Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Siboplar?

Scudo
Bir parça kullanarak, presta siboplarıda benzinliklerde şişirebilirsiniz..

Bana göre presta siboplar çok kibar; uçları kırılıyor filan el pompasıyla şişiremiyorum ben presta sibopları :D.. Oto siboplara ise el pompamla girişiyorum korkmadan, sağlamlar gerçekten..
 
bence ınceler daha sportıf duruyor ve vıdalı olmaları cok iyi bence ama kalınlara da yesıl kapak takarak ıcerde azot gazı oldugunu anltabılıyoruz :rolleyes: :)
 
ince (presta) sibop daha yüksek basınçlara dayanır.Bu yüzden yol bisikletlerinde özellkle tercih edilir.
Aynı şekilde ince olmaları ince jantta açılan sibop deliğinin küçük olmasını sağlar.
El pompası ile "daha az güç sarfedilerek" şişirilir.Daha yüksek basınçlara ulaşılabilir.
Ucunun hatalı kullanımda kırılganlığı dışında daha güveni ve sağlamdır.
 
Cant uygunsa Schrader uygun (araba tipi)
ama ince jant ise Presta kalmalı, jant sibop deliği bu amaçla genişletilmemeli.
 
şu anda normal donanım var bisikletimin üzerinde elime para geçince lastiklerden başlamak istiyorum uzun yol yapmayı sevdiğim için yol lastiği almaya karar verdim sibopları presta mı olmalı jantları değiştirmem gerekiyor mu ? neler gerekli?
 
Presta sübap (Fransız) daha kolay şişirilir ve yüksek basınçları kaldırabilir.
Schrader de yüksek basınç kaldırırı, ama daha geniştir.
Uzun yolda yol lastiği (ince jant ve lastik) daha amaca uygun olur.
Seçim kişinin alışkanlıklarına ve Jant kalınlığına, uygunluğuna bağlıdır. Oresta ile geleni Schrader takacağım diye genişletmek anlanmsız ve Schrader çapında delik halihazırda varken İnce Presta kullanmak da anlamsızdır.
Aşağıdaki not daha açıklayıcı olacaktır.
Bisikletlerde üç farklı sübap kullanılıyor. Bunlar
a) Sıradan bisiklet sübabı, Dunlop sübap: Bu model yaratıcısının adıyla anılıyor, Dunlop sübap. Bu sübap 8-8,2mm’lik bir dış safta sahip, asil sübap öğesi bu şaftın iç tarafında ve yukarıdan bir somun ile tutturuluyor, kapak görevi de gören bu somun aynı zamanda sübaptan hava kaçmasını da engelliyor, ölçülü hava bırakmak için sübabin kapağını biraz gevşetmek yeterli. Avantajı güvenilir, sorun çıkarmayan bir sübap olması, dezavantajı ise hava basarken biraz güç gerektirmesi
b) Fransız ya da Sclaverand sübap: En büyük özelliği inceliği, 6-6,2mm çapında bir safta sahip. Sübap konisi somun ile şaftın içine yerleştiriliyor. Hava boşaltmak gerektiğinde bu somun çıkarılıp sübaba bastırılıyor. Bir dezavantajı pompa yerleştirilirken hava kaçması ve pompayı eğri koyma gibi durumlarda sübabin da eğrilebilmesi. En büyük avantajı ince şaftı sayesinde çok yüksek basınç kaldırabilmesi, 9-10 barlık basınçlara dayanması. Bu nedenle yarış sübabı olarak da bilinen bu model, daha çok yüksek basınç gerektiren yarış bisikletlerinde kullanılıyor. Yine yarış bisikletleri açısından bir avantajı ince yarış jantlarında dar sübap deliğine imkan tanıması.
c) Araba tipi sübap: Araba sübabının en büyük avantajı sübap öğesinin şaftın içine yerleştirilmiş olması nedeniyle sağlam olması ve bu sayede aynı şekilde yüksek basınçlara dayanabilmesi. şaftı bu modelin de 8-8,2mm çapında. En büyük avantajlarından biri de tabii ki her benzincide hava basılabilmesi. Bu model son yıllarda dağ bisikletlerinde gittikçe yaygınlaşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: cihan aksoy
@srdrmrs

aynen :ckkmk:

@Tolga Can Sabah

Mtb? Uzun yol?

birbirine uzak iki kavram. yapmayın etmeyin. bir defa ilk golü amortisör gramajından yiyeceksiniz.
 
