Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@ajajya abicim nerede suruyorsunuz bisikleti. Lastige bir sey batip patliyorsa her lastik patlar asagi yukari. Ben cocugun bisikleti icin en ucuzundan yama almistim bisikletciden. Uhu gibi birseyle yapistirilanlardan. Yama lastikten buyuk. Gayet saglikli oldu. Bence 10 tl ye 40 yama olanlardan al kullan.
 
Salcano'nun en güzel salcano fotosu şeklinde facebookta açmış olduğu yarışmaya benim bisikletin fotoğrafı günün kazananı olmuş.. Hoşuma gitti.. Paylaşmak istedim.. :)

(link)
 
@amoush00 bisiklet dunyasinda ki popülariten hizla artiyor. ;)

senin kullandığın gidon orjinal mi yoksa sonradan mı aldın. sonradan almışsan memnuniyetin ne derece. bende fsa vero compact model var emin olamıyorum alsam mı almasam mı diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@oktayakgoz
Hocam sonradan aldım . Aerozine diye bir marka .. memnunum. . Drop kısmının uzun olması büyük avantaj . Burada paylaşmıştım fotoları. Delta bisikletten aldım.
Bir de eklemek isterim ki! Elinizdeki size yetiyorsa yenisine borçlanmayın. Bisiklete çok para harcadık. Somebody must say ''STOP'' and ''JUST RIDE! ''
 
@Muhammed Çakın
Maşallah hocam pedallarına sağlık! Sargın çok güzel. Bisikletler pişti oldu. :)
 
@Muhammed Çakın
hayalimdeki tur.
ama zaman sıkıntısından dolayı değil sökeye, pamukkaleye bile gidemiyorum :(
 
@amoush00

elimdeki bana yetiyor aslında. çarşamba günü 150 km lik bi tur. cuma günü 80 kmli bi tur yaptım. aslında problemim yok bisikletimle. hiç bu tarz gidon deneme şansım olmadığı için ne kadar daha iyi onu bilemiyorum.
 
bisikleti alıpda jant ve gidonu değiştiron oldumu acaba ? Değiştirenler modelini ve kaç kilo azalttıklarını belirtebilirmi ?
 
@Apmomo orjinal gidon 900 küsür gram ağırlığındaydı diye hatırlıyorum. ben specializedin bir gidonunu aldım aluminyum. 360gram diye hatırlıyorum. zaman geçti baya :)

jantların ağırlığı da çıplak 2200 gram olması lazım. shimano r500 1900 gram civarı (200- 300 tl fiyat aralığında). mavic aksium 1800 gram civarı(450-550 tl fiyat aralığında). rollen elite 1550 gram civarı (550 tlden başlıyor genel olarak).
 
@Can Oksuz bisiklet konusunda çok yeniyim daha saçmalarsam affola .Jantlar çok tuzlu geldi bana , ağırlığı dışında kendisiyle gelen jantların ne gibi dezavantajları var ?

(link) bu gidonu beğendim . 300 küsür gram yazıyor internette , yani bunu alırsam bisiklet 9.7 kilo ya düşüyor değilmi ?
 
@Apmomo o yazan ağırlık doğru değil. Ben ortalama 600 gram gidondan azalttım. Ortalama 800-900 gram jantlardan azalttım. Pedallı 9.5 kg oldu. Kısaca o yazan kilolar doğru değil.

Ayrıca orijinal ürünleri genelde ağırlıkdan çok aerodinamik ve akıcılık olarak dezavantaj sağlıyor..
 
@Apmomo bilmediğiniz ve öğrenmek istediğiniz herşeyi yazın lütfen. bildiğimizi söyleriz bilmediğimizi de öğrenmiş oluruz. :harika:

O zaman gidonla başlayalım. gidonu ağırlığından ziyade (ağırlık azımsanmayacak kadar fazla kabul) yapısı itibariyle rahatsız bulduğum için değiştirilmesi gerektiğini düşünüyordum şahsen. Bahsettiğiniz gidon da güzel bir gidon. Eğer aceleniz yok ise merlincycles.com dan almanızı öneririm. Fiyatları bazı ürünlerde çok uygun olabiliyor. Türkiyeye de yolluyorlar. Örnek olarak verdiğiniz gidonun çapı 31.8 mm olduğundan orjinal gidon boynu da uymayacaktır. Emin olmamakla birlikte 22.2 mm diye hatırlıyorum. Ki gidon boynunun da zaten değişmesi kanaatindeyim. Bisikletimi ilk aldığımda ilk değiştirdiğim parçalar bunlar.

Jantlara gelelim. Üzerindeki jantlar bi kere ağır olmasından dolayı dezavantaj. Açıkçası gidondaki 600 gramdansa jantlardaki 600 gramın azalmasını tercih ederim. Akıcılığı da çok kötü. Arka jant resmen pedallarken fren yapıyor. Bisikleti kaldırıp bir tur pedal atın. Benim arka jantım 10-15 saniye boşta dönüyor.
şu videoyu izleyin aynısını kendi bisikletinizde deneyin. ne demek istediğimi anlayacaksınız. quick release olmaması da cabası.

