Guleryuz
Üye
- Kayıt
- 18 Haziran 2014
- Mesaj
- 74
- Tepki
- 65
- Yaş
- 34
- Şehir
- Isparta
- Bisiklet
- Sedona
Bisiklet Sedona 300-S 2015 model. Sedona'nın 300 serisinin spor modeli. Klasik ve sade 300 olmak kaydıyla 2 modeli daha var 300 serisinin. Spor modelinin en başlıca farkı tabi ki gidon ve gidon boğazı. Bisiklet yine diğer modellere nazaran port bagaj veya ön sepeti olmadan satışta. 11 Mart 2015 tarihinde nakitte 850 liraya aldım.

Bisikletin parçalarını maddeler halinde yazayım ben en iyisi;

Kadro: Kadro benim aldığım modelde de görebileceğiniz üzere kırmızı-siyah renklerde. İç bacak boyum 73 cm civarı olduğu için 48 cm kadro boyu seçtim. Seleden inip, ayakta durunca 1-2 parmaklık boşluk kalıyor. Genel kanı 3-4 parmak boşluk olmasından yana olmasına rağmen bende bir rahatsızlık vermedi. Tabi ani bir durumda, sele üzerinden indiğimde dizleri kırarsam eğer belki kadroya bir temas söz konusu olabilir
Allah yaşatmasın böyle bir durumu. Kadroda port bagaj için vida yerleri mevcut. Ben kullanmıyorum ve nasıl durur bilmiyorum.

Gidon ve Gidon Boğazı: Gidon fotoğrafta da gördüğünüz gibi işte. Yalnız elcikler bi garip geldi bana. Ellerim küçük olduğundan kavrar iken sıkıntı olmamasına rağmen sürekli 2 parmak fren kolunda 15-20 dakika sonra ağrı yapıyor. Sanırım elcikler benim elimde biraz büyük ya da fren kollarının konumu yanlış. Beni memnun eden parçalardan biri açılı gidon boğazı. Dik sürüş ya da tabiri caiz ise yatarak sürüş pozisyonuna göre ayarlanabiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam 10mm alyan anahtarı ile çok basit bir işlem.

Fren: Arka ve ön Tektro 837 V fren modeli var bisiklette. Ben 2 haftalık bir sürüş sonrasında Baradine 3 renkli pabuçlardan aldım o yüzden pabuçlar konusunda pek bir yorum yapamayacağım. Arka freni ikisi de aynı şekilde hareket edecek şekilde vidalar ile ayarını yaptım. Yalnız şöyle bir durum söz konusu; fabrika çıkışlı vidaların ucu çok ince. Ayrıca nedenini çözemediğim bir sebepten dolayı vidalar aşağı eğik olarak giriyor delikten. Bunun neticesinde vida telin (yay da deniyor ama benim gözümde bildiğin tel) altına giriyor ve teli ittiremediği için ayar yapmak zorlaşıyor hatta imkansız hale geliyor. Bu nedenle gittim 4 adet 4mm kalın uçlu vida aldım. Arka frende çok güzel ayar yaptım. Lakin ön frende ayarı yine çok güzel bir şekilde yapmama rağmen 1-2km sonra ayar tekrar bozuluyor.
Fren kolları 2 parmak ile kullanmak için SHIMANO ST-EF41 modeli. Yani vites-fren ortak. Gayet etkili bir şekilde çalışıyorlar. Açıkçası bu konuda nasıl bir inceleme yazabilirim bilemedim.

Vites: Arka aktarıcı Altus, ön aktarıcı Tourney kullanılmış bisiklette. Açıkcası her ikisinden de çok memnunum. Ayarlarını kendim yapıyor ve ne önde ne de arkada en ufak bir atmama ya da tıkırtı ile karşılaşmadım. Ama bir gün rüzgardan dolayı bisiklet olduğu yerde düştüğünde arka aktarıcının ayarı tamamen bozulmuştu. Herhangi bir yamulma veya benzeri bir durum da yoktu ortada.
Vitesler 3x7. Bu yüzdendir ki arka göbekte Joytec'in şimdi tam hatırlayamadığım "vidalı" göbeği kullanılmış. Yani ileride "arka aktarıcıyı değiştiririm, bir de yeni kaset takarım 3x9 sistem yaparım" gibi bir düşünce size pahalıya patlayabilir. İleride parça yükseltmek istiyorsanız bu bisikleti alırken bunu göz önünde bulundurun. Bu arada arka en büyük dişli 32T ve rampalarda gerçekten çok rahat oluyor.

