mehmetbulak
Ultra Bisiklet Yarışçısı
- Kayıt
- 17 Eylül 2016
- Mesaj
- 173
- Tepki
- 519
- Yaş
- 35
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Mehmet Bulak
- Başlangıç
- 2015—16
- Bisiklet
- Merida
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
%5 gibi kesin bir durum var mı bilmem ama benim bildiğim bir civatanın dayanımını etkileyen en temel faktör malzemesi ve boyutudur; dişli oranı değildir. Bu faktörler akma ve çekme dayanımına etki eder. Genelde civata hesapları da bu şekilde yapılır. Burada kelepçe vidasına gelen en büyük gerilme çekme gerilmesi olacağından dediğiniz doğru olabilir. Civatanın dayanım sınırı kelepçeden daha yüksek olabilir. Bir civatada en çok zorlanan kesit ilk dişlilerdir. Genelde kopma veya akmada bu kesitte oluşur. Misal somon ve civata sisteminde kesit zorlanmasından dolayı ilk kesme veya akma civatada olmaktadır. Tabiki uygun bir somun kullanılmazsa belirli torkun üstünde ilk olarak civatada kopma olur. Ama burada problem kelepçede değilki.
Civatalarda torku baş kısmı taşır. Sıktığınız zaman oluşan tork gücünü sıkıştırma olarak alırsınız. Malzemeyi kendine doğru çeker ve ezer. Belli tork dayanımları bu yüzden verilir. Matara kafes vidaları herhangi bir tork gücüne dayansın diye üretilmez. Malzemeleri bazen çelik bile olmayabilir. Çünkü karşı malzemesi aluminyum olduğundan çok sert olması iyi olmaz. Bu yüzden bence gidip 5₺ ye bir civata almak iyi olacaktır.
Civatalarda torku baş kısmı taşır. Sıktığınız zaman oluşan tork gücünü sıkıştırma olarak alırsınız. Malzemeyi kendine doğru çeker ve ezer. Belli tork dayanımları bu yüzden verilir. Matara kafes vidaları herhangi bir tork gücüne dayansın diye üretilmez. Malzemeleri bazen çelik bile olmayabilir. Çünkü karşı malzemesi aluminyum olduğundan çok sert olması iyi olmaz. Bu yüzden bence gidip 5₺ ye bir civata almak iyi olacaktır.