Scudo Sports

Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı?

Uzun turlarda bence gereksiz, zaten araçların gittiği yollardan gidiliyor genellikle, tabi şehir içinde ve stabilize yollarda gerekli olabilir, kişiden kişiye değişir bu istek. Eğer selede patates çuvalı gibi oturulmazsa vücut ufak yöntemlerle süspansiyon görevi görebilir :). Hafifliğe çok önem vermiyorsanız, ben keyfimden konforumdan taviz vermem diyorsanız ön süspansiyonlu düşünün derim.
Şükrü patates çuvalı benzetmen güzeldi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Scudo
@Sinyor 2011 yılına ait espriye gülmemize sebep verdiniz, teşekkürler. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Fren konusunda belki gerekli olabilir ama çok bozuk yollarda gezilmiyor ise carbon bir bir maşa güzel iş görür titreşim alması açısından
 
Amortisörlü ve muhtemelen ağır bır maşa yerıne, ben olsam 1-2 tık daha kalın lastıkle olayı çözerdım. Amortısor eskının efsanesı artık.. Bu ışlerden alınan kazançlar genellıkle karbon maşa+furş+gıdon+boğaz ıle halledılıyor hatta amortısor istiyorsanız bence furş ya da boğaza takılan amortısor sıstemlı gıdonlardan tercıh edın.. Yol kontrolunuzu kaybetmeden, ağırlık kazanmadan ve daha uzun omurlu şekılde bu konforu elde etmenız mumkun..
 
Amortisörlü ve muhtemelen ağır bır maşa yerıne, ben olsam 1-2 tık daha kalın lastıkle olayı çözerdım. Amortısor eskının efsanesı artık.. Bu ışlerden alınan kazançlar genellıkle karbon maşa+furş+gıdon+boğaz ıle halledılıyor hatta amortısor istiyorsanız bence furş ya da boğaza takılan amortısor sıstemlı gıdonlardan tercıh edın.. Yol kontrolunuzu kaybetmeden, ağırlık kazanmadan ve daha uzun omurlu şekılde bu konforu elde etmenız mumkun..
Yol kontrolünü kaybetmeden demişsiniz, Amortisör yolda kontrolümü kaybettiriyor?

Karbonda olsa Rijit maşa, Furş takımı, gidon bogazı, gidon, kalın lastik. Hepsi birden olsa bile tek bir Amortisorun konforunu asla veremez, kendimizi kandırmaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Yol kontrolünü kaybetmeden demişsiniz, Amortisör yolda kontrolümü kaybettiriyor?

Karbonda olsa Rijit maşa, Furş takımı, gidon bogazı, gidon, kalın lastik. Hepsi birden olsa bile tek bir Amortisorun konforunu asla veremez, kendimizi kandırmaya gerek yok.

Amortısor oldugu zaman sız eylemsızlık kanunu gereğı, salınıma devam edıyorsunuz ancak o sırada bısıkletınız farklı yuzeyle ıletısıme çoktan gecmıs oluyor. Yanı cukur ya da tumseğı çoktan geçmıs oluyorsunuz... Mesela tumsekten gectıgınız anda, salınımdan dolayı sız ve bısıkletınız yıgılma eğılımınde ıken, ön lastık bu salınımdan coktan çıkmıs oluyor ve aslında sız askıda kalmıs olarak, amortısorun yonlendırmesı ıle o ankı tıtresımı yasıyorsunuz. Amortısorun faydası baska bır sey sehır bısıkletındekı amortısorun hızmetı (o da ne kadar?) başka bır sey.. MTB de, kullanın, ona lafım yok. Ben konunun sorusuna ıstınaden, amortısor kullanmak yerıne önerdıgım yontemlerın daha fonksıyonel olduğunu dusunuyorum..
 
Amortisör bozuk yol yüzeylerinde yol ile temasın kesilmesini engeller, ani hızlanmalarda da ayni sekilde. Bozuk yoldan kastım sadece cukurlu yada stabilize yol degil, sizin düz asfalt dediginiz yolda bile egim ve kot farkları, cökük yada kabarmalar mevcuttur.

Kontrolu kaybetmenizin aksine ön lastigin yol temasi daha fazla oldugu icin kontrol daha iyi olur. Ayrica frenlemede cok onemli gorevi vardir. Jantlara ve göbeklere binen yükün de bir kismini alır.

Son olarakda konforu asla inkar edilemez. Bisiklette tek dezavantaji var oda agirlik. Zira Ortalama üstü amortisorlerin kilit sistemi çok iyi calisiyor, tirmanirken kilitlerseniz güçten çalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci ve five
Amortisör bozuk yol yüzeylerinde yol ile temasın kesilmesini engeller, ani hızlanmalarda da ayni sekilde. Bozuk yoldan kastım sadece cukurlu yada stabilize yol degil, sizin düz asfalt dediginiz yolda bile egim ve kot farkları, cökük yada kabarmalar mevcuttur.

Kontrolu kaybetmenizin aksine ön lastigin yol temasi daha fazla oldugu icin kontrol daha iyi olur. Ayrica frenlemede cok onemli gorevi vardir. Jantlara ve göbeklere binen yükün de bir kismini alır.

Son olarakda konforu asla inkar edilemez. Bisiklette tek dezavantaji var oda agirlik. Zira Ortalama üstü amortisorlerin kilit sistemi çok iyi calisiyor, tirmanirken kilitlerseniz güçten çalmaz.
Konforuna veya enerjiyi sönümlemesine lafım yok ancak bisikletle ilgili kısma katılmıyorum.

