi de eşit kabul ediyorum.
Sele olarak XRS 040 ciddi kötü. Değiştirmek gerek. Ayrıca gidon ve gidon boğazları çelik sanırım çok ağırlar.

Bu parçalar değişirse Triban 500 parasına, Triban 500'den daha iyi bir bisikletiniz olur:harika:
 
@VeyselKobal

Herkes aynı şeyi söylüyor. Ama kimse henüz bir açıklama yapmadı. Kendim için söyliyeyim bisiklet tecrübemde fazla olmadığı için farkı anlayamıyorum. O yüzden bir haftalık xrs 040 kullanıcısı olarak merak ediyorum.
1. Jantlar neden kötü?
2. Sele neden kötü?
3. Gidon ve gidon boğazı çelik ve ağır denilmiş. Yani bunları değiştidirdiğiniz de kaç gram yada kaç kg'ramlık bir haafifleme olacak?
Sonuçta bu bisikletleri alan kişilerin yarışlara katılacağını düşünmüyorum. Yol bisikletim olsun, donanımı iyi ve ucuz olsun diyen insanlar bunu alıyor. Yani bu bisiklet 10 kusur kilo. 8 olsa ne olacak, 6 olsa ne olacak? Kimsenin bir mesafeyi saliseleri ölçerek bitirmeye çalıştığı bir yarışta değiliz ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizözyurt
@VeyselKobal Bisikleti bugün tartıya aldım, 9.8 kilogram geldi. (Her şeyi çıkarttım tabi kafestir, km saatidir :))

Orjinal hali 11 kiloyu geçiyordu diye hatırlıyorum. Şu an r500 ve conti gp4000sII var, sele de değişik.

gidon ve boğazı, sele borusu da hafiflerse 9.2-9.3 dolaylarına düşer.

@Levent TURHAL ikinci el bölümünde bir ilanım var, isterseniz bir bakın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: V.K.
@Antecurs

Jantlar hakkında bişey diyemem ama görüntü olarakta üretim teknolojisinden dolayı üzerindeki sticker çıkarılınca jantın ayrık olduğu görülüyor. Bisikletten atabildiğiniz kadar ağırlık atmalısınız ki bir pedalla daha fazla mesafe alasınız. Ne farkedecek demeyin 12 kg bir mtb ile 17 kg bir mtb arasında dağlar kadar fark var. Boşuna 5 kg hamallık yapmaya hiç gerek yok.
XRS040 ın orjinal selesi zaten yol bisikleti için değil. MTB selesini alıp takmışlar kabalığından belli.
 
@Antecurs

Dediğiniz gibi onu 5-10 milyarlık bisiklete binen arkadaşlar anlayabiliyorlar, dediğiniz gibi ilk defa kullanan birisi için fiyat/performans olarak triban 3 ve xrs 040 çok iyi bisikletler. En az 30-40 km sürüşler yapıp, rahatsız olmadıysanız bir sıkıntısı yoktur selenin. Bisiklet işini ciddiye alan arkadaşlar var, onlara da hak vermek lazım tecrübelerini paylaşıyorlar, bu ağırlık olayı da tırmanışlarda kendini gösteriyor en çok yoksa düz yolda pek bir şey fark edeceğini sanmıyorum.
 
@VeyselKobal
@vraptor


Yani sonuç olarak 040 almak en mantıklısı gibi duruyor. Bi kaç parça değimişinden sonra güzel olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
@Antecurs

Jantlar neden kötüden başlayayım dilim döndüğünce. Döner aksamlardaki ağırlık azalması (500gr farz edelim), size performans olarak kadronun 500gr daha hafif olmasından daha fazla etki eder. Hem önde hem arkada 36 telli olan mevcut jantlar yanlış bilmiyorsam 2200-2300gr civarında. Eli yüzü biraz düzgün, bilindik bir markanın jantı ise 1800 gr'dan başlıyor aşağı yukarı. Bu performansa önemli bir fark getirir.

Sele neden kötü? Sele yol selesi bile değil. Bu iş biraz anatomi meselesi ama sele ergonomik olarak en azından benim için hiç mi hiç uygun değil. Kaba ve ağır ayrıca.

Gidon ve gidon boğazını açıkcası tartmadım. Sadece ağır diyebiliyorum o yüzden.
Şimdi belki diyeceksiniz kardeşim ağır ağır da bu ağırlık bana yol, su, elektrik olarak mı ne olarak dönüyor diye? Çeviklik olarak dönüyor.
Bunu da aynı özelliklere sahip farklı bir bisikleti kullanarak tecrübe edebilirsiniz.

