Şahsen Salcano sahibi olarak cidden markanın ciddi bir kurumsal kimlik yenilenmesine ve aslında üst segmentler için farklı bir markaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Özellikle bilgisayarlarda gördüğümüz gibi Casper-Excalibur, Dell-Alienware gibi. Yani market tipi ürettiğine yine yapıştırsın Salcano logosunu ki sanırım genel olarak türk bisiklet firmaları kazancının büyük kısmını buralardan elde ediyor. Ama biraz daha profesyonellere yönelik ürünlerde aynı markayı, logoyu görmek istemiyor insanlar. Yani karbon kadrolu di2 ekipmanlı bisiklet de Salcano, süslü boncuklu bisiklet de Salcano.
Zaten logo vs. kısmı tamamen facia, yetmezmiş gibi bu logoyu kadronun çok fazla yerine, çok kontrast renklerde koyuyorlar. Hani mat siyah zemin üzerine parlak siyah olarak sadece alt boruya koysa neyse. Siyah üzerine beyaz maşada, arka bacaklarda, kadroda derken bendeki xrs001 de sanırım 12 yerde logo var. Cidden çirkin duruyor.
Tasarımlar zaten çok göz yoruyor. Bu kadar renk vs. hem masraflı, hem de gereksiz detaylı ve çirkin. Artık daha sade tasarımlara geçiliyor. 2023 xrs001 biraz daha az renkli var ama nasıl bi tasarımı varsa 2 rengi bile acayip çirkin kullanmışlar. Boya bisikleti ne sade; ne de agresif gösteriyor. Kadroyu da olduğundan daha çirkin gösteriyor. Eminim hiç boyamasalar çok daha güzel olur. Merida, Canyon vs. deki agresif üçgen açıların yanında Salcano kesinlikle üst segment hissi uyandırmıyor.
Kullandığım kadroları genel olarak beğeniyorum. Açıları, rijitliği vs. ama maalesef bu tasarım yönünden ciddi anlamda sınıfta kalıyor ve tercih edilmeme nedenleri arasında sanırım en fazla bu neden var. Keşke biraz daha kurumsal ve profesyonel yaklaşsalar. Bisan ve Carraro daha iyi yoldalar kesinlikle.
örnek olarak:
çok benzer kadro tipine sahip iki bisiklet. Salcano vs. Canyon.
304976 dosyayı görüntüle304977 dosyayı görüntüle
örnek 2: Salcano vs Merida
304978 dosyayı görüntüle 304979 dosyayı görüntüle