Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona Gusto hakkında

@malinua ben yaşamadım ama uzun inişlerde yüklü iken v fren yorucu olur diyorlar
 
Scudo
bence yanlışınız var uzun inişlerde kaliteli bi v fren daha etkili olacaktır çünkü hd frenin rotorları küçük olduğu için çabuk ısınıyor ama jant çemberleri daha geniş çaplı olduğu için daha az ısınıp iyi performans veriyor ama kaliteli olması ve iyi ayarlanması önemli
 
v frende de adamın eli patlar, sık sık... Bolu dağından yüklü indiğini düşünsene. hd de ısınma problemi yaşayanı görmedim hiç.
 
ben ısınma yaşadım yüklü de değildim uzun bi iniş vardı sonlara doğru ön frene bayağı sıkmam gerekiyodu durunca bi elliyim dedim elimi yaktım su topladı :D o zaman şöyle diyelim magura hidrolik v fren alalım rahatlayalım :D
 
Uzun inişlerde ne kadar ısınırsa ısınsın hidrolik fren v frene göre daha avantajlıdır. Daha çabuk soğur, jant çemberini ısıtarak lastiğe zarar verme olasılığı olmaz. her ne kadar şak diye kitliyor desenizde alıştıktan ve gerekli ayarları yaptıktan sonra şak diye kitlemez. daha fazla güven verir v ye göre. ama ağırdır, bakımı zordur, parçası pahalıdır. her güzelin kusuru vardır :)

Şehiriçinde kullanıcak insanlar için hidrolik bence parça temini ya da tamir gibi konularda sıkıntı çıkarmaz. Uzun yol olsa hidrolik v ya da v diyeceğimde şehir içinde hidrolik frenler bir kaç defa kazadan kurtardı beni. v olsaydı inanmıyorum o şekilde durabileceğimi... Kimisi de şehiriçinde gerek duymaz hidroliğe ağır falan der ama benim görüşümn bu yönde.
 
Hakikaten yorumlarınızdan güzel bilgiler elde ediyorum. Bu açıdan paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim. Ben kararımı %95 Sedona 420 2016'dan yana verdim. Şimdi ise siz tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim bir kaç husus olacaktır.

1. Bunun selesi biraz ufak gibi. Sele konusunda rahatlık ve yumuşaklık bakımından öneriniz nedir..?

2. Gidon konusunda kelebek gidon düşünüyorum. Fakat bazı kelebeklerde açı sorunu varmış. Uzun sürüşlerde ellerde ağrıya yol açıyormuş. Bunu da dikkate alırsak kelebek gidon ve gidon sargısı konusunda öneriniz nedir.?

3. Elbetteki olmazsa olmazlardan olan bisiklet pompası olarak öneriniz nedir..?

4. Ön ve arka far olarak tavsiyeniz nedir.?

5. Kilit, suluk ve suluk tutacağı olarak ne önerirsiniz..?

6. Son olarak ise hem gidon ve hem de kadro çantası olarak ne önerirsiniz..?
 
Karar vermişsiniz bu yüzden yazsam mı yazmasam mı bilemedim.
Öncelikle disk fren bir zorunluluk değil. V fren iş görüyor ayarı kolay.
Bisiklet ile yokuş çıkmak için ya iyi bir kondisyona yada uygun dişli oranına sahip olmak lazım.11x32 yüzde 10 eğimde dahi yeterli.
Uzun sürüşler yapmayacaksanız kelebek gidon ne kadar ihtiyaç bilemiyorum. Ben şehir kullanımı için gidonu kısalttım ve barend taktım. 70 km turda bir sorun yaşamadım.
Sele sıkıntı onu alır almaz çözmelisiniz. Düzenli binmeme rağmen alışamadım hala. 40 km den sonra acı veriyor. Bir de benim de boyum 1,78 48 kadro aldım. Gidon boğazını aşağı alarak kendime göre ayarladım. 52 büyük gibi geldi denediğimde. Büyük kadro sobra sıkıntı oluyor deneyimlediğim için o riske girmek istemedim.
Sonuç 410 yeterli bir bisiklet. Artan parayı başka işlere harcarsınız.
 
@tamayaytam Sele sorununu sanırım sen de çözemedin..? Araştırma yaparken aşağıda linkini verdiğim ürüne rastladım. Acaba işe yarar mı..?

(link)
 
@ibrahimozbay seleyi değiştirmedim.
İlk gün dışında rahatsız olmamıştım.
Rengi ve dışı aşınmaya başladı, değiştiren biri satmak isterse alabilirim.
 
Bakalım bu sele olayını nasıl çözeceğiz..? Forumda epey bir gezindim. Tabii herkesin beğenileri, alışkanlıkları ve kullanım tarzları farklı olduğu için tam bir fikir edinemedim. Deneye deneye çözüm bulacağız. Ama bir arkadaş bahsetmiş 3 TL'lik araba yıkama süngeriyle çözmüş bu işi...:) İnanın çok güldüm ama mantıksız da değil...
 
@ibrahimozbay
Gusto sizin kullanım amacınıza daha uygun.
İstenirse 100-150 km lik günlük turlara da rahatlıkla çıkılabilir.
Şehir içinde kullanırken arkaya bir heybe çanta ile bakkal-market, pazar alışverişlerinizi rahatlıkla yaparsiniz.
Yokuş performansı için rubleyi shimano megarange 34 dişli ile değiştirirsiniz olur biter. Maliyet en fazla 40 tl.
Ayrica 410 dan tek farkı şehir tarzındaki gidonu. Düz gidon taktın mı 410 dan hiç farkı kalmıyor. Avantajı ise çamurluk, bagaj ve görsel güzelliği.

Sedona gusto?

Detaylı foto için linke bakabilirsiniz.
 
Merhaba,

Bende Sedona 410 var. 3-4 ay oldu alalı hergün işe onunla gidip geliyorum günlük gidiş -geliş 12 km yol. Düz yolda performansı çok iyi ancak yokuşta beni bayağı bir zorluyor. Hafif rampada bile en düşük vitese düşmek zorunda kalıyorum.Amortisörsüz ,v fren, 52 kadrosunu kullanıyorum Yaş :43 boy 1,82 ,86 kg belki benim performansımdandır ama çok yokuşlu yerler için vites oranları daha uygun bir bisiklet gerekebilir denemek lazım. Bu bisikletin vites oranları 48-38-28 11/32T.
 
Çok uzun zaman geçmiş ama olsun cevap verelim,uzun tur için uygun bir bisiklet olacağını düşünmüyorum.Amortisör yok ve bozuk yollarda rahatsız edici olabiliyor.Düz yolda,asfaltta çok uzun olmayan mesafeler için çok iyi.Ben şahsen sadece kuru havalarda,sahilde kullanıyorum.
 
Geri