Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir bisikletinden yol bisikletine geçiş

archimonde

Üye
Kayıt
13 Temmuz 2016
Mesaj
22
Tepki
5
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Mesutcan Kurt
Bisiklet
Specialized
Merhabalar,

Yaklaşık 4-5 ay önce eşim ile birlikte birer şehir bisikleti alarak aktif bisiklet hayatına tekrardan giriş yapmıştık. Alırkenki motivasyonumuz şehir içinde, akşamları, sabah erkenden hem gezmek hem de spor yapmak idi. Şu ana kadar bisikletler hakkında bir şikayetimiz yok, gayet de keyifli fakat son zamanlarda yol bisikletlerine karşı iyice sempati oluşmaya başladı. Bir arkadaşımın yol bisikletini denememle birlikte bu sempati iyice alevlendi :). Dolayısıyla yol bisikleti arayışına girmeye başladık. 5 ayda böyle bir karar vermek çok mu erken emin değilim ama yanlış karar verdiğimizi de düşünmüyorum. Şu anki bisikletleri almadan bile sağda solda herkes bir gün yol bisikleti alacak yazılarını görüp, niye böyle diyorlar ki diyordum. Şimdi daha iyi anlayabiliyorum :).

İstanbul Anadolu yakasında yaşıyoruz. Şu anki bisikletler Scott Sub Speed 20 ve 40. Sabah 8 akşam 7 arası işte olduğumuz için haftaiçi akşamları ya da haftasonları sürebiliyoruz. Haftasonları 100+km yapıyoruz. Hafta içleri ise yorgunluğa bağlı olarak yaklaşık 20km civarında sürüyoruz. Henüz bagaj almadık ama aslında bir hedef de bagaj alıp, tur şeklinde takılmak idi. Şimdilik bu şekilde idare ediyoruz. Gidonları kelebek gidon ile değiştirdik.

Buraya kadar güzeldi :). Şimdi gelelim sıradakine. Yol bisikleti konusundaki en büyük soru işareti aslında bagaj durumu fakat günlük çalışma temposu ve kalan boşlukları düşününce, çok geniş bir bisikletli gezi pek mümkün gözükmüyor (ileride çok isteriz fakat şimdilik durum malesef böyle). Şimdilik yaptığımız yollar da daha çok günübirlik geziler oluyor. Yollar fena değil. Dolayısıyla yol bisikleti açısından bir sorun olmaz diye düşünüyoruz.

Şu anlık yarışlarda derece gibi bir iddiamız olmadığı için daha çok "endurance" tarzı yol bisikletinin daha mantıklı olduğunu düşünüyoruz. Bütçe konusunda da kesin bir aralık yok, hemen acil de alalım da demiyoruz. Kişi başı 5000 lirayı geçmeyecek şekilde bakıyoruz diyebilirim kabaca. Baktığımız bisikletler şöyle:

* Cube Attain SL
* Lapierre Sensium 100-300-500
* Cannandale Synapse 105
* Giant Defy 1-2

Okuduğum kadarıyla 105 grupseti gayet başarılı. O yüzden almışken sorun yaratmayacak ve biraz performanslı olsun diye 105 seçmeye çalıştım (bu karar doğru da olmayabilir emin değilim). Bu bisikletleri seçerkenki kriterlerim şu şekilde:

* Çok ağır olmasın: Hepsi 10kg altında. Hatta 9kg altında bile diyebilrim (synapse ağırlığını tam bilemiyorum).
* En kötü tiagra grupset: Defy 2, Sensium 100-300 haricindekiler 105.
* Bilindik marka, iyi kadro: En azından araştırdığım kadarıyla bunlar iyi markalar
* Yarış bisikletlerine göre rahatlık: Endurance oldukları için biraz daha rahat sürüş sağlıyorlar.