Lastikler: CST marka dış lastik var. İç lastik konusunda en ufak bir fikrim yok. Açıkcası dış lastiğin patlama direnci falan var mı onu da bilmiyorum. Boyutu 700x38C. Bisikletle aldığım günden beri yaklaşık 800-900km yapmışımdır lakin henüz bir patlak durumu söz konusu olmadı. Genelde şehir içi asfaltta kullanıyorum belki o yüzdendir. Jantlar konusunda da pek bilgim yok ama aldığım günden beri akord ayarı yapma gereksinimi duymadım. Malum genelde üstüne yük bindikten sonra bir akord bozulması olur bu kaçınılmazdır. Çok ufak bir yalpalanma oldu aldıktan sonra ve dikkatli bakılmadığı sürece de fark edilemeyecek derecede. Unutmadan, herhangi bir reflektör durumu söz konusu değil.

Sele: Sele Sedona'nın kendi 1091 modeli. Eğer yanlışım yoksa öyle jellik bir durumu yok selenin. Gayet rahatsız. Özellikle ilk 7-8 km'den sonra eğer kalçanız uyuşmadıysa, bir pozisyon değiştirme gereksinimi hissediliyor.

Maşa: RST Neon RL modeli kullanılmış bisiklette. Hem yaylı hem de yağlı model. RST'nin kendi sitesinden kontrol ettim. Maşa 2014 modelinin aksine 2015 modelinde kilitlenebilir. Yanlış hatırlamıyorsam çalışma mesafesi sitesinde 60mm olarak geçiyordu. Eğer dik bir yokuştan ineceksem ve yol da gözüme pek hoş görünmüyorsa maşa kilidi o zaman açıyorum. Tabi bir de eğer kaldırımlardan çok hoplamalı zıplamalı durumum olacaksa. Genelde kilitli kullanıyorum. Maşa sitede yazdığına göre 2.17 kg.


Bisikletin parçalarını maddeler halinde yazayım ben en iyisi;

Kadro: Kadro benim aldığım modelde de görebileceğiniz üzere kırmızı-siyah renklerde. İç bacak boyum 73 cm civarı olduğu için 48 cm kadro boyu seçtim. Seleden inip, ayakta durunca 1-2 parmaklık boşluk kalıyor. Genel kanı 3-4 parmak boşluk olmasından yana olmasına rağmen bende bir rahatsızlık vermedi. Tabi ani bir durumda, sele üzerinden indiğimde dizleri kırarsam eğer belki kadroya bir temas söz konusu olabilir


Gidon ve Gidon Boğazı: Gidon fotoğrafta da gördüğünüz gibi işte. Yalnız elcikler bi garip geldi bana. Ellerim küçük olduğundan kavrar iken sıkıntı olmamasına rağmen sürekli 2 parmak fren kolunda 15-20 dakika sonra ağrı yapıyor. Sanırım elcikler benim elimde biraz büyük ya da fren kollarının konumu yanlış. Beni memnun eden parçalardan biri açılı gidon boğazı. Dik sürüş ya da tabiri caiz ise yatarak sürüş pozisyonuna göre ayarlanabiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam 10mm alyan anahtarı ile çok basit bir işlem.


