Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS030 Alu Kadro toplama

Kayıt
7 Ekim 2020
Mesaj
43
Tepki
183
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar,
Sona yaklaştığım bir toplama projemden sizlere bahsetmek istiyorum, başlık olarak açamadığım için bu başlıkta paylaşmak istedim eğer yanlışım varsa admin arkadaşlardan taşımalarını rica ederim :)

Aslında projeme Ağustos sonu çok uygun fiyatlı bir kadro bulmamla başladı. ( 2013 Model Salcano XRS030 = 200TL)
Temiz & sade bir görünüm istediğimden kadroyu İzmir'de oto sanayide boyattım, sağolsun çok iyi iş çıkardı ustalar.

Toplamda 2200TL gibi bir malzeme maliyetim oldu, eksik olan Zincir & orta göbek ve montajdaki kablolama işlemleri kaldı. Sanıyorum 2400TL gibi bir noktada, orta sınıfa yakın bir bisiklet toplamış olacağım 😊

Salcano XRS030 Alu Kadro ( renk kombinasyonu çok hoşuma gitmediğinden oto sanayide 125TL’ye boyattım) – 325TL
Karbon Maşa (Sıfıra yakın kondisyonda, zannediyorum triban serilerinden) - 300TL
4700 seri Tiagra kollar (ikinci el, sıfıra yakın kondisyonda, yeni seri) – 375TL
4600 seri Tiagra arka aktarıcı (ikinci el, çok çok iyi durumda) – 150TL
FSA Tempo (50-34) aynakol (ikinci el, dişleri çok iyi durumda, gri olduğu için renk uyumunu yakalamak adına mat siyaha boyadım) – 110TL
Sunrace (11-28) Ruble (ikinci el, hiç aşınma yok dişlerde) – 100TL
Merida Comp Jant seti (ikinci el, mükemmel kondisyonda, sahibi dt swiss’e geçiş yapıp bunları boşa çıkarmış, akıcılığı çok iyi, disk uyumlu) – 400TL
Michelin Dynamic Sport 23c (Sıfır, açıkçası burada bütçeyi biraz düşündüm, yağışta ve patlama direnci anlamında çok iyi değiller farkındayım) – 150TL
Tektro Merida Fren Kaliperleri (İkinci el, uygun fiyatlı buldum ve aldım) – 60TL
Gidon + Gidon boğazı + Sele + Sele borusu (İkinci el, Corelli marka bir yol bisikleti çıkması, çok iyi bir fiyat ile verdi arkadaş sağolsun) – 150TL
Yarı Entegre Furş + Gidon Sargısı (Sıfır, Decathlondan aldım) – 80TL

Çok uygun fiyatlı olup olmadığı tabi herkese göre değişir, ben single speed toplamak için başlamıştım bu projeye ancak Tiagra kolları çok uyguna bulmamla birlikte dayanamadım ve projeyi genişlettim.
Bu süreçte en iyi kazanımım, sıfırdan tüm parçaları toplarken daha önce bilmediğim onlarca detay öğrendim ve çok hoşuma gitti.
2 ay boyunca her gün ilk işim yedek parça başlıklarında bakmadığım bir günde nelerin eklendiğini kontrol etmek oldu ve bir çok bisiklet tutkunu ile iletişim kurdum :)
Zamana bıraktım ve kategorisinde iyi fiyatlı malzemeyi bulana kadar acele etmedim.

Mevcutta kullandığım Claris setli Peugeot GTR 920 yol bisikletim'de benim kullanım sıklığım & mesafelerim için oldukça keyifli ve yeterli iken, sanırım topladığım bisikletim şu an ondan biraz daha üst sınıfa çıkıyor gibi :)
Son halinin görsellerini de birleştirdikten sonra ekleyeceğim, şimdilik sadece topladığım parçaların bazılarını ekleyebiliyorum :)
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-12-04 at 12.21.09.jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-04 at 12.21.09.jpeg
    112,2 KB · Okunma: 252
  • WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (16).jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (16).jpeg
    124,6 KB · Okunma: 251
  • WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (15).jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (15).jpeg
    162,9 KB · Okunma: 238
  • WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (10).jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-03 at 23.50.32 (10).jpeg
    120,2 KB · Okunma: 228
Scudo
Kadromuz efsane olmuş. Benimkini yollasam onu da boyarlar mı ki?
Ayrıca jantlarda renk olarak iyi denk gelmiş, kadroyla uyumlu.
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
@lostidentity harika proje...maliyetin düşüklüğü bakımından benzersiz, bütün malzemelerin temini ne kadar sürdü, sahibinden.com dışında hangi mecraları kullandınız?
 
