Scudo Sports

shimano 105 fren sistemi hakkında

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.250
Tepki
6.865
Yaş
38
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
merhaba forumda biraz araştırdım ama yeterli bilgiye ulaşamayınca konu açma gereği hissettim.

benim bisiklet sanırım bunun yeni modeli ama özellikleri bu şekilde.
(link)

bisikletin ikinci sahibiyim ve aldığımda 23mm lik lastik vardı (orjinali 35mm)

bu Tektro sistemle mutlu mesut yaşıyordum ki 105 fren sistemli bir bisiklet kullandım. fren performansı benimkine göre baya iyiydi. üstelik benim papuçlarım da yeni.
(link)

sizce bu 105li sisteme geçmem mantıklı mı 200-250 TL bandında sanırım fiyatlar , yurtdışını araştırmadım. ikinci el tavsiye eder misiniz?

yardımlarınızı rica ediyorum.

tabi birde uyumlu olup olmadığını da bilmiyorum..

(link)
 
Scudo
Fren esnemezlikleri 5700'den sonra fark edilebilir bir şekilde artıyor. Bu da frenleme kuvvetini arttırıyor.
5600 frenlerden 6700'e geçtiğimde ben bile farkı anlamıştım :).

Bisiklet ekipmanı konusunda 2. ele her zaman sıcak bakmışımdır. Çok yıpranmamış ve mekaniğinin bozulmamış olması yeterli.
Bir bu aralar x800'ler çıktığı için insanlar ellerindeki x700 serilerini satıyorlar. Bence ikinci el fren + yeni fren pabucu gayet iyi sonuç verecektir ;).

(Hatta yeni 5800'lerin 6700 kalitesinde olduğunu söylüyorlar, belki ucuza bulabilirseniz onları da düşünebilirsiniz).

(2. hatta; (link) )
 
105'e geçersen 35'lik lastiklere yeterince yer kalır mı, çamurluk vs sığar mı bakman lazım. Özellikle çamurluk büyük ihtimal sığmaz. Long reach tabir edilen frenlerin amacı zaten çamurluk ve geniş tekerlere yeterince yer bırakmaktır... 105 isenbildiğin yarış amaçlı 4 mevsim değil...
 
@Ozan k. ben şuan 23mm kullanıyorum..

@Edip Dinçer bilmediğim için soruyorum..
(link)

bu ürünün sizin atığınızdan farkı nedir?
 
Dediğim gibi şu an çamurluksuz ve 23mm ile rahatsınız, çamurluk takmak, geniş tekere geçmek isterseniz veya satacağınız zaman sıkıntı olabilir en azından eskileri elden çıkarmayın derim...
 
@Ozan k. çamurluk hiç kullanmadım, ama dediğiniz gibi eskisini elimde tutarım.
 
5600 'ler eski seri, 2007 üretimi.
5800'ler 2014 üretimi. Esnemezlik açısından 2007 ile 2014 arasında çok belirgin fark var(mış).

Söylenene göre 5800'ler 6700 (Ultegra) ile kafa kafayaymış :)
 
Ben çok yanlış anlamışım. Özür dilerim :)

"Attığınız" dediğinizde benim eski frenlerden bahsediyorsunuz sanmıştım :)

ChainReactionCycles'daki tek fiyatı, yani bir ön için bir de arka için ayrı ayrı almanız gerekiyor.
Merlin'deki çift fiyatı :).

Bir de renk farkı var tabi ki..
 
Kadronuzda yol kaliperi takacak yer var mı? Mevcut cantilever frenleriniz birbirinden bağımsız iki ayak olarak kadroya takılır, yol kaliperleri ise ortalarındaki tek bir noktadan monte edilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
benim frenler bu şekilde..

(link)

buradan gözüküyor

(link) by (link), on Flickr
 
O zaman maalesef bu frenler işinize yaramaz...

Eğer bisiklette dropbar yoksa normal bir v-fren, eğer dropbar varsa canti-lever veya mini v-fren kullanmanız gerekir.
 
@srdrmrs Bisikletinizde normal v fren var gibi görünüyor. Bunlar sti kollarla pek randımanlı şekilde çalışmaz. Fren ayaklarını cantilever bir model ile değiştirirseniz frenleme kuvveti artacaktır. Şu modeller işinizi görür:

(link)
(link)
 
@Berk Karaca inceliyorum , şuanki sisteme göre hatırı sayılır bir fark yaratır mı peki?
 
@srdrmrs Önemli bir fark yaratır. Pabuçlar rodajını tamamladıktan sonra bahsettiğiniz 105 performansından daha iyi olacaktır. Frenleri değiştirmeye gerek kalmadan daha makul fiyatlı bir çözüm de şu:

(link)
 
Cantilever sisteme geçersem tel falan değiştirmek zorunda mıyım? yoksa bire-bir uyumlu mu? yada v-frende daha iyi bir sistem bir tercih etmeli?

ebayde buldum sizin gösterdiğiginizi..

(link)
 
Aynı standartta telle çalışan sistemler ama cantilerin montaj yöntemi farklı olduğu için teller kısa kalırsa yenilenmesi gerekebilir.

Travel agent uyması garanti bir sistem ama cantilever için kadroda cable-stop noktalarının olduğundan emin olmak lazım. Eğer yoksa bunlar da temin edilmeli. Şunlardan bahsediyorum:

http://road.cc/sites/default/files/imagecache/preview_500/images/Scott%20CX%20Comp/Scott%20CX%20Comp%20-%20brake%20hanger.jpg

http://fcdn.mtbr.com/attachments/cyclocross/809000d1371538206-ridley-x-bow-brakes-stopping-issues-tektro-alloy-brake-cable-hanger.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs ve Edip D.
Rica ederim. Bu çözümlerden birini uygularsanız sonuçları bizimle de paylaşın.
 
Geri