Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Scott Aspect 920 - 2021 - İnceleme

CengoCenk

Daimi Üye
Kayıt
22 Nisan 2021
Mesaj
384
Tepki
1.092
Yaş
47
Şehir
İstanbul
İsim
Cenk
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar

2021 Yaz ortasında aldığım scott aspect 920 bisikletim ile ilgili kendi tecrübelerimi paylaşmak için bu konuyu açmak istedim.
Çok prof bir kullanıcı değilim. O yüzden okuyacak arkadaşlara, bilgi ve tecrübe düzeyim ile ilgili bilgi verebileceği düşüncesi ile aspect ten önce kullandığım mtb leri de yazayım.

- Mosso Blackedition 27,5
- Carraro Big 2712 Sram

Aspect in konfigürasyonuna gelirsek;

Arkada aktarıcı olarak 11 li XT kullanılmış -Shimano XT RD-M8000 - Kaset Shimano CS-M5100-11 / 11-42T
Önde Shimano Deore FD-M5100 - 36X26 .
Ancak kollarda deore set kullanılmış. Shimano Deore SL-M5100 - (Arka vites kolunu daha sonra XT ile değiştirdim. Buna ayrıca değineceğim.)
Frenler belki de bu serinin yumuşak karnı. MT200 set kullanılmış. Rotorlar da aynı şekilde giriş seviyesi SM-RT10 CL
Önde 180 arkada 160 mm olarak yer alıyor rotorlar. Önde 180 olması gerçekten avantaj sağlıyor.
Maşa havalı Suntour XCR32-RL-R
Diğer aspect lerde olduğu gibi lastikler Kenda,
Jantlar Syncros

Bu kapsamda amatör biniciler için çok yeterli bir bisiklet bana göre. Frenler olsun vites konfigürasyonu olsun beni hiç üzmedi, acaba demedim. Zaten bu bisikleti sadede Aydos ta geziler için almıştım. Arabaya yükleyip aydos ormanına gidiyor orda sürüyorum. Gerek inişlerde gerek engebeli arazide çok dengeli ve güven veren sürüşler yaptık.
Benim tartıma göre pedallar dahil 13,9 kg

Gelelim bana göre artıları ve eksilerine

Artıları
  • Daha önce kullandığım bisikletlere göre fark edilir bir kalitesi var. Boyası, birleşme yerleri vs gerçekten fark ettiriyor.
  • Sürüşü daha rijit. Daha dengeli. Daha güven veriyor. Sanki suv araç kullanıyormuşum izlenimi oluyor bende. Bunda 29 inç tekerlerin mutlaka etkisi vardır. Ancak mesela eski bisikletim Big de daha sportif daha uçan kaçan bir izlenim vardı. Aspect tam bir "ben engelden değil, engel benden korksun" havasında.
  • Süspansiyon gayet yeterli. Eminim daha iyileri vardır. Ancak engebeli sürüşlerde hiç sorun çıkmadan yolunu devam edebiliyorsunuz.
  • Önde 36X26 aynakol çok işe yarıyor. Hem dağ tepe giderken zorlu yokuşları çıkabiliyorsunuz. Hem de "şu markete gidip birşeyler alıp geleyim" dediğinizde düz yolda üzmüyor. Tabi ki bir şehir, yol bisikleti gibi hızlı olamazsınız ancak 1X12 sistemler gibi de değil.
  • Selesi beklediğimden rahat. Diğer MTB lerde bu kadar rahat etmemiştim. Belki de benim sele bölgem alışmıştır. Bilemedim😜

Eksileri
  • Fren sistemi. Benim gibi amatör kullanıcılar için çok büyük fark yaratmayacaktır. Ancak "Bu bisiklette ilk ne değiştirilmeli?" diye sorulsa ben direkt fren seti derdim. Ki şu anda MT520 4 piston fren seti ile değiştirdim. Fark inanılmaz. MT520 böyle ise daha üst level XT fren sistemlerini hayal bile edemiyorum. Bütçe olsa da alsak 😈
  • Rotorlar giriş seviyesi. Yine kötü değil. Görevini yapıyor. Ancak frenleri değiştirmişken bunlara da el attım. Icetech rotorlar ile değiştirdim. Şu anda fren seti hissiyatı Motosiklet freni gibi oldu. Tek parmak kullanabiliyorum. Ve kontrol hissiyat üst seviyede.
  • Arkada Xt arttırıcı kullanılmış. Ancak vites kolu deore. Evet bu da kötü değil. Ancak ben şımarıklık yaptım. XT vites kolu ile değiştirdim. Deneme sürüşüm sonrası yorumum; Ben böyle bir geçiş daha önce görmedim.😲 Vites kolu kemikli. Basınca vites kolundan vitesin geçtiğini hissediyorsunuz. Ancak zincirin ruble deki değişimini hiç ama hiç hissetmiyorsunuz. Zincir tarafından ses te gelmiyor hiç. O kadar net ve pürüzsüz ki hayran oldum. Daha önce sram sx te vites geçişlerini sevmiştim. Onda ki vites kolu da pamuk gibiydi. Vites geçişleri DSG şanzımanı andırıyordu. Ancak ben XT geçişlerini daha çok sevdim. Zevkler renkler.

Henüz yeni konfigürasyon ile Aydos sürüşlerine başlamadım. O sürüşler başladığında ayrıca yeni fotolar ve deneyimleri bu başlıktan paylaşmaya devam edeceğim.

Umarım ilgili bisiklet severlere faydam olur.
20220413_175447.jpg20220413_175453.jpg
 
Scudo
Aydos orman gezilerim başladı.

Özellikle yeni frenler çok çok güven veriyor. Tek parmakla son derece dik yokuşlarda stabil inebiliyorum. Parkurda ihtiyacım olduğunda dozajında yavaşlamak için fren yapabiliyorum.

Ayrıca vites kolu değişikliğini (XT) direkt hissettim. Rahat ve sorunsuz geçişleri, geçişlerde verdiği güven beni çok rahatlattı.

Genel olarak bisikletten çok memnunum. Her orman sürüşü sonrası bisikleti yıkayıp yağlıyorum. İnanılmaz toz toprak oluyor orman sürüşlerinde.
Zincirin rengi ve sesi değişiyor resmen.

Şimdi kilitli SPD pedal olayına giriyorum. M505 kilitli pedalı söyledim. Bugün yarın gelir. Montaj sonrası haftasonu bir deneme sürüşüne çıkmayı planlıyorum ormanda. M505 yerine M520 düşünüyordum. Ancak bir tatlısu bisikletçisi olarak çamurda yağışlı ortamda kullanmayacağım için %30 daha fazla para vermek istemedim. O yüzden M505 i tercih ettim.

Kilitli padal ile birlikte sürüş deneyimini yine bu başlık altında paylaşmaya devam edeceğim.

20220511_181527-jpg.287766
 
Boyunuz kaç acaba? Bisikletin kadrosu kaç beden? 29 inç lastik 1.70 boyunda biri için büyük olur mu?
 
Boyunuz kaç acaba? Bisikletin kadrosu kaç beden? 29 inç lastik 1.70 boyunda biri için büyük olur mu?
Selamlar
Boyum 1,77 - kadro M
Ancak 29 inc sadece uzunlar kullanır, 27,5 kısalar kullanır gibi düşünmek yanlış olur.
29 inç S beden bisiklet bence gayet güzel olacaktır. Kendi size chart ında da bu şekilde görünüyor scott ta.
 
Son düzenleme:
Geri