@Upper Architect

Selam,
Beğenmenize sevindim bordo / kırmızı / siyah tonları arasında seçmeye çalıştım tüm malzemeleri, umarım uyumu birleştirdiğimde de iyi olur.
Ben istanbulda yaşıyorum, kadro boyanma işlemini izmirde babam yaptırdı, isterseniz yaptırdığı ustanın numarasını & iletişim bilgisini alıp sizinle paylaşabilirim :)

@emir yakup bulut

Selam,
Maliyet olarak bana da çıkan kaliteye göre oldukça iyi hissettirdi, tüm süreç yaklaşık 2 ay civarında sürdü.
Neredeyse tüm parçaları Sahibinden'de buldum, bir kaç ufak parçayı Decathlon'dan aldım.
Erdoğanlar & Bisikletsepeti & Doğabisiklet'e de devamlı göz attım ancak acelem olmadığından günden güne parçaların ilana konmasını bekledim :)
Bir de usulünce bol bol pazarlık ettim, ilan sahiplerinin genelde diğer ilanlarında da ihtiyacım olan parçalar olduğundan 2-3'lü parçalarda arkadaşlar hemen elden çıkarmak için güzel indirimler yaptı diyebilirim.
 
@lostidentity

Tiagra 4700 kollar ve 4600 arka aktarıcının tel çekme oranları farklı olduğu için vites geçişlerinde sıkıntı yaşamanız muhtemel.

4700 üst seriden 11'li sistem 5800-6800-7000 ve GRX kollar ile aynı tel çekme oranına sahip. 11-28 kaset dişli kullandığınıza göre SS bacak bir 4700 aktarıcı masrafı çıkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
@Sadettin Z.

Selam,
Haklısınız, şu an denklemde tek soru işaretim bu aslında, monte edip şansımı denemeden farklı bir aksiyon almak istemedim.
İkinci el bir iki tane uyumlu aktarıcı var takip ettiğim 250TL - 200TL aralığında alınabilecek seviyede, en en kötü ihtimal ile sıfırı 300TL civarında bulunabiliyor.
Mevcut aktarıcımı 150TL gibi bir maliyetle almıştım, eğer çok rahatsız edici bir sıkıntı olur ise dediğiniz gibi 100TL veya 150TL gibi bir toplam maliyete ek riskim olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Eğer denk gelirseniz Shimano 5700/6700 kollar da 4600 aktarıcı ile uyumludur. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
Selamlar gerçekten projeye bayıldım Emre bey. Bu kadronun bu hale gelebilmesi çok güzel
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
@lostidentity Toplanınca gösterişli bir bisiklet olacağı muhakkak. Kadro üstüne herhangi bir marka/sticker uygulaması olacak mı acaba. Yoksa böyle natürel mi düşünüyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
@lostidentity Boya harika. Doğan slx'leri andırdı bana😁 bu gibi özgün işleri severek takip ediyorum. Ne zaman tamamlanır ?
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
Hayırlı olsun anlamadığım tek konu var jantlar disk uyumlu ama bisiklet ve maşa değil kumpas freniniz var .
Merida Comp Jant seti (ikinci el, mükemmel kondisyonda, sahibi dt swiss’e geçiş yapıp bunları boşa çıkarmış, akıcılığı çok iyi, disk uyumlu) – 400TL
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
@C.Koc İyi bir noktaya değindiniz. Jantlarda fren yüzeyi yok gördüğüm kadarıyla.

