Selamlar değerli dostlar,
Gelişen teknoloji ile birlikte , Jant göbeklerinde artık yoğun olarak rulman kullanıldığını biliyoruz.
Bu rulmanlar da geleneksel çelik rulmanlar ve çok daha yüksek teknoloji barındıran titanyum yada seramik bilyalı veya gövdesi ve bilyaları seramik olan rulmanlar olarak çeşitleniyor.
Özellikle jant göbeklerinde kullanılan rulmanlar olarak baktığımızda çelik gövdeli ve bilyalı rulmanlarla gövdesi ve bilyaları seramik olanlar arasında yük altında(yani sürücü bisiklet üzerindeyken)ortaya çıkacak avantaj ve varsa dezavantajlar çok kafamı kurcalamakta.
Eğer akıcılık anlamında gerçekten ciddi farklar varsa karbon sele borusu ve gidon olacağına yüksek akıcılığa sahip (bence bu çok önemli bir faktör)250-300 USD' lik seramik bilya seti daha anlamlı görünüyor.
Bu konuda incelemesi ve tecrübesi olan arkadaşlarımızdan konunun irdelenmesini rica edeceğim.
Teşekkürler,
Mustafa Dinç
Gelişen teknoloji ile birlikte , Jant göbeklerinde artık yoğun olarak rulman kullanıldığını biliyoruz.
Bu rulmanlar da geleneksel çelik rulmanlar ve çok daha yüksek teknoloji barındıran titanyum yada seramik bilyalı veya gövdesi ve bilyaları seramik olan rulmanlar olarak çeşitleniyor.
Özellikle jant göbeklerinde kullanılan rulmanlar olarak baktığımızda çelik gövdeli ve bilyalı rulmanlarla gövdesi ve bilyaları seramik olanlar arasında yük altında(yani sürücü bisiklet üzerindeyken)ortaya çıkacak avantaj ve varsa dezavantajlar çok kafamı kurcalamakta.
Eğer akıcılık anlamında gerçekten ciddi farklar varsa karbon sele borusu ve gidon olacağına yüksek akıcılığa sahip (bence bu çok önemli bir faktör)250-300 USD' lik seramik bilya seti daha anlamlı görünüyor.
Bu konuda incelemesi ve tecrübesi olan arkadaşlarımızdan konunun irdelenmesini rica edeceğim.
Teşekkürler,
Mustafa Dinç