Şimdi burada kafamı kurcalayan 1-2 şey var. Lapierre sensium 500 mesela: 105 grupsetli ve full carbon. Araştırdığım kadarıyla giriş seviyesi full carbon yerine daha iyi aluminyum alınabilir. Böyle mi yapmalıyız yoksa Lapierre sensium 500 gayet yeterli ve iyi midir? Cannondale Synapse 105 ismin verdiği prestij yüzünden mi bu kadar pahalı yoksa gerçekten iyi bir bisiklet midir? Aralarındaki en ucuz alternatif Cube Attain SL. Acaba diğerleri kadar iyi mi?

Bunlar haricinde bir ekleyebileceğim Decathlon'dan Btwin Ultra (ya da Alur) 700. Bunun hakkında çok emin değilim.

Son olarak, sanırım bisiklet piyasası kış aylarında daha uygun oluyor. O ayları da bekleyebiliriz ya da fuarı.

Başka önerisi olan, yardımcı olabilecek, yanlış düşündüğüm yerler varsa düzeltecek varsa çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
IMG_8219.JPGTavsiye edeceğim bisikletlerden birisi de bu. Melsa bisikletin sitesi yenileniyor. Yenilendikten sonra alternetifler arasına alabilirsiniz. Alüminyum, karbon maşa, mekanik disk fren, endurance kadro, bagaj delikleri mevcut, bende ki model tiagra lı ama 105 modelide mevcut. En güzel tarafı wmn diye geçen kadın kadroları var. Lastikleri 28 mm kalınlığında ancak jantlar min 25 mm yi destekliyor. Maşa genişliği ve jantlar 32-35 mm lastik kalınlığına kadar büyük ihtimalle kaldırır. Çok uzun turlara çıkmadım ancak 110 km lik turumda bana hiç sıkıntı yaratmadı. 50-34 aynakol ve 11-32 ruble oranlarıyla yokuş dostu bir bisiklet. Ön jant 28 arka jant 32 tel kolay kolay jantla ilgili sıkıntı yaşatmaz kanaatindeyim. Diğer yol bisikletlerine göre biraz yavaş (max 60 km sürat gördüm) ama heryola gelen güzel bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
@archimonde, Merhaba ben de 6 aylık carraro sportive 227 şehir bisikleti maceramdan sonra yol bisikletine geçiş yaptım. Gayet makul bir süre yani :) bisikletim bu: (link) Kesinlikle tavsiye ederim. Sizin bahsettiğiniz Attain SL'den en bariz farkı jant seti ve lastikleri. İkisi de gönül rahatlığıyla alınabilir hayli iş görür. cube tavsiye ederim yani :)
 
Öneriler için çok teşekkürler, bunları da değerlendireceğim. @trainspotting35, o fuji roubaix midir? Onu da listeye ekleyeyim.

Yazarken aklıma gelmeyen ama şimdi hatırladığım bir de Canyon Endurace modelleri var. Burada AL 6.0 olabiliyor. Carbon modeli kargo + vergi eklenince bir miktar pahalı oluyor o yüzden aluminyum olanı seçtim. Eğer çok fark kesin carbon al derseniz ona da yönelebilirim.

Bir de eşim Merida Scultura'yı çok beğendi. Scultura 500 modelini de yine alınabilecek modeller arasına aldık :).

Sanırım kış aylarında iyi kampanyalar oluyor. O yüzden onları bekliyoruz. Önerilere yine de açığız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Acıboz
Ben de 2 gün önce şehir bisikletini satmış ve yol bisikleti almak isteyen biri olarak şu markalar arasında ki tercihi de bilgisi olan kullanıcıların yorumuna sunmak isterim...


