Scudo Sports

Şehir Bisikletine Düz Maşa Önerisi

Bende de aynı durum söz konusu. Bisan trx model kilitlenebilir maşalı bisiklet kullanıyorum 1,5 yıldır. Gereksiz ağırlık ve görüntü kirliliği gibi geliyor. Aldığım zaman başka seçeğeneğim yoktu malesef. Bisikleti sadece şehir içinde işe gidip gelirken, ya da hafta sonları yine şehiriçinde kısa turlarda kullanıyorum. Düz maşaya geçsem kazanımlarım ve kayıplarım nasıl olur tam bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Scudo
Bende de aynı durum söz konusu. Bisan trx model kilitlenebilir maşalı bisiklet kullanıyorum 1,5 yıldır. Gereksiz ağırlık ve görüntü kirliliği gibi geliyor. Aldığım zaman başka seçeğeneğim yoktu malesef. Bisikleti sadece şehir içinde işe gidip gelirken, ya da hafta sonları yine şehiriçinde kısa turlarda kullanıyorum. Düz maşaya geçsem kazanımlarım ve kayıplarım nasıl olur tam bilemiyorum.

Hocam bisiklet amortisör olmadığı için gidon biraz aşağıya doğru iner. Gereksiz bir ağırlık azalması olur. Bisikleti çoğunlukla asfaltta kullanıyorsanız amortisörün olmaması sorun yaratmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: 789
Arkadaşlar konuya açıklık getireyim. Görüntü için düz maşaya geçmeyin. Paranızı farklı aksesuarlar için değerlendirin. Görüyorum ki genel sıkıntı görüntü. Yol bisikleti tamam, tur bisikletinde de tamam asfaltta iseniz sıkıntı yok. Ama şehir yada MTB için amortisör gerekli. Şehir bisikletim de asfaltta kilitleyip, bozuk yolda açarak kullanıyorum. Biz anlamasak bile eldeki ağrıların ilk nedeni maşanın darbeyi direkt olarak ele iletmesi.

Onun yerine lamba, kulaklık, yedek lastik almanız daha iyi. Fakat değiştireceğim illa derseniz başka, malum artık şehir içi yollar bile felaket.
Hocam bisiklet amortisör olmadığı için gidon biraz aşağıya doğru iner. Gereksiz bir ağırlık azalması olur. Bisikleti çoğunlukla asfaltta kullanıyorsanız amortisörün olmaması sorun yaratmaz.
Kadir kardeşim kullandığım bisikletlerde yaptığım gözlemler de gördüğüm üzere. Amortisörlü maşa ile düz maşa arasında boy farkı yok. Çünkü 28" ise ona göre 26" ise ona göre maşa seçildiği için boylarda değişiklik yok. Sadece sizin bisikletinize uygun olan montaj ölçüsü değişir ( bisiklette carraro sayfasında HT diye tabir edilen bölge ) onuda zaten yine eskisine göre uyumlu almak zorunda olduğunuz için gidonda yada kadroda aşağı inme olmaz.
 
Arkadaşlar konuya açıklık getireyim. Görüntü için düz maşaya geçmeyin. Paranızı farklı aksesuarlar için değerlendirin. Görüyorum ki genel sıkıntı görüntü. Yol bisikleti tamam, tur bisikletinde de tamam asfaltta iseniz sıkıntı yok. Ama şehir yada MTB için amortisör gerekli. Şehir bisikletim de asfaltta kilitleyip, bozuk yolda açarak kullanıyorum. Biz anlamasak bile eldeki ağrıların ilk nedeni maşanın darbeyi direkt olarak ele iletmesi.

Onun yerine lamba, kulaklık, yedek lastik almanız daha iyi. Fakat değiştireceğim illa derseniz başka, malum artık şehir içi yollar bile felaket.

Kadir kardeşim kullandığım bisikletlerde yaptığım gözlemler de gördüğüm üzere. Amortisörlü maşa ile düz maşa arasında boy farkı yok. Çünkü 28" ise ona göre 26" ise ona göre maşa seçildiği için boylarda değişiklik yok. Sadece sizin bisikletinize uygun olan montaj ölçüsü değişir ( bisiklette carraro sayfasında HT diye tabir edilen bölge ) onuda zaten yine eskisine göre uyumlu almak zorunda olduğunuz için gidonda yada kadroda aşağı inme olmaz.


Hocam yol ne kadar kötü olsa da asfalttan dışarı hiç çıkmıyor bisiklet. En kötü asfaltta bile amortisör gereksiz benim için. O yüzden değiştirmek en mantıklı çözüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Atasoy
Hocam yol ne kadar kötü olsa da asfalttan dışarı hiç çıkmıyor bisiklet. En kötü asfaltta bile amortisör gereksiz benim için. O yüzden değiştirmek en mantıklı çözüm.

