Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS060 ile yol bisikletine başlangıç.

vraptor

Daimi Üye
Kayıt
12 Nisan 2015
Mesaj
313
Tepki
236
Şehir
Kayseri/Denizli/Nevsehir
İsim
Serkan
Bisiklet
Salcano
Herkese selam :tskler:

Uzun süredir forumda aktif olamıyordum bazı sebeplerden dolayı. Bu zaman içerisinde hiç bisiklet almayı düşünmedim ta ki 4 Haziran'a kadar :) Ani bir kararla sıfır olarak Salcano XRS060 almaya karar verdim ve Merida eldiven ve Kask ile de aksesuarlarımı alarak ilk adımı attım.

Bisikletin ön tekerinde sibobun orada teker janta oturmuyor ve yolda sekmeye sebep oluyor. E bisikleti ucuza kapatmışız ekipmanları da alalım dedim..

Multitool 8'li Bisiklet Anahtar Takımı - Siyah B'TWIN

2 Adet 700x18/23 Presta Bisiklet İç Lastiği B'TWIN (Kimse tavsiye etmiyor ama almış bulundum artık)


Lock 100 Spiral Bisiklet Kilidi B'TWIN (Turlarda yanımdan hiç ayrılmıyor aslında ama bulunsun dedim ucuzundan aldım)

ARPENAZ SIRT ÇANTASI 10 L QUECHUA - (10Litre tercih ettim zaten cüzdan yama seti anahtar telefondan başka birşey koymuyorum)

RAPID FIX 3 - MATARA KAFESİ B'TWIN (İki tane alacaktım fakat diğer yere pompa almak için tek sipariş ettim, umarım işimi görür)

700x23 RALLY TUBULAR LASTİK SIRE VITTORIA (Kaliteli olduğunu sanmıyorum ama kullanan varsa yorumları bekliyorum..

Ek olarak Btwin COUNT 4 de ekleyebilirim o da bir hafta içinde muhtemelen elimde olur :)

Şöyle de yeşillendirelim buraları :)

(link)

(link)

(link)
 
Scudo
teşekkür ederim MTB den sonra akıyor adeta :)
 
MTB lerde tubeless lastikler için ayrı jant kullanılır biliyorsunuz. Eğer yanlış bilmiyorsam tubular da içsiz lastik gibi bir sistemdir , onun da özel jant ihtiyacı olmaz mı ? Hayırlı olsun bu arada
 
@Berkay S.


aa yapmayın bee :( Ona hiç dikkat etmedim ben şimdi bu yeni lastik için jant mı gerekiyor yanlış mı anladım ?
 
Yol bisikletlerinde iç lastikli sistem clincher gibi bir isimle geçiyor onun karşılığı tubular diye biliyorum. Tubular lastikler de tubular jantlara uygun doğal olarak. Jant uyumu gerekir illa ki
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
@Berkay S.

Tube'less'' iç lastiksiz Tube'ular'' iç lastikli demekmiş :)
 
"Bir diğer lastik sistemi, iç ve dış lastiğin bir bütün olduğu ve profesyonel bisiklet yarışlarında da sıkça karşımıza çıkan sistemdir. (link) olarak geçen bu lastiklerde ayrı bir iç lastik yoktur. İç lastik sizin göremeyeceğiniz şekilde, lastiğin içinde durur. Dolayısıya, jant seti satın alırken bu sefer detubular uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Yani, jant çemberi tubular uyumlu olmalıdır" @vraptor
 
Birde eklemek istiyorum konu başında Fotoğrafını attığım Whistle a da lasstik aldım. Şuan üzerinde 2.10 lastikler var ben 1.50 dişsiz lastik aldım. 2.10 da kullandığım iç lastik 1.50 de kullanabilirmiyim ?

@Berkay S.

