Scudo Sports

Şehirlerarası turlar için sabit masa mi amortisörlü masa mı?

cihataktag

Aktif Üye
Kayıt
16 Nisan 2013
Mesaj
152
Tepki
60
Şehir
Hatay
İsim
CİHAT
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
sizce hangisi daha uygun olur? Uzun turlar yapacağım bunun için kilitli masa düşünüyordum. Ancak forumdaki bazı arkadaşların sabit masayı tavsiye etmesi beni bu ikilem arasına soktu. Sabit masalı bisiklet aldığımda bisiklet hafifleyeceği için daha rahat ve hızlı süreceğim. Ama köy yollarında gittiğimde sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum. Kilitli amortisörlu alırsam da bisiklet ağır olacak başka dezavantaj göremiyorum. Sizce hangisi uygundur? Uzun turlarda gerektiğinde toprak yollara da gireceğim. Sizce sabit masa uygun olur mu?
 
Scudo
düz asfalt yol için düz...
engebeli patika yollar için amortisörlü maşa......

amaortisörlü maşa asfaltta gücünü emer... ekstra performans harcarsın... maşayı kilitlerim dersende düz maşaya göre daha ağır bir yük olur... :) ağırlık bakımından yani...


düz yol = düz maşa..
patika = süspansiyonlu maşa.... :)
 
@hakan aydın55

Ikisinde de süreceğim bu yüzden kilitli masa. Ama bu da ağır ne yapacağım bilmiyorum
 
şimdi şöyle söyleyim...

bende sedona borla vardı amortisörlü maşa 26" lastik. genelde asfaltta şehirler arası turlar yapıyoruz...
arkadaşlar 28" lastik düz maşa al dediler... 2010 sedona 321 aldım...

borlayı değiştirdiğime biraz pişman oldum .... performans olarak düz maşa daha iyi... hem 28" hem 48 aynakol daha iyi...

fakat sonuçta süspansiyonlu maşada işini görüyor.... :)
 
Bence kilitli maşa al, aradaki kilo farkının iki katı kadar zayıfla. Aynı hesaba gelir.:) İlerde kilitli maşa almadığına pişman olmazsın.
 
Kilitli maşa almalısın bencede. Çünkü Türkiye şartlarında bütün yollar malumunuz düz olmayabiliyor. Kilitli maşa bence en iyisi. Ben şu an kilitli maşa kullanıyorum düz asfalt yolda kilitledimmi sıkıntı çıkmıyor. Engebeli yollardada kilidi açıyorum.
 
Yol bisikleti kullanıcısı olarak süspansiyonlu maşanın gereksiz olduğunu düşünüyorum şehir içi için, Türkiye'nin yol şartı vs. farketmiyor bir süre sonra alışılıyor, konfora düşkünseniz, ağırlık takıntınız yoksa, performans yapmıyıcaksanız ve sıkça bol engebeli yol yada arazi türevinden geçicekseniz kilitli maşa alın.
 
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

Yollarımız göz önüne alındığında kilitli masa makul görünüyor
 
kilitli maşa al..tr de yollar abd gibi dümdüz değil..asfalt delik deşik yama içinde
 
Yollarımız yollarımız da bu memlekette ferrariler gidiyor o kadar mı kötü yollarımız?
Şehir içi kullanımda sabit maşa kolları mahveder, biraz asfaltta gideyim derseniz da kilitli maşa daha uygun.
Ayrıca kaliteli olduktan sonra kilitli maşalar da sabit maşadan geri kalmaz bence.
 
Sabit maşa kullananlar yorum yaparsa bence konu daha çok aydınlanır, mantıken düşünürseniz tabikide süspansiyon türkiye yollarında gerekli olabilir ancak alıştıktan sonra 120 psi basılı 25c lastiklerlede her türkü aksiyon yapılıyor demek istediğim bu :).
 
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

katılıyorum sabit maşa kullananlar konuya bekleniyor
 
Öncelikle merhaba ben kendim düz maşa kullanıyorum gayet memnunum istediğim yerlere gidiyorum akış yönünden süspansiyon göre gayet başarılı ama ben aksiyon yaparım dersen tabi ki de amortisörlü kullanman lazım yoksa elinde kalır
 
@anılerman

peki siz en az 4 günlük bir turda sabit maşa mı yoksa kilitli maşa mı tercih edersiniz?
 
@Red Sterling

Açıkçası ben kilitlenilebilir maşa tercih ederdim. Çünkü burası Türkiye, neyin ne olacağı belli olmuyor. Eğer yarışa katılmıyorsanız kesinlikle kilitlenilebilir. O kadar ağırlığın etkisi olacaktır ama yarışa katılmıyorsanız bence sorun yok. Bu arada bence City Sport serisi hoşuna gidecektir bir incele ;)
 
Ben düz maşa kullanıyorum. En uzun turum 90 km.

