Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Selam arkadaşlar, yol bisikleti seçimi

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Herkese selamlar

Uzunca bir aradan sonra (takriben 20 sene) spor ve hobi amaçlı olarak bisiklet almaya karar verdim.
Bisiklet ile ilgili İnternette arama yaparken bu forumu buldum ve bir çok başlığı okuyup teorik olarak çokca bilgi edindim bu yüzden dolayı bu şekilde bir forum açmış olduğunuz için hepinize teşekkür ederim.

Bisiklet süreceğim alanlar, her tür bisiklete uygun olduğu için (dağ,şehir,yol) bisiklet seçiminde bir hayli zorlandım. Youtube'den bisiklet videolarını izlerken bugüne değin hiç görmediğim bir bisiklet türü çok ilgimi çekti (Fat Bike) maziside internete göre bir hayli yeni.

Ktm'nin üretmiş olduğu fat bike modeli bir hayli hoşuma gitti. Bana en yakın Ktm bayisine gittim. Ellerinde olup-olmadıklarını sordum malesef olmadığını söylediler. Getirip-getiremeyeceklerimi sorduğumda ise bir hayli zahmetli iş olduğunu belirttiler. (sanırım bisiklet sezonunun açılmış olmasından ve fat bike'ın henüz Türkiye'de tam olarak bilinmemesinden ötürü bu isteğimi gerçekleştiremedim)

Hafta içi Göktürk (belgrad ormanı) dolaylarındayken karşıma çıkan bisikletçide fat bike'ın salcano'nun üretmiş olduğu muadiline rastladım ve bisikletçi deneyebileceğimi söyledi bir kaç tur attıktan sonra beklediğimden çok daha seri ve atık cıkıp-hidrolic disk fren sistemine sahip olmasından otürü, tekrar şahsıma en yakın salcano bayisine kapora bırakıp spariş verdim. Bir aksilik olmazsa yarın veya en geç hafta sonu elimde olacağını söylediler.

Fakat ekstradan kafamda bir tanede yol bisikleti sahibi olmak ağırlık kazandı. Lakin bu konuda çokca secenek ve tereddüt olduğunu gördüm. örneğin: Giriş seviyesi yol bisikletlerinin kötü olduğu,ya da bisikletin hız ve performansa dönük olduğundan ötürü fren sistemlerinin kötü olduğu türünde mesajlara sahit oldum. Bugüne değin deneme şansına sahip olmadığımdan ötürüde bir hayli tereddütte kaldım.

Aramalarımda hidrolik fren sistemine sahip tek bisiklet markası orbea çıktı karşıma. O da giriş seviyesinden bir hayli yukarıda gibi gözüküyor. Kıssadan hisse 2016 giriş seviyesi yol bisikletleri için (özelikle acemi için) önerebileceğiniz başka bir marka var mı ? bu konuda tecrübeli sürücülerin görüşü nedir acaba ?

Forum kullanımında da acemi olduğum için konuyu doğru yere açıp-açmadığımdan da emin değilim. İstemeyerek yanlış bir yere açıp-karışıklığa neden olduysam mazur görün lütfen.
 
Scudo
Mosso yollari tavsiye edebilirim fiyatina gore iyi bir firma
 
Hayir degil ama zaten yolbisikletlerinin %95 inde hidrolik kulllanilmiyor ve gereksiz agirlik olarak gorulur iyi bir fren (105 ) veya ustu zaten yeterli performansi veriyor
 
Teşekkür ederim cevap için. Sorularım tecrübeli yol kullanıcıları için çok basit kaçıyorsa mazur görün lütfen hiç deneyimim olmadığı için yanlış bir seçim yapmak istemiyorum. Biraz daha araştırıp izninizle yine size danışırım. Çünkü Fat bike konusunda biraz aceleci davrandım gibi..şartları biraz daha zorlasaydım Ktm'nin çıkarmış olduğu fat bike getirebilirdim diye düşünüyorum, fakat vereceğim paraya değer miydi ? pek emin olamadığımdan ötürü içim rahat. (çünkü fat bike daha çok eğlence sınıfına giriyor gibi) fakat yol bisikleti sınıfında tecrübeli sürücülerin yardımıyla iyi bir seçim yapmak istiyorum.saygılar
 
