Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sıfır bir Fuji Touring mi? İkinci el modifiyeli tur bisikleti mi?

@Gökhan Erdoğdu

Yalnış bisikleti almışsın. En iyisi sen onu