Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Seramik rulman farkı

Shimano nun 9000 serilerinden sonrakilerde mekanik iyileştirmeler yanında arka aktarıcı kolu değil de mekanizması için daha aero yapı elde edilmesi için uğraşıldığı söyleniyor. Bir karbon bacak ya da hala seramik rulmansız dura ace ler dururken böyle şeylerle uğraşması, shimano dan beni daha da soğutuyor.
Ama (link) gönderide de söz edildiği üzere, attırıcının gergi kolu hatrı sayılır hava sürtünmesine sahip. Son teknoloji attırıcılardan pek haberim yok, Shimano makaralarda rulmanlı sisteme geçtiyse kendin de seramik rulman alıp oraya monte edebilirsin.
 
Scudo
Yarışçı değilseniz pratikte ciddi bir fark yaratmaz ek olarak çelik bilya ve rulman yataklarına göre mukavemeti oldukça düşüktür.
 
Ama (link) gönderide de söz edildiği üzere, attırıcının gergi kolu hatrı sayılır hava sürtünmesine sahip. Son teknoloji attırıcılardan pek haberim yok, Shimano makaralarda rulmanlı sisteme geçtiyse kendin de seramik rulman alıp oraya monte edebilirsin.

Sram ın eski nesil ya da ilk nesil 10 lu Red aktarıcılarında (10-15 yıl önce) dahi seramik rulman varken, shimano nun hala ve dura Ace te bile bunu sunmaması ciddi eksi bence.. Sonuçta tiagra - 105 e hadi yarı pro set diyebileceğimiz ultegra bile değil söz konusu.. Taa en üstü.. Bu arada Sram demişken, apex arka altarıcıda bile rulman varken muadili tiagrada 105 te hatta ultegra da bile perçinli somun olması da insanı hayretler içinde bırakıyor.. Ayna kolda da yine karbon kullanmayışı falan Can abi, yani dediğin gibi, alternatif üretilebiliyor tabi.. Yedek parça, kolay bulunabilirliği ya da elden çıkarırken de elinin sıcak olması bu eksilere rağmen shimano yu tercih sebebi yapıyor olabilir.. Kullanıcılar böyle eklentilerle verimi biraz daha artırabilirler aktarıcıda.. Bu arada en çok çalışan ve tansiyonun gerilimin en çok olduğu mekanizma arka aktarıcı ve kolu.. Bunu da düşünmek lazım.. Seramiğe geçmek sorun azaltmaktan çok sorun çıkarabilir de..
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Seramik upgradesi denince akla gelen en üst seviye firma olan CeramicSpeed kendi websitesinde watt kazanımları iddialarını sıralamış:
(link: (link))

CeramicSpeed-OSPW-oversized-pulley-wheel-system-review-cyclingtips-red-sram-13.jpg

Zincir yağı :snzdglsn: (40€)
Sıradan zincir yağıyla zinciri yağladığımızda zincirin dönmesi sırasında 9 watt kaybederken UFO drip zincir yağıyla yağladığımızda 3.78 watt kaybediyormuşuz. 5 watt cepte :snzdglsn:

Zincir :acpsnr: (159€)
UFO marka zincir en düşük sürtünme değerine sahipmiş... İddia: 6 watt :acpsnr:

Arka aktarıcı makaraları :ssrtcbya: (529€'dan başlayan fiyatlar...)
CeramicSpeed OSPW ile 2.4 watt kar ediyormuşuz...Dura-Ace sistem ile kıyaslanmış :ssrtcbya:

Orta göbek gres yağı :naslyany: (17€)
CeramicSpeed TT gres yağı, lafı fazla uzatmadan 5 watt kazandırıyormuş :naslyany:

Orta göbek seramik rulmanı :tskler: (319€)
CeramicSpeed orta göbek rulmanı 1.8 watt kazandırıyormuş. (Tercih tamamen sizin, 17€'ya gres alıp 5 watt kazanmak veya 300€'ya seramik orta göbek alıp 1.8 watt kazanmak :tskler: )

Arka jant için seramik rulman :eek: (500€)
CeramicSpeed jant rulmanları ile 5 watt tertemiz kazanıyormuşsunuz...

