Scudo Sports

Shimano R9100 Dura-Ace Groupset İncelemesi

Scudo
bisiklete yeni baslayan biri olarak teknik bilgi vermek elbette haddime degil ama grup setin icerdigi ozelliklere baktigimda buyuk bir arge sonucu ortaya cikarilmis oldugunu goruyorum. Maalesef ki sorun bizim ulkemizde. Kendi ulkesinde 4.000 birime bu seti alan kisiden farkimiz ayni urune 16.000 birim veriyor olmamiz. Ustelik alim gucumuzde cogu ulkeye gore 3 kat az iken.. Umarim bu guzel ulke de her insan hobisi ugruna istedigini alabilme ozgurlugunu ve mutlulugunu yasar.
 
Bir soru Shimano Dura ace di2 de otomatik vites geçişi yapan bir programlama yapılıyor.Misal arkadaki dişli de 5.vitese geçtiğinde ön taraftaki vites büyük dişliye
geçsin diyorsun oda otomatik olarak bunu yapıyor.Bu sistem veya benzeri bir sistem Sram etap ta varmı acaba ?
 
@clk sorun bizde oraya itirazim yok ama gene cok yuksek meblağlar ödememiz şart oldu her an fakirlesiyoruz. Her an paramiz değer kaybediyor en çok değer kaybeden para birimi türk lirasi ülke iyiye gitmiyor muz cumhuriyetine dönüyor maalesef:(
 
@mühendis

9070 di2 kullanıyorum, bahsettiğiniz özellik mevcut değil. 9150 de ise zincir çapraza düşmesin diye arka aktarıcı dişli geçişini otomatik yapıyor diye biliyorum, yanlışsam arkadaşlar düzeltsin!
 
Hep ayni kisiler, ayni uslup ve anlam veremedigim israrla bu tip basliklari bilincli olarak sabote ediyor. Artik bunu belirtmeye ben bile utaniyorum :snzdglsn:

Video icin tesekkurler @hydrocon

Konunun 3. sayfasindayiz ve gerekli yorum sayisi belki de 10. Yok mu arkadaslar bu forumda birbirinin emegine, cabasina, onu da gectim hobisine saygi duyan pedaldaslar.
Bisiklet kulturu illa da bisiklet ustunde olmaz arkadaslar. Her basliga sirf yazmis olmak icin yazmamak da bisiklet kulturunun bir parcasidir. Cunku bu anlayisli olmaktir, saygili olmaktir.

Şunca içi boş yorumdan sonra ne yazalim ki biz bu konuya? Nesini konuşalim :snzdglsn: Konuşacak gercekten hicbir sey kalmamis demek, garip garip şeyler konuşmaya başlamışız.

Dura ace 9100 gibi efsane bir set için Türkçe içerik zaten YOKKEN, bu set ile ilgili Türkçe kaynak aramaya niyetlenen bir pedaldaş google aracılığı ile bu başlığa ulaşacak, önce 3 sayfa yorumu görüp heyecanlacak, edinecegi yeni bilgiler, gorecegi guzel yorumlar ve paylaşımlar için, hemen ardindan boş muhabbetle 5 dakikasının gasp edildigini fark edip lanet edecek. :acpsnr:

'Ne gerek var', 'bundan banane' gibi yorumları lütfen yazmayınız. Çünkü bu tip yorumlar başlığı değersizleştiriyor. Sizin ilgi duymadiginiz şey, sizin saygi duymadiginiz şey degersizleşmek zorunda degil arkadaşlar.
 
@Erdal Yılmaz bir videoda izlemiştim 9100 serisinde kendiniz ayarlıyorsunuz diyordu adam.Böylece sol shift ti kullanmadan kafan rahat yola devam diyordu.
Videoyu bulursam koyarım buraya.

Bu videoda anlatmıyor ama senkronize çalışmayı gösteriyor.işte bu programlanıyor diyordu anlatan kişi.
buna siz karar veriyorsunuz diyordu.
 
Kusur kalma serkanmıstınoglu araya girmek zorundayım. 11702 tele olmuş.
 
@mehmetsunu niye her konuda saçma çıkışlarınızı görüyorum? Derdinizin ürünün pahalı olması olduğunu da sanmıyorum. Örnek contend sl 2 başlığı mesela. Bir çok dergi ve forum tarafından 2017 yılının fiyat performans bisikleti seçilmiş ürünü bile saçma argümanlar ile eleştirdiniz. Şahsi düşüncem bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunuz yönünde. Saçma çıkışlarınızı, temelsiz ve anlamsız yorumlarınızı okumaktan rahatsızım.
Sete gelecek olursak, piyango çıkmadığı sürece alabileceğimi sanmıyorum. Tıpkı trek'e, s-workslere uzaktan baktığım gibi buna da uzaktan bakacağım. Ama bu set hakkındaki merak duygumun kaybolmasını sağlamıyor. Çünkü bu o markaların problemi değil, ülkemizin ve bizim problemimiz.
 
Sram merkez ile iletişime geçtim artık onlar cevap verirse size buradan yazarım.Saygılar.
 
Hi Ismail,

No, the eTap system is not programmable. There is not an automatic shifting mode.
Regards,
SRAM USA

Gelen cevap.Demek ki yokmuş.
 
Dura Ace R9100 grup set tahmini olarak 1500 km'dir bisikletimin üzerinde. Mekanik fren, 53*39luk aynakol ve 11*28lik rubleli versiyonu tercih ettim. Önceki grup setim Ultegra 6800'dü. İki setin arasında benim görebildiğim en bariz fark, vites geçişleri oldu. Ultegra 6800 kullananlar bilir. Vites geçişleri biraz seslidir ve insanda acaba yanlış bir şey mi yapıyorum hissi uyandırır. Dura Ace'te bu ses yok. Vites geçişleri daha yumuşak. Ayrıca bisikletin hızlanmasında eskiye nazaran hissedilir bir fark var. Tabiiki bunda benim 53*39luk aynakol tercihim ile şahsi performansımın da payı olduğunu düşünüyorum. Performans durumunuza göre sizlerin de alacağı neticelerde farklılıklar olacaktır. Bu seti, dolar bu kadar uçmadan önce almıştım. Gönül ister ki burada Ultegra DI2 mu Dura Ace DI2 mu? vb meseleler konuşulsun ama malum... Utanacaklarını sanmam ;lakin sözüm ülkeyi bu hale getirenlere ! Allah herkesin gönlüne göre versin. Herkese kazasız, belasız ve keyifli sürüşler dilerim.
 
oncelikle sevgili @hydrocon 'a tesekkur ederim , ozelden sorularima yonelik sabirli bir sekilde degerli fikirlerini paylasmisti bundan aylar once. :)
@ahmet afşar ultegra di2'ya (arka ruble 10'lu sistem) geceli saniyorum henuz 2 ay bile olmadi . ancak di2'nun farki gercekten inanilmaz , ozellikle dokunus ile vites gecisinden bahsediyorum ayrica sesli gecis olabiliyor ancak bazi disli oranlarinda sanki bu oluyor. crank set 53-39 kullaniyorum , 50-34'den gecis yaptim ve izniniz olursa , biraz daha zaman gecsin ben de elimden geldigince kullanim ile ilgili fikirlerimi paylasacagim.
 
@a.valverdeNe demek [emoji4] Bilgi paykaştıkça çoğalır [emoji106] Gerek Caad12 gerek Di2 ile alakalı aslında kanalda yapmak istediğim videolar var fakat zaman ayıramıyorum yoğunluktan.
 
Geri