Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Scott CR1 COMP

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
471
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
http://img638.imageshack.us/img638/8933/img006tl.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/3513/img008ra.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/8516/img007g.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/6813/img009d.jpg
parça listesi:
Frame:Scott CR1 / HMF NET IMP Carbon technology Road Comfort geometry Standard B
ForkScott CR1 / HMF NET 1 1/8“ Carbon steerer Integrated Carbon Dropout
HeadsetRitchey Integrated Cartridge
Derailleur (Rear)Shimano 105 RD-5700, Silver, new 2011 / 30 Speed
Derailleur (Front)Shimano 105, Silver, new 2011 30-Speed: FD-5703
ShiftersShimano 105 ST-5700, Silver, new 2011 Dual Control 30 Speed
Brake Leversincl. in shiftlever
BrakesShimano BR-R560, Super SLR Dual pivot
CranksetShimano Triple FC-R553 50 x 39 x 30
BB-SetShimano BB – 4500
HandlebarScott Road Pilot Pro Oversize 31.8mm, Anatomic
H'stemScott Road Pilot Pro / 4 bolt Oversize 31.8mm 1 1/8“ / 6° angle
Pedals ????
Seatpost Scott Carbon/Alloy 31.6/300 mm
Seat Selle italia srl 135
Hub (Front)Scott Pro 20 H
Hub (Rear)Scott Pro 24 H
ChainShimano 105 CN-5600
Cassette Shimano 105 CS-5700 11-25 T
Spokes CN - Aero, Black 2 mm
Rims Alex Race 28 Aero Profile, 20 Front / 24 Rear
Tires Continental Ultra Sport 700 x 23 C

Standart parçalara hiç dokunmadığımdan benim çekebileceklerimden çok daha iyileri internette bulunduğundan bu kadarı yeterli olur diye düşündüm.
Okuduğum kadarı ile ve kısa süreli deneyimin gösterdiği karbon kadro ile bozuk yolarda sarsıntı-titreşim hissi alu kadroya göre az.
Scott Cr1 ikili ayna kol olarak 52/39 ya da 50/34 ile satılıyor bir de 3 lü ayna kol seçeneği var 52/39/30 benim ki 3 lü ayna kol ama ruble orijinalinde 11/28 olması gerekirken 11/25 yani toplamda vites oranları 50/34 2li ayna kolla satılan modelle ile aynı güçlükte denilebilir. Eğer yaşınız benim dolaylarımda ise 3 lü ayna kol almayı seçenek olarak düşünebilirsiniz. Benim gibi rampa çıkmayı seviyorsanız veya çevreniz bol rampalı yollarla çevrili ise buraları aşabilmek 2 li ayna kol almak için tek ölçü değil birde dizlere aşırı yüklenmekten sakınmak isteyebilirsiniz. Sonuçta sağlıklı olarak uzun yıllar bisiklete binebilmek en önemlisi.
Yol bisikletinin tartışılan hatta sembolik parçalarından biri de gidon ve buna bağımlı sürüş pozisyonudur. Öne kapanılan tipik sürüş pozisyonu günlük sürüşlerde hemen hemen hiç kullanılmaya gerek kalmıyor. Pür yarış kadroları dışında yol kadroları gidonun alt kısmından tutuş dışında sürüşlerde gayet dik ve rahat pozisyon sağlıyor. ayrıca da ellerinizin uyuşmasına fırsat vermeyen gidon üstü tutuş varyasyonları mümkün.
Eller gidon üst platformunda iken sıkı fren basmak zor oluyor zorunlu olarak da inişlerde gidonda tipik öne doğru sürüş pozisyonuna gelmeniz gerekiyor. Bu aerodinamik pozisyon yadırganmaya neden olmakla birlikte rampa aşağı süre hayatta olduğu gibi o kadar çabuk bitiyor ki !
Detay, ama yazmak lazım. Yol bisikletleri uzunluk olarak dağ bisikletlerinden daha az yer kaplıyor. Asansörde vs daha kolay taşınıyor. Ağırlıkları da diğer bisiklet türlerine göre genelde daha az bu da binerken de taşırken de avantaj.
Karbon kadro sürerken oluşacak beklenir kuvvet vektörlerine karşı hiç zafiyet teşkil edecek gibi değil ama bir cismin direkt temasına pek dayanabilecek gibi de değil. Bir çocuk üst boruya bir taş atsa ya da bisiklet park ettiğiniz yerde yana düşerken kadro yerdeki, taş parçasına çarpsa dar alanlı bir çökme kırığı oluşabilir. yandan geçen arabanın fırlatacağı alçaktan gelen bir taş parçası alt boruyu delebilir, delmese bile bir süre sonra kırılmayla sonuçlanacak lif hasarına neden olabilir. Cr1 çıplak kadrosu 2800 TL civarında bu rakam maddi durumumuz ne olursa olsun kırılıp elden çıktığında asap bozucu seviyede.
Toparlayacak olursak normal sürüş dinamikleri ile kırılması alu kadrolardan daha kolay değil. Ama bir cismin yandan çarpmalarında çok kolay görünüyor. Benim tamama yakın algılarıma dayanarak yaptığım bu yorumun yanlış olmasını dilerim.
vites, vites-fren kolları, sele borusu gibi tüm parçaların kadroya yapılan montajlarında muhakkak torkmetre kullanmak lazım karbon kadro doğal olarak alu kadrolara göre sıkma kuvvetinin fazlasına çok toleranslı malzeme değil.
Cr1 seçme nedenim pür yarış bisikletlerine göre geometrisinin çok daha konforlu tasarlanmış olduğuna dair okuduklarım ayrıca yokuş çıkma performansı ve titreşimleri absorbe etme seviyesi de iyi bulunmuş. Ağırlığı fabrika verisi pedal hariç 8200 gr. Benim kullandığım sele orijinal selesinden 200 gr mevcut hali ile ortalama 8000 gr diyebiliriz.
Bisiklet üzerinde sele dışında hiçbir değişiklik yapmadım. Çok memnun olduğum "selle italia srl 135" taktım. Okuduklarımdan üstündeki selenin uzun yolculuklar için çok konforlu sayılmayabileceği idi.
Pedal ise ne takacağımı şu an bilemiyorum. Kilitli pedal istemiyorum hafif düz bir pedal tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.
Dereceye oynayama seviyesindeki yarışçılar ya da ülke dışında hala bisiklet yarışçısı kabul edilenler haricinde karbon kadrolu bisiklet almak çok da mantıklı değil . Fiyat performans açısından da iyi sayılmaz. Bisiklet seçimi bir yerde de keyif ve maddi olanakla kullanım amacı ve şeklinin kesişimi. Bu durumda yoğun bir bisiklet kullanımı söz konusu değilse , bisiklet hayatınızda önemli bir yer işgal etmeyecekse para durumunu zorlamaya hiç gerek yok. Sadece karbon kadro değil gayet yüksek fiyatlı alu kadrolar ve üst seviye kompanentlerde pek bir şey kazandırmaz diye düşünüyorum. Ama seçimimizden dolayı kimseye de hesap vermek zorunda olmadığımızı bilmek zorundayız.
Bilinen markaların aynı kategoisindeki bisikletleri yerine cr1 seçilmesi daha doğru diye bir şey iddia edemem belli bir seviyenin üstünde bütün yol bisikletleri bana çok güzel görünüyor . Herkezin zevkle bineceği bir bisiklete sahip olması dileği ile ..
 