Fren: Arka ve ön Tektro 837 V fren modeli var bisiklette. Ben 2 haftalık bir sürüş sonrasında Baradine 3 renkli pabuçlardan aldım o yüzden pabuçlar konusunda pek bir yorum yapamayacağım. Arka freni ikisi de aynı şekilde hareket edecek şekilde vidalar ile ayarını yaptım. Yalnız şöyle bir durum söz konusu; fabrika çıkışlı vidaların ucu çok ince. Ayrıca nedenini çözemediğim bir sebepten dolayı vidalar aşağı eğik olarak giriyor delikten. Bunun neticesinde vida telin (yay da deniyor ama benim gözümde bildiğin tel) altına giriyor ve teli ittiremediği için ayar yapmak zorlaşıyor hatta imkansız hale geliyor. Bu nedenle gittim 4 adet 4mm kalın uçlu vida aldım. Arka frende çok güzel ayar yaptım. Lakin ön frende ayarı yine çok güzel bir şekilde yapmama rağmen 1-2km sonra ayar tekrar bozuluyor.
Fren kolları 2 parmak ile kullanmak için SHIMANO ST-EF41 modeli. Yani vites-fren ortak. Gayet etkili bir şekilde çalışıyorlar. Açıkçası bu konuda nasıl bir inceleme yazabilirim bilemedim.




Vites: Arka aktarıcı Altus, ön aktarıcı Tourney kullanılmış bisiklette. Açıkcası her ikisinden de çok memnunum. Ayarlarını kendim yapıyor ve ne önde ne de arkada en ufak bir atmama ya da tıkırtı ile karşılaşmadım. Ama bir gün rüzgardan dolayı bisiklet olduğu yerde düştüğünde arka aktarıcının ayarı tamamen bozulmuştu. Herhangi bir yamulma veya benzeri bir durum da yoktu ortada.
Vitesler 3x7. Bu yüzdendir ki arka göbekte Joytec'in şimdi tam hatırlayamadığım "vidalı" göbeği kullanılmış. Yani ileride "arka aktarıcıyı değiştiririm, bir de yeni kaset takarım 3x9 sistem yaparım" gibi bir düşünce size pahalıya patlayabilir. İleride parça yükseltmek istiyorsanız bu bisikleti alırken bunu göz önünde bulundurun. Bu arada arka en büyük dişli 32T ve rampalarda gerçekten çok rahat oluyor.

Lastikler: CST marka dış lastik var. İç lastik konusunda en ufak bir fikrim yok. Açıkcası dış lastiğin patlama direnci falan var mı onu da bilmiyorum. Boyutu 700x38C. Bisikletle aldığım günden beri yaklaşık 800-900km yapmışımdır lakin henüz bir patlak durumu söz konusu olmadı. Genelde şehir içi asfaltta kullanıyorum belki o yüzdendir. Jantlar konusunda da pek bilgim yok ama aldığım günden beri akord ayarı yapma gereksinimi duymadım. Malum genelde üstüne yük bindikten sonra bir akord bozulması olur bu kaçınılmazdır. Çok ufak bir yalpalanma oldu aldıktan sonra ve dikkatli bakılmadığı sürece de fark edilemeyecek derecede. Unutmadan, herhangi bir reflektör durumu söz konusu değil.

Sele: Sele Sedona'nın kendi 1091 modeli. Eğer yanlışım yoksa öyle jellik bir durumu yok selenin. Gayet rahatsız. Özellikle ilk 7-8 km'den sonra eğer kalçanız uyuşmadıysa, bir pozisyon değiştirme gereksinimi hissediliyor.

Maşa: RST Neon RL modeli kullanılmış bisiklette. Hem yaylı hem de yağlı model. RST'nin kendi sitesinden kontrol ettim. Maşa 2014 modelinin aksine 2015 modelinde kilitlenebilir. Yanlış hatırlamıyorsam çalışma mesafesi sitesinde 60mm olarak geçiyordu. Eğer dik bir yokuştan ineceksem ve yol da gözüme pek hoş görünmüyorsa maşa kilidi o zaman açıyorum. Tabi bir de eğer kaldırımlardan çok hoplamalı zıplamalı durumum olacaksa. Genelde kilitli kullanıyorum. Maşa sitede yazdığına göre 2.17 kg.