Scudo Sports

Scott kadronuz çatlarsa ne olur! marintek!

Garanti sürelerini hiç anlamadım ben, garanti süresi biten ancak üretim hatası sebebiyle zarar gören ürün firmanın sorumluluğunda değil mi? Eğer öyle değilse bisiklet için x yıl garanti bittikten sonra kadro kırılabilir mantığı çıkıyor ki bana göre çok saçma, neticede üzerinde canımızı taşıyoruz.
 
Scudo
@Furkan TK :) ilginize teşekkürler.

Şöyle oldu: Scott Global ile iki defa e-posta temasım oldu, ikisinde de tarafıma 2-3 gün içerisinde cevap verildi. Cevaben, kadroyu değiştirecekleri, distribütörün benimle irtibata geçeceği, gecikmeden dolayı özür diledikleri bildirildi. Müteakiben Marintek de kadronun kargo ve gümrük sürecinde olduğunu ve Haziran ayı içerisinde (bu ay kısmetse) değişimin yapılabileceğini bildiren e-postalar göndererek süreç hakkında bilgi verdi. Beklemedeyiz bakalım. Scott merkeziyle temas kurmak sonuç verdi sanıyorum. Scott tarafından 2009 kadro yerine 2013 model daha üst bir kadro gönderileceği bildirildi. Değişim sonrası mutlu fotoğrafları yayınlayabilmeyi umuyorum.
 
kkazım bence üretim firmadan kaynaklanan hatalar 2 yıllık kullanım sürecinde cıkabilir gözüyle bakılıyor yani garanti dolduktan sonra olan hatalar kullanıcı hatası anlamını taşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Ömür boyu garanti hakkında bir bilgi vereyim. Ömür boyu garanti demek , üreticinin taahhüt ettiği kullanım ömrü demektir. Yani üretici firma bisikletinin ömrüne 10 yıl değer biçiyorsa bu ömür ( 10 yıl ) boyunca garantilidir. Ömür boyu ifadesinini İnsan ömrü gibi algılanmamalıdır. Bununda mantığı şudur.

Firma bu kullanım ömrü boyunca sattığı bu ürünlerin yedek parçasınıda üretmek ve teknik servislerinde bulundurmak zorundadır. Yani firmanın değer biçtiği kullanım ömrünün bitme tarihinden önce kullanım esnasında oluşacak bir arızada firma gerek garanti kapsamında ve de gerekse ücretli olarak parça bulundurmak zorundadır.

Bu örnekte scott firması zaten öylede böylede 2009 model kadroyu garanti şartları için zaten stoğunda tutmak zorundadır. Eğer firma bu olaydaki çatlağı garanti kapsamına sokarsa , kadroyu ücretsiz değiştirmek veya bu modele en yakın kadroyu fiyat farkı talep etmezsizin vermek zorundadır.

Bu anlattıklarım olması gerekenler. Ama türkiyede işler ne yazık ki farklı yürür.
 
Navigasyonlarda da omur boyu guncelleme yazar ama bu cihaza bicilmis omur kadardir. Kelime oyunu yaparak insani kandirmaktan baska birsey degil.
 
@Cömert

Çoğu firma "Ömür Boyu" derken, ürünü ilk alan kişinin ömrünü belirtir.
Ör. Cannondale;
@Cannondale http://www.cannondale.com/nam_en/terms-policies/

Yani;
Cannondale kadroları (Freeride ve Dirt Jumping bisikletleri dışındakiler) üretim hatalarına karşı, asıl sahibinin ömrü boyunca Cannondale tarafından garanti altındadır.

Ör. Trek;
@Trek http://www.trekbikes.com/us/en/support/warranty/

Yani;
Ömür boyu
Kadro garantileri, asıl sahibinin ömrü kadar.
Keza Specialized'da da aynı şey var ((link))

Ama, mesela b'Twin'in garantisinde "ürünün ömrü kadar" diyor ((link))
 
Bu "ömür boyu garanti" meselesini bilmiyordum.. Bilgi veren arkadaşlara çok teşekkürler. İlginç ve işe yarar bir bilgi.