Milisaniyeler içinde tekeri yere basması gerekecek kadar bisiklette bir olay gerçekleşmiyor. Ağır olmadığınız için süspansiyonun çalışma süresinde bile siz zaten teker yere değmeden devam ediyor hatta yerden kesilip devam ediyorsunuz. Hatta günlük hayatta araçlarda da bunu yaşıyoruz. İsterseniz, kauçuk kasislere son sürat sürüp, kendiniz ağır çekimde izleyin. Tekeri yukarı yönlü hareketini yaparken, siz engeli çoktan aşmış olur ve tekeri bir süre havada görürsünüz. Hatta downhill yarışlarını izleyin, tekeri aşağı ittiriyor gibi bir durum yaşanmaz, teker havada kalır, bisiklet uçarak geçer ve gider. Tek yaptığı, binicisinin dengesini korumasına yardımcı olacak olan, hava veya hidroliği sıkıştırarak -helisel yayla beraber- enerjiyi absorbe ederler. Başka bir işe yaramaz.

(link) izlerseniz demek istediğim daha iyi anlaşılır. Çukura yumurta koysanız ve üstünden çok hızlı geçseniz teker çukura bile değmez, yumurtalar kırılmaz. Kaldı ki siz bisikletle giderken dediğiniz hızda amortisör açılacak, tekeri yere basacak siz eylemsizlikten dolayı bisiklete yük bindirecek ve amortisör kendini kısarak darbeyi emecek...

Ralli araçları ve bazı özel yarış pickupları haricinde, dediğiniz olayı verimli yapan bir araç yok. Citroen ve adını hatırlayamadığım bir markadaki özel süspansiyon hariç (eski Saab olabilir).

Misal:

f608x342-464791_494514_15.jpg


hq720.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Performans sürüşü: uygunsuz
Sahil vb. yerlerde sürüş: uygun
Konunun özeti bu şekildedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Amortisör bozuk yol yüzeylerinde yol ile temasın kesilmesini engeller, ani hızlanmalarda da ayni sekilde. Bozuk yoldan kastım sadece cukurlu yada stabilize yol degil, sizin düz asfalt dediginiz yolda bile egim ve kot farkları, cökük yada kabarmalar mevcuttur.

Kontrolu kaybetmenizin aksine ön lastigin yol temasi daha fazla oldugu icin kontrol daha iyi olur. Ayrica frenlemede cok onemli gorevi vardir. Jantlara ve göbeklere binen yükün de bir kismini alır.

Son olarakda konforu asla inkar edilemez. Bisiklette tek dezavantaji var oda agirlik. Zira Ortalama üstü amortisorlerin kilit sistemi çok iyi calisiyor, tirmanirken kilitlerseniz güçten çalmaz.

Çok çok üst düzey bir amortisör kullanmadığıniz surece, siz konforlu ve harkulade yol tutusa sahip bir bisikletiniz var sanırsınız ama.alakasi yoktur.. Hatta üreticilerin, iniş bisikletleri hariç, mtblerde bile amortisöru kaldırma derdindeler.. Arabalardan ornek verirsek, amortisöru efsane bir otomobil ile viraja girerkenki deneyim ile , kule gergileriyle/karbon şasi ile/elektronik destekli ve düşük salınım amortisörler ile aracın stabilitesini arttırmak için kasılan bir otomobilin viraja girişini ve çıkışını deneyim bambaşka olur..Amortisör , kesinlikle konforlu ama şehir bisikleti için gereksiz bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Bisikletlerde teknik olarak nasıl bilmiyorum ama amortisör + süspansiyonun asıl amacı lastiğin sürekli yola tutunmasıdır. Bisiklette kullanılması da kullanılmaması kadar mantıklı.
 
Şehir bsikleti için Amortisör arıyorsanız 1.sebebi konfor içindir.
Daha basit, ucuz ve ağırlığı az olacak bir yoldan bu sorunu halletmeliyiz. Örnek :
Screenshot_20240913_200048_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Merhaba benim on maşa cok sert bir kac tane daha dag bisikletine bindim onlarinki benimkine gore daha yumusak boyle on teker yere dusunce cok sarsmiyor. Kullandigim maşa zoom'un maşası kron xc150 bisikletimde stok olarak geldi. Bir kaç kere yağladım ve en yumuşak ayarda.
 
Artık ön amortisör şehir bisikletlerinde değil, tüm bisikletlerde boş yere koyulmuş gibi. Tabi down hill bisikletleri harici konuma koyabiliriz. Gereksiz bir ağırlık, işlevini yerine getirememe, ek bakım vs gibi durumlarda düz en mantıklısı
 
Merhabalar hocam suspansiyon yagi ariyorumda onerebilecek olan varmidir
 
Artık ön amortisör şehir bisikletlerinde değil, tüm bisikletlerde boş yere koyulmuş gibi. Tabi down hill bisikletleri harici konuma koyabiliriz. Gereksiz bir ağırlık, işlevini yerine getirememe, ek bakım vs gibi durumlarda düz en mantıklısı
Dediklerinize katılmıyorum. Şehir içindeki her türlü çukurdan geçerken ki sarsılmayı önleyerek oluşturduğu konforu tercih eden ben ve ben gibiler için gereklidir.

Arka da amörtisörlü olunca yaylana yaylana konforlu şekilde gidiyorum
 
Geri