Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

şehir-tur bisikleti mi yoksa mtb mi? Kafa Karışıklığı !

Merhaba, Uzunyol bisiklet kullanıcısıyım. Artık kaliteli bir bisiklete geçme vaktim geldi.Araştırmalarım sonucu, fiyat, performans, donanım, kullanım amacına göre, bu hafta Merida Crossway 300 alacağım.
Fakat takıldığım bir nokta var.Satıcıya ağırlığını sordum.Pedal dahil herşey takılı hazır haliyle 55 kadro ağırlığı 14kg dedi. Tur amaçlı kullanıyorum, Hafta sonları 40-50, fırsat buldukça 100km rotalar. Sanki biraz ağır geldi, ne derseniz ?

Not :
Merida Crossway 300 : Disk fren, Ön amartisör ve gidon ayarlarma mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: k.kartal
Scudo
@Murat_Yılmaz


Ben de izmir seda bisiklet ile konuştum, v frene dönüşüm yapılma imkanı var mı diye sordum.
Yokmuş :(

Olsaydı direk hafta sonu bu bisikleti alıyordum.Şimdi her zamanki kararsızlığımla başbaşayım.
 
merhabalar,
araya girmek istemezdim fakat ben de şehir-tur bisikleti ile mtb arasında kararsız kalmış durumdayım. bütçem aşağı yukarı 1000 tl, v fren bir bisiklet almak istiyorum. bisiklet ile hem uzun yol yapmayı hem de bisikleti şehir içinde kullanmayı düşünüyorum. esasında şehir-tur bisikleti gönlümden geçiyor şu sıra fakat taşlı çakıllı yollarda at koşturmayı seven de bir insanım ayrıca şehir içinde de yolum taşlı çakıllı düzgün olmayan yollardan geçiyor. ne önerirsiniz bana?
 
@mehmetsunu

Merhaba,
Bende Şehir-Tur bisikletimi MTB mi arasında gidip gelen biriydim. Bu yorumdan sonra herşey kafamda netleşti.

@mehmetsunu Sana çok teşekkür ederim. şehirde kullanmayın derler, Dağda bayırda kullan derler.. Dağ bayır için de downhill var.. Hep bunu düşünüyordum fakat dillendiremiyordum .. tercuman oldunuz :)

Bugün kısmetse Merida Crossway 40V alacağım...
 
Sanırım her şeye rağmen merida crossway300 alacağım.Diğer alternatifler bir türlü içime sinmedi. Disk frenin bakımlarını aksatmayıp sorun çıkarmamasını dilemekten başka yapacak bir şey yok şuan için. :unsure:


CROSSWAY 300

Ölçüler 48cm, 52cm, 55cm, 58cm
Kadro Crossway TFS-D
Renkler İpek Siyah (Füme/Yeşil)
Maşa SR NEX ML 63
Vites Shimano M390-9
Arka vites Shimano SLX-9
Vites kolu Shimano SL-M430 -3 / -9
Fren kolu attached
Fren Tektro Draco 160/160 mm
Aynakol SR XCR 48A-38-28 CG
BB-Set Shimano Cartridge
Zincir KMC Z99 9s
Göbek Alloy Disc QR / Shimano M475 Disc
Çember Cross Comp ND
Ruble Shimano CS-HG20-9 11-34
Lastik Merida Speed 40 Reflex
Gidon Merida Comp OS, 620 / 25 mm Rise
Boğaz Adjustable Pro OS Ahead
Furş takımı Conoid 811N Neck
Sele borusu Suspension One D, 27.2 mm
Sele Cross Sport
Pedal Lite Alloy

Bisikletin donanımı bu şekilde kısa ve uzun vadede hangi parçaları değiştirmemi önerirsiniz ?
 
senin bir hibrite ihtiyacın var benim önerim scott sportster 40
 
arkadaşlar
eğer bir kişi mtb mi city bike mı diye soruyorsa
cevap herzaman city bike (ya da hibrit)
 
Şöyle söyliyeyim. Uzun yıllar dağ bisikletimle istanbulun tüm yollarını fazlasıyla aşındırmış birisi olarak eskiden " ulan yollar okadar kötü ki bi yol bisikleti alsam bu yollarda adam gibi binemem, şu mazgallardan geçemem edemem" kafası vardı. Heralde 5 yıl evvel ki konuşmalarım böyleydi. Şu an gerçek anlamda yollar ciddi anlamda düzeldi, mazgalların yönleri değişti vs vs. Yani istanbul için Yol bisikleti çanları çalmaya başlayalı çok zaman oluyo aslında. Eğer arazide cross yapıcam uçucam kaçıcam kafası yoksa yeni oluşan bisiklet gruplarına takılırım gerekirse tura çıkarım birazda performans yaparım kafası varsa kesinlikle yol veya hybrid bisiklet alınmalı.
 
Aynı konu hakkında bir sorum var; yeni başlık açmamak için buradan devam edeyim.