Ama anladığım kadarıyla siz ağırlığa fazla takılıyorsunuz sanki. Ben de ağırlık ağırlık diye psikopatçasına her parçanın ağırlığına bakardım. Sonra dedim ki ben henüz yeni bir bisikletçiyim. Daha çıraklık dönemimdeyim. Bu bisiklet benim için gayet yeterli. Sora grupseti yetersiz bulmaya başlamıştım hele geçen ay :) Sonra şunu farkettim "9lu sora grupsetin en büyük vitesi bana yetmiyor değil, ben en büyük vitese yetmiyorum. Bunun hakkını veremiyorum ki..." ve fitness a başladım. Şuan kendi üzerimdeki fazla kiloları atmaya çalışıyorum. aynı zamanda bacak egzersizleri yapıyorum. kaslarımı upgradeliyorum. Şuan bisikletim kaç kilo inanın umurumda değil. Fakat kendi kilomu her gün kontrol ediyorum. Yediğime içtiğime dikkat ediyorum. Sadece size değil tüm bisikletçi arkadaşlarıma öneririm. :harika:

Salcano xrs040 2014 model için sonsöz. Evet gidon, gidon boynu, sele, sele borusu, jantlar ve lastikler değişmeli kanaatindeyim. Çünkü çok kötüler gerçekten. kaskınız ve taytınız olmalı. Tercihe göre 1-2 matara olmalı. Yine sele altı bir çanta ve içinde yedek lastik, levye bulunmalı. Onun haricinde gece ya da karanlık sayılabilecek zamanlarda sürüyorsanız aydınlatma mutlaka olmalı. Ve son olarak iş görecek bir pompa. haricen para harcamaya gerek yok diye düşünüyorum. Ha belki bi km saati gerekebilir ama hepimizde akıllı telefon vardır sanırım. Bir telefon tutacağı ile açarsınız runtastic strava tarzı bi program görürsünüz hızınızı temponuzu eğimi vs.
 
@Can Oksuz İlginiz için çok teşekkür ederim gerçekten. Dediğim gibi bisikletten ve parçalarından pek anlamıyorum , ilk olarak jant setini değiştirin demişsiniz fakat çok pahalı değilmi sizcede jant sentleri:hasta: ?

değiştirmem gereken parçaların (dediğiniz gibi ağırlık değil sadece aerodinamik için) bi listesini linklerle çıkarmanızı istesem çok şey istermiyim ? Mümkünse öncelik sırasına göre olsun zira öğrenciyim ve birden alabileceğimi sanmıyorum parçaları ki daha xrs040 ı almadım fakat en geç 1 hafta içinde alacağım .

gidonun rahatsız oldugundan bahsettiniz kullanılamayacak kadar kötümü veya ben fark edermiyim o kötülüğü çünkü 1 tur sedona 610 dışında yol bisikleti kullanmadım iyisini görmediğim için kötüsünü farketmem belki ve daha çok yeni oldugum için belkide tüm parçalar bana muhteşem gelir ama jant setini değiştirmem gerek eğer sadece 15 sn dönüyorsa . Tekrar teşekkür ederim

(imla hataları için üzgünüm )
 
Öncelikle şunu belirteyim. 2014 xrs040 alındığı haliyle binilmez değil. Ama bu upgradeleri yapmakta fayda var. Ha şuanki aklım olsaydı bir xrs030 alır mıydım. Evet alırdım. Zira bir gidon, gidon boynu, sele, sele borusu, jant değiştirmeye kalktığım zaman 500 liradan fazla para harcamam gerekiyor. Eğer taksitle alacaksanız bence xrs 030 daha mantıklı bir seçenek (2014 model olanından bahsediyorum).

(link)

Örnek burada var sıfır olarak 1550 lira fiyatı. Artıları maşası karbon-aluminyum karışık; sele, sele borusu, gidon, gidon boynu komple ritchey. Jantları da shimano r500. Ve üzerinde continental grand prix lastikler geliyor. Tabi tiagra set var 10lu.

Yok peşin alıcam diyorsanız kendinizi zorlamayın. Parça parça upgrade yaparsınız. Yapılacak olan upgradelerde şuna dikkat ediyorum. İleride sahip olmak istediğim bir bisikletin özelliklerine uygun olmalı. Ne gibi. Misal ben ileride güzel bir aluminyum kadro, karbon maşa, 105 5800 grupsetli bir bisiklet hedefliyorum. Bu bisikleti de parça parça kendim toplamayı düşünüyorum. Bu sebeple jant olarak kendime 11li ruble uyumlu mavic aksium seçtim çünkü gelecekte takmayı istediğim ruble 11li olduğu için tekrar jant değiştirmek istemiyorum. İleride şuanki bisikletimi parçalayıp satacağım. Jantlarımı saklayacağım. Yeni toplayacağım bisikletin üzerine bunları takacağım. Mesela gidonumu da böyle düşünerek specialized aldım. Ama gidon boynum idareten alınmış bir parça onu satıcam mesela.

Alabiliyorsanız eğer xrs 030 alın. Alamıyorsanız xrs 040 da kötü bir seçenek değil. Öyle daha bisikleti almadan upgradelere takılmayın. Bir alın binin eksikliğini hissettiğiniz parçayı imkanınız olunca değiştirirsiniz. :harika:

İlla salcano da olması şart değil. Kaliteli komponentleri olan bir bisiklet olması önemli. xrs 030 tam bir fiyat performans bisikletidir benim gözümde.
 
Yani madem xrs 040 ın söylenen parçalarını eksik buluyorsunuz o parçaların hepsini değişeceğinize o parçaların hepsinin iyi seviye olduğu xrs 030 alın. Ben öyle yaptım şahsen :) Jantlar, sele ve gidon kısımları üst seviye. Sıfırı 2000, ikinci eli 1500-1600 liraya bulabilirsiniz. Ama ikinci elde güvenilir kişiler bulmak lazım. Benim şansım çok temiz bi ikinci el bulup almam oldu. Bisikletten çok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Oksuz
@Can Oksuz

Çok teşekkür ederim yanıtın için . Haftaiçinde belli olucak belki xrs 030 alırım ama bu düşük bi ihtimal . Duruma göre bilgilendiririm sizi tekrar çok teşekkür ediyotum iyi pedallamalar
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Oksuz
Geri