Scudo Sports

Seramik ve çelik rulman farkı

spokesman

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Şubat 2007
Mesaj
515
Tepki
386
Şehir
izmir-karşıyaka
Selamlar değerli dostlar,

Gelişen teknoloji ile birlikte , Jant göbeklerinde artık yoğun olarak rulman kullanıldığını biliyoruz.

Bu rulmanlar da geleneksel çelik rulmanlar ve çok daha yüksek teknoloji barındıran titanyum yada seramik bilyalı veya gövdesi ve bilyaları seramik olan rulmanlar olarak çeşitleniyor.

Özellikle jant göbeklerinde kullanılan rulmanlar olarak baktığımızda çelik gövdeli ve bilyalı rulmanlarla gövdesi ve bilyaları seramik olanlar arasında yük altında(yani sürücü bisiklet üzerindeyken)ortaya çıkacak avantaj ve varsa dezavantajlar çok kafamı kurcalamakta.

Eğer akıcılık anlamında gerçekten ciddi farklar varsa karbon sele borusu ve gidon olacağına yüksek akıcılığa sahip (bence bu çok önemli bir faktör)250-300 USD' lik seramik bilya seti daha anlamlı görünüyor.

Bu konuda incelemesi ve tecrübesi olan arkadaşlarımızdan konunun irdelenmesini rica edeceğim.

Teşekkürler,

Mustafa Dinç
 
Scudo
Yük altındaki etkilerini kullanım sırasında fark edebilirmiyiz bilmiyorum ama Malzemeler arasındaki yüzey sertlikleri nedeniyle Seramik ve Ti bilyeli sistemlerin daha uzun ömürlü olacağı aşikar.

Sıfır kilometrede iki farklı tipdeki rulmanları karşılaştırsak fark bulamayız ancak belli bir aşınmadan sonra Seramik farkını gösterecektir.
 
Yol bisikletimde tekerlerde değil ama aynakolda FSA seramik bb kullanıyorum. Çelik olanı boşta 4-5 tur dönerken seramik 9-10 tur atabiliyor. Yalnız önemli olan yük altında bacakların farkı hissetmesi ve fark hissettiğimi söyleyemeyeceğim :) Bundan sonra kaliteli bir bb ye para verecek olsam büyük ihtmal bakımı yapılabilen çelik bilyalı chris king yada benzeri bişey alırım.

Forumlarda zamanında çok okumuştum. Seramik alacaksanız Enduro gibi markaların en üst modellerinin tercih edilmesi gerekiği yazıyordu. Yani full seramik olanlar, bunların arasında da kalite farklılıkları var tabi. Aksi halde hiç girmeyin diyorlar. İşin birde başka boyutu var. Bu tip üst seviye rulmanların toz korumaları "sealing" çok iyi olmuyor. İyi bir toz koruma aynı zamanda iyi bir sürtünmeyi getiriyor :) ve üreticiler seramik farkını göstermek için etkili çözümler kullanmıyor. Doğal olarak bu tip pahalı seramik rulmanları dağ bisikletinden ziyade toz toprağın az olduğu yol bisikletinde kullanmak gerekiyor. Dünyanın en sağlam rulmanını da alsanız içine toz kaçtığı zaman mefta olabiliyor.
 
@Tarık Kalkan

Fiyatlara nerden baktin bilmiyorum ancak full seramik rulmanlar abarttigin kadar pahali degil.
Dunyanin en buyuk ve prestijli firmasinin tam seramik rulmanlari bile 200$ civarinda.
Fiyatini hakeder mi diye soracak olursaniz da, kesinlikle evet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
@Tarık Kalkan

Değerli üstad,
Verdiğiniz linkleri sonuna kadar okudum.
Ancak bahsettiğiniz linklerde benim konulma birlikte, daha çok, çemberler.jant göbekleri, teller ve setler tartışılmış.
Zaten konunun birinde nacizane fikrimide yazmışım.
Benim derdim çelik ve seramik rulmanlar arasındaki akıcılık farkı
Umarım derdimi ifade edebilmişimdir.

Selamlar,
 
Mustafa abi, birinci ağızdan gelen bilgi yüzde oranında iyileşme olduğu. (bisikletçi değil, seramik rulman üreticisi).

Ama gelen uyarı da şöyle; seramik olarak tanıtılsa da bazı rulmanların, tüm değil bazı elemanlarının seramik olduğu. Bilya ve bilezikleri seramik olan rulmanların da oldukça pahalı olduğu.
 
