Öncelikle balata ve rotora yağ bulaştıysa oto tamircilerinden temizleyici sprey alarak temizleyin. ancak bu balata temizleyici diye alınan madde oldukça zehirli bir kimyasaldır. yağa dair ne varsa temizlediği gibi doğadaki her şeyi de temizlemektedir. bu nedenle çok özenli kullanmak lazım (mesela parçaları söküp bir leğende bu spreyle temizleyip, çıkan atık suyu pet şişenin içinde bir benzinliğe teslim edebilir ya da hastane yakınlarındaki kimyasal atık çöplerine atabilirsiniz.) ayrıca bu temizlik spreyi ile bisikletin ruble ve aynakolunu da temizleyebilirsiniz eliniz değmişken. sıkıp 5 dk bekliyor ve suyla duruluyorsunuz...
eğer temizlik işe yaramazsa kaliperi kadroya sabitleyen vidaları gevşetin, fren kolunu iiyce sıkın ve padlarin rotora değdiğine emin olun. fren kolu sıkılıyken vidaları geri sıkılaştırın.
eğer bu da işe yaramadıysa rotorunuz yamuk olabilir. rotoru söküp düz bir zeminde kontrol edin. eğer yamuksa plastik bir balyoz ve geniş ağızlı bir su borusu ile düzeltin (ya da bunun aleti var, onu kullanabilirsiniz).
tüm bunlar işe yaramazsa fren kolundaki yağ konan haznenin kapağını açın fren kolu yere paralel dururken, kapağın altındaki yağ miktarını kontrol edin eğer o hazne boşsa yağ eklemeniz gerekir. eğer o hazne kuruysa, fren sisteminde hava var demektir, havayı almak için o hazneyi yağ ile doldurup kaliperdeki yağ tahliye vidasından havanın çıkışını sağlamanız lazım. (link) bu linkten fikir edinebilirsiniz. Not: o mevzubahis haznenin tamamen dolu olması iyidir. bisikleti ters çevirince fren sistemine hava girmesini önlemek için tamamen dolu olmasını sağlayın.
bunlar da işe yaramazsa yeni bir balata edinin.
bunları istediğiniz sırayla yapabilirsiniz...