Scudo
Çok güzel görünüyor güle güle kullanın :)
 
Bunu yapma ya hastayım Scootun bu rengine çok yakışıyor bisiklete güle güle kullanın çok iyi bir renk seçimi
 
Çok tatlı bir bisiklet olmuş ne kadara maloldu sorması ayıp:)
 
Güle güle kullanın. Çok güzel görünüyor.
Sürüş deneyimlerinizi merakla bekliyorum. İyi sürüşler.
 
güle güle kazasız belasız kullanın.. son günlerde bende artan SCOTT hayranlığı sizin bisikletle beraber ayyuka çıktı :( hani 5 kuruş fazla olsun SCOTT olsun diyecek duruma geldim galiba :D
 
İyi dilekleriniz için Teşekkür ederim.
Fiyat soran arkadaşlar oldu. mağaza fiyatı 3800 TL Sele ve pedala 4200 mal oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
bu güzelliğe verilen paraya acımam seve seve veririrm................scott'ın sarı siyah ve beyazı bir araya getirdiği tasarımlarına bayılıyorum...Tekrar yol bisikleti alırsan kesinlikle scott olucak sarılı siyahlı bişey :) jantlar , lastikler ve ufak tefek dokunuşlar ile kolaylıkla 6.5-7 kg sınırına gelir.. :)

bu arada gidon boğazının altına çok fazla spacer atmışsınız...ayriyetttende çok dik konumlanan boğaz konfor sağlar ama ağırlık arkaya doğru kayacağı için sele daha fazla baskı yapabilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
@ caner
Pedal ise ne takacağımı şu an bilemiyorum. Kilitli pedal istemiyorum
Neden, çok merak ediyorum; Kilitli pedal hiz için duz pedaldan çok daha iyi.

Bisikletiniz çok guzel.Gulu gule kulanin.
 
@Frédéric LAPOİNTE
kilitli pedal bir süre kullandım sonra bıraktım şehir içinde vs pek rahat edemedim. pek sıcak gelmiyor bana . belkide tekrar denerim . teşekkürler.

@sonEr´´

Spacer ilave etmedim. ama scott ın sitesinde ki fotolarda daha kısa çatal borusu , az spacer var haklısınız. teşekkürler
 
harika bir bisiklet canavar demek bile yetersiz kalır bence bol pedallamalar :)
 
hayırlı olsun, güle güle kullanmanızı dilerim.
 
bisiskletiniz gerçekten harika.Güzel günlerde eskitin diycemde insan eskitmeye de kıyamaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal
Bisikletin fotoğraflarını bu bölüme koymamın bir amacıda 1- tüm donanımı listelemek 2- yol bisikleti ile ilgili düşüncelerimi önerilerimi sizlerle paylaşmaktı.
Bence bu bölümde bisikletlerinin fotoğraflarını yayınlayan tüm arkadaşların üşenmeden bisikletin parçalarını listelemesi faydalı bir paylaşım olur. İnternette o kadar güzel bisiklet ve onların o kadar kaliteli çekilmiş profesyonel fotoğrafı var ki sadece kendi bisikletimizi fotoğraflarını yayınlamakla yetinmemeliyiz diye düşünüyorum.
İyi dilekleriniz için Teşekkürler.
 
Geri