19 watt kazanmak için ödenmesi gereken tahmini tutar 1564€ o_O
 
Meali:
Ceramicspeed, Kogel gibi markalar için bütçeniz yoksa zor. Çin yerine KCNC'yi öneririm, ya da üstündeki (ing. stock) kalsın. Ben de seramik rulmanlı makara (ing. ceramic pulley) kullanıyorum. Performansa yönelik bir fark hissedemedim. İlla bir yükseltme yapacaksanız jant göbekleri ile orta göbekten başlayın.
Çeviri için teşekkürler kelimelere bu kadar takılırken aktarıcı yerine attırıcı kullanmanız da manidar olmuş
 
19 watt kazanmak için ödenmesi gereken tahmini tutar 1564€ o_O

Tests are typically performed at 250W rider output

Bu 19 watt kazanım 250 Watt güç çıktısı verebilecekler için tabi :D 250 watt gücü kaç kişi ne kadar süre devam ettirebilir? Bugün ülkemizde lisanslı amatör bisiklet yarışçılarının yarış ortalama watt değerleri bile 250 watt'ı bulmuyor. Şuraya bağlayalım, pro değilseniz zevk ve gösteriş için alınabilir, şahsi fikrimdir. Düzenli antrenman yapan biri forma girip ideal kilosuna ulaşırsa daha büyük kazanım elde etmiş diyebiliriz kabaca
 
Çeviri için teşekkürler kelimelere bu kadar takılırken aktarıcı yerine attırıcı kullanmanız da manidar olmuş

Doğrusu attırıcı olduğu için öyle demesi normal.
Çoğunluğun "aktarıcı" şeklinde kullanması doğru olmasını gerektirmez. Örneğin otomobillerdeki tiptronik vites'e de çoğu otomobil kullanıcısı, tamirci ve parçacı "triptronik" diyor ama çoğunluk öyle dedi diye doğrusu o olmuyor.
(link)
(link)
(link)
 
Doğrusu attırıcı olduğu için öyle demesi normal.
Çoğunluğun "aktarıcı" şeklinde kullanması doğru olmasını gerektirmez. Örneğin otomobillerdeki tiptronik vites'e de çoğu otomobil kullanıcısı, tamirci ve parçacı "triptronik" diyor ama çoğunluk öyle dedi diye doğrusu o olmuyor.
(link)
(link)
(link)
Burda çeviriyi yapana bağlı. Kimi attırıcı olarak çeviriyor, kimiside aktarıcı. Derailleur Türkçe karşılığı değiştirici. Direk, Rear Derailleur'dan çeviriyi yapan yukarıda yazdığım gibi her iki kelimeyide kullanabiliyor.
 
Bir süredir forumu takip edemiyordum uzun zaman sonrası bir paylaşım yaptım. Tahammülsüzlük o kadar atmış ki bilgi tecrübeden ziyade kelimelere takılmaya başlanılmış paylaşım öncesi editör (kelimeleri düzenleyen kişi) ye göndermek gerekiyor galiba yada birkaç egoist in linç girişimiyle karşı karşıya gelecek
 
Burda çeviriyi yapana bağlı. Kimi attırıcı olarak çeviriyor, kimiside aktarıcı. Derailleur Türkçe karşılığı değiştirici. Direk, Rear Derailleur'dan çeviriyi yapan yukarıda yazdığım gibi her iki kelimeyide kullanabiliyor.

Her durumda "attırıcı" yanlış değil yani.
"Değiştirici" aslında "shifter"dan çevrildiğinde de doğru oluyor. "Değiştirici"nin kullanılmamasının nedeni, "değiştirici" isminin vites koluna daha çok yakışması, ikisi için de kullanılınca karışması sanırım.
 
Bir süredir forumu takip edemiyordum uzun zaman sonrası bir paylaşım yaptım. Tahammülsüzlük o kadar atmış ki bilgi tecrübeden ziyade kelimelere takılmaya başlanılmış paylaşım öncesi editör (kelimeleri düzenleyen kişi) ye göndermek gerekiyor galiba yada birkaç egoist in linç girişimiyle karşı karşıya gelecek
Aslında sorun hiç bir şekilde imla işaretleri kullanmamanızdan başlıyor. Dışarıdan birisi yazdığınızı görünce okumakta güçlük çekiyor imla işaretleri bulunmadığı için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Bir süredir forumu takip edemiyordum uzun zaman sonrası bir paylaşım yaptım. Tahammülsüzlük o kadar atmış ki bilgi tecrübeden ziyade kelimelere takılmaya başlanılmış paylaşım öncesi editör (kelimeleri düzenleyen kişi) ye göndermek gerekiyor galiba yada birkaç egoist in linç girişimiyle karşı karşıya gelecek

