Scudo Sports

Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı

Yukarıda bahseliden yolu algılayıp lastik basıncı ayarlayan herhangi bir sistem yok. Pek çok araçta artık lastik basınç sensörü olsada, basıncı değiştirme gibi bir işlevi yok. Benim bildiğim sivil kullanımı olan iki araçta var içeriden lastik basıncının ayarlanabildiği biri g63 6x6 diğeri, hummer h1. Onun dışında lastik tekerli çoğu askeri araçta var zaten bu iki araçta askeri amaçla üretilen ama sivil versiyonu da olan araçlar.


Yolu algılayıp lastik basıncını değil ama süspansiyon sertliği ayarlayan sistem ise yine benim bildiğim sadece s class'da var.


Lastik basıncını düşürüp süspansiyona gerek yok demek de çok mantıklı değil, zaten otomobillerde konfor bu şekilde artırılmıyor. Basıncı düşürdüğünüzde sürtünmeyi artırırsınız, lastiğin yanağı yere basar ve jantınızın lastiği kesme olasılığı artar hatta jantınız kırılabilir. Onun yerine lastiğin et kalınlığını artırabilirsiniz bununda avantajı dezavantajı var tabi.


@Bisiklet ulaşım aracıdır : Ortaya attığınız iddianın yanlış olduğu belirtilince neden ergence triplere giriyorsunuz anlamadım.
Ben iddiam tabiri kullanmadım. yanlış da demedim.

bu başlıktaki son mesajımdır.

kolay gelsin.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Burak Uğurlu
Scudo
Ben iddiam tabiri kullanmadım. yanlış da demedim.

bu başlıktaki son mesajımdır.

kolay gelsin.
Türkçe giriş dersine geçelim:

1- Bir forumda bir olayın olduğunu betimleyen bir cümle kuran kişi ortaya bir iddia atmış olur.

2- noktadan sonraki cümle büyük harfle başlar.

3- yanlış da demedim cümlesi ne anlama gelir. A- ortaya koyduğum sav yanlış değildir doğrudur. (o zaman ıspat et bak bir sürü kişi aksini ortaya koyan alıntılar yaptılar). B- dedikleriniz yanlış demedim.(ben yanlış bir iddia ortaya koymuş olabilirim, sizler düzelttiniz ben de yanlış dediniz denedim. E mübarek o zaman abuk subuk ergen mesajları atacağına doğru düzgün diyaloğa gir de iki kelam edelim.

Kaçak dövüşüyorsun...
 
Son cevap ve mesajları okudum ve açıkçası şaşkınım. Bir insan diğer bir insana yanlış bilgi verebilir , o kişi de inanabilir normaldir. Ama diğer kişiler hem meslekleri hem de ilgi alanları açısından detay bilgi-görüş sunduklarında "seni engelledim" demek, sağlığı ile alakalı imalı mesaj atmak nedendir inanın ki anlayamadım.
@Bisiklet ulaşım aracıdır kimse sana yalancı demedi, aksine herkes dili döndüğü kadar bildiklerini yazdı, bu arda bir şeyleri yanlış-eksik bilmek ayıp değildir ki.
@Murat Cömez hocam yaşça benden büyüksünüz gibi görüyorum kişi kartınızdan, bu nedenle Murat ağabey diyeyim. Çok geçmiş olsun, temenni ettiğiniz şekilde kimseye de aynı durum olmaz umarım. Size de konu eski olsa da sağlıklı ve mutlu bir uzun yaşam diliyorum. Benim de çok sevdiğim bir ağabeyim benzer şekilde açık kalp ameliyatı oldu yakın zamanda ne sıkıntılar ve zorluklar yaşadı ancak hayal edebilirim.
Bu vesile ile kısa bir öz mesaj yazmak istiyorum. Kimse her şeyi bilemez, mümkün değildir ve bazı kişiler diğerlerine göre bazı konularda hem eğitim- tecrübe hem de yaratılış-genetik ne derseniz deyin daha yatkındır ve daha kapsamlı bilgiye sahip olabilirler. Ben açıkçası ukalalık ve salt ego görmediğim ve sezmediğim her bilgi paylaşımında paylaşan arkadaşlara içten içe teşekkür ediyorum.
Selamlar
 
Konu baya alevlenmiş, ekstradan bir çok bilgi dahi verilmiş ateşe bir kürek kömür de ben atayım.
Hortlattığım için özür dilerim. Şehir bisikleti alacağım ve bazen asfalt bazen bozuk yolda bazen arnavut kaldırımda süreceğim ormana dağa gitmem. Kaldırımdan caddeye falan atlarım. Ön amortisörlü mü almalıyım sabit maşalı mı?
Yol bisikleti de dağ bisikleti de kullandım aktif olarak da kullanmaya devam ediyorum. Eğer şehir içi kullanacaksanız bence düz maşalı bir model tercih edilebilir. Zaten belirli seviyenin altındaki süspansiyona sahip hemen hemen bir çok bisikletin kullandığı maşa aynı (yerli pazardaki markalar carraro-bisan-mosso-peugeot-kron gibi) çok kaliteli adeta havalı bir maşa gibi tepki veren olmuyor. (havalı maşalar da bir yere kadar)
Vaktiyle Sedona 410 vardı çok hoşuma giderdi.

Şu an süspansiyonlu bir dağ bisikleti biniyorum üzerinde 120mm havalı bir süspansiyon var. Sürdüğüm rotaların genelde %80i arazi, orman yolları ve patikalardan oluşuyor. Kalan kısım zorunlu olarak şehir içinde gerçekleşiyor. Eğer tercihiniz süspansiyonlu bir model olacaksa iyi bir süspansiyon olması lazım o zaman hem size keyif veriyor hem de görevini yapıp sizi konforlu tutuyor.

Amortisör konforlu ve faydalı birsey olsa gravel bisikletlerde amortisör olur. Dağ bisikletinden bile amortisör kalkıyor artık.
Bisiklet modelleri bir hayli çeşitlendi. Evet artık gravel modelleri için süspansiyon üretiliyor. Öte yandan yine evet bazı dağ bisikleti modellerinde süspansiyonsuz modeller var. Kimisi tur mantığı ile üretilmiş modeller kimisi de flatbar gravel bisiklet olarak pazara sunulmuş modeller.
(link)
Örnek model : (link)
Sabit maşalı mtb örnek : (link)(link)(zaten touring diye geçiyor) Bu tip modelleri bende beğeniyorum keza bir dönem bende kullandım. Aslında sayıları azımsanmayacak kadar fazla özellikle cromoly ve titanyum kadro ile tercih ediliyor.

IMG_20220618_185858.jpg
 
Konu başlığıyla değil ama son evrildiği konuyla ilgili taze çıkmış bir video:

Is Suspension the Future of Gravel Bikes?
 
Geri