Oncelikle estafurullah sizinde dediginiz gibi fat bike isi birz fantezi genelde alanlar caddebostan sahilde 2 km binmek icin kullaniyor.yol bisikletinde ise mossolari gercekten oneririm ben kendim bir merida kullaniyorum ama mossoda cazip gelmiyor degil cunku fp olarak gercekten iyi size 105 setli bir mosso onerebilirim 105 set zaten yari performansn serisi sayilir yani belli bir kalite esiginin ustunde ust sinif olarak geciyor.105 tensonra uldegra ve dura ace geliyo ama eger hergun ciddi antremanlar yapmiyacak ve uzunn yillar hic bir yeri bozulmadan kullanayim derseniz 105 nokta atisi eger 105 in butcesi cok derseniz tiagraya bakabilirsiiniz eger aradaki yaklasik 300 tl lik fiyat farki sizi etkilemiyorsa 105 oneririm
 
Kumsala çok yakın olduğumdan 100 metre iki haftada bir belgrad ormanında olduğumdan fat bike ile eğleneceğimi daha çok kondüsyon harcayacağımı düşündüğümden çok cazip geldi. Mosso 105'in fiyatı uygun gibi fakat mosso'yu hangi ülke üretiyor ?
 
öncelikle eğer düşünceniz disk frenli bir yol bisikleti ise giriş seviyesinin biraz daha üzerinde bir bisiklet olacaktır , şu ana kadar hiç disk frenli giriş seviyesi bisiklete denk gelmedim.

giriş seviyesi bisikletler ağırlık ,kullanılan malzeme ve bileşenler ( artırıcılar , sti kollar vs.) açısından mümkün olduğunca düşük seviye olduğu için üst seviye bisikletlere göre elbette hem hız hem de fren bakımından gerideler. İleride üst seviye bir bisiklete geçmek istiyorsanız bana kalırsa ikinci el bir bisiklet ( bütçeniz için olumlu olur ancak bütçe sıkıntınız yoksa 0 daha mantıklı bir tercih olur) edinin dropbar kullanımı ve yol bisikleti pozisyonuna alışma sürelerini ( ufak tefek düşüp kalmalar dahil) o bisiklette atlatın , sonrasında zaten ne istediğinize daha kolay karar verebilecek bir konumda olursunuz. Yok ben şimdi bir bisiklet alıp 4+ yıl onu kullanırım diyorsanız giriş seviyesi yerine birazcık daha üst modellere bakmanızı ya da ileride grup set güncellemenizi tavsiye ederim , iyi akşamlar.
 
Sanılanın aksine fatbike asfaltta da göründüğünden performanslı olduğunu ve hızlı ivme aldığını söylüyorlar. Benim tavsiyem ihtiyaç hasıl olana kadar bunu da asfaltta kullanmanız. Baktınız işinizi karşılamaya yeterli gelmiyor, ondan sonra araştırmanızı tavsiye ederim.
 
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim anıl bey. Ben de dr'de rastladığım 2015/02 tarihli pedal dergisinin 18.sayfasında rastladım hidrolik frenli yol bisikletine. Giant defty advanced Pro bir de ktm bayisi orbeların yanılmıyorsa giriş seviyesinde olduğunu belirtti. Benimde bilgim bundan ibaret.Uzun zaman önce bisiklet üstündeyken büyük bir kaza geçirdim. Bir çok uvzumu kırdım . Bu yüzden dolayı fren sistemine biraz ağırlık veriyorum "psikolojik" öte yandan prensip olarak ikinci ele karşı olduğumdan (benimle eskisin misali) dediğiniz gibi acemiliği atlatmak adına giriş seviyesi kaliteli bir yol bisikleti arayışındayım.

