Scudo Sports

Shimano Deore Air (havalı fren)

kefallica

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
396
Tepki
63
Şehir
Esenler/İstanbul
arkadaşlar başlıktaki illüzyona aldanmayın:eek: aklıma gelen birşey sadece.
sistemini disk olarak düşünün, kablo içerisinde tel veya yağ yerine hava basıncı olsa...kaliper açısından,(şu anki kaliperlerin yarısı kadar) sadece kabloların ucunda sabitlenen pistonlar-balatalar olsa...hatta aklıma bir şey daha geldi; bu balatalar mıknatıs alaşımlı olabilir ve frene bastığımızda diski tutan balatalar, serbest bırakınca kendiliğinden birbirlerini iterek yerlerine gelebilir. bu sayede fren kolu yapısı da oldukça basit olabilir. bırakınca kendi yerine gelmesini sağlayacak bir yay ya da mekanizma olmaz içerisinde havadan başka. kol sertmi, hava boşalt. hafifledimi, hava bas:D basıncın sabitlenmesi içinde ısı yalıtımlı kablolar malzemeler kullanılabilir. bağlantı noktaları aşırı sağlam olmak zorunda :eek: çokta hafif olabilir...

nerden aklıma geldi, geçen gün maşalara bakınırken düşündüm ''yaylıydı, yağlı derken havalısı bile var vay be'' falan derken bu sistem neden fren için geliştirilemesin ki diye düşündüm. :rolleyes:

ben bir nevi tasarımcı sayılırım okuduğum bölümün gerektirdiği niteliklerden biri olduğu için, demek istediğim bu işin olurunun ne oranda olduğu konusunda bir fikrim olmadığı için bu forumdaki tecrübeli , level99 bisikletçi kardeşlerime abilerime anlatmak fikir almak istedim. bisiklet konusunda da mantığında da pek tecrübeli değilim. dediğim gibi benim işim bu aşamada sadece tasarlamak :) siz fikir verin ben tasarlayayım:eek: yada armut toplayayım :D bu arada, fikir mantıksızsa affola :D
 
Scudo
en kötü fikir bile fikirsizlikten iyidir dostum ancak shımano sram vs markalar zaten bu fikirleri hayata geçirmek için çalışıyorlar teknolojinin de sonu yok bir gün neden olmasın :) eski bedford kamyonlar gibi fren pompalarız :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fireblade
Uygulanması zor gözüküyor.Hava sıcaklıkla birlikte ciddi anlamda genleşir.Buda basıncın sürekli değişmesine neden olur.Yani, bana pek mantıklı gelmedi.
 
Ben de küçükken böyle bisikletle ilgili acayip fikirlerim olurdu.Bunlardan bir tanesi bisikletime ( o zamanlar hi-ten çift amortisörüm vardı ) hoparlör bağlamak olmuştu.Furç takımının oraya.Çok da güzel durmuştu :D O zamanın popüler şarkısı ''Madonna 4 Minutes'' parçasını dinler dururdum :)

Sizin fikrinize gelince 2 sorun çıkar.Sorunlardan en önemlisi havayı sıkıştırma.Zaten hidrolik disk frenin asıl çalışma prensibi ''Sıvılar Sıkıştırılamaz'' kanunu.Fren yağı sıvı olarak sıkışamayacağı çok güçlü frenlemeye sahip olabiliyoruz.Fakat havada bu böyle değil.Havayı belli ölçüde sıkıştırabiliriz.Diyelim havayı kablonun içinde sıkıştırmayı başardık.Fakat sıkışmış olan havayı fren koluna basıp dahada sıkıştırmak çok zor.Yani fren kolu çok sert olur.Fren kolunun yumuşak olması için sistemde az hava olması lazım.Az havaya sahip bir sistemde frene basınca hava pistonları itmek yerine kendi içinde sıkışacaktır.

Diğer bir sorun ise kaçak sorunu.Hadi hidrolikde kaçağı anlıyoruz.Fakat havada kaçağı anlayamayız.Buda tehlike yaratır.


Sizin fikrinizi işe yaramaz gibi göstermek gibi bir amacımın olmadığını bilmenizi isterim.Sadece sistemde fizik kuralları nedeni ile bazı problemler olacağını anlatmak istedim.
 
Lütfü sen makine müh. yada otomotiv okumalısın:):)
 
Yok be Adem abim en kötü dersim fizik , geometri :) Fizik dersinin de sadece bisikletle ilgili olan bölümleriyle ilgileniyorum :)
 
Pnömatik(havalı) sistemlerdeki kuvvet hidrolikten daha azdır. Yani bizim fren yapmak için fren koluna uygulayacağımız basınç pnömatikte daha fazla olacaktır.
 
Hava molekülleri birbirine yaklaşır. Örneğin büyük miktardaki gazı tüplere doldurmaları yani sen ne kadar basarsan bas fren tutmaz.
Yapan olursa helal olsun derim :)
 
evet dostlar eleştiriler %100 isabetli...o halde hava basınç ile nasıl kontrol altına alınabilir bunu çözmeye çalışalım :D ahah basit matematik işlemi sanki :D neyse o çözüldüğü zaman ben de fırsatçı olarak mekanizmayı tasarlar bir deneme kopyası üretirim :D:D
 
@ahmet can baydar


Dostum bu proje sıkıntılı bir proje.2 yerdende çıkmaza giriyorsun.

1: Fren pistonlarının itilmesi için yüksek hava basıncı lazım.O kadar yüksek hava basıncı fren kolunu basılamayacak şekilde sertleştirir.
2:Basıncı azalttın diyelim.Bu seferde hava basıncı pistonları itmeye yetmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@bacobaba39
Bu başlık epey önce açılıp uzun bir süredir yorum yazılmayanlardan. @kefallica 'nın tarif ettiği gibi bir fren donanıma yakın sayılabilecek bir seti Shimano üretmeyi denemiş ama çok başarılı olamamış anlaşılan.

90'ların sonunda Shimano'nun ürettiği bu set, upgrade tarihinin unutulmak istenenleri listesinde


Kullanmak için değil de, 'bir zamanlar böyle acayip havalı bir şey üretmişlerdi, işe yaramıyordu ama 1600 dolardı:booo: ' diyerek koleksiyon için toplayan meraklılar nedeniyle fiyatı bugün 2200 sterlin'e yükselmiş :D
 
  • Beğen
Tepkiler: kefallica
Kamyonlarda kompresör var, çalışma esnasında havayı depoya dolduruyor ve yüksek basınçlı hava fren kaliperlerini çalıştırıyor. Bisiklette hava bittiğinde pompa ya da başka bir şey ile ile doldurmaya kim uğraşır ki? O yüzden hidrolik fren sistemleri daha mantıklı.
 
Geri