Mosso Legarda'mı alırken ilk kriterim amortisörsüz olmasıydı ve o zaman (2019 modellerde) sadece en düşük model olan 1921'in düz maşalısı vardı, mecburen onu aldım, hala yavaş yavaş yükseltiyorum. Şimdi alanlar rahat, en üst model hariç her modelin düz maşalısı var.
Aktif olarak 4 bisiklet kullanıyorum; oğlumun karbon yol, kendimin düz maşa trekking, eşimin amortisörlü şehir, bir de düz maşa alışveriş bisikleti. Fazladan 1.5-2 kg ağırlık, kilitli değilken hakimiyete verdiği olumsuz etki, kilitlense bile yaptığı lakırtı nedeniyle kendi kullandığım şartlarda, işin içine arazi şartları girmedikçe amortisörlü bisiklete çok soğuk bakıyorum. En basitinden ani hızlanma isteklerinde bisikletin zıplamaya başlamasını ya da zor bir durumda diğer bisikletlerle küçük bir frenli manevrayla çok kıvrak bir şekilde sıyrılabileceğim yerlerde bocalatmasını hiç sevmiyorum. Eşimi ikna edebilsem onun bisikletini de düz maşaya çevireceğim.
Bu nedenlerle düz maşa isteğinizi çok haklı buluyorum.
 
400 civarı düşünüyorum hocam.
20210617_133054.jpg
Kilitli maşam arizalaninca Sedona maşa taktirdim gayet hafif ve kullanişli oldu. Ancak
Maşaya yiv açtırmam gerektiği için( 200Tl) biraz tuzlu oldu.
(link)
 
276037 dosyayı görüntüle
Kilitli maşam arizalaninca Sedona maşa taktirdim gayet hafif ve kullanişli oldu. Ancak
Maşaya yiv açtırmam gerektiği için( 200Tl) biraz tuzlu oldu.
(link)
Hocam bisikletimdeki lastik 700*35. Açıklamaya göre uymuyor.
Kadir kardeşim kullandığım bisikletlerde yaptığım gözlemler de gördüğüm üzere. Amortisörlü maşa ile düz maşa arasında boy farkı yok. Çünkü 28" ise ona göre 26" ise ona göre maşa seçildiği için boylarda değişiklik yok. Sadece sizin bisikletinize uygun olan montaj ölçüsü değişir ( bisiklette carraro sayfasında HT diye tabir edilen bölge ) onuda zaten yine eskisine göre uyumlu almak zorunda olduğunuz için gidonda yada kadroda aşağı inme olmaz.
Hocam doğrudur teknik olarak çok anlamadığım için öyle düşündüm. Dağ bisikletimde maşayı sonuna kadar bastırıp kilitliyorum gidon aşağı iniyordu.
 
Hocam bisiklet amortisör olmadığı için gidon biraz aşağıya doğru iner. Gereksiz bir ağırlık azalması olur. Bisikleti çoğunlukla asfaltta kullanıyorsanız amortisörün olmaması sorun yaratmaz.


Merhaba hocam bende düz maşaya geçip bikaç deneme sürüşü ardından eski maşaya geri dönmek zorunda kaldım.
Aldığınız maşaya göre alçalma çok fazla olabiliyor.
Şaft borusu uzunsa gidon alçamasada kadronun alçalması uzanma mesafesini artırıyor. Alışamadım 5 - 10 dk den sonra ellerim ve sırtım fena ağrıyordu.
Ayrıca pedallar yere yaklaşıyor tümseklerde sıkıntı yaşatabilir. En azından bende sorun olmuştu.

Düz maşadan vaz geçmiş değilim ama daha yüksek bir maşayla denemek istyorum.
Alt kısmı daha yüksek olan mosso maşalarda(m5 ti galiba) gözüm var ama onda da 28" jantlar için V fren desteği yok.
Fikir oluşması için aşağıda bisikletimin öncesi ve sonrası resimlerini paylaşıyorum.




IMG_20190621_235033.JPG


IMG_20190627_010951.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: 789
Merhaba hocam bende düz maşaya geçip bikaç deneme sürüşü ardından eski maşaya geri dönmek zorunda kaldım.
Aldığınız maşaya göre alçalma çok fazla olabiliyor.
Şaft borusu uzunsa gidon alçamasada kadronun alçalması uzanma mesafesini artırıyor. Alışamadım 5 - 10 dk den sonra ellerim ve sırtım fena ağrıyordu.
Ayrıca pedallar yere yaklaşıyor tümseklerde sıkıntı yaşatabilir. En azından bende sorun olmuştu.

Düz maşadan vaz geçmiş değilim ama daha yüksek bir maşayla denemek istyorum.
Alt kısmı daha yüksek olan mosso maşalarda(m5 ti galiba) gözüm var ama onda da 28" jantlar için V fren desteği yok.
Fikir oluşması için aşağıda bisikletimin öncesi ve sonrası resimlerini paylaşıyorum.




