Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Schwalbe Durano Plus Soyulma Sorunu

Evren Uyanık

Daimi Üye
Kayıt
27 Ekim 2012
Mesaj
249
Tepki
280
Şehir
İzmir
Bisiklet
Scott
3 ay önce aldığım 2000 kilometre yol yaptığım 700x23 Schwalbe Durano Plus lastiklerim yanaklardan iplik atması halinde sürekli olarak soyuluyor. Başta çok önemsemeyip soyulan iplikleri koparsam da baktım ki sonu gelmiyor, soyuldukça lastiğin yanağından bir tabaka iyiden iyiye kalkmaya başlıyor, bugün lastiklerin fotoğrafını çekip hem Schwalbe'ye hem de Chain Reaction Cycles'a fotoğraflarla birlikte mail gönderdim. Pek sanmıyorum gerçi ama üretim hatasıysa değişim yapabilirler belki diye şansımı deniyorum.

Bugün soyulan yerlere biraz japon sürdüm. Belki yapıştırıcı sürünce söküğün devamı gelmez durur. Diğer türlü çektikçe geliyor, çekmesen de teker döndükçe kendi kendine ufak ufak atmaya devam ediyor. Böyle bir sorun yaşayan başkası oldu mu, yoksa bana mı denk geldi bilmiyorum. Schwalbe iyi markadır dedik dünyanın parasını verdik durum bu. Lastikten memnunum gerçi, bu olayın da bir sakıncası olmayabilir, ama soyul soyul nereye kadar diye düşününce lastik yanağı inceldikçe bir sıkıntı yaratacak da olabilir.

http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/schwalbeduranoplus-1.jpg

http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/schwalbeduranoplus-2.jpg

http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/schwalbeduranoplus-3.jpg
 
Scudo
bukadar fazla değil ama benm schwalbe kojaklarda da cok eski olmamasına rağmen gözle görülür o bölgede aynı soyulma var o yuzden hiç ellemedim böyle olacagını tahmin ettim kalkan ipleri çekmeden koparıp ilerlemesine engel oldum. sık sık kontrol ediyorum şuan ilerleme yok. ama az kurcalasam bu hale gelicek farkındayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Chain Reaction Cycles'tan yanıt geldi. Lastiklerin yenisini ücretsiz göndereceklermiş. Böyle bir yol izlemeleri gerektiğini düşünsem de cevap gelmese de şaşırmayacaktım, başta da yazdığım gibi pek ümidim yoktu. Soruna yaklaşım tarzlarına ve layıkıyla hizmet vermelerine memnun kaldım.
 
@Evren Uyanık

Müşteri memnuniyeti böyle olur işte. Gelen cevabı bizimle paylaştığınız için teşekkürler.

Bakalım Evanscycle nasıl bir yol izliyecek 17'sinde gönderilen siparişim hala gelmedi, maximum süre ise 14 iş günü dediler çarşamba günü süre doluyor.

Eğer hala gelmezse mail yollucam bakalım ne diyecekler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
@Kerim BEŞER

Bu gönderileri PTT personeli getiriyor malum, takip numaralı gönderi de değil, adreste bulamayınca not bırakmıyorlar. Ben 5-6 kez sipariş verdim, genelde 8-10 gün içerisinde geldi, hatta 3-4 gün gibi aşırı hızlı şekilde geldiği bile oldu şaşırdım.

Bir seferinde bekle bekle gelmiyor. Artık gidip bir yerlere sormak lazım nereye sorayım diye düşünürken akşam blok görevlisi zili çaldı paketi getirdi. Postacı 3 gündür geliyormuş hesapta, adreste bulamayınca geri götürüyormuş. Son gün de teslim etmeselermiş paketi İngiltere'ye geri göndereceklermiş, o yüzden blok görevlisine teslim etmişler. Adresteydim de üstelik, ne zaman gelmişler, nasıl bulamamışlar anlamadım.

Bulamadık geri gönderiyoruz demeleri ise büyük saçmalık. Başka bir gün PTT şubesine sordum, niye böyle oluyor, adreste bulunamadıysak bile bunları teslim alabileceğimiz bir şube olmuyor mu diye. Takip numaralı gönderilmediği sürece olmuyor, adreste yoksanız geri gider dediler.

Evans Cycles'ta takip numarası verilmiyor bildiğim kadarıyla. Chain Reaction Cycles'ta da verdikleri takip numarası paketin Türkiye'ye girişine kadarki süreci gösteriyor. Atatürk Havalimanı gümrüğünden geçtikten sonrası kayıtlarda görünmüyor. Mecbur bekliyorsunuz gelsin diye. Olur da gelmez geri dönerse muhtemelen ücret iadesi yapıyor veya yazışmayla istek üzerine tekrar gönderiyorlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim BEŞER
Postacıların çok iyi bildikleri bir iş yerine yönlendirme şansınız varsa garanti olur diye düşünüyorum.
Ben çok fazla posta gelen bir firmada çalışıyorum. Postacıların burayı bilmeme ihtimalleri yok.. Dolayısıyla bulamama gibi birşey olmuyor.

