Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

sedona321? ya da hibrit?

bicycler

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
161
Tepki
46
Şehir
kocaeli
Merhaba,
Üç ay önce adım attığım bisiklet dünyasındaki ilk bisikletim olan salcano astro'dan aslında memnunum, ama artık toprak yollara dalmaya pek vaktim olmuyor.

Bu yüzden, acaba astro'yu satıp asfalt yollara uygun bir sedona 321 mi alsam diyorum. Diğer taraftan, Trek fx veya scott'un hibrit modellerinin forumda çokça methedilmesi kafamı karıştırıyor.

hibritler sağlamlık olarak ön plana çıkarken, 321 hafiflik olarak daha ön planda diye bir izlenimim var.

Mesela 321 ile kaldırımdan filan atlasam bu işkenceyi kaldırır mı?
Hangisiyle daha iyi yokuş çıkılır?
Düz yolda hangisi daha iyi hızlanır?
Bu bisikletlerin ağırlıkları nedir?
Yokuş çıkarken, 14kg'lık scott 'in benim 13kg'lık 'dan üstünlüğü nedir? ya da var mıdır??
...
diye devam ediyor sorularım.

Not: Bütçe maks.700 civarı, Trek ve Scott'un genelde daha pahalı olduğunu biliyorum ama tavsiyelere göre ikinci el bakabilirim.
Bir de 321'in kadro boyu ne kadar?
 
Scudo
Benim konu ikinci sayfaya geçmis hâlâ cevap yok, biraz güncelleyeyim bari. Neredesiniz sedona'cilar ve hibritçiler? :)
 
321'i (yada diğer aynı tarz bisikletleri) uygun bir lastikte arazide çok rahat kullanırsınız.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bicycler
uygun lastik derken mesela? (bu arada video için sagolun)

ayrica, benim boy 1.75, sedona'nin kadro boyu benim için uygun olani hangisi?

ilk mesajda dedigim gibi, sedona ile kaldirimdan filan atlasam fazla mi eziyet etmis olurum bu bisiklete? (yanlis anlamayin, agresif kullanan birisi degilim ama bazen trafikte takili kalmamak için mecburen kaldirimlara inip çikmak zorunda kaliyor insan)
 
@bicyclerBen atlıyorum kaldırımdan, ama pratik değil, amortisör olmadığından çok sarsıyor.

Uygun lastik, araziye uygun lastik, yani dişli (700x35mm dişli lastik videodaki).

Benim boyum 172cm, küçük olanı aldım. Ama 110mm boğaz ile kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: bicycler
peki asfalt dag yollarinda (yani çok yokuslu olan asfalt yollar) hangi bisiklet daha iyidir?
321? sportster? fx?
ya da mtb?
 
Antalya gibi heryeri kaymak asfalt ve eğimsiz bi araziye sahip bi herde yaşıyorsan düşünmeden 321 al. Kaldırımdan neden atlıyacaksin ki? Akort bozarsın alışkanlık olursa...
 
  • Beğen
Tepkiler: bicycler
asfalt kullanımda hibritler gerçekten çok çabuk hızlanıyor. ben de hibrit sahibiyim. hibritlerin özelliği 700c lastik çevresine sahip olmaları, yarış bisikletine göre daha dik ve rahat sürüş pozisyonu sağlamaları gibi sayılabilir. dezavantajı ise özellikle bozuk asfalt, mucur ve arnavut kaldırımı gibi yollarda sarsıntı biraz fazla oluyor. yalnız bunun son zamanlarda biraz lastik basıncına göre de değiştiğini de anladım. lastik basıncı azalınca sarsıntı biraz azalıyor ama hız azalıyor sürtünme arttığı için. (ama şu da var lastik basıncını önerilen minimum sınır altında kullanmak da bisiklete verilebilecek en büyük zararlardan biridir. jantların yamulması vs. vs. ben henüz ölçmedim ama lastik basıncının düştüğünü farkettim)

asfalt yollarda kullanım için hibrite bulaşma diyen arkadaşa da teessüf ediyorum ;)

ben günde 70-75 km yol yapıyorum. ortalama da 23km/sa gördüğüm oldu. vites sisteminde olan bir sorun yüzünden 30km üzerine çıkamama rağmen. diyeceksiniz çok konforlu mu. tam değil ama o zaman 35'lik teker genişliğine sahip bir hibrit alınabilir. yani eğer çok güzel asfaltta gideceksiniz hibrit avantajlı ama oldukça bozuk ve uzun yol yapacaksınız en iyisi bir tur bisikleti olabilir.

tam tırmanış olan yerlerde beni bir dağ bisikleti geçmişti. ama geçen çocuk oldukça spor giyimli ve halinden kondisyonlu olduğu anlaşılıyordu. bir de ne tür bir dağ bisikleti o da önemli. şimdi karbon malzemeden üretilen dağ bisikletleri var sanırım. genelde tamamen tırmanış için dağ bisikletinin diğer bisikletlere göre avantajlı olduğunu duymuştum. ama o da düz ve asfalt yollarda diğer bisikletler kadar hızlı gidemeyecektir.

1.75 boyu olan arkadaşım. senin de ilkönce alacağın bisikletin tam özelliklerini öğrenmeni tavsiye ederim. örneğin verdiğin bisiklet biraz hibritlere benziyor ama ne teker genişliği, ne geometrisi hiç bir şey verilmemiş. bisiklet alırken bacak içi boyunu ölçmelisin. alacağın kadro boyu da bisikletin türüne göre yarış, hibrit, dağ vs.. farklı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bicycler
peki scott sub serisi ile 321'i kiyaslarsak, scott'a verilen paraya deger mi?
 
Geri