Kadroyu çok beğendim. Projeyi görünce bazı şeyleri canım çekmedi değil aslında. Halihazırda yol bisikleti alma arifesinde olduğumdan bu tarz bir işe girişebilirim uygun bir şeyler denk gelirse. Bu projeyi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Lütfen bizi habersiz bırakmayın @lostidentity
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
Selamlar herkese,
Projeyi ay sonuna kadar bitirmeyi hedefliyorum, karantina ve yasaklar sebebiyle kadroyu İzmir'den gidip alamadığımdan birleştirme işlemine başlayamadım malesef.

@MUSA Ç.
Markasız olarak sade tutmayı düşünüyordum aslında ama sadeliğini de bozmadan belki bir özel tasarım yapmak da aklımdan geçmiyor değil :)

@C.Koc @M.İhsan

Haklısınız. Aslında şöyle açıklamaya çalışayım, ben projeye başladığımda evet uzun zamandır biniyor olsam dahi bisiklet ekipman ve bileşenleri hakkında fazla bir bilgim yoktu, dolayısıyla alışverişlerimi kendi çapımda, internetten araştırarak ekipmanları tek tek toplayarak yapmaya başladım.

Bunların içerisinde, Saadettin Bey'in yukarıda belirttiği STI kol ve Aktarıcı uyumu ilk hatam oldu, (Ki aslında onu an itibariyle çözdüm (250 lira gibi bir maliyetle 5800 105 arka aktarıcı aldım, elimdeki 4600 Tiagra'yı satıyor olacağım) ve bu benim yukarıdaki hesabıma 100TL ek maliyet olarak yansıyacak.

Jant konusunda ise, inanın aldıktan yaklaşık 2 hafta sonra fark ettim fren alanı olmadığını. Disk uyumlu olduğunu bilerek aldım, ancak kumpas fren için gerekli alanın olmadığın katiyen farketmemiştim ki öyle bir ayrım olduğunu bilmiyordum. Açıkçası jantlar çok hoşuma gittiği ve kondisyonu çok iyi durumda olduğundan onları yine de kullanabilir miyim diye biraz araştırmaya başladım ve bazı yabancı forumlarda da kullanılabileceği, zamanla boyasının kötü bir hal alabileceği ancak yanal basınca dayanım ile ilgili sorun olmayacağını öğrendim.

Birleştirdikten ve denedikten sonra bir değişiklik ihtiyacı olur mu inanın henüz bilmiyorum, ve bu konuda bilgili arkadaşların yorum & önerilerine çok açığım :)
Parça listemde 400TL gibi bir yeri olan parça Jant setim, olmaması durumunda da aynı maliyetlerde kalarak yine giriş ayarında bir set bulunabilir diye düşünüyorum, hesap listemi çok fazla şaşırtmayacaktır, ama estetik olarak bu görünümü bulabilir miyim ondan emin değilim :)
 
@lostidentity

Disk fren uyumlu çemberleri genellikle eğimli yanal duvarlara sahip oldukları için kumpas frenle çalıştırmayı deneseniz de verimli/güvenli olmayacaktır. Jantların boyasına hasar verdiğinizde ise elden çıkarmanız oldukça güç.

İlgilenirseniz eşimin v frenli ancak disk uyumlu tur bisikletindeki hemen hemen hiç kullanılmamış halde bulunan jant seti ile değiştirebiliriz. Mekanik disk frene çevirmeyi düşünüyordum bir süredir. Çemberlerin beyaz oluşu problem olur mu bilmiyorum tabi.
 
@Sadettin Z.

Aslında beyaz jant projeme hiç uyumlu değil, ancak aklıma şöyle bir çözüm geliyor ki içerisinde bir iki teknik soru işareti mevcut;

Mevcut bisikletim Peugeot GTR 920 üzerindeki siyah jantları bu projeye kaydırıp, beyaz çemberli olan jantları Peugeot bisikletimde değerlendirebilirim, bunun için;

- Claris sistemli, 8'li jantımın 10'lu sisteme uyumluluğunu kontrol etmeliyim. Uyumlu olacağını düşünüyorum çünkü Peugeot 10'lu modellerinde de aynı jantı kullanıyor diye biliyorum.
- Bir de sizin jantınız 8'li sistemde çalışabilir mi onu öğrenmem gerekir.