  • Beğen
Tepkiler: spokesman
@gurol

gold race veya enduro zero almadıgınız taktırde 5000 km den sonra çöpe atılacak malzemedir, seramik rulmanlar bakım yapılmadığı takdirde sıcaklıktan bile etkılenen aynı zamanda darbeye karşı direnci olmayan bir yapıya sahiptir. Türkiye şartların'da bu tarz rulmanlar ın sadece yarış için kullanılması antrenman da kullanılmaması gerekir. jant rulmanlarını değiştirip seramik kullandıgınız da elle cevırerek jantın 12 dakıka boyunca dönmesi sizi cezbedebilir.
Sürtünme elbette seramik rulmanlarda az ama hıc kımse surtunmeden doğan sıcaklıgı ve darbeyı aynı zamanda nem ve ıslak havayı dusunmuyor. Bunlar seramik için oldukça dezavantajlı bır durum...
Haa bu paraya değermi derseniz KESİNLİKLE EVET YARIŞ İÇİN KULLANICAKSANIZ KESİNLİKLE DEĞER. ama boyle bır malzemeyı antrenman da öldürecek kadar cömert olmayın derim.
Ömer Hayta
 
@okan deniz

Vay canına...

Eski bir konu ancak bilgisi olan arkadaşlardan öğrenmek istiyorum; anladığım kadarıyla bir bisikletin akışkanlığını etkileyen en büyük şey rulman ve sürtünme katsayısı az olan düz tekerlekler. Bunun dışında akıcılığı etkileyen şeyler nelerdir?
 
@Veysel A.

Hıza göre değişir, ama düşük hızlar dışında en önemli olan aerodinamidir. Saatte 40 kilometre hızla gidiyorsanız sizi yavaşlatan kuvvetin %80-90'ı rüzgar direncidir.
 
bi video vardı.
3 bisiklet her biri farklı. bitanesi full seramik ti.

hepsini çevirdi
seramik 5 dakida boyunca döndü diğer iki tekeri 3 kere daha çevirdi full seramik durana kadar.
 
@Murat B.

Bu bisiklette aerodinamiklik olayını bir türlü kafam basmıyor. Otomobil, uçak vs. çok etki eder de... Tekerlekler ve kasa ince tutulsa da üstte koca bir insan bedeni var. Bilmediğim için yanılıyorumdur muhtemelen...
 
Konuya yeni bir boyut getireyim de görün;

SERAMİK ÇABUK KIRILIR :D :cool:
 
Bir ek bilgi de şöyle;
Jantın boştayken iyi dönüyor olması, daha akıcı olduğu anlamına gelmez.
Aynı performansı üzerine yük bindiğinde de göstermesi gerekir.

O nedenle aslında, rulmanları dağılmış bir jant seti, elle çevirdiğiniz zaman sorunsuz gibi gelebilir size.
 
yük bindiğinde nasıl oluyolar bilmiyorum ama


 
Benimde yazılanlara ve linklere bakınca bir şey dikkatimi çekti. Bir zamanlar forumda bilgi ve tecrübe paylaşımı daha fazlaymış. Şimdiyse bol bol geyik muhabbeti dönüyor...
 
@MehmetAliB.

Yersiz bir eleştiri. İnsanlar birşey paylaşıp öğrenirken aynı anda muhabbet de edebilir. Bugün daha çok şakanın ve muhabbetin dönmesi, geçmişte paylaşılan değerli şeyleri de yok etmiyor. İşi bu kadar ciddileştirmenin anlamı yok. İnsanlar artık başlık açmaktan bile korkar duruma gelmişler; konuya eğer daha önce sorulduysa, verildiyse vs. gibi özür dileyerek başlanıyor. Konu içerisinde konudan farklı bir mevzuyu konuşmak, biraz şakalaşmak, biraz gülümsetmek abes bir iş olarak görülüyor, yazık...
 
@Gökhan Toros

Kesinlikle çok iyi bir tespit. Gerçek sonuç, baskı altında alınan sonuçtur. Jantın boştayken uzun süre dönebiliyor olup gerçekte bu gücü yansıtamaması, antrenmanlarda çok iyi goller atan ancak gerçek maçlarda rakip savunma arasında kaybolan bir futbolcuyu andırıyor...
 
@Veysel A.
Sizin eleştirinize de ben mi yersiz diyeyim şimdi. :rolleyes:Hayır. Sözümü ortalığa söylediğim halde üzerinize alınmışsınız. Alınmayın. Şaka muhabbet hoş şeyler bunlar. Ayrıca isteyen istediğini paylaşır. Buna ben karışamam. Lakin geçmişteki yazılan bilgi ve tecrübeler ortada. Genel olarak incelediğinizde artık bolca geyik muhabbeti döndüğünü siz de fark etmiş olmalısınız.
Benim yorumum da budur.
 
@MehmetAliB.

Çok yerinde bir eleştiri. Hem bilgi paylaşımı daha fazlaymış hem de verilen bilgiler kaliteliymiş. Şu başlıkta bile hemen geyik başladı. Artık bilmeyen de konulara alakasız şeyler yazıyor.
 
Geri