Scudo Sports

Scott Aspect Serisi

sparklarda cok guzel ama fiyatları biraz fazla geldi. bnde aspect55 almayı dusunuorm onun hakkında ne dusunuorsunz?
 
Scudo
1.64 e "s"
175 e "m" olur yine de deneyip almak doğrudur. bazı kişilerde bacak uzunluğu boy oranı farklı olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: matzbacher
Aspect serisine Scott'ın kendi sitesinden bakarsanız marathon diye geçer. uzun yolda yormaz, akıcıdır, konforlu bir geometrisi vardır. eğer doğru pozisyonda kullanırsanız uzun yolların ardından ağrı sızı tutulma yapmaz ertesi güne. bunların getirdiği dezavantajlar nedir derseniz hemen açıklayayım; hareket yapmak zordur, teknik çıkış yapmak zordur, çok atik değildir fakat dayanıklıdır yarı yolda bırakmaz. marathon kadro olduğunu söylemiş miydim ? bir kez daha tekrar etmekte fayda var. marathon kadrodur, 40-50+ km mesafelerde farkını ortaya koyar. benim yapacağım yol zaten 10 git 10 gel diyosan fark etmez zaten sana bisikletin geometrisi. hiç yarışa girmem ama illaki uzun yol yaparım diyosan uygundur. hibritlerin güzel bir alternatifi diye düşünüyorum. ne alırsan al şimdiden hayırlı olsun dostum
 
Arkadaşlar bisiklet kadroları, pantolon gibidir deneyip de almanızda yarar var.
 
scott'la trek'in aynı fiyat seviyesindeki modelleri karşılaştırırsanız, Treklerin üstündeki kompenantların daha alt seviyede olduğunu fark edersiniz. bunun nedeni trek alırken paranızın büyük kısmının kadroya gidiyor olmasıdır. kompenantları kullandıkça yıpratırsınız ve değerlerini daha kolay kaybederler, fakat kadroda ezik ve vuruk olmadıkça ve kadronuza iyi bakıyorsanız çok değer kaybetmez ayrıca modifiye yapmanız daha kolay olur. modifiye yaparken bana göre para harcanacak son yerlerden biridir kadro. bildiklerim bunlar :) sonuç olarak takdir sizindir. treklerin ömür boyu bakım ve servis garantisi vardır ama scott'ın 2 sene bakım ve servis garantisi var diye biliyorum. şimdiden hayırlı olsun
 
Cogu bisiklet teriminin Turkce karsiliklarini tam bilmiyorum, malum tum dokumanlar Ingilizce, ama zaten resimlerde de neyin ne oldugu belli. Zaten bilen arkadaslar gereken aciklamayi yapar. Gozume carpan kisimlari soyle:

- Furc takimindaki rulman normal ya da semi integrated(internal diye de geciyor) furc takimlarinda "bearing cup" adi verilen parcaya, bu parca da kadroya preslenir. Bearing cup kadro icinde hareket edemez ve malzemesi geregi kadroyu yipratamaz. Eskiyince de ucuz oldugu icin degisimi kolaydir.

- Integrated furc tasariminda rulman kadroya preslenmedigi icin rulman kadro icinde hareket edebilir cunku onu sikistiran ve sabitleyen herhangi bir kuvvet yoktur. Ne kadar dogru ayarlarsaniz ayarlayin, normal sistemdeki gibi bir kisitlayici kuvvet olmadigi icin rulman kadro icinde disardan gelen darbeler sonucu normal sistemden cok daha fazla oynama yapacaktir.

- Integrated sistemde sistem serbestisi arttigi icin asinma sadece rulman ve "bearing cup" da degil, rulmanla direkt temas halinde olan kadronuzda da olacaktir.

- Integrated kadro tasariminin onemli bir noktasi da rulmanin oturmasi gereken kismin ince iscilik ve dusuk toleranslar gerektirmesi ve eger fabrikadan hatali olarak cikmis bir kadro varsa bisiklet dukkaninin bunu duzeltecek herhangi bir ekipmani olmamasi ve tek care olarak kadroyu garantiden degistirmek gerekmesi. Normal kadrolarda ise alin borusu ic kismini kullanima hazir hale getirmek icin gereken ekipman dukkanlarda bulunabilir, cunku islenen yuzey basit silindirik bir ic yuzey. Eger alin borusu hizali degilse bile bu rulmanin ve furc takiminin omrunden yer, ama kadroya zarar vermez.

"Integrated headtube" hakkindaki iddialara da yanitlari soyle:

Iddia: Integrated headtube tasarimi bisikleti daha isabetli yonlendirmeyi sagliyor
Cevap: Hayir, sistemdeki dinamik yuzey (birbiriyle temas halinde ama birbiri ustunde kayan yuzeyler) sayisi ne kadar artarsa sistemin kararliligi artmaz, tersine azalir.

Iddia: Basitlesen rulman montaji ve yenilenmesi
Cevap: Evet, rulmanlari degistirmek daha kolay olabilir, ama iyi tasarlanmis bir furc takiminin omru bisikletin omrunden daha fazladir ve furc takimi periyodik olarak sik sik yenilenmesi gereken bir sey degildir. Bu nedenle "integrated furc takimi" iyi ama gereksiz bir ozellik sunarken bunun icin kadronun dayanikliligi ve omrunden feragat ediyor.