Eşinizin bisikletinin marka / model bilgisini paylaşmanız mümkün müdür ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@lostidentity

Bisiklet Sedona 311 model. Görselini de şuraya koyayım hatta.
5cede0467fbc5219d5540241c6f1bad2.jpeg


Mevcut sistemde de 8'li aktarıcı ile çalıştığı için uyum sorunu olmayacağını düşünüyorum.
 
2014 kadroya sahip bir XRS030 kullanıcısıyım bir türlü kendime kadroyu boyatmak için "Tamam, yaparız." diyen bir esnaf, bir usta bulamadım.Çok güzel olmuş Barok Kırmızısı.Ben de mevcut kadroyu Porsche grisi diye tabir edilen solid gri renge boyamak istiyorum ve Salcano'nun en büyük kanseri olan zevksiz renk ve tasarım anlayışı ile birleşen elli yerine yazı ile Salcano yazmasından mütevellit eğer bir boyama işlemi gerçekleştirebilirsem ben de hiç bir logo kullanmadan sade bir şekilde kullanabilmek tek hayalim şuan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@Sadettin Z.

Sanırım ilk etapta bu hali ile bisikleti toplayıp, sonrasında jant için kararı vereceğim. Açıkçası proje oldukça deneysel ilerliyor, teorik olarak parçaları topladım ancak hepsi düzgün bir uyum içerisinde olacak mı, beklediğim estetik ve sürüş keyfini verecek mi onu görmek istiyorum.
Mevcut jantlar rulmanlı, disk uyumlu ve çok hoşuma gittiler, onları bir kere takıp görmeden içime sinmeyecek, dolayısıyla bisikleti birleştirdikten sonra kısa, güvenli bir iki deneme sonrası karar vermek mantıklı geliyor. (Bir opsiyon olarak da jant çemberi değiştirmeyi düşünebilirim o vakit)

@Uğur Sabuncu

Bisikletin geometrisi gayet güzel, orijinal donanımı da oldukça iyi, ancak dediğiniz gibi fazlaca renkler ve logolar mevcut, benim kişisel tercihim de daha sadelikten yana. İzmirde babamın boyattığı usta oto boyacısı ve biz orada ilk paylaşımımdaki fotoğrafta gördüğünüz üzere, bagajına koyduğumuz aracımızın rengini referans vererek boyamasını istedik :) Honda renk kartelasındaki bordo rengini uyguladı. (fotoğrafta soldakini uyguladı)
İstediğiniz Porsche grisinin (veya çok benzerinin) daha da yaygın olarak bulunabileceğini düşünüyorum. Yolunuz izmire düşer ise, ben size ustaların bilgilerini paylaşabilirim.
 

Dosyalar

  • SalcanoXRS030TIAGRA.jpg
    SalcanoXRS030TIAGRA.jpg
    61,1 KB · Okunma: 82
  • WhatsApp Image 2020-12-05 at 23.39.18.jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-05 at 23.39.18.jpeg
    76,5 KB · Okunma: 79
@lostidentity Nacizane önerim size bu şekilde jantları kullanmamanızdır. Benim de hoşuma gitti jantlar fakat güvenlik sorunu olacağı kuvvetle ihtimaldir. Yeri gelecek uzun süreli rampalardan ineceksiniz, ani frenler yapmak zorunda kalacaksınız. Tek dayanağınız olan frenleri görüntü uğruna işlevsizleştirmemeniz. Bu jantları aldığınız fiyata elden çıkarıp Rs11 veya R500 gibi jantlara bakmanızı tavsiye ederim. İkinci elleri hemen hemen aynı fiyata satılıyor(500 civarı).
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Son durum nedir? Merakla ve heyecanla takipteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: lostidentity
Geri