Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir Bisikletini Yol Bisikletine Çevirme

Albatros_65

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2019
Mesaj
230
Tepki
281
Yaş
30
Şehir
Erzincan
İsim
Mert Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhabalar abilerim,ablalarım.Mosso Legarda 1921 mdm v 7x3 şehir bisikletine sahibim.Düz gidon bileklerimi rahatsız ettiği için kelebek gidona geçtim.Bisikletimin kelebek gidonlu hali:
20200526_141141.jpg.jpeg
Kelebek gidon da iyi hoş ama nedense görünüşü pek hoşuma gitmiyor.Sonra bisikletime dropbar takmaya karar verdim.Küçüklükten beri dropbarlı bisikletimin olmasını isterdim ve artık vakti gelmişti😊.Aileme konuyu açtım ve boş işlerle uğraşma dediler😊(klasik Türk halkı).Bisiklet işte bin git dediler.Ama kararımdan vazgeçmedim.Harçlıklarımı biriktirerek parçaları aldım.Ilk olarak yol gidonu ve gidon boğazı aldım.Piyasada 25.4mm yol gidonu bulamadığım için 31.8mmlik gidon aldım ve bu yüzden gidon boğazını da değiştirmek zorunda kaldım.
20210130_161649.jpg
Sonra vites kollarını ve gidon sargısını da aldım.Ve bisikletim bu hale geldi.
20210305_154415.jpg
20210305_154224.jpg
20210305_154143.jpg
20210305_154043.jpg
20210305_154031.jpg
20210305_153850.jpg
Ve en önemlisi maliyet😊
Parçaların fiyatı
31.8 yol gidonu: 100tl
31.8 gidon boğazı: 60tl
Shimano Tourney A070 7li sti kol:200tl (Sahibinden.comda birinin bisikletine uymamış.Elinde kalmış.Bende kaçırmadım aldım.Sıfır ürün.)
Shimano Tourney A073 Triple sti kol:340tl (TR piyasasında sadece Şişmanbisiklette satılıyor.)
Gidon sargısı:70tl

Toplam:770tl+100tl işçilik=870tl
870tl.Benim gibi bir öğrenci için fiyat pahalı olsada hiç pişman değilim.1000tl daha gerek olsaydı yine verirdim. Droplardan tutup sürmenin zevki bence hiçbir gidonda yok.Evet abilerim ablalarım yazımın sonuna geldim.Anlatımım biraz kötüydü.Affınıza sığınıyorum.Teknik destek için öncelikle Haluk Eke abime ve bisikletforum ailesine teşekkür ederim.
Ha bu arada ailemin bisikletim hakkındaki görüşü:Boş işlerle uğraşma😂😂
 
Scudo
Destansı bir kararlılık hikayesi.
Tebrikler. Umarım bir gün benim de dropbarli bir bisikletim olur.
 
Kararliliginizi, azminizi kutlarım. Ailenize, maddiyata rağmen yilmamis amaciniza ulasmissiniz.

Gayet de güzel olmuş, tur-yol kırması, gravelin hala oğlu, cyclocrossun teyze kızı olmuş, yani ben beğendim, iyi günlerde kullanın, keyfini çıkarın 👍
 
@Bilgetd teşekkür ederim.Daha iyileri sizin olur umarım.
@amasseia teşekkür ederim.Biraz uzun zamanda oldu ama değdi.
 
@emir yakup bulut Kısa almamın sebebi daha dik durmam içindi ve indirimdeydi.Arka fren gayet iyi ama ön fren biraz zayıf.Ön freni yengeç tipi fren ile değişmeyi düşünüyorum.Ama bu hali ile de gayet yeterli benim için.1haftada yaklaşık 400-500km sürdüm.Frenlerden memnunum yani.
@beermug teşekkür ederim.
 
Albatros_65
Gravel gibi olmuş gülegüle kullanın,görüntüden ziyade umarım kullanırken zevk alır sağlık sorunu yaşamazsınız,yinede kendinize biraz zaman tanıyın alıştıkça dahada zevk alacağınıza eminim.
 
@seko35.50 teşekkür ederim.Kelebek gidonda bile azda olsa bilek ağrım oluyordu.Ama dropbarda hiç olmuyor.Azıcık kalçam ağrıyor ama o ağrı ezelden vardı.😀Sonraki hedefim seleyi değiştirmek.
 
Albatros_65
Gravel gibi olmuş gülegüle kullanın,görüntüden ziyade umarım kullanırken zevk alır sağlık sorunu yaşamazsınız,yinede kendinize biraz zaman tanıyın alıştıkça dahada zevk alacağınıza eminim.
Bu gıravel deyil .

@Albatros_65
Hayirli olsun bisiklet simdi daha hizlandi mı acaba ? Forumda %30 civarı hiz artisi yakalayanlar vardi.
Bu arada acilen gidon bogazini degistirmelisin kaza yaptirir o bogaz Allah muhafaza .
 