Bu tahammülsüzlük ya da egoistlik değil. Dilin doğru kullanımına önem veren kişiler bazen uç örnekler gördüklerinde ister istemez müdahale edebiliyorlar. Bazen cümleyi kurana yardımcı olmak için bile bunu yapabiliyoruz. Örneğin geçen sene Kanadalı bir arkadaşımızın bozuk cümelelerini toparladığımda kendisi egoist dememiş, teşekkür etmişti. Siz "Ceramicspeed kogel gibi markalar için bütçeniz yoksa zır çin yerine kcnc yi öneririm yada stock kalsın bende seramic pulley kullanıyorum performansa yönelik bir fark hissedemedim illa bir update yapacaksanız jant göbekleri orta göbek den başlayın"^ cümlesini yazdığınızda bilgi ve tecrübelerinizi düzgünce aktardığınızı düşünüyorsanız, rahat ediyorsanız sorun yok. Daha anlaşılır olması için zaman ayırıp uğraşana ya da doğruya yanlış diyerek buna cevap verdiğinizde bir düzeltme yapana tahammülsüz ya da egoist dediğinizde sorun var ama.

Ek olarak, bakınız ilk kural: Kullanım koşulları
 
Çeviri için teşekkürler kelimelere bu kadar takılırken aktarıcı yerine attırıcı kullanmanız da manidar olmuş
Burdaki beyanımız yazdıklarımız olduğuna göre, ya kelimeye takılıcam, ya cümleye... Başka neye takılabilir insan zaten? Bak, ben de o kadar kasmıyorum, takılacağım yerine takılıcam yazıyorum, öyle okuduğum için öyle yazıyorum. Ama seninki ayrı bir seviye. Bir başlamışsın, nokta yok, virgül yok, bir oturuşta sonuna kadar okumaya nefesi yetmiyor insanın. Türkçesi olan şeylerin ingilizcelerini kullanmışsın vesaire.

Zincir attırıcıya gelirsek... Doğrusu mantıken "attırıcı" veya "atıcı". Çünkü gücü aktarmıyor, güç aktaran elemanı (zinciri) bir çarktan başka çarka atıyor. Kaldı ki, olay sadece terimsel anlaşmazlıklarda kalsa ona okeyim zaten. Kimi fren der, kimi fren bacağı der, bunda kıyamet koparılacak bişey yok. Ama sen bildiğin türkçe'yi ağlatmışsın.
 
Bence forumun ana problemi üyelerin bacaklarından çok parmaklarının çalışması. Strava - Zwift günlüğü gibi başlıklara bakıyorum, adam akıllı girdiler yok. Hele zwift günlüğü başlığını bu sene @Semih Cavdar ve benden başka neredeyse kullanan yok. Hatırlıyorum da geçen kış üç-beş kişi toplanıp zwift sürüşü falan yapıyorduk. Bu sene o bile yok. Antrenmanı bırakın. Başlık açıp, üç beş satır bi'şey yazıyorsun. Yok efendim kaynak neresi, neden üç satır yazdın link verdin. Bakıyorum da geçen seneye göre bu sene seviye daha da düştü.
 
@Adil ÜNALDI Ben bisiklet sporcusundan çok, bisiklet tamircisiyim. O sebeple dediğini üstüme alınmıyorum müsaadenle.
 
Bence forumun ana problemi üyelerin bacaklarından çok parmaklarının çalışması. Strava - Zwift günlüğü gibi başlıklara bakıyorum, adam akıllı girdiler yok. Hele zwift günlüğü başlığını bu sene @Semih Cavdar ve benden başka neredeyse kullanan yok. Hatırlıyorum da geçen kış üç-beş kişi toplanıp zwift sürüşü falan yapıyorduk. Bu sene o bile yok. Antrenmanı bırakın. Başlık açıp, üç beş satır bi'şey yazıyorsun. Yok efendim kaynak neresi, neden üç satır yazdın link verdin. Bakıyorum da geçen seneye göre bu sene seviye daha da düştü.
Haklısın Adil ama Türk insanı mutsuz umutsuz ve bu forumada yansımış durumda,en ufak bir mevzudan gerilmeler hatta küstahlaşmalar çok sık oluyor,bu ara yurt dışına bir seyahatim oldu inanki sokaktaki insanlar gülüyor gülümsüyor,çünkü insanlar huzurlu tasa edecekleri ekonomik veya siyasi dertleri yok denecek kadar az,ya geçen bi yerde okudum Norveç'ti galiba meclislerinde tartışacak problem bulamayınca 20 sene önceki dosyaları açmışlar! Öz eleştiri yapmam gerekirse forum içerisinde eskisi kadar aktif değiliz,mesela dört gözle beklediğim bahar klasikleri ve tek günlük yarışlar başladı,cumartesi strade bianche var,sonra pazar paris nice yarışı var,yarış konusu altına paylaşmaya üşendim kaç gündür yazayım diyorum araya bir şey giriyor,teknik konular daha çok ilgi çekiyor çünkü foruma yeni üye olan kişiler ya yeni bisiklet alacağı için yada bir arızası olduğu için yada bir parçanın uyumluluğu konusunda bilgi sahibi olabilmek için üye oluyor,eski üyeler olarak daha özendirici olmak lazım,mesela strawa konusuna aylardır sürüş koymuyorum kendimce belli bir sebebi yok sürüşler devam ama paylaşım yok,fotoğraf koymuyorum son olaylar tad tuz bırakmadı vs vs.
 
