Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona bayileri, resmî sitesi ve satış politikası

Ben de her şeyi konunun amacına ulaşması için belirttiğimi düşünüyorum. Söylediğiniz üslupları/soruları da kullanmadım. Kimsenin hatasını düzeltip böbürlenecek de değilim. İlk mesajda da "fayda var" kelimelerini kullanmam niyetimi açıkça ortaya koyuyor. Diğer yazdıklarınıza da bilmediğim konular olduğu için bir şey dememem de bilen birine saygı duyduğumu gösteriyor. Soruyu soran kişi çözüme ulaşır inşallah. Saygılar.
 
Scudo
Biraz ortalık ısınmış :)

Benim edindiğim ticari tecrübe ve gözlemlerim de: Firmalar garanti belgelerini hiç sorgulamıyorlar. Mesela eskiden şey vardı, beyaz eşya alırdın, satıcı tanıdık diye garanti belgesini doldurmazdı, sonra 6 ay - 1 sene sonra gel doldururuz garanti o zaman başlar gibi olaylar olurdu :)

Garanti belgesini neredeyse %90 kimse doldurmuyor. Zaten garanti belgelerini firmalar kutunun içerisine tıkıyorlar veya komple jelatinli kapalı geliyor. Satıcı firma garanti belgesini doldurması için kutuyu açması gerekir. Kimsede açılmış ürünü almayı kabul etmez (kullanılmış gibi)

Internetten alınan ürünlerin hiçbirin de garanti belgesi doldurulmuyor. Malum 14 günlük iade hakkı var. Şimdi satıcı firma garanti belgesini doldursa, internet üzerinden sattıktan sonra müşteri iade ederse, doldurulmuş garanti belgesi ne olacak? çöp :) İade edilen ürünün eğer arızası yoksa vb. tekrar başkalarına satılmakta.

Bu ve benzer durumlar için firmalar fatura üzerinden işlem yapmaktadırlar. Ayrıca satılan bir ürünün iade vb. fatura zaten mecburi gerekiyor.

Neyse uzatmaya gerek yok, ikisi de olsun eliniz de :) hem garanti belgesi, hem faturası.
 
Hepinize ilgi ve alakanız için teşekkür ediyorum. İyi günler, güvenli sürüşler dilerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Serkan hocamın dediği gibi eğer üretici "kullanıcı hatası" bahanesi ile geri gönderirse, doğrudan ilçenizde bulunan tüketici hakem heyetine başvurun. Tüketici hakem heyeti bu bisiklet işlerinden pek anlamaz (kanaatimce) ve sana "biz senin lehine karar verelim üretici isterse tüketici mahkemesine dava açsın" diyecektir ve böylece tüketici hakem heyeti bisikletin değiştirilmesine karar verecek, verdiği bu karar ile tekrardan üretici firmaya başvur bence firma uğraşıp itiraz davası falan açmaz bisikletini değiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yanlış hatırlamıyorsam( ki niye hatırlayayım), bu güne kadar aldığım hiçbir ürünü garantiye göndermedim. Yani aslında garantiye gönderecek bir durumum olmadı. Garanti süresinin bir an önce bitmesini de istemişimdir hep; sırf garanti denen ve ne idüğü belirsiz o sürece girmemek için.

Garanti denen şeyin tamamen ortadan kalkmasını savunuyorum. Devletler, üreticilerin ürünlerini çok ciddi şekilde denetlemeli ve garantilik bir durum hiçbir şekilde ortaya çıkmamalı.

Telefonum, bilgisayarım ve bisikletimde hiçbir sorun çıkmadı. Şans mıdır yoksa temiz kullanmak mı bilmiyorum. Telefon Samsung, bilgisayar Toshiba ve bisikletim Btwin.
Şimdi ben bir daha bu markaların ürünlerini alırken güvenerek alırım. O yüzden garanti olayı olmazsa, firmalar ürünlerini daha titiz ve sağlam üretmek zorunda kalırlar. Çünkü kullanıcılar diğer insanlara markanın iyi reklamını yapabilirler. Kötü ürünler olursa da kötü reklam olur ve firma zarar eder. Bundan ötürü de hepsi dikkatli olur. İlkokul seviyesi mantığı gibi oldu biraz, ama olsun. :komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@chgtrk

Hocam benim arka göbeği kırmış kron servisi. Diğer servise gittim, kullanıcı hatası dedi. Arka göbek garantiye girmiyor mu?
 
Satıcılar genelde faturayı teminat olarak görüp bunu doldurmaya gerek görmüyorlar ama yine de yaptırmakta fayda var
 
@07yusuf

Bence senin şansın var :)

Bir konuda olumsuz düşünürsen, genelde olumsuz olabiliyor. Aman birşey olmasın, acaba sağlam mı, açıp kontrol edelim bozuk çıkmasın, ileride sıkıntı çıkarır mı vs. vs. :) böyle pipirikli tipsen kesin birşeyler olur :)
 
@boom916
Bendede kron var hic servise gitmedim ama bence kron garanti konusunda pek memnun etmez diye dusunuyorum bende aldiktan sonra yorumlarda farkettim... Ben bisiklet konusunda kendi isimi kendim gormeyi severim bozulursa ve garantiden cikmissa yaptirmak yerine parcasini alir kendim takmaya calisirim hem ogrenmis olurum hem param cebimde kalir.
 
  • Beğen
Tepkiler: boom916
@Serkan Mıstınoğlu
Evet orda çanak dağıtmış göbek. Garantiye girmez mi hocam?
 
Geri