@mariokaldato teşekkürler abi.Hız artışı oldu.Kronometrem olmadığı için ne kadar hızlandı bilmiyorum.Ama hız artışı belirgin yani.Mesela düz yolda önceden 14viteste rahat sürüyordum.Şimdi ise 18ya da 21viteste rahat sürebiliyorum. Gidon boğazı neden tehlikeli abi?Ne kadar uzun olmalı?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@mariokaldato teşekkürler abi.Hız artışı oldu.Kronometrem olmadığı için ne kadar hızlandı bilmiyorum.Ama hız artışı belirgin yani.Mesela düz yolda önceden 14viteste rahat sürüyordum.Şimdi ise 18ya da 21viteste rahat sürebiliyorum. Gidon boğazı neden tehlikeli abi?Ne kadar uzun olmalı?
O kısalıkta gidon bogazlari hardtrail denen tek suspansiyonlu mtblerde bile cok nadir gorulur. Genellikle enduro ve turevlerinde aşiri ekstrem parkurlarda kontrolu daha da arttirmak icin kullanilir. Bahsettigim dag taş tepe inişleri vs . Ama sen o kısa bogazi dropbarli bisikletine takarsan direksiyon aşiri hassaslaşip dengeni bozacaktir. Cunku 70 cm genisliklerinde mtb gidonu yok elinde.

Birde maliyet hesabinda bir hata var 870 tuttu yazmissin ama verdigin fiyatlarla 500 lirayi bulmuyor maliyetin.
 
Makine harika olmuş. Emeğine sağlık. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Aynı gidon boğazını fixiede kullanıyorum. Oldukça memnunum.

Ek: bizim bisiklet firmalarında fındık kadar beyin olsa alt segment yol bisikletlerini çıkarmayı bırakırlar. Onların yerine STI kollu, dropbarlı, 700x35 lastiklere uyumlu makineler üretip satarlar. Sözgelimi Bisan trx 7800 kadrosunda drop bar ve STI olsa satış rekorları kırar. Üst segmen yol bisikleti alannadamlar zaten yabancı firmaları tercih ediyorlar. Hobi kullanıcısı ve ulaşımcılar için senin topladığın gibi bisikletler lazım.
 
@mariokaldato Abi sadece vites kolları 540tl😊.Gidon boğazını da değiştiririm önümüzdeki aylarda.Uyarınız için teşekkürler.
@Ali Kılıç 35.5 Teşekkür ederim.Yorumunuza katılıyorum.Çoğu kişi sırf dropbar için yarış bisikleti alıyor.Ama Türkiye şartlarında lastikler sürekli patlıyor ve insan bisikletten soğuyor.Bir iki model de kalın tekerli çıkarmalılar.
 
@Albatros_65 tourney sti kollarda, droptan tutunca, elin içeride ki mandala değebiliyormu? Yani droptan tutunca vites değiştirebiliyor musun?
 
@MUSA Ç. Elim değmiyor. Üstten değiştiriyorum.Kondisyonunuz arttıkça vites değiştirmeniz azalıyor.
 
Merhaba Mert Can,
Okadar masaraf etmis ve emek vermissin, buna saygimiz sonsuz tabiki ama bu tür islemler senin sagligin icin pek iyi degil. Bir kadronun kendi kategorisine göre bir geometrisi vardir ve o geometride degsiklik yapinca ortaya ileride saglik sorunlari cikabilir.

Gometrinin bozulmasi hakkinda bir sey yazmiyorum, bu tür degsiklikler zaten sehir bisikletinin geosuna aykiri birsey.

Ama en önemlisi arka frenin kablosu asiri derecede kisa, en az ortalama 10cm daha uzun olmasi gerekiyor. Allah korusun belirli bir hizda giderken o gerginlikdeki kablo kolayca kopabilir. Ön frende zaten demene göre pek iyi tutmuyormus.
Frenlerin iyi tutmamasi STI kollardan kaynakli. STI kolla V-Fren uyumu malesef olmuyor, teli cektirme mesafesi biribirine uymuyor bundan dolyida performans kayibi oluyor. STI Kollar ile ya U-fren yada Cyclocross frenleri uyumlu oluyor.

Sti kollarla MTB komponentleri de pek verimli calismiyor, bunuda ileride anlarsin. Simdilik tabiki senin icin mükemmel calisiyor olabilir.

Ve ufak yanlisliklarda olsa saymaya kalsak böyle devam eder.

Kisaca Sehir bisikletinden, yol biskleti - Yol bisikletinden, MTB - MTB den sehir bisikleti vs. vs. olmaz. Öyle olsaydi bir tane kadro üretilirdi ve her kadroya bi dropbar bir de flatbar gidon verilirdi yani sirada ince lastik kalin lastik verilirdi ve masarafsiz istedigin sekle kadroyu sokabilirdin.
Ama hic düsündünüzmü mesela sehir bisikletinin ön ve arka aks mesafesi neden uzun iken yol biskletininki kisa yada cyclocross biskletinin orta göbegi diger bisikletlere göre neden daha yüksek. bunlar ise kadro geometrisinde bir kac detay.

Yazdiklarimi yanlisanlamani ve hevesini kirmak istemem ama bu tür konulara yanlislari yazmasak ve hep süper olmus yazsak olmaz. Seni süper olmus diyerek kandirmaktansa dogrulari söylemek bence daha dogru.
Yalan ve yanlis karsindaki insani daima zora ve yanlisa sürükler.
 
Öne bir tane yol maşası ve kaliper fren alınırsa en azından fren sorununu büyük ölçüde çözersiniz. Ön fren önemli.
 
@Murat Cömez Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.Tabiki eleştiriye açık olacak.Burası bir forum.Umarım ileride bir sağlık sorunu çıkmaz ama bisikletimin önceki hallerinden daha rahat durumda vücudum.Ağrı sızı olmuyor.Tabi ileride ne olur orasını bilemem.Fren olarak üstten çekmeli fren öneriyorlar.Onu deneyeceğim.
 
Geri