Merhaba, Mosso Legarda 1521 MsM V bisikletim var. Sübapları Dunlop(maalesef Presta / Schrader değil). Elimdeki pompa Zefal Air Profil XL sadece Presta ve Schrader için uyumlu. Acaba bu lastikleri elimdeki pompa ile şişirmek için bi adaptör mevcut mu? Google'da aradım ama bulamadım. Daha doğrusu bu işlere biraz yabancı olduğum için bulduğum şeylerin doğruluğuna güvenemedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
@ciftlan Presta ucu takınca dunlopu şişirmiyor mu? Adaptör denk gelmedim hiç ama presta ve dunlop uç kısımları yakın kalınlıkta olduğu için uyabilir belki.
 
bilmem haberiniz var mı ama söyle bi parça varmış presta sübablar için.
 

Dosyalar

  • unnamed (29).jpg
    unnamed (29).jpg
    17,2 KB · Okunma: 63
  • unnamed (28).jpg
    unnamed (28).jpg
    16,9 KB · Okunma: 73
Merida crossway bir bisiklet aldım birde baktım siboplar ince, haftada bir iner durur şişirmeye kalkarsın safi problem. Zefalin pompasını aldım onlada beceremedim, benzinliklere giremezsin çünkü şişirme imkanın yok, kendimi bir an ezik hissettim dedim 2000 lira verdim 15 liradanmı kaçacağım decathlonun internet mağazasından iki tane schrader kalın araba siboplu iç lastik aldım gittim bir bisikletçiye 8 mm matkapla bir güzel sibop deliklerini genişlettirdim taktırdım yeni iç lastiklerimi şimdi karada ölüm yok en kötüsü 2 km de bir benzinlik var şişirememe diye bir eziklik yaşamıyorum , eskiden kaç hava bastığımı bile göremiyordum boşu boşuna 3 ay rezillik yaşamışım, şimdi birde slime sıvı alıp boşaltırım tüpüde içine değmeyin keyfime ne diken nede yol kenarlarındaki ufak cam parçaları, bu arada geçenlerde ayvalık- bergama yaptım arkadaş sanki herkes anlaşmış yol boyları komple bira şişe kırıntıları ayıptır ya, 1 mt ileri tarlaya bari atın emniyet şeridine atmak , çakmak kırmak Niye anlamıyorum ben bu insanları, boşuna küfür yemeyin içiyorsanızda efendi gibi ağzınıza için
 
Bu arada slime lastik dolgusu aldım
Gerçekten olağan üstü
Ön lastiğe 2 tane aynı anda dev gibi deve dikeni girdi bir anda tıss sesini duydum dikenleri çıkarttım lastiği birer tur çevirdim ne ses kaldı ne delik harbiden mükemmel çıktı, gecenin o karanlığında lastik sök yama yap artık tarihde kaldı, 30 lirada para değil herkese tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
@googoo__ hocam yanlışınız var, el pompası kullanacaksanız ince sibop her zaman avantajdır. Yay olmadığından dolayı daha kolay şişirilir.
 
@Mert S.
Hangi yay?
 
Zefal' in telescopic el pompası ile presta valfli lastiklerimi çok rahat şişirebiliyorum ama şu ana kadar bisikletçilerdeki kompresör ile şişirilen kıvama getiremedim el pompasıyla.Kompresörle şişirilince taş gibi oluyor lastikler.
 
Geri