Oruçtan olsa gerek anlayamıyorum :) 700C23 lastiğimin yerine bu lastik olur mu (link)
 
MTB lastiği için konuşayım önce . Daha geçen hafta yeni bir cst iç lastik aldım 29 için . Üzerinde kullanılabileceği lastik aralığı yazıyordu dikkatimi çekmişti ama şimdi hatırlayamadım. 1.50 çok iddialı sayılır mtb için, dikkat etmek lazım .

İkinci olay için de şunu söyleyeyim. Yol bisikleti sahibi değilim , sağdan soldan duyduğuma göre konuşuyorum. Tubular lastik için tubular jant gerekir diye biliyorum. Gönderdiğin linkteki lastik tubular , xrs060 a da tubular jant koymayacaklarına göre uyumlu olacağını sanmıyorum açıkçası . bilen birinin yorum yapmasında fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
sipariş daha hazırlanıyor yanlış sipariş etmek istemiyorum yazan olursa sevinirim bekliyorum
 
Öncelikle hayırlı ossun gardaşım/hemşerim :)

Benim gibi oldukça vasat ve ekonomik bir başlangıç yapmışsın. Bugün 1350 liralık Sedona 610 fırsatını da gördükten sonra hepten hevesim kaçtı aslında ama aldık bir kere.

1.Üzerindeki iç lastikler ilk sert çukurda jantlar tarafından telef edildi. Biri yama tuttu biri çöpte. İkisini de Continentalle değiştirdim. Baştan yedek almakla iyi etmişsin. Levyen anahtarın varsa değiştirmeye hazır ol.

2.Keşke suluk kafesi alsaydın. Pompanın üzerine monte edebilirdin. Pompan yoksa/almadıysan kesinlikle basınç saati olanını tercih et.

3.Ben count 4 yerine count 8 tercih ettim. Tavsiye ederim.

4.Ön tekeri söküp kontrol et bence. İç lastikleri değiştirdiğimde bir potluk oldu benimkilerde de. 90 hava vurunca düzeldi.

5.Şu plastik pedallara da ilerde bir el atarsın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
@brdtl

Suluk kafesi aldım sanırım konuda gözünüzden kaçtı :) Mataram var hemde aşık oldğum takım Lampreden :)))) Count 4 ü arkadaşım hediye alacak sanırım ondan dolayı ucuz yollu olsun dedim :) Ön tekeri sökücem ama pompam şuan mtb ye 60bar basacak kadar olandan var yol için uygun pompam yok sökmekten çekindim
 
Şu arkadaş "15 lira fazla vereyim, iyisi olsun bari" der diye ümit edelim o vakit :)

Allah kaza bela vermesin. Kayseri'nin şoförlerini düşününce...
 
@brdtl Buna şükür diyelim :)

İnanırmısınız artık KAYSERİ şoförlerinden sıkıntımız yok. NEVŞEHİR-MERSİN-SİVAS-NİĞDE den gelen şoförlerden yana sıkıntımız var :)
 
(link)

Tubular lastik kullanmak için tubular jant almak ve lastikleri janta yapıştırmak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: vraptor
@Murat B.

o zaman iptal mi etmeliyim o lastiği ??
 
@tolga akyol

Decatlon tüm siparişi iptal edebiliyormuş. Tüm ürünleri iptal ettim karta para iadesini bekliyorum.

Konu başında bahsettiğim bir mesele vardı. Tekerin sibob kısmında janta tam oturmaması ve sürüş sırasında sektirmesi. Bugün 30-35km/h hızla giderken iç lastik sebepsiz bir yere yarılmış. Çukura düşmedim basınç yeterliydi sebebini bilmiyorum artık. Her neyse bu vesileyle söktüm lastiği ve jantı içten çemberleyen Lastik parça da hata buldum. Kesme biçme işini yapıp güzelce içime sindirerek yaptım ve sorun Kalmadı. Ekte fotoğrafını ekledim. Koruyucu lastik 3-5 cm lik yeri iki kat olmuş ve lastiği oturmasını engellemiş.
 
Geri