Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Serbest şekliyle arka tekerin ön tekerden daha önce durması

Karşılaştırma yapmak için her iki tekere de aynı F yi uygularsak.(sürtünme de sabit olsun)
Fizik gibi bilimlerde kontrollü deney mantığı esastır. Yani değişkenleri sabit yapıp kontrol grubu oluşturursun bir değişken üzerinden yorum yaparsın.Ben orada, kuvvet, sürtünme de dahil tüm değişkenleri sabit tutup sadece kütleyi değişken olarak kabul edip Newtonun 2.hareket kanunu üzerinden kütlenin (dolayısıyla ağırlığın) etkisini anlattım. Yoksa gidip de sürtünme etki etmez demedim.

Sizin "ağırlık değilde, ek sürtünme, ağırlık olsa zaten bu soru oluşmazdı" ifadesi kullanırsanız öncelikle benim görüşüme antitez olarak "ağırlığın" etkisinin olmadığını anlatmalısınız.
olay ağırlık değilde ek sürtünme? ağırlık olsa zaten bu soru olusmazdı
 
Scudo
Fizik gibi bilimlerde kontrollü deney mantığı esastır. Yani değişkenleri sabit yapıp kontrol grubu oluşturursun bir değişken üzerinden yorum yaparsın.Ben orada, kuvvet, sürtünme de dahil tüm değişkenleri sabit tutup sadece kütleyi değişken olarak kabul edip Newtonun 2.hareket kanunu üzerinden kütlenin (dolayısıyla ağırlığın) etkisini anlattım. Yoksa gidip de sürtünme etki etmez demedim.

Sizin "ağırlık değilde, ek sürtünme, ağırlık olsa zaten bu soru oluşmazdı" ifadesi kullanırsanız öncelikle benim görüşüme antitez olarak "ağırlığın" etkisinin olmadığını anlatmalısınız.
Şöyle düşündüm birde. Sabit F kuvveti uyguladınızda sürtünme olmasa dahi ağır olanın dönüşü daha yavaş olacaktır o yüzden şey ettim yoksa fizik vs çok bilmem :D
 
Şöyle düşündüm birde. Sabit F kuvveti uyguladınızda sürtünme olmasa dahi ağır olanın dönüşü daha yavaş olacaktır o yüzden şey ettim yoksa fizik vs çok bilmem :D

Çaktırma ben de çok bilmiyom :D
 
Güzel yorumlar var, yine bilgilendirici bir başka bisiklet forum konusu daha 👍. Bana göre arka jant ile ön jantı bisikletin rotasyonu yönünde, jantları çevirmeyi dene. Eğer yine aynı sonuç elde ediliyorsa, en başta aklıma gelen sebep mandal ya da göbek sabitleyici ekipmanların normalden fazla sıkılmış olmasıdır. 2.sebep zayıf ama arka mandaldaki mikro düzeyde balansın kaçmış olmasından mil döndükçe iç göbekte sürtünme yaratıp direnç ten yavaşlama eğilimi yaratıyor olabilir. Diğer sebepler zaten yazılmış gayet iyi.

Bizim gibi avaraj kullanıcılarına çooook uzak bir konu ama bir de geçenlerde zipp markasının inovasyon açılımında balık sırtı formu nsw 454 denilen bir içeriğine denk gelmiştim. Standart jantlara göre (hava) sürtünme direncini minimize eden bir teknoloji imiş. Aynı zamanda hub içindeki sürtünmeyi de azaltmak adına, tırnakların dönerken daha az sürtünme yaratması ile ilgili bir mevzu idi. 2 watt kadar daha düşük bir direnç demişler 😁 2 watt 2 wattır.
 
Son düzenleme:
Ruble sıkıyordur. Yağmurda falan sürdüysen rublenin içindeki bilyeler paslanmış olabilir.

Bundan kurtulmak için yağlayıcı spreyi rublenin janta bakmayan tarafındaki en küçük dişlinin altındaki kanala ve janta bakan yüzeyde ise 1 tane kanal var oaraya sıkıyorum açılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri