Scudo Sports

scott p5 sportster

@gatila

peki arada 140 euroluk farka bu değer mi? ben de almayı planlıyorum ancak p5 460, p4 600 euro, aradaki 140 euro da benim için büyük bir mebla. bisikletim çalındı, sigortadan 1 ay sonra para gelecek, ben de össden sonra biraz çalışıp para biriktirip almayı planlıyorum güzel bir bisiklet. fakat işte aradaki 140 euroluk farka kilitlenebilir amortisörün deyip deymeyeceğini merak ettim. daha sonra aynı amortisörün kilitlenebilirinden taktırsak bunu verip nekadara mal olur? amortisör fiyatları nedir bu bisikletlerde kullanılan? daha çok yeniyim de hiçbişey bilmiyorum, teşekkürler şimdiden =)
 
Scudo
@Drall

Bildiğim kadarıyla Türkiye'de bisikleti sigortalamıyorlar. Acaba nasıl parayı alacaksınız? Bu işin yolu yordamı nedir? Allah korusun başımıza birşey gelirse ne yapacağımızı biliriz en azından.
 
Bende scott sportster 2009 p4 modeline kilitlenmiş durumdayım.2 hafta içinde geleceğini duydum ve bekliyorum.

Bende bisiklet konusunda çok deneyimli değilim.Bir önceki mesajda yazılan farklardan dolayı p4 düşünüyorum.Özellikle ilk aynakolu xt ile değiştirmeyi ve zaman içerisinde full xt olmasını planlıyorum.V-frenli en üst model p4.Buda önemli benim için.Disk fren birazcık karmaşık geliyor şuan :)

Parçaları bir taraftan almayıda düşündüm.Ama xt 771 48-38-26 model aynakol bulamıyorum bir türlü :(
 
@mehmetyesiloren

Aklımdan geçen değişiklikler bunlar.Tek tek buldukça toparlamayı ve tüm parçaları toparladıktan sonra montajı düşünüyorum.Ama önce bisiklet lazım :)

Shimano XT Shifter Pod 9sp M770
Shimano XT Cassette 9 Speed M770 11-32
Shimano HG93 Chain 9 Speed
Shimano XT Front Derailleur Conventional M771
Shimano XT Rear Derailleur M771 -GS-long
Shimano XT Chainset M771-175mm 26-36-48
Shimano XTR Gear Cable-Black
Shimano XT Rear-Front Hub M770-36h
 
@AlperTemircan

ev sigortasının içinde çalınmaya karşı da sigorta vardı, bodrumda bisikletler kilitli dururken çalındığı için o da dahil oldu galiba. ama dışarıda çalınırsa kabul etmiyolar, abiminkini kabul etmemişlerdi çalındığıyla kalmıştı =(



@mehmetyesiloren


hmm teşekkür ederim bilgilendirmenden ötürü. ozaman şu dönemi atlatınca yaza kadar biriktirebildiğim paraya göre yardımınızı isteyeyim tavsiye konusunda, şimdilik bi kenarda dursun. teşekkürler
 
yeni bisiklet sporuna başlayacak arkadaşlara ben de bir tavsiyede bulunayım. kilitli amortisör'ün en bariz fark yaratan özelliğini yeni başladığınız için anlamayacaksınız fakat 2-3 ay sonra kondisyonunuz yükseldiğinde, önceden 4. 5. viteste tintin çıktığınız yokuşları 12. 14. viteslerde ayakta çıkmak istediğinizde almadığınıza pişman olursunuz. ayrıca bir tavsiye daha vermek istiyorum. bisiklet sporu bisikletle bitmiyor. 600-700 euroluk bisikletimizi öylece sokağa bırakmıyacağımıza göre hafif ve sağlam bir kilit sistemi almamız gerekiyor. (en azından metal testeresiyle kesilemeyecek kalitede) ondan sonra eldiveni var kask'ı var dri-fit atleti var, aydınlatması var. bisikleti alırken bütçede bunlara da para ayırmak gerekiyor ki toplamda 300-400lira arasında kaliteli ürünlerinizi tamamlayabiliyorsunuz. ha ben bunlara para veremem diyorsanız bisikletinizi alırken mutlaka kask alın, ben çok iyiyim düşmem kendimi yaralamam diyosanız madem bu kadar iyi bisikletçisin neden bizden tavsiye alıyorsun deriz. üstelik trafikte sizi korumaktan daha da önemli bir işlevi var, kaskınız yoksa pideci çırağı muamelesi yapıyorlar, varsa bisikletçi muamelesi yapıp yol veriyorlar en basitinden.
 
Arkadaşlar Selamlar,
Öncelikle bisiklet seçiminden önce güzergah seçimi yapmak önemli veya yüzde kaç asfalt yüzde kaç toprak orman vs sonrada ne amaçla kullanacağımızı belirlemek gerek. Yarışmı, spor antrenmanmı , işe gidip gelmek için yada genel ulaşımmı yoksa enduro tatında uzun soluklu turlar gezilermi ?

Ben 3 ay kadar önce scott ss p55 aldım. Çok memnunum asfalttaki performansına, akışına bayıldım. Bu arada SPD kilitli pedal sisteminede geçtim, performans ve keyif %50 arttı diyebilirim. Bisiklet fiyat olarak uygun, fakat üstündeki komponentler başlangıç seviyesi, ilerledikçe üstüne upgrade yapılabilicek ve buna değecek bir kadro ve sağlamlıkta bisiklet. Hiç bişi olmasa evde dururken bile izlediğimde hayran kalıyorum. Bisiklet tutkuysa, Scott hazdır :)


Bildiğim kadarıyla düşüncelerimi paylaşmaya çalıştım.

Saygılar.
 
Bravo arkadaşlar, hepiniz doğru seçimler yapıyorsunuz.
Bölüm moderatörü ve Scott uzmanı olarak sık sık bölüme giremesem de, vakit buldukça yazı ve yorumlarınızı okuyorum, ben de seviniyorum.

Önce kendinizle konuşun;
Beklentim nedir? Ne kadar uzun mesafeyi, ne kadar ortalama hız ile gitmek istiyorum.
Benim için konforlu sürüş mü, yoksa kaslarım ağrıyana kadar hızlı ve uzun mesafe sürmek mi? Bu soruların cevabına göre donanımınızı ve dolayısıyla bisikletinizin modelini belirleyebilirsiniz.

Sizden ricam, etrafınızdakilere de %80 ve üzeri asfalt bineceklerse şehir/tur bisikleti almalarını önermenizdir.Tabi dağ bisikletiyle yolda gidilemez diye bir kural yok fakat ikisinin asfalttaki gidiş farkı büyük.

Bu arada hiçbir kilide güvenmeyin.Bisikletlerinizi evin içinde saklayın ;)
Yeni sahiplere hayırlı olsun.
Herkese keyifli sürüşler diliyorum.
 
@canmurad

Öncelikle hayırlı olsun,güle güle kullanın.
Zamanlar hangi parçalar değişirse daha iyi olur kendiniz de anlarsınız,lastik ilk aşamada çok farkediyor.
Ben de dağ bisikleti kullanıcısıyım ( Trek6500,seviyorum:) ) ama tur bisikletine bakıyorum ....

Tekrar hayırlı olsun..

Fatih.
 
Ben de P5 almayı düşünüyorum ama P6 daha ucuz ve daha hafif. Amortisör hiç yok tabi bu modelde, daha çok asfalt üzerinde kullanacağım için çok önemli değil diye düşünüyorum. Tabi diğer donanımlarında bazı farklar var. P6 21 vites, P5 24 vites. Aslında P6 bile düşündüğüm fiyatın üzerinde ama sonradan pişman olmak istemiyorum.
 
@Ercx

Arkadaşım çok güzel ifade etmişsin,
Kaskın önemini düşen bilir,kaskın yoksa estetik cerrahiye gidip kafayı düzelttirmen gerekir,kask varsa kalkınca kaskı lavaboda su tutar (kaskı alır öpersin) tekrar takarsın,sağlam kafana ...
Son turda,dümdüz kaymak asfaltta yere yapıştım,kask olmasaydı nicedir halimiz...eldiveni de yabana atmayalım,bu sayede yazabildik şu 3-5 satırı..
 