Iddia: "Integrated alin borusu" tasarimi daha guclu ve saglam bir bisiklet ortaya cikmasini sagliyor
Cevap: Litespeed'in urettigi en hafif kadro tum diger urunlerinin aksine "integrated" alin borusuna sahip degil. Sizce neden?
Eger rulmanlari alin borusunun icine yerlestirirseniz alin borusu capini artirmaniz gerekir ve bu da ekstra agirlik demektir. Ayrica alin borusu capi artip toptube ve downtube (kadrodaki ust ve alt ana borular, Turkcesinden emin degilim) capi sabit kalirsa alin borusu kesisiminde kaynak yuzeyi azalir ve daha zayif bir kadro ortaya cikar. Son olarak masanin crown tabir ettigimiz bolgesi daha genis olmalidir ki rulmanlari kadro icinde tutabilsin, bu da masayi agirlastirir. Tum bu agirlik artisina karsilik tek agirlik tasarrufu cifti 24 gram gelen "bearing cup"lari kullanmamakla saglandi ve toplamda daha agir bir bisikletiniz oldu.

Amma da yazdim ha, konuyla da pek alakali degil aslinda ama birilerine yarari dokunur illaki.

Benim dusuncem Chris King bu isi cok ciddiye alan bir firma ve dusunceleri bolca mukemmelliyetcilik iceriyor. Gercek hayatta integrated furc takimi yuzunden pek buyuk sorun yasayan olacagini sanmiyorum ve Aspect alacak olsam kararimdan caydirmazdi. Ama ben bir muhendislik ogrencisi oldugumdan firmalarin pazarlama departmanlarinin bu tip sacma sapan fikirleri cok enteresan cok onemli gelismelermis gibi gostermelerine ve bir nevi bizim emeklerimizi hice saymalarina gicigim oldugundan yazdim tum bunlari:D
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal
Arkadaşlar bu bisikletler arasında kaldım.Hangisini önerirsiniz.Bilgi verebilirseniz çok sevinirim.Cumartesiye kadar seçim yapmam lazım.Varsa başka bir model veya marka önerilerizi beklerim.

SCOTT ASPECT 55 : 432 Euro ( 2009 Model )

TREK 3900 : 440 Euro ( 2010 Model )

WHİSTLE MİWOK 1052 D : 410 Euro ( 2010 Model )
 
üçünün de birbirine ezici bir üstünlüğü yok bence.
artı, scott mekanik disk frenli galiba, eğer öyleyse iç bulaşma derim.
mivok parça bazında küsüratta daha iyi görünse bile ben olam trek alırdım.
ama imkanın varsa üçüyle de test sürüşü yap, illaki birini daha çok seversin :)
 
bisiklti profesyonel olarak geliştirmek istiosan başlangıc olarak aspect 50 almanı tav siye ederm
 
scott scale ve aspect arasındaki fark nedir? scale daha kaliteli sanırım ama hangi yönlerden ağırlık bakımından mı yapılıyor değerlendirmesi yoksa mukavemet mi?
birde bu iki modeli trek 4 serisi ile karşılaştırsak aspect ile trek 4 serisi aynı kalite diyebilir miyiz? scott'da 6 serisine falan mı denk geliyor?
son olarak merak ettiğim ise scott2da tek gibi kadrolarına ömür boyu garanti veriyor mu?
 
bildiğim kadarı ile aspect daha çok günlük kullanım, gezi/tur amaçlı bir dağ mesela bisikletin arkasına taşıma aparatı bağlayabilirsiniz Trek de muadili 4 - 6 serisi aspectin donanımına göre

scale serisi daha çok yarış amaçlı tasarlanmış bir dag bisikleti arkasına taşıma aparatı bağlayamazsınız.Tek te mudaili kadro olarak 8 serisi ve üstü olabilir

scott ta da kadro garantisi olması lazım ama ömür boyu mu bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cyilmaz
Arkadaşlar bu ikisi arasından hangisini tercih edersiniz. birbirine hem fiyatları hem özellikleri çok yakın... Scott Aspect 40 2010 model ve Trek 4300 2010 model.
Birde halen piyasada Scott Aspect 40 2009 model var fiyatı 60€ kadar daha ucuz. Aspect 40 2009 model ile 2010 model arasında teknik açıdan bir fark var mı?
Siz olsanız ne tercih ederdiniz?

Scott Aspect 40 2010
(link)


Trek 4300 2010
(link)
 
Aspect 40 2010 model ile 2009 model arasında şu farkları gördüm
Aspect 2010 Kadro
New hydroformed Frame Alloy 6061 D.B. Performance geometry
Aspect 2009 Kadro
Aspect Hydroformed Alloy 6061 Performance geometry Integrated headtube
Aspect 2010 Ön Vistes
Shimano Acera FD-M360 31.8mm
Aspect 2009 Ön Vites
Shimano Altus FD-M310 / 31.8mm

Burada da Trek 4300 var
Trek 4300 Kadro
lpha Black Aluminum w/semi-integrated head tube, formed down tube w/integrated gusset, formed top tube, monostay seatstay, forged dropouts w/rack and fender mounts, replaceable derailleur hanger
Trek 4300 Ön Vites
Shimano C051
 
birbirine çok yakın bisikletler farkındayım. hangisini beğeniyorsan onu al gibi bir mantık çok da yanlış olmaz sanırım fakat tecrübeli arkadaşlardan görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim
 
Geri