Konuyu takip ediyorum, sonuç hakkında bilgi verirsiniz umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Boran Selçuk
Konu biraz farklı ama kurulumu yapan servis konusuna gelirsek olay tamamen montajı yapan ustaya kalıyor, çoğu firma servislerinde belli bir yeterlilik aramadığı için her isteyen bisikletçi bu işe girişiyor ve ortada abuk sabuk montajlanan bisikletler çıkıyor.
 
2009dan beri scott scale carbon kullanıyorum
Kullandığım modeller
scale 20 2008 (kadro 2.el aldım kendim topladım )
scale rc 2010 (kadro sıfır aldım kendim topladım)
scale sl 899 2012 (kadro sıfır aldım parça parça topladım )
scale nino 700 rc 27.5 2015 ( kadroset aldım kendim toplayacağım )
yeni scale 2017 yi bekliyorum ( 2016 rio olimpiyatlarında :D )
Bugüne kadar scott markasıyla bir kez bile sorun yaşamadım iyi ki varsın scott diyorum ama distribütorun tavrı için üzüldüm açıkçası benim başıma böyle bir sorun gelmez inşallah iyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Merhabalar bende ktm kullanıyorum kadroda ufak tefek boya akıntısı gördüm bide ufak bi çatlak oluştu acaba garanti kapsamına girer mi ... Şimdiden teşekkürler .
 
Bende scott scale 40ndan var... Açıkcası çok gıcık aldım şuanda bu kadrodan... Ama size objektif bir şeyden bahsetmek istiyorum birincisi kadro kalitesi durumuyla alakalı. Bu pek scott trek giant garry fisher ya da marin miş bişymiş ona ciddi anlamda bakmıyor. Bazen döküm esnasında olabilir ya da materyalin homejn dağılmayışı v.b nedenlerle böyle hassas kadrolar çıkabiliyor. Bu tarz problemleri amerikada üretilmiş kadrolarda göremiyoruz. Aynı scott un eski amerikada üretilmiş ürünleri ciddi anlamda dayanıklıdır. Ama kalite artık taiwana dönünce artık bu kadronunda pek anlamı kalmadı gibi geliyor buna. Diğer taraftan ürün hatası olabilir evet.

İkinci sıkınıtınıza gelince ben ünideyken marintekte bir adam vardı. Forum iyice araştırın o adamın adını bulun o işin başındaki adam o. Ve o adam ben üniversitede öğrenciyim sıfır scandium kadrom var dediğimde aynı zamanda param yok forma alacak dediğimde 240 tl lik formayı bana 30 tl ver hadi al dedi. Ben daha adama formanın parasını eft yapamadım bana adres ver demişti cuma günüydü o adam daha o 30 tlsi hesabına geçmeden bana forma göndermişti. Üni yıllarında oldu bu olay. Açıkcası sizi mağdur edecek bir firma değil... Şu güne kadar tanıştığım ender bisiklet işini de girmiş kaliteli bir beydir...

Tabi sizde kendinize göre çok haklısnız bu duruma canınız sıkılmıştır binbir hevesle alınmış bir bisikletin sizi bu şekilde yolda bırakması hiç hoş değil... Bununda iki çözümü var elbette...

1. Denemeye devam edin marintekle ve o marintek bu işin başında duran adamla mutlaka iletişime geçin o sizin işi kesin çözecektir
2.Çevrenizde ingizlice bilen birileri elbette vardır ya da siz biliyorsunuzdur. Kadronun altında kadronun seri numarası var altında yazması gerekir en azından. Aynakol octalink'in aldığı hizanın hemen altında. Durumu bu seri numarasını vererek scott u anlatın Türkiye distribütörüne ulaşamadığını bu durumları güzelce anlatın. Fotoğrafını da eklemeyi unutmayın. Artık bunca çabana rağmen olmuyorsa tüm ekipmanı aletten sök ikinci el bir adet trek 6700 al çoluğuna çocuğuna bile kalır hatta torunlara bile ulaşır bence...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Elin avrupalısına kaldı işimiz demeniz çok yanlış bence elin Avrupalısına kaldığı için işiniz zaten şanslısınız onlar bizim satıcılarımız gibi köpek değil onlar insan ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert S.
"Sorun çıkarsa ben burdayım abi!! " (sokakta cep telefonu satan işportacı )
"Kadromuz ömür boyu garantilidir beyefendi" ( scott satan elit mağaza )
Problem çıktı : Sonuc aynı
 