276044 dosyayı görüntüle


276045 dosyayı görüntüle
Hocam yazdıklarınız çok güzel bilgiler. Aklımda olacak bunlar. Teşekkürler.
 
Merhaba,bende bir ekleme yapayım.Mosso m5L düz maşa, 28-29 jant amortisörlü bisikletler de kadro geometrisini bozmuyor.Mosso m5' ler kısa kalıyor gibi gözüküyor.
Bilgilerinize..

 

Dosyalar

  • 2021-11-30-20-48-34-987.jpg
    2021-11-30-20-48-34-987.jpg
    91,6 KB · Okunma: 21
  • 2021-11-30-21-16-36-087.jpg
    2021-11-30-21-16-36-087.jpg
    45,4 KB · Okunma: 12
Son düzenleme:
IMG_20211121_202335_011.jpgmerhaba arkadaşlar kaza sonucu bisikletimin ön masasi yamularak kullanılmaz hale geldi😔 elinde 28 jant v fren uyumlu celik düz maşa sı olan var ise özelden mesaj atar ise satın almak isterim hayırlı akşamlar 👋
 
Arkadaşlar konuya açıklık getireyim. Görüntü için düz maşaya geçmeyin. Paranızı farklı aksesuarlar için değerlendirin. Görüyorum ki genel sıkıntı görüntü. Yol bisikleti tamam, tur bisikletinde de tamam asfaltta iseniz sıkıntı yok. Ama şehir yada MTB için amortisör gerekli. Şehir bisikletim de asfaltta kilitleyip, bozuk yolda açarak kullanıyorum. Biz anlamasak bile eldeki ağrıların ilk nedeni maşanın darbeyi direkt olarak ele iletmesi.

Onun yerine lamba, kulaklık, yedek lastik almanız daha iyi. Fakat değiştireceğim illa derseniz başka, malum artık şehir içi yollar bile felaket.

Kadir kardeşim kullandığım bisikletlerde yaptığım gözlemler de gördüğüm üzere. Amortisörlü maşa ile düz maşa arasında boy farkı yok. Çünkü 28" ise ona göre 26" ise ona göre maşa seçildiği için boylarda değişiklik yok. Sadece sizin bisikletinize uygun olan montaj ölçüsü değişir ( bisiklette carraro sayfasında HT diye tabir edilen bölge ) onuda zaten yine eskisine göre uyumlu almak zorunda olduğunuz için gidonda yada kadroda aşağı inme olmaz.
Daha once, carraro sportive 330un masasini, carraro sportive 225e taktik. Bisiklet öne dogru eğim aldı. Kullanan kişi de kullanım esnasında rahatsız oldu ve tekrar eski maşasını taktık.
kullanılacak maşaya göre farklı geometrideki kadrolar uretildigi icin bu degisim ne yazik ki olumlu sonuc vermiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Daha once, carraro sportive 330un masasini, carraro sportive 225e taktik. Bisiklet öne dogru eğim aldı. Kullanan kişi de kullanım esnasında rahatsız oldu ve tekrar eski maşasını taktık.
kullanılacak maşaya göre farklı geometrideki kadrolar uretildigi icin bu degisim ne yazik ki olumlu sonuc vermiyor.
Aynı fikirdeyim, ayrıca aynakol da aşağı indiği için sürüş güvenliği açısından da problemli olabilir. Bazı düz maşalarda amortisörlü maşa ile değiştirmek için uyumlu olduğuna dair bir ifade oluyor. Eğer öyle bir şey yazmıyorsa amortisörlü maşanın bacak boyunu bisikletin üzerinde bisiklet normal dururken ölçüp öyle almanız gerekir. 26” maşalarda çatal bacak boyu (çatalın başladığı yer, alt furşun altından tekerin mile kadar) 47 cm ve üstü olan tercih etmekte fayda var. Daha sık satılan 44 cm olanlarda öne eğilme olasılığı daha yüksek. Ama en garantisi önceden ölçerek almak.
 
merhaba arkadaşlar kaza sonucu bisikletimin ön masasi yamularak kullanılmaz hale geldi😔 elinde 28 jant v fren uyumlu celik düz maşa sı olan var ise özelden mesaj atar ise satın almak isterim hayırlı akşamlar 👋

Merhaba,
Özel mesaj yazamadığım için buradan yazıyorum eğer ilgilenirseniz önceki mesajımdaki resimdeki sabit maşayı satabilirim.
Avcılar metrobüs durağından elden yada dolap uygulaması üzerinden satışada çıkarabilirim.
Mayıs 2019 da aldım bir kaç deneme sürüşü sonrasında geri çıkarttım.
 
Geri