Şu durumu da açıklığa kavuşturalım.
Elbetteki bisikleti alan herkes yarışmak zorunda değil, ister bakkala giderken kullanın, ister sahilde gezerken.
Ben şahsen sürekli olarak kendimle yarışıp, kendimi geliştirmeyi hedefliyorum.
Dolayısı ile bu hedefe ulaşmamda bana yardımcı olabilecek komponentlere değer veriyorum.
Olay bundan ibaret :)

@D. Oğuz ben jant olarak Campagnolo Khamsin veya Scirocco düşünüyorum(ekonomik duruma bağlı). G3 şeklinde örümü çok hoşuma gidiyor. Almayı planladığım gidon ve boğazı toplam 450gr geliyor. Ancak üzerinde mevcut olanlar ne kadar geliyor onu bilmiyorum tabi. Sanıyorum ki bu değişikliklerle 9kg civarına gelir. Yanlış hatırlamıyorsam katalog verisi 10.25 kilogramdı.
 
@VeyselKobal r500 de yeterli çok para harcamadan :) Katalog verisi olarak 10.25 girilmiş de 10.25 olması inandırıcı gelmiyor. Biri tartarsa iyi olur aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: V.K.
@D. Oğuz Bunlar da araçların yakıt tüketim verileri gibi :D
 
@VeyselKobal Yeni Golf'e laf yok, gerçek veri o :D (tamamiyle konu dışı)

Bugün görünce 9.8 i biraz hayal kırıklığı oldu açıkçası. Yok mu tartıcak şunu? :)
 
@D. Oğuz sanıyorum bisiklet dışında araçlarda aynı:harika:

Tartı için hassas bir tartım yok.
Seleyi, pedalları değiştirdim, birkaç da aksesuarım var (km kadans saati vs). Şöyle orjinaliyle tartacak bir arkadaş belki yarın çıkar :)

Edit: Şimdi aklıma takıldı 10.25 dediği hangi kadro boyu için o bile belli değil zaten :naslyany:
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
Herkese selamlar değerli arkadaşlar.Uzun zamandır aktif değildim ama pedallamayı bırakmamıştım.Emektar ilk göz ağrım xrs 300 veda edip 40 aldım bende.5700km yapmışım 3 yılda.Tabii stock kullanmadım onu.
emektar:
http://i60.tinypic.com/1118igm.jpg
buda yeni aldığım 40 :
alıralmaz ekstra yapılanlar.Daha birçok şey vakit buldukça eklerim bu arada herkesin xrs 40 ı nın jant telleri gümüş.Benimki kutudan siyah çıktı :)
-Race face evolve gidon borusu/265 grams (30.9)
-Shimano m520 pedal takımı/380grams
-vdo a4+
Fabrika verisi stock 10,25 üzerindekilerle;10895gr
http://i59.tinypic.com/2s125ba.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
Çok istersen olur derler ya, çok istiyorum inşallah birgün bende buraya koyacağım bisikletimin fotoğrafını :)

@orhan tosyalıoğlu hayırlı olsun yapacağınız değişiklikleri takipteyim :
 
bisikletin ağırlığına takılan arkadaşlar için soruyorum ben 96 kiloyum bisikleti alalı 1 ay olmadı yoğun kullanarak şu an 89 kilo ya düştüm bisiklete yüzlerce lira harcayıp maksimum 2 kilo hafiflettiniz diyelim ama siz bisiklete binmezseniz bir anlamı yok çok pahalı bir jant seti alırsanız bu sefer size kadro yetersiz gelecek hadi kadroyu değiştirdiniz sora seti malum giriş seviyesi size yetersiz gelecek bence bisikletinizi sadece sürün ve keyfini çıkarın inanın cb kupasında yarışan prof bisikletçiler bile bisikletlerinde illaki eksikleri vardır siz formunuza ve kilonuza dikkat edin gerisini boşverin
yol bisikleti alacak arkadaşlar 999 liraya bundan daha iyisini ve daha yakışıklısını bulamazsınız eksikleri kişiye göre değişir kimi selesini beğenmez değiştirir kimi jantını bu siz bisikletinizi kullandıkça eksiklerini anlarsınız sahibinden comda jant ikinci el jantlara bakın adam 3000 liralık bisiklet almış jantını değiştiriyor yine selesini değiştiriyor gidonunu değiştiriyor niye bisikletleri mi dandik ?

özellikle yeni başlayan arkadaşlar bu konulara niye takarlar anlamıyorum mevcut kilo 11 kilo ekstra 1000 lira harcadınız 8 kilo oldu bisiklet e yola çıkacan su alacan yanına patlak tamir seti yedek iç lastik tamir takımı ıvır zıvır harcadığınız 1000 lira nereye gitti bence yola çıkarken yarışcçılar gibi arkanızda arabayla gezmeniz gerekir harcadığınız paranın karşılığını almak için

Takmayın kafanızaaa boşverin bunları sadece sürün sürün kask alın tayt alın kilo verin xrs 040 size fazlasıyla yetecektir yoksa gidin o tipsiz tribanı alın
 
@Katilhamsi
Bence komple o gidonu değiştirin hiç rahat görünmüyor ne kadar ayar olursa olsun.
 
Geri