Haklısın Adil ama Türk insanı mutsuz umutsuz ve bu forumada yansımış durumda,en ufak bir mevzudan gerilmeler hatta küstahlaşmalar çok sık oluyor,bu ara yurt dışına bir seyahatim oldu inanki sokaktaki insanlar gülüyor gülümsüyor,çünkü insanlar huzurlu tasa edecekleri ekonomik veya siyasi dertleri yok denecek kadar az,ya geçen bi yerde okudum Norveç'ti galiba meclislerinde tartışacak problem bulamayınca 20 sene önceki dosyaları açmışlar! Öz eleştiri yapmam gerekirse forum içerisinde eskisi kadar aktif değiliz,mesela dört gözle beklediğim bahar klasikleri ve tek günlük yarışlar başladı,cumartesi strade bianche var,sonra pazar paris nice yarışı var,yarış konusu altına paylaşmaya üşendim kaç gündür yazayım diyorum araya bir şey giriyor,teknik konular daha çok ilgi çekiyor çünkü foruma yeni üye olan kişiler ya yeni bisiklet alacağı için yada bir arızası olduğu için yada bir parçanın uyumluluğu konusunda bilgi sahibi olabilmek için üye oluyor,eski üyeler olarak daha özendirici olmak lazım,mesela strawa konusuna aylardır sürüş koymuyorum kendimce belli bir sebebi yok sürüşler devam ama paylaşım yok,fotoğraf koymuyorum son olaylar tad tuz bırakmadı vs vs.
Abi forumu geç; Ülkenin durumu zaten belli. Bizim aklı başında insanlar olarak bu tür mecraları kullanıp, spor ve sanat gibi şeyleri topluma daha fazla yaymamızın temel görevimiz olduğunu düşünüyorum. İnan ki, bunlar son 20 yıl içerisinde Türk toplumuna açılan büyük deliği kapatmak için atılan taş, toprak parçalarıdır. Bir forum, blog yazısı veya gönderisi diyerek geçebilirsin. Fakat; bunlar zamanla birikerek ilerleyen zamanlarda toplumun kültürel yapılanmasında fayda sağlayacak küçük adımlardır. Bizlerin farkındalık sahibi bireyler olarak, bu tür adımları küçük görmeyerek elimizden geldiğince farkındalık yaratmamız ana görevlerimizden birisi olmalıdır. Kültür, sanat ve spor ana hedeflerimiz arasında muhakkak olmalıdır.
 
Seramik rulman yüzeyinde pürüzsüzlük ne kadardır ve bozulmadan ne kadar süre devam edebilir ? Paslanmaz Çelik rulman/bilya yüzeyindeki pürüzsüzlük ne kadardır ? Aynı şekilde ne zamana kadar dayanır ?

Teknik resim bilenler bilir yüzey pürüzlülük katsayısısı vardır. Merak ettiğim hangi (seramik vs çelik) materyalin yüzey pürüzslüğü nedir ?
 
@MAERKEK Ikisinin de bilya yuvarlanma yollari olabilecek en iyi yuzeye sahip. Burda ikisini karsilastirirken, yuzey duzgunlugunu degil de, hangisi ideal boslugunu daha uzun sure korur onu dusunmek lazim. Hem bilezikleri hem bilyalari seramik rulmanlarin, ideal bilya boslugunu celik rulmanlardan daha uzun sure koruyacagini dusunuyorum. Cunku seramik daha sert bir materyal.

Rulmanlar paslanmaz celikten yapilmiyor bu arada. Paslanmaz celik gorece yumusak bir celiktir. Sert olmasi gerektigi icin, yuksek karbonlu celik denen celikten yapiliyor ve bu materyal de paslanmaya cok musait. O kadar musait ki, rulmanlari ciplak elle tutmaktan imtina edilir, ciltteki azicik nem bile rulmanin tutulan kismini paslandirmaya yeter.
 
Geri