Düz maşa-v fren ikilisi hafiflik olarak çok iyi oluyor. Trek 7.2 kullanıyorum, hız olarak gerçekten farkedilir bir farkı var. Amortisörlü ve daha kalın lastikli bisikletlere göre daha çabuk hızlanıyor, yokuştan aynı hızda bıraktığımızda en öne geçiyor hemen.

Ancak bir kötü yanı, omuzları çok ağrıtıyor. Türkiye yolları heryerde aynı, dün Beşiktaş-Sarıyer sahil boyu sürdük, dönüşte omuzlarım epey bir ağrıdı. Yolda ki ufacık bir çukur bile rahatsız ediyor. Ama dediğim gibi hız-hafiflik olarak da farkedilir bir artısı var.

Omuzlarım ağrısa da ben seçimimden memnunum, belki ağrılar da 1 aya kadar omuz antremanları ve sık bisiklet sürmeyle geçer.

Ek olarak bir kötü yanı daha var. Grup şeklinde ki sürüşlerde herkes merdivenlerden tık tık inerken inip bisikleti taşımak gerekiyor. Yada yüksek bir kaldırımdan inip çıkarken ön tekeri kaldırmak yada bisikleti ele almak gerekiyor. Bunun dışında hafif toprak yolda sürülebiliyor pek sorun olmuyor.

Ben uzun turlar için de kullanacağımı düşünerek düz maşa tercih ettim, size de tavsiye ederim.

Son bir şey daha ekleyeyim, ön amortisörü olan çoğu kişi de maşa kilitli olarak kullanıyor.
 
@Özgür Kılınç

Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Bu yorum sayesinde kararımı verdim. Sabit masanın hafif olması dolayısıyla daha hızlı gittiğini söylediniz. Merdivenden inerken ve kaldırımdan çıkıp inerken bisiklet elle taşındığını da belirttiniz. Bu durumda kilitli masa seçeceğim. Çünkü sabit masa kilitliye göre daha çabuk hızlanıyor fakat kaldırımdan inerken bisikleti durdurup ele almak büyük bir dezavantaj. Bu sürücüyü oldukça yavaşlatır. Bu yüzden kilitlenebilir masa almak daha doğru olacaktır sanırım
 
@Red Sterling

Kim kaldırımdan inerken bisikletten iniyormuş. Ben karbon yol bisikletimle kaldırımdan atlıyorum... Cyclocross bisikletimle BO-CE yarışında 1 metrelik yerden atladım. MTB kadar konforlu olmadı tabii ama, çatır çatır kullanılıyor.


Atlama olayını anlatayım;
Parkurun o kısmını bitirmemişler tam. Kaldırımdan parkın içine inen bir bölüm. Orada engel olmayınca ben de yaldır yaldır indim aşağıya doğru. Sonra farkettim atlamak gerektiğini. Mecburen atladık. Normalde etrafından dolaşmak gerekiyormuş...
Durunca lastik patlatmışımdır diye düşündüm, çünkü 30C lastiklerle antrenman yapıyordum. Lastikler bile sağlamdı.
 
@Özgür Kılınç
Yoldaki titreşimleri hissetmek, rahat inip çıkamama gibi sebepleri zamanında düşündüğüm için amortisörlü aldım.
Düz yolda hızlı gideceğim zaman kilitliyorum. Yalnız tümseklerden geçerken kilidi açık unuttuğumda(amortisör kilitli) feleğim şaşıyor.
Nasıl darbe yediğimi anlatamam, benim en uzun turum 117 km. Maşa kilitli şekilde çok rahat, tabi disk frenle de birlikte ağırlık yapmasa hız açısından rahat olurdum da neyse.
Özet olarak 117 km tur boyunca ağrıyan 2 yer vardı, bacaklar ve kalça.
 
Araçların sürücülerine hissettirdiği rahatsızlık ile biz bisiklet kullanıcılarının yaşadığı rahatsızlık arasında dağlar kadar fark var
o nedenle rahat bir sürüş yapmak amacındaysanız kilitli maşa kullanın ancak bulunduğunuz bölgenin zemini düz maşa için uygun ise hiç düşünmeyin düz maşa kullanın ağırlık olayına pek takılmayın zaman ile artan performansınız o maşayı da rahatlıkla taşımanızı sağlayacak bacak kasları oluşturacaktır hepinizde
 
Geri