@Fatih Buzgan


İyi hoş yazıyorsunuz da forumda şehir bisikletleriyle ilgili pek fazla yorum yok.Bisiklete yeni başlayan bizlerin bazı terimlere yabancı olacağını da göz önünde bulundururak şu şehir-yol-tur-cross country ayrımını anlatabilir misiniz?

Bazı markalar ürettiği MTB ye ayrıca tour da demiş.Nasıl oluyor bu?
 
Şehir bisikleti oturma pozisyonu ve gidon kullanımı açısından dağ bisikletine kıyasla konforludur, genellikle 28 inç tekerlidir, vites sayısı 21-24 olması yeterlidir.(Postacı bisikleti) sağlamdır.Bunlarda amortisor olmaz.Olmaması tercih sebebidir.
Yine city bike denebilen ama konforu daha az, daha atak ve hızlı olan, oturma pozisyonu agresif kullanıma uygun, 28 jant bisikletler var: Scott sub serisi buna örnekdir.
Yine scott'un hibridlerinden ön amortisörlü sportster serisi var.Bu da tur amaçlı kullanılabilir ama bir city bike değildir.Araziye de girmeye izin verir.

Bu konularda özellikle bilgi almak istiyorsanız forumda scott sub serilerini, sportster serilerini, Trek 7.3 modellerini araştırmalı okumalısınız.
Benim eski mesajlarımda bu konuya ilişkin uzun yazışmalara ulaşabilirsiniz.
"gatila" nın şehir ve tur bisikletleri ile ilgili çok yazıları var, bunlara ulaşabilirsiniz.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=22441
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=25147
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20306
gatila hibrid tartışmaları:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=26082
gökhan atila yazıları:
(link)

Burada velespit sitesinden alıntı var: yardımcı olacaktır.
DAĞ BİSİKLETİ :
Dağ bisikleti, doğayı, zarar vermeden keşfetmek için en uygun araçtır. Tüm dağ bisikletlerinin jantları 26 inçtir.
Dağ bisikletleri de kendi aralarında farklılık gösterir:

XC Yarış Bisikletleri:

Adını, sıklıkla “Cross Country” değiminden alan XC bisikletleri genel olarak zor arazi şartları için uyarlanmış, tamamen performansa yönelik bisikletlerdir. Genel olarak bu bisikletlerin hafif olmaları amaçlanır. Bu yüzden bu bisikletlerde sık sık karbon parçalara rastlamak mümkündür. Gövde genelde karbon malzemelerden olup, amortisör seçeneği olarak 80 mm esneme mesafeli amortisörler yarışlar için daha uygundur. Bu tarz bisikletlerin daha alt modelleri giriş seviyesindeki kullanıcılar içinde uygundur.






XC Çift Süspansiyon Bisikletleri:

XC çift süspansiyon bisikletleri, ,dağ bisikleti dendiğinde akıla gelen ilk bisiklet türüdür ve genel olarak en çok kullanılan ve beğenilen bisiklet türüdür. Bu bisikletlerde genel olarak hem önde hemde arkada süspansiyon bulunur. Aktif süspansiyonlar , kalın dişli lastikler , bu bisikleti arazi için vaz geçilmez kılar. XC yarış bisikletlerine göre performansı daha düşüktür. Ama diğer bisikletlere göre daha eğlencelidir. Özellikle bu tarz bisikletler tepe inişi adı verilen yerlerde daha çok kullanılır. Bu tarz bisikletler ile zorlu kayaların üzerinden aşmak hiçte zor değildir.



Zorlu Koşul Dağ bisikletleri:

Bazı kullanıcılar her zaman daha fazlasını ister. Zorlu koşullar, daha fazla esneme mesafeli bisikletler, disk frenler. İşte bu bisikletler bu tarz koşulara en uygun bisiklet modelleridir.

