@Apmomo bilmediğiniz ve öğrenmek istediğiniz herşeyi yazın lütfen. bildiğimizi söyleriz bilmediğimizi de öğrenmiş oluruz.
O zaman gidonla başlayalım. gidonu ağırlığından ziyade (ağırlık azımsanmayacak kadar fazla kabul) yapısı itibariyle rahatsız bulduğum için değiştirilmesi gerektiğini düşünüyordum şahsen. Bahsettiğiniz gidon da güzel bir gidon. Eğer aceleniz yok ise merlincycles.com dan almanızı öneririm. Fiyatları bazı ürünlerde çok uygun olabiliyor. Türkiyeye de yolluyorlar. Örnek olarak verdiğiniz gidonun çapı 31.8 mm olduğundan orjinal gidon boynu da uymayacaktır. Emin olmamakla birlikte 22.2 mm diye hatırlıyorum. Ki gidon boynunun da zaten değişmesi kanaatindeyim. Bisikletimi ilk aldığımda ilk değiştirdiğim parçalar bunlar.
Jantlara gelelim. Üzerindeki jantlar bi kere ağır olmasından dolayı dezavantaj. Açıkçası gidondaki 600 gramdansa jantlardaki 600 gramın azalmasını tercih ederim. Akıcılığı da çok kötü. Arka jant resmen pedallarken fren yapıyor. Bisikleti kaldırıp bir tur pedal atın. Benim arka jantım 10-15 saniye boşta dönüyor.
şu videoyu izleyin aynısını kendi bisikletinizde deneyin. ne demek istediğimi anlayacaksınız. quick release olmaması da cabası.
Ama anladığım kadarıyla siz ağırlığa fazla takılıyorsunuz sanki. Ben de ağırlık ağırlık diye psikopatçasına her parçanın ağırlığına bakardım. Sonra dedim ki ben henüz yeni bir bisikletçiyim. Daha çıraklık dönemimdeyim. Bu bisiklet benim için gayet yeterli. Sora grupseti yetersiz bulmaya başlamıştım hele geçen ay
Sonra şunu farkettim "9lu sora grupsetin en büyük vitesi bana yetmiyor değil, ben en büyük vitese yetmiyorum. Bunun hakkını veremiyorum ki..." ve fitness a başladım. Şuan kendi üzerimdeki fazla kiloları atmaya çalışıyorum. aynı zamanda bacak egzersizleri yapıyorum. kaslarımı upgradeliyorum. Şuan bisikletim kaç kilo inanın umurumda değil. Fakat kendi kilomu her gün kontrol ediyorum. Yediğime içtiğime dikkat ediyorum. Sadece size değil tüm bisikletçi arkadaşlarıma öneririm.
Salcano xrs040 2014 model için sonsöz. Evet gidon, gidon boynu, sele, sele borusu, jantlar ve lastikler değişmeli kanaatindeyim. Çünkü çok kötüler gerçekten. kaskınız ve taytınız olmalı. Tercihe göre 1-2 matara olmalı. Yine sele altı bir çanta ve içinde yedek lastik, levye bulunmalı. Onun haricinde gece ya da karanlık sayılabilecek zamanlarda sürüyorsanız aydınlatma mutlaka olmalı. Ve son olarak iş görecek bir pompa. haricen para harcamaya gerek yok diye düşünüyorum. Ha belki bi km saati gerekebilir ama hepimizde akıllı telefon vardır sanırım. Bir telefon tutacağı ile açarsınız runtastic strava tarzı bi program görürsünüz hızınızı temponuzu eğimi vs.