Zfr bey merhaba. Fat bike'ı asvalt yolda da test ettim. Babamın şehir bisikletinden çok daha seri ve atikti. Fakat babamın kullandığı bisiklet türü bianci'nin market türü bisikletlerinden. Ayrıca kullanmış olduğum Mtb'den (orta segment bir mtb) de seriydi fat bike. Fakat hobi ve spor olarak tekrar başlayacağımdan bisiklete (karar vermeden önce bir bütçe ayarlamıştım kendime) ktm'nin fat bike olmayınca düşündüğüm bütçemin bir hayli altına vermiş oldum sparişimi bu yüzden geri kalan bütçeyle zorlanmadan giriş seviyesi bir yol bisikleti alabilirim diye düşünmekteyim. teşekkürler cevap için.

İzninizle tereddütte kaldığım bir kaç ufak detayı daha sormak istiyorum.
Bisiklet üzerinde yakılan kaloriyi aşağı yukarı belirten uygun fiyatlı bir cihaz var mıdır ? Yol kronometresi olarak sigma giriş için verimli sonuç verir mi ? Bisikleti kumsal dışında daha çok dağ ve ormanda sürmeyi fakat Agresif sürüşler yapmayı düşünmüyorum,(en azından kondüsyonumu iyi bir seviyeye getirene kadar) fakat her ne kadar temkinli olsamda bahçeköy ve belgrad ormanı bisiklet parkurları her zaman için yapı itibarı ile tehlike arz eder. gitmiş olan arkadaşlar tecrübe etmişlerdir. değinmek istediğim husus bu tür ortamlarda kullanılacak kaskın çeşidi. ne tür bir kask almalıyım ?
 
Kalori yakımını gösteren bir uygulama mevcut eğer akıllı telefonunuz varsa strava adlı uygulamayı indirip kullanabilirsiniz. Sigmanın hem kadans hem de hız verisi veren modelleri var , başlangıç için yeterlidir bana kalırsa
 
Kask olarak ne önerirsiniz acaba ? umarım sparişini verdiğim bisiklet türü ile örtüşen kask çeşidi full face katagorisinde olanlardan değildir,malüm sıcaklar başlıyorken eğlence amaçlı spariş verdiğim bisikletin hiç bir esprisi kalmaz (Full face kask'tan kurtulmak adına birazda tekrardan bisiklete yönlendim)
 
@Spook yok fullface değil fatbike ve kullanım amacınızın kaskı, normal mtb kaskı siperli, tavsiyem 130-140 liranın altındakileri boşverin. Kali, Cratoni falan güzeldir, ama en önemlisi internetten almayın, gidip bir bisikletçide deneyerek alın, ölçülere güvenmeyin, bir markanın mediumu diğer markanın large'ına denk geliyor olabilir, standardı yok, mutlaka deneyerek alın tam oturanı.
 
İki ve dört teker üzerinde çokca full face kask taktım. Bir an için izlediğim videolardan bir an için acaba bisiklettede mi diye endişe ettim cevabınız içimi rahatlattı teşekkürler tavsiyelerinize uyacağım.
 
downhill bisikletler süren bayır aşağı kaptırıp giden yürek yemiş arkadaşlar kullanıyor bisiklet camiasında full face'i sadece. Kaykay kaskı da olmaz (cruiser ve scooter kullananların taktığı nazi tipi yarım kasklar) bol hava delikli, rahat oturan (kaşın hizasına yakın) güvenlik standardı olan iş görür. Tipik bir orta seviye kaliteli kask mesela (link)
 
konuya farklı yaklaşıcam, cyclocross düşündünüz mü? çünkü fat bike genelde karlı alanlarda kullanılan bir bisiklet ve istanbul'da fat bike kullanımının gereksiz olduğu(ağırlık ve fiyat bakımından) kanaatindeyim. yine de iki bisiklet almak isterseniz birini fat bike yerine dağ bisikleti tercihinizden kullanmanızı tavsiye ederim.

(link)
 
Selam snrhsn. Evet Cyclocross ciddi anlamda düşündüm. Fakat kadronun geometrisini hiç kullanmadığım için açıkcası ne derece zevk alacağımı kestiremedim. Fat bike uzun incelemeler sonucu denedikten sonra spariş vermeye karar verdim. Fat Bike'in kullanım alanını karla sınırlandırmayı pek makul bulmuyorum. Sert arazi şartları, orman ve kumsalda gayet tatminkar bir sürüş sağlıyor. Orta segmentli bir Mtb'den daha seri ve atik geldi (Şahsıma) Ağırlık 13 kg üst paragraflarda değindiğim üzere kumsala çok yakın olup görünüm olarak da hoşuma gitmesi bu kararı vermeme neden oldu.

Bu bisikletten beklentim eğlence,kalori yakımı,yazın kumsalda haftada bir kez gitmek zorunda kaldığım belgrad ormanını dönem dönem götürüp orman sürüşleri. Spariş vermeden önce uzunca araştırmalarım sonucunda bu bilince sahip olup-beklentimi yüksek tutmadım. Fakat fat bike ile tur yapan insanların bir çok videosu mevcut internette. lastiklerin kalın oluşu hantal bir görüntü izlenimi vermesine karşın hiçte göründüğü düzeyde bir hantallığa sahip değil,orman ya da dağ sürüyüşü yapanların en az bir kez denemesini salık veririm.
 
@snrhsnn Cyclocross gündelik kullanıma uygun değil pek, yapılan sporun ihtiyaçlarına yönelik adapte edilmiş bir hibrit. Müsabaka amacı taşıdığı için konforlu olmayacaktır. Alması gereken aslında bir mtb ama zevk meselesi, sonuçta çok da uzak bir tür değil mtb'nin altında bir tür, gidip de katlanır bisiklet almıyor ormanda gezmek için.

Tabii patika ve orman yolunu hesap edersek bi sorun yok, off-road olunca haliyle işin rengi biraz değişiyor ve lüks segmente giriyor, hem aletler pahalı hem de sürekli bakımını yapmak gerekiyor. Fatbike sonuçta yumuşak ve kaygan arazi zeminleri düşünülerek tasarlanıyor, çok fazla hoplamalı zıplamalı işlerin stresine o kadro ve sistemler zorlar.
 


Spariş bir aksilik olmayıp elime ulaştığı vakit fotoğraflarını yüklerim foruma. Yol bisikleti konusunda ise bir müddet daha araştırma yapacağım. Umarım almadan önce fat bike gibi deneme şansına sahip olurum. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkürler deyip şimdilik izninizi isterim.
 
Bunların demo videolar olduğunu unutmamak lazım, farkettiysen bisikletler gıcır gıcır, birkaç kullanımdan sonra çöpe atacaklarını ve yenisini kolayca alabilecekleri bir gelire sahip olduklarını tahmin ediyorum. Bu sürüş için böyle bir kadro ve amortisör sistemi gerekiyor (link) veya (link) ki gördüğün gibi fiyatlar kol kola halay çekmekte. Her sürüşten sonra bakım gerektirmesi de cabası. Hasılı kelam ilk videoda bisiklete downhill muamelesi yapıyor ikinci videodaki çocuk da bmx muamelesi, her ikisi de kullanımın dışında ve yanlış kask türü kullanıyorlar, bunlar için sizin korkulu rüyanız full face kask, tozluk, dizlik-dirseklik lazım. Bir mtb nasıl kullanılırsa bunu da öyle kullanmak lazım yani, ekstrem maceralar kullanım ömrünü ve cebinizi kısaltır.
 
Geri