Eşime bir bisiklet almak ya da kendimdekini ona devredip kendime yeni bir bisiklet alma niyetindeyim.
İzmir'de sahil şeridinde ve haftasonu 50 - 100 km civarı turlarda kullanacağız. Bu başlıkta paylaştığınız ve forumda pek çok kere değinildiği üzere şehir bisikleti almak mantıklı.

Ancak; ben 1,64; eşim ise 1,55 boyunda. Ve 28 jant kendimize uygun kadro boyu bulamadık. Eşim zaten 28 janta hiç uymadı, ben carraro 224'ün 46 cm kadrosunu denedim. Sürüş rahattı ama orta demir bacak arama giriyordu resmen. Benim de içime sinmedi.

Bu boy dezavantajından dolayı ben de kendime veya eşime kime alırsa alalım; 1 - Kilitli maşa mtb almak, 2 - Lastikleri 1,50 olarak inceltmek niyetindeyim. Buna rağmen mtb bir şehir / tur bisikletine göre hala çok dezavantajlı mıdır, önemli bir fark olur mu?
 
@Murat Saygin

46 cm kadro büyük geldi diyorum siz48 cm bisikletim satılık diyorsunuz. :eek:ut:
 
@ilker_ege


Ben, MTB'min dişli, 1.95 inch taban kalınlıklı lastiğini söktüm; dişsiz, sadece su tahliye kanalcıklı, patlamaya dirençli özelliği olan 1,5 inch taban kalınlıklı yol lastiği taktım. Çok memnunum.

Ağır, hantal dinozor gibi bisiklet gitti; yerine kelebek gibi bisiklet geldi.

Orjinal iç lastiği en fazla 1,75 taban kalınlıklı dış lastiğe uyumlu olduğundan(iç lastiğin üstünde yazar); iç lastikleri de patlamaya dirençli ve uyumlu iç lastiklerle değiştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker_ege
@Özgür Türker

Özgür Selam'lar,

Burda benim aklımda ki soruya giriş yapmışsın sen önden :) Bu tarz bir değişiklik yaptıktan sonra sence tur lastiği takılmış bir MTB ile normal tur bisikletini karşılaştırdığında artılarını eksileri nedir söyleme şansın var mı acaba?

Şahsen bende tur bisikletindense, MTB alıp şehir içi turlarda dişsiz bir lastik, araziye çıkacağımda da dişli normal MTB lastiği takmayı düşünüyorum ama artıları eksileri nedir kestiremiyorum tam olarak.
 
Mesela Giant Talon 29er 2'ye veya Sedona 950'ye tur lastiği taksam nasıl bir performans alırım?
 
Arkadaşlar mtb ile şehir tur bisikletleri özellikle önü amortisörlü olanlar birbirine yakın bisikletler olsa da farklı geometrileri olan bisikletler.
dağ bisikleti performans ve manevra odaklı olurken şehir-tur bisikleti konfor odaklıdır ve uzun yola daha yatkındır.
seçim yaparken şu sihirli kelimeleri kullanacaksınız:
Amaca uygunluk
 
@Mehmetali07

cahillik mutluluktur diye boşuna dememişler, bu forumu bulmasaydım şimdiye kadar almıştım bisikleti :) ama saolsun forumda araştırıp yeni birşeyler öğrendikçe bütçe eksiye doğru gidiyor :) teşekkürler bilgi için Mehmet.
 
Dağ, şehir ve tur bisikletleri arasında oldukça geniş gri alanlar var.

Birincisi, dağ bisikletleri de kendi içinde ayrılıyor. Şehir ve tura yatkın konforlu tipleri de var, off-road ve yarışa yatkın atak tipleri de var. Ayrıca 26 ve 28 jantların iyi ve kötü yanları var.

26" jantın en mühim seçim faktörleri: daha sağlamdır, fakat yuvarlanma direnci (ince lastikle bile olsa) daha yüksektir ve sarsıntıları sürücüye daha çok yansıtır. Bu özellikler jant çapı küçüldükçe daha da artar. Mesela 20 jant çok daha sağlamdır ama sarsıntısı ve yuvarlanma direnci de o nispette fazladır. BMX'ler ve cambazlık bisikletleri bu sebeple küçük jant kullanır. İkincil faktörler ise: kısa boylulara uygun boyutta bisiklet üretimine daha elverişlidir (28" jantla belli bir boyun altına kolayca inilemiyor, geometriyi kasmak gerekiyor), dünyanın her köşesinde dış ve iç lastik kolayca bulunabilir.

28" jantın en mühim özellikleri: daha dayanıksızdır veya pahalıdır (26" sağlamlığını elde etmek için çok daha dayanıklı/pahalı komponentler kullanılması lazım), fakat yuvarlanma direnci daha düşüktür ve sarsıntıları daha iyi absorbe eder (konforludur). Jant çapı büyüdükçe bu özellikler daha da artar, ancak piyasada daha büyük jant pratikte yok denebilir. İkincil faktörler: 28" için ücra yerlerde yedek parça (tel, iç/dış lastik) bulunması daha zordur, uzun boylular için daha dengeli bir geometriye imkan sağlar.