Merida scultura 400 - 105 sistemli 3100 TL
Cannondale cadd 8 - 105 sistemli 4000 TL

Hangisi mantıklı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba yol bisikletleri hakkında hiç bilgim yok. Uygun başlık bulamadım, başlık açmak ta beni korkuttu. (ilk ve son açtığım başlık olay olmuştu) sorumu buradan sorayım dedim bende. Bir bayan yol bisikletini nasıl kullanıyor? modellere baktığım zaman sadece bir kaç tane bayan için yol bisikleti çıktı. unisex gibi geldi bu yol bisikleti olayı.. beni çok korkutuyor yapısı, malum. nasıl oluyor bu iş bayanlar için bilen var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Acıboz
@aludra07
(link)
kadro demiri daha az agresif oluyor kadın bisikletlerinde, neden bilmiyorum
 
Hocam madem günübirlik turlara çıkıyorsunuz, bence çok para vereceğinize bu linkteki (link) bisikletleri inceleyin derim. Fiyat ve kalite oranı çok iyi bence...Özellikle şu linkteki
(link) çok iyi yorumlar almış kullanıcılarından. Kolay gelsin, şimdiden kazasız- belasız ve keyifli sürüşler dilerim...
 
@archimonde Bahsettiğiniz 4 bisikletten en agresif kadro yapısına sahip, yani en az endurance yapıya sahip bisiklet Lapierre, yani bunu en başta eleyip devam edersek,

(Şu konunun da ciddi etkisi var sizi Sensiumdan uzak tutmaya çalışmamda: Lapierre kadro çatlağı)

İkinci olarak Giant Defy 2 ve Cube Attain SL modellerine bakalım. Defy'nin tiagrayla gelmesi dediğiniz gibi eksi. Yorumları, iyi bir fiyat/performans bisikleti olabileceği yönünde. ağırlığı 9.5 kilo. Cube Attain SL 105-5800 set ile geliyor, aynı şekilde alu kadro + karbon maşa kullanmış ve 8.6 kilo. Yani Cube kesinlikle daha avantajlı görünüyor. Hem 105 set, hem 1 kilo hafif.

Synapse'i ayrı yazıyorum :) Önce Peter Sagan'ın Synapse'ine bakalım ve aşık olalım :D

05-IMG_1545.jpg

Canondale'in meşhur endurance bisikleti... Aynı zamanda Cyclocross olarak da kullanılıyor...

"1000 Sterlinin altındaki en iyi ilk 10 bisiklet" listelerine her defasında giren bir bisiklet :)
En popüler, yaygın ve yeni nesil olan BB30 göbek kullanıyor...
Çok fazla kullanıcısı var, oldukça yaygın (listelediğiniz diğer modellere kıyasla)
Tüm incelemelerden neredeyse tam not almış bir bisiklet.

Kesinlikle Synapse alırdım :)
 
@archimonde Hayır Fuji Roubaix değil. Sportif 1.3.
 
Cannondale Synapse kullanıcısı olarak listenizdeki bisikletler arasında tercihim az çok belli. Eğer bütçe noktasında probleminiz yoksa ve kamplı turlarınız için mevcut Sub bisikletlerinizi tercih edecekseniz alabileceğiniz en iyi bisikletlerden biridir Synapse. Ayrıca karbon kadrodan çekiniyorsanız alüminyum kadrolu modelleri de mevcut.

Şuraya kendi bisikletimin bir resmini de koyayım

IMG_1945.JPG
 
Ben Almanya'ya gidip oradan Canyon'un Endurace modellerinden birisini almayı düşünüyorum Nisan-Mayıs gibi. Bu kadro olayından ben de emin değilim. Alüminyum ile full karbon ne kadar fark eder. Kimisi karbon için çok dayanıklı değil diyor. Karbon kadro 1040 gram, alüminyum 1350. Aradaki fark benim gibi profesyonel olmayan birisi için ihmal edilebilir düzeyde...
 
@kvnccelik Karbon ile alüminyum arasında ki tek fark ağırlık değil. Esnememezlik olayıda çok önemli bildiğim kadarıyla. Almanya ya gidip uzun süre kalmayacaksanız hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. İstediğiniz model ve kadro boyu fabrika satış mağazalarında olmayabilir. Bilginiz olsun.
 
@trainspotting35 Karbon alüminyuma göre daha esnek bir malzeme değil mi? Hatta şuan kullandığım TREK 7.5 FX karbon maşalı. Firma karbon maşanın titreşimleri sönümlediğinden söz ediyor.