Böyle bir firmada çalışan samimi bir arkadaşınız varsa oraya yönlendirebilirsiniz.

Bir de iş yeri iş saatlerinde sürekli açık olacağı için "evde yoktum" derdi de olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim BEŞER
@Bilal Demir

Türkiye'de de aynı profesyonellikte bayiler vardır mutlaka, genellemek ve kimseyi zan altında bırakmak istemem, ama "bu modeller böyle, bir şey olmaz abi merak etme" şeklinde bir anlayışın hakim olduğu da bir gerçek.
 
Düşük hava basıncında kullanmakta lastiğin yanaklarını eziyor.Yeni lastiklerinizde lastik basınçlarını kontrol edin sürekli.

Avatarınızdaki resminizde ortalama 70 kg ağırlığında gözüküyorsunuz.

Ön en az 75 psi
Arka en az 90 psi

olması gereklidir.Bunun aşağısındaki basınçlar lastiğin yanaklarını yiyor.
 
sertaç abicm varya şu lastik konusunda sayende çok şey örendim çok sagolasın. peki maximum hava basıncı 95 olan lastiği 75 kg ile ön arka 85 psi ile kullanmak sorun oluştururmu. yada maximum basınc seviyesine yakın kullanmakda lastik kenarı ile sorun oluştururmu
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@semih çelik

Teşekkür ederim.Sorun oluşturmaz yüksek basınçta kullanmakla.Lastiklerin sınırları belirtilmiştir.Bu basınç değerleri güvenli aralıktır.En yüksek ve en düşük arasında tercih yapabilirsiniz.Ağırlığa göre basınç seçmek yol tutuşu ve lastik ömrü açısından sağlıklıdır.Ön ve arka lastiği ağırlığa göre farklı basınçlarda olması daha iyidir yol tutuşu olarak.Ön lastiğe binen ağırlık arkaya göre az olduğundan düşük basınç seçilmesi yol tutuşunu artırır.

Genelde ön lastiğe arkaya göre 10-15 psi daha az basınçla kullanılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih_ÇELİK
@Sertaç EKİCİ

Bu lastiğin 700x23 ölçüsünün basınç aralığı 85-145 psi, 700x25 ölçüsünün 85-115 psi. Benim kullandığım 700x23 olduğu için düzgün asfaltta kullanacaksam ön 140 arka 150 basıyorum. Pompayı çıkartırken ister istemez biraz hava kaçtığı için orada 5 psi gidiyor test ettim :) Birkaç hafta kullanınca 120 civarına iniyor hava, sonrasında tamamlıyorum tekrar. İç lastikler de Schwalbe bu arada. 100 bassam birkaç haftada 80'e inmez ama 140 basınca daha hızlı bir iniş oluyor. Mıcırlı asfaltlı bozuk yollarda süreceksem ön 85 arka 95 basıyorum. Böyle durumlarda havayı daha sık kontrol edip eksikse tamamlıyorum. Minimumun altına hiç inmedim. Bir iki kez lastik patladığında durana kadar çok kısa süre lastik üzerinde yürüdüm, ama o yüzden de hemen bu sorun olur mu bilmiyorum, sanmıyorum. O yüzden olduysa bile üretim hatası olması şart. Sonuçta her lastik patlar, durana kadar da mecburen biraz üzerinde yürünür. Ben daha önceden böyle soyulan bir lastik hiç görmemiştim.

Söz patlamadan açılmışken, şimdiye kadar 5 kez lastik patlattım, ama 3 tanesi jant tarafından patladı. Biraz geç uyandım, jant bandında sorun varmış, flasterle bir kat sardım üstüne, sonra sorun olmadı. Dış lastik tarafından 2000 kilometrede 2 kez patladı lastik. Bir tanesine büyük bir çivi girmiş, ki araba lastiğini patlatır o boyutta. Diğerinde yandan bir şey girmiş ama giren cismi bulamadım. Bir kez de dış lastikten zımba teli söktüm ama iç lastik patlamamıştı. Durano Plus patlamaya ekstra korumalı model. Yılan ısırığı riskini de, cisim batması sonucu patlama riskini de minimuma indiriyor. Lastik ömrü olarak da 10.000 mil gibi uçuk rakamlar var yabancı forumlarda. Tur amaçlı kullandığım için oldukça memnunum aslında lastikten ama şu soyulma sorunu can sıktı işte.
 
Geri