Serbest Sürüş Bisikletleri:

Bu tarz bisikletlere binen sürücüler , bisikletçiliğin en uç noktalarını zorlarlar. Çok yüksek tepelerden atlarlar. Kendileri için rampa inşa edip bu rampalardan atlamak onlar için en büyük zevktir. Bu bisikletlerin açıları genel olarak arkaya doğru yatıktır. Yokuş aşağı inme performansı oldukça yüksektir. Ancak yokuş yukarı çıkma performansı da bir o kadar düşüktür.
Bu bisikletler genellikle kalın dişlidir. En çok kullanılan Lastik ölçüsü 26x1.95 tir. istendiğinde daha ince, dişsiz, asfalt yollara uygun lastikle değiştirmek mümkündür.Lastiğin dişli olması arazide tutunma koşullarını daha da artırabilir. Her koşul için ayrı çeşit lastik olmasına rağmen genel amaçlı lastik seçimleri de mümkündür. Örnek olarak , düz asfaltta gidecekseniz “slick” denen yüzeyi düz olan bir lastik seçimi daha uygun olur. Bu lastiğin tek dezavantajı ıslak ortamlarda diğer lastiklere göre daha fazla kaydırmasıdır. Arazi şartlarına uygun olan lastik ise kalın ve dişli olandır. Genelde kalın lastikler arazi için tercih sebebidir. Burada kaygan zeminde tutması amaçlanmıştır. Üçüncü bir seçenek ise “semi-slick” denen hem asfalta hem de arazi şartlarına uygun lastik seçimidir. Bu tarz lastiklerin üzerinde , arazi lastiklerine göre daha az diş vardır ve su tahliye kanalları bulunur. Slick lastikler ile sürtünme daha az olduğu için daha hızlı gidersiniz. Arazi lastikleri asfaltta hızlı gitmeniz mümkün değildir. Çünkü sürtünme daha fazladır.

Fren sistemleri ise bisiklet seçiminde en çok karar verilemeyen konulardan biridir. Bisikletlerde günümüzde kullanılan 3 tip fren sistemi vardır. V-Brake, mekanik disk ve hidrolik disk.

V-frenler şu anda kullanılan en yaygın sistemlerden biridir. Maliyeti en uygun olan sistemdir. Buradaki sistem , fren pabuçları jantların yan tarafına basarak bisikletinizin durmasını sağlar. Bir diğer adı da jant frenidir. Bu sitem kuru ortamda ve uygun pabuç kullanımında etkinliği yüksektir. Bu sistemin tek dez avantajı yağmurlu veya çamurlu ortamda kendisini gösterir. Jantların ıslanması veya çamurun jant ve pabuç arasına girmesiyle ıslanan jant yüzeyi frenleme performansı %10-20 civarında düşürür. Fakat uygun pabuç değişimi ile frenleme performansını zorlu koşullarda %5 civarına düşürmekte mümkündür.

Mekanik disk frenler ise maliyet açısından uygun fren sistemlerinden biridir. Jant göbeğine bağlı bir disk sisteminin sıkılması esasına dayanan bu sistem, araba ve motosikletlerde kullanılan sisteme benzer. Frenleme performansı kuru havalarda v-frenler ile aynıdır. Islak hava koşullarında ise frenlemede kayıp olmaması en artı özelliğidir.

Hidrolik disk frenler ise günümüz teknolojisinde kullanılan en üst seviye frenleme performansı sağlayan sistemdir. Bütün iyi bisikletler bu sistemleri görmeniz mümkündür. Sistem hidrolik bir kolun basılması ile çalışır. Farklı boyuttaki hidrolik kapların çalışma mantığı ile çalışan bu sistem günümüzde bir çok kullanım alanı vardır. Örnek olarak Fork Liftlerde ağır yüklerin kaldırılması gibi işler için çok uygun bir sistemdir. Bu sistemin mekanik disk frenden farkı ise şudur: V-fren ve Mekanik disk frende , fren koluna verilen 1 birim kuvvet fren kaliperlerine 1 birim olarak iletilir. Yani kolu 1kg ile sıkan bisikletçi kaliperlere 1kg kuvvet iletir. Hidrolik te ise kola verilen 1 birim kuvvet fren kaliperlerine 3 birim olarak iletilir. Bu ise bu sistemin en büyük avantajıdır.

Bisiklet kadrosu ise günümüzdeki en büyük teknoloji savaşına sahne olmaktadır. Genelde en yaygın olarak kullanılan malzeme alüminyumdur. Fiyat olarak uygun olmasının yanında hafiflik gibi çok büyük bir avantajı vardır. Çeşitli üretim teknikleri ile de sağlamlığı artırılan bu malzeme günümüz standardında bütün bisikletlerde kullanılmaktadır.

Zirkonyum son zamanların en popüler kadro yapım malzemesinden biridir. Zirkonyum asıl olarak nükleer bir yakıttır. Uzay sanayi ve sağlık gibi alanlarda kullanılan bu element günümüzdeki en sağlam malzemelerden biridir. Bu malzeme ile yapılan kadrolar alüminyumdan %30 daha hafif ve titanyumdan %30 daha sağlam olmaktadır.

Titanyum elementi ise yine uzay sanayinde kullanılan malzemelerden biridir. Bisiklet kadrolarına çok yaygın olamamakla beraber kullanılan bir üründür. Fiyatı oldukça yüksektir. Çünkü üretim maliyeti ve üretim teknikleri diğerlerine göre oldukça pahalıdır.

Skandiyum, da diğer elementler gibi özel bir malzemedir. Dünyada yalnızca İskandinavya’dan çıkan bu metal , yer yüzüne düşen bir meteorun getirdiği sanılmaktadır. Özellik olarak titanyuma benzese de işlenme maliyeti ve İskandinavya’nın bu metal üzerinde tekel yaratmasından dolayı fiyatları oldukça yüksektir.

Karbon veya endüstrideki adıyla “siyah inci” günümüzdeki en gözde kadro yapım malzemelerinden biridir. Karbon aslında liflerden oluşur. Belli sıcaklık değerleri altında ısıtılan bu karbon lifleri gerilime karşı dayanıklıdır. Uygulaması ise genel olarak ince bir kat alüminyum üzerine epoksi denen yapıştırıcı ile yapıştırılıp uygun basınç oranlarında sıkıştırılarak üretilmesidir. Bu üretim sonucu dayanıklılık konusunda inanılmaz oranlara ulaşan malzeme veya kadrolar elde edilmektedir.. Karbonun tek dez avantajı ise liflerden oluşmasından dolayı liflerde meydana gelen herhangi bir zedelenme veya kopukluk ürünün kırılmasına yol açabilmektedir.

Amortisör ise günümüz teknolojisinde yarışa sahne olan diğer ürünlerden biridir. Amortisör mantık olarak yerden gelen darbeleri emmesi amaçlanan malzemedir. Fakat kullanılan yere göre değişiklik gösterir. Genel olarak yayla çalışan amortisörler, daha üst modellerde yay yerini hava ve hidrolik sistemlere bırakmıştır. Bunlara ek olarak amortisörü sabit çatalmış gibi çalıştırma özellikleri, bu ürünlere katılan artı değerlerden biridir. “Lock Out” denen bu sistemin en büyük avantajı yokuş çıkarken ayağa kalktığınızda pedal çevirmek için harcanan kuvvetin bir kısmı amortisör tarafından emilir. Buda amortisörün mesafesine göre harcadığınız gücün yere aktarılmamasına sebep olur. Amortisörü kilitli konuma getirdiğinizde ise harcadığınız güç kayıp olmadan yere iletilecektir. Dolayısı ile yokuş tırmanmanız daha etkili bir şekilde gerçekleşecektir.
 
@gatila

merhaba , ben scott'un home sitesine girdim orada amortisör kilitli diyor. yazıcıdan çıktısını bile aldım.Türkiyedeki 2010 modellerde yok mu? gerçekten hoş bir yol bisiklet. kararsız olduğum dağ ve yol arasında eğer amortisör kilitli olursa seçimim olabilir.
bilgisi olan arkadaşlar var mı?
internet sitesinde sportster p5 fork: suntour NEx 4110 V2 lockout suspansion
fork 1 1/8 integr. 700c
63mm travel yazıyor.
 
@yaşar boz

Kilitli degil.Sitesinden inceledim lockout yazmıyor.Ben yeni p3 aldım kilitli,sitede incelerseniz p3 de lockout terimi kullanılmıs.Ayrıca p5 su an satısta varmı ,arastırdınızmı.Sporster serisi cok kısıtlı geldi.
 
@yaşar boz

Fork

Suntour NEX 4110 Susp.fork 1 1/8, 50mm travel, Integr. 700C
p5 icin yazanı kopyaladım
link altta
(link)
 
@hakan48

Türkiyede sitelerde var olduğunu gördüm. p5 için ne dersin?
 
Geri