Siparişi büyük ihtimalle Türkiye'deyken veririm. Almanya'da yaşayan arkadaşlarım var. Hazır olduğunda adrese kargolarlar ben de küçük bir tatil yapıp yeni bisikletimle dönerim diye düşündüm.. :)
 
@Sadettin Z. @Serkan Mıstınoğlu

Synapse önerisi ve yorumlar için teşekkürler. Synapse zaten aklıma yatan bir modeldi ama bir miktar pahalı olması düşündürüyordu. Yorumlar üzerine pahalı olsun ama daha iyi olsun diye düşünmeye başladım :).

Synapse modellerinde en temel ayrım alu vs. karbon. Karbon 105'li synapse çok pahalı. Delta bisiklete baktım. 8bin liradan başlıyor. Disk frenlisi ise daha da pahalı. Karbon olacaksa en fazla Tiagra'lı modeli düşünebilirim. ((link))

Karbon yerine aluminyum tercih edeceksem de burada disk frenli (disk olması iyi mi kötü mü bilemedim) 105 setli synapse 105 disc var. ((link)).

Karbon almama gibi bir düşüncem yok. Hangisi daha mantıklı oluyorsa onu tercih etmeye çalışıyorum. Okuduğum kadarıyla karbon olursa rijitlik açısından çok iyi oluyor fakat bu rijitlik daha kolay kırılabilmesine sebep oluyor. Daha önce hiç kadro kırmadım ve hayal edemiyorum :). O yüzden karbon daha mantıklı geliyor. Tek düşündüren şey 105 setli karbon bisikletin fiyatı, aynı setli aluminyum bisikletin neredeyse 2 katı. Acaba başta aluminyum alıp sonradan mı yükseltsem yoksa direkt karbon ile mi gitsem emin olamadım.
 
arkadaşlar yeni konu açmayayım diye buraya yazıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim. elimde sedona 340 var 2015 model. bunu satıp yol bisikletine geçmek istiyorum. bütçe maksimum 2 bin tl. sıfır yada temiz 2. el yol bisikleti olarak neler önerirsiniz
 
Günübirlik tur, çanta vs denince karbon kadroyu unutun bence. Karbon kadrolarda çanta ve çamurluk için delik olmaz. Tajilsa da karbon kadrolar o yüklere dayanmaz. Karbon bisikletini olduğu yerde devrilse bile kırılabilir.

Dolayısıyla çanta vs takip gezecegim diyorsanız alüminyum synapse, Fuji sportif, alüminyum defy ve trek 1 serisi tavsiye ederim. Bunların çamurluk için deliği var. Frenleri çamurluk veya geniş lastik takabilesiniz diye özel daha geniş bacaklı tıp kullanılmıştır. diğer endurance bisikletlerde çamurluk deliği vs yoktur. Dolayısıyla bisiklet alırken çok dikkat edin. Ben sırf çamurluk deliği ve frenleri özel seri diye trek aldım memnunum kışın 10 dakikada çamurluk takiyorum. Normal yol bisikletlerinde de çamurluk takılır ama lastik bantla sabitlenen sık sık kırılan ve pek korumayan çamurluklardir bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Bir miktar daha araştırdıktan sonra şöyle bir sonuca vardım. Almadan gidip deneyeceğim ama büyük ihtimalle karbon alacağım. Çanta vs. için şu anki bisikletler de var zaten.

Arada kaldığım şey: Cannondale Synapse Tiagra ile Cube Attain GTC. Birisi Tiagra setli, hatta frenler Tiagra değil. Diğerinde (Cube) Full 105 set var. Fiyat olarak da (liste fiyatı) neredeyse 1.5k fark var. Gerçekten bu fiyat farkına değecek kadar fark mı merak ettim. Tiagra set büyük ihtimal bana gayet yeterli gelecek. Yine de fikir alayım dedim.
 
Geri