Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Shimano Acera'yı kırdım.

omerrrr

Aktif Üye
Kayıt
16 Ağustos 2007
Mesaj
198
Tepki
115
Şehir
izmir
İzmir'in yokuşlu yollarına 3 sene dayanabildi alet. Yokuşla ne alakası var derseniz, yokuş çıkarken vites küçültürken oldu. Hiçbir yere çarpık değil. Kulakçıktan çatank...
https://www.bisikletforum.com/a/img690/5233/20121006200214.jpg
 
Scudo
Yanlış görmüyosam Siz kulakçığı kırmışsınız acera arka aktarıcıyı değilki!!
Yokuş yukarı çıkarken vites değiştirirken çok yumuşak davranmanız lazımdı abanırsanız zincirinide kırarsınız başına başka şeylerde gelir
 
kulakçık kırılmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
masrafınız 10-15 lira :) yokuşlara girmeden vitesi ayarlamak lazım yokuşta vites değişimi zincir ve dişliler açısından sakat bir iş
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Yokuşlarda bu kadar hassas olmam gerektiğini bilmiyordum arkadaşlar. Sağolun. Aynen dediğiniz gibi abanırım. Ama yumuşak abanırım genelde. Dediğiniz gibi dikkatli olmak lazım vites aktarırken.
 
neyseki basitçe ve az masrafla halledilebilecek bir kırıkmış... geçmiş olsun..

küçük bi tavsiye de benden gelsin. vites değiştirmek için son ana kadar dayanıp artık pedalı çeviremeyecek hale gelmeyi (veya çok abanarak çevirir hale gelmeyi) beklemeyin.. hala normal bi hızda pedal çevirebiliyor olun...
daha iyisi belli bi kadansta sabit gitmeye çalışmak. yani baktınız pedal çevirme hızınız düşüyor, vitesi değiştirin, pedal çevirme hızınızı arttırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Sizin tavsiyeniz de güzelmiş CandanC. Yokuş çıkmadan halletmek gerekiyor. Çünkü normal yokuş değil burdakiler. :)
 
Kadro kulağını bulmanız kolay hele İzmir de. Montajını da kendiniz kolayca yapabilirsiniz. Geçmiş olsun. Kadro kulağını kaldırım inişi sırasında yamultmuştum ben de yurtdışında. Nasıl yaptığımı ben de anlamadım ama kulakları birlikte arka aktarıcı yaylarını da yıpratmıştım. Harcadığım paraya yanmadım ama kadro kulağını bulana kadar kaçırdığım turlar çok canımı sıkmıştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Bu forodan sonra Acera sağlamlık konusunda daha da çok gözüme girdi doğrusu. Kırılabilecek o kadar hassas noktası varken kırılması en zor yerden parça kırıp hereketli aksam çarklardan falan ayrılmaması ucuz ama hala kaliteli ürünler bulabileceğimizi gösteriyor. Ne Xt ler'in deore lar'ın daha az baskıda kırıldığını gördüm. Çok ilgin. g. olsun tüm tavsiyeler verilmiş CandanC'ın tavsiyesi içlerinde en iyi olanıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr ve CandanC
Neyseki acera da kırılsaydı pahalı bir ürün değilmiş..(35 tl civarı) altus ise 55 tl civarı. En iyi fiyat ise kulakçık..15 tl..:eek:
 
@omerrrr

iyide acera altusdan daha pahalıdır .
 
bu acera nın sağlamlığını gösterir. acera ya yüklenen güce kulakçık dayanamamış kulakçık kırılmış :)
 
sedona 321 arka vites kulakçığı Türkiye'de yok!!!!! çok ilginç...eski kasa olduğu için ellerinde yokmuş. Bayiye sordum onlar da böyle söyledi. şaşmış durumdayım gerçekten. Tornada yaptırabilirsiniz ancak dediler.
 
Küçük yassı bir alüminyum parçayı tornacıya götür, 5 dakkada hazır. Ama yaptırmadan önce ne kadar tutar diye sor ki dudağın uçuklamasın sonra :)
Baktın olmuyor, parçayı iyi bir eğe yardımıyla yontarak da yapabilirsin, uzun sürer ama en masrafsız yöntemdir :) Ben de disk fren uyumlu bagajın kırılan parçasını aynı yöntemle imal etmiştim. Parçayı eski bir askından kopardım.
Kolay gelsin, geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: omerrrr
Sağolun Bülent Bey. işe bak ya ..:) vay şimdi evde eğer ara da bulasın. köyde cnc makinesi var. oraya yollayayım bari :)
 
Yo bilakis tavsiyeniz hoşuma gitti ve ben de ciddiyim. Evde eğer olup olmadığı konusunda emin değilim. İkincisi köyümün adı "Huğlu" . Av tüfeği yapımıyla ünlüdür. Cnc tezgahı vardır kooperatifte.
 
Geri