@mariokaldato Scott distribütorunu bu şekilde aşağılaman çok anlamsız bence derdini güzelce anlat distribütöre böyle forumda atıp tutmayla bir yere varamazsın

@Ulaş Çavuşoğlu Sonuna kadar haklısın dostum bizim ülkemizde satıcıların ( bayilerin ) büyük bir bölümü malı ürünü satana kadar ödemesini yapana kadar baktığı için müşteriye bu sektör yavaş ilerliyor ben kendi adıma konuşayım bisiklet sektöründe 3 yıl çalıştım müşterilerden nefret etme derecesine geldim bisiklet satarken % 15 indirim yapıp kredi kartına taksitlendirdiğim halde birşeyler daha yapamazmısın lafını bile duydum yuh dedim ya yuh ! anahtarları teslim edeyimmi demeye getirdim en sonunda müşteride oldum aynı zamanda pahalı alışverişlerde yaptım bazı firmalardan iyide karşılandım paranı alana kadar muhabetinide yaşadım yani asıl anlatmak istediğim müşteri sadece kendini düşünüyor bilinçsiz ve menfaatçi satıcıya gelirsek paramı alayımda satış gerçekleşsinde gerisine bakarız bir şekilde oyalarız mantığı var ben alacağım ürünün magazanın bayinin dükkanın satıcısının tavrına daha çok bakarım
 
Marintekle ilgili forumda çok şikayet dile getirildi. Bu şikayetlerin önemli bir kısmı Scott merkezede iletildi. Scott bizzat kendi çözmeye çalıştığı da oldu. Bir kısmında başarılı olunamadı.
Şimdi bu durumda Marinteke ciddi bir uyarı yapılması, hatta kamuoyu ile de paylaşılması beklenir. Sonuçta Scott gibi bir firmanın Distribütorlük anlaşmalarında ve takibinde de titiz davrandığını düşünüyorum. En azından bir düzelme beklenir. Hiç bir şey değişmediğine göre Scott Marintekle birliktelikten memnun demekki güveniyor. Neyse bilen varsa açıklarsa iyi olur.
niye yazdım. Addict kadro kulağı lazım oldu. Yurt içi satıcılarda yok. Marintekin kendi satış sitesi var. Burada olabilir diye baktım 7-8 tane kadro kulağı modeli var addict yok. olmak zorunda da değil tabi ama sitede adı geçenlere baktım hiç biri stokta yok. Site kendi haline bırakılmış görünümde. Sanki göstermelik bir durumda kalmış.
Yabancı sitelerden temin ettim ama gerek forumda yazılanlar gerek benim son zamanlarda ki gözlemim Scott yurt içinden hemen gönül rahatlığı ile alınacak marka olmaktan çıktı.
 
@fatih alver Kadroyu aldınız mı acaba ? Benim de 2016 model Scale 770'de şöyle bir sorunum var. Kadronun üst borularının sele borusu içinde birleştiği yerlerde kaynak kısımları pürüzlü kalmış. Bu yüzden inanılmaz bir şekilde her sürüşümde çıt çıt ses yapıyor. Daha ilk senesinde kadrom.

Ekleme : Scott'ın sitesinde distribütör olarak da Kron Bisiklet gözüküyor.
 
Geçmiş olsun. Açmadıysa ve yazılı bir belge var ise kadronun ömür boyu garantili olduğuna dair mahkemeye başvurabilirsin.
 
Geri