Yol şartları açısından:

Şehir içi şartlarının genellikle çok zorlu olduğu kabul edilir (kaldırımlar, kraterler, mazgallar, cam kırıkları, tel/çivi/metal parçalar gibi delici/kesici maddeler, yağmurda kayganlaşan metal kapaklar ve yol boyamaları, vs.) Dağ bisikletlerinin dağdan çok şehir kullanımında yaygınlaşmasının en mühim sebebi bu: şehir içi şartlarının bisiklet için çok zorlu olması. Şehir içine hafif tank lazım kısaca.

Asfalt ağırlıklı turlarda yuvarlanma direnci mühim olurken, 3. dünya ülkelerine yapılan turlarda ise kötü yol şartlarına dayanıklılık ve parça bulma kolaylığı öne çıkıyor. Aynı zamanda ciddi yük taşıyan tur bisikletlerinin ekstra sağlam jantlara sahip olması gerekiyor doğal olarak. Bu arada "kötü yol şartları" tanımına Ege ve Akdeniz şeridinin sıklıkla karşılaşılan stabilize yolları da giriyor. Tesviye edilmiş ve basılmış toprak yol üzerine zift + kalın mıcır döküp, silindirle basılarak çok kaba çakma asfalt görüntüsü verilen yollar. Arabayla giderken bile çok sarsıntı ve uğultu yapar, lastikleri zorladığını hissedersiniz. Yerli bisikletliler arasında bu yollar "jant bozan" veya "tel kıran" olarak da bilinir. :)

Bu arada en manasız bulduğum şeylerden biri de, 26" performans jantları. Yani çok hafif alaşım çember ve azaltılmış tel sayısı kullanan 26" jantlar. Her iki dünyanın en kötüsünü bir araya getiren mükemmel bir fiyasko. Uluslararası turlayan bazı ciddi turcularda bile gördüm bunu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
amaç performans ise ,amaç kendini geliştirmek ise
hız ise ,28 jant ,
evet dişler kaç adet olacak 50 diş olacak kafadan bi kere ,iki yaprak olacak ,
performans için en uygununu siz bulacaksınız artık
diyelim 50-34 ayna kol ,
bunun için çok çalışacaksınız bol bol 200 km patlatacaksınız
zamana karşı az mola yapacaksınız
doğru beslenmeyi bilecek ve uygulayacaksınız bu 'da hata yaparak anlaşılır tabi,
performans zor iştir
para demektir ,
peki şehirden çıkıp 200 km toplam yaptıktan sonra hem şehirden çıkışta hemde dönüşte az trafiğe gireceksiniz, yoğun trafikten kaçacaksınızda, oturduğunuz yer öyle değil ise, mecburen hızı kesip, dikkatli olacaksınız ,dönüş yorgunluğu adama öyle bi kaza yaptırırki saniyelik iştir,
yorgunluk dikkati kesin götürür.

evet şehir içindemi kalacaksınız o zaman alın bi adet mtb sürün sakın olaki onla sürekli 200 km lere gitmeyin hele hele 44 dişle adamı kesmez benden söylemesi ve sıkıntı verir ,bana verdiği gibi
48 ayna kola geçsek rahatlayacağızda olmuyor olamıyor arka boru çok kalın ona göre ön aktarıcı yok ,
şehir içinde kalacaklar için ikinci alternatif şehir bisikleti 35 hacim ama mazgal açıklıkları bazen çok açık olabilir 35 hacim girer içeri, mtb nin kalın tekerleri ile pek durum öyle değil .

sürekli 50 dişte düz yolda 200 km de basacak pedal kesmeyecek adam zati ultradır vede zor iştir sonra yollar düz değil ya 23 eğim gelirse o vakit büyük ayna kolla nasıl çıkılacak ,
istanbul nasıl bi kenttir ,yolları ile köstebek yuvasıdır ,özellikle şehir içi milli felaket durumları ,bolca mazgallar deliklerin arası epey açık 23 hacim daldımı aynen tahtalı köye ,
adamın kafası rahat olacak bi kere hele hele 23 hacim yol kullanıyor ise aman mangaldı şuydu buydu diye stres içinde bisikletmi sürülür ,şehir bisikletleri için bile mazgallar tehlikeli ,
avrupa yakada maşallah emniyetli yol artık kalmadı şehir içinde tabi ,bize gösterilen sahildeki bisiklet yolu tam emniyetlimi,hikaye tabi,şehir bisikletimi yoksa mtb mi derken şehirde kalacak iseniz mtb alın ,ama şehir dışına çok uzaklara bi gün olaki 10 günlüğüne tatile bisiklet ile giderseniz 28 şehir tur bisikleti alın teker 35 hacim olsun 32 de dikkat gerekir ,
 
Geri