Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sele borusu ve kadronun kaynamasi

konuyu hortlatmakla birlikte suyla elde edilen buz yerine kuru buz uygulanabilir. çünkü normal buzdan çok çok daha soğuk. ciltle temastan kesinlikle kaçının. bir de nasıl yapılır bilmiyorum, belki matkap olabilir (herhangi bir şeyi delmek için değil ama) o bölgede soğutma işlemi ile birlikte şiddetli bir titreşim yaratmak malzemeler arasındaki bağı koparmaya bir ihtimal yardımcı olabilir diye düşünüyorum.
 
Scudo
Konu başlığı benim sorunuma en yakın olduğu için konuyu bunca seneden sonra hortlatıyorum, umarım bu da sorun mu deyip gülmezsiniz :) Yeni aldığım Carraro Sportive 323 bisikletimin sele borusunda yağ vardı, gres yağına benziyor.. Hususi olarak sürülmüş bu belli. Şimdi ben sele borusu ayar mandalını ne kadar sıkarsam sıkayım sele bisiklete binerken aşağı doğru kayıyor, sağa sola dönüyor... Şimdi ben bu sele borusunu yağdan arındırmalı mıyım? Sabunlu su bez veya süngerle silmeyi ve yağı bertaraf etmeyi düşünüyorum. Şimdiden cevap verecek arkadaşlara, üstadlara teşekkür ederim.
 
@sercansekkin ben üstat falan değilim de, aynı şey başıma geldiğinde ben komple temizledim boruyu. sonra çok cüzi bi miktar tekrar sürdüm iyi oldu benim için
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
@sercansekkin aynı sorun bende de vardı, max güçte sıkamadığımı anladım ve boştayken kelepçenin diğer tarafından biraz sıkıp mandali kapadim oldu. Biraz daha sıkmayı deneyin veya fotoğraf atın yardımcı olalim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
@hsnbykkls Tamam öyleyse bi elden geçireyim boruyu teşekkür ederim @berktx mandal ayarını yaptım, iyice sıkıştırdım lâkin kaymayı önlemeye yetmiyor :D 80 kiloyum bir de kasis masis inip çıkarken haliyle yağ kaymaya yol açıyor, hepinize teşekkürler. :)
 
@sercansekkin sele borusunda gresin hiç yeri yok hiç sürmedim bu güne kadar. bisiklet pakete konurken sele borusu çizilmesin diye sürüyorlar yoksa kimsenin haddine değil oraya fazladan yağlamak. çok fazla sıkayım derken bi tarafa zarar verebilirsin. tatlı sert kapattığında mandalı kaymaması lazım. mandalı 2 parmak ile kapatmaya gücün yetmeyecek kedar sert kapatırsan bir sıkıntı çıkar kesin. sil boruyu. sele borusu boşluğunuda ulaşabildiğin kadar sil kadronun.
 
@smclk89 Aynen o benim de aklımdan geçti sahi.. "çok sıkı yaparsam mandalı bu defa da kadro-boru birleşen yere sıkıntı yapar mı acaba" diye.. aydınlatıcı oldu yorumunuz :) teşekkür ederim.
 
@sercansekkin

selam moruk,
acaba oraya gresi niye sürmüşler, önceden ses yapıyor olabilir. sen yinede herşeyi baştan al için rahat etsin.
öncelikle gresi söküçek bi malzemen varsa onunla tube içini ve boruyu temizle, yağ-çöz de iş görür, yoksa 30-40° suda bulaşık deterjanıyla temizleyip iyice kurumasını bekle. sorun devam ederse seat tube içine ince zımpara, ya da sele borusunun temas ettiği yerin üzerine yine ince zımpara bant yapıştırabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
@Tasogare Selam :D bi bilsem neden sürmüşler bildiğiniz yağ var orada hatta kadro ile birleştiği yerde fazla yağ taşmış dışarı :D sıfır alınan bir bisiklette böyle şeyler normal mi açıkçası bilemedim ilk defa yaşıyorum. Tamam sanırım sabunlu su ve bez ile güzelce temizleyip -tabi kadro içini de fırça ve bez yardımı ile sileceğim- işi çözeceğimi umuyorum. Sağ olun. :)
 
normal aslında, oraya gres sürmek bekleyecek bisiklet için iyi bi seçenek(malzemeye göre tabi), ya da aynı şekilde, oksitlenip ses yaptığı zaman da, ama işte kelepçenin olduğu yere değdirmeden grese dibe sıkmak çok meşakkatli, yapan arkadaşlar var hayretle izledim :))
ben 2. el sanıyodum bu arada, sadece temizle o zaman, deforme etme, devam ederse geri götürürsün

Tamam sanırım sabunlu su ve bez ile güzelce temizleyip -tabi kadro içini de fırça ve bez yardımı ile sileceğim- işi çözeceğimi umuyorum. Sağ olun. :)

umarım çözer, diş fırçası olur, bi 5 cm yeter, ama bisikleti ters çevirip geceden yapın, borudan aşağı su inmesin, sonra da bekleyin güzel kurusun, sabundan bi tık öte bi yağ çözücü, belki bulaşık deterjanı
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
Sele borusuna gres yağı sürmek çokça yapılan bir eylem "orada yağın ne işi var?" yorumu pek makul değil :) Sadece ayarını iyi tutturmak lazım.

Sele borusu ile kadroya girdiği bölüm arasında boşluk olabilir, toz-pis kaçmış ve ses çıkartıyor olabilir. Bu gibi sebeplerden ötürü gres yağı sürülür ve çok da işe yarar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
@Bora Kıraç

yeni aldığında gresli olan pek fazla değildir heralde ? malzeme neki diye düşünüyo insan ?
 
@Tasogare

Her marka için konuşamam ama gresli gelmesi anormal bir durum değil. Yukarıda saydıklarım haricinde zaten bu konunun ana teması olan "sele borusunun kadroya kaynaması" sorununun önüne geçilmek için de yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
ya çünkü bi çok marka 1 sezon sonra kadroları topluyor diye biliyorum ? bu süre endişe etmek için kısa bi süre olsa gerek, uzun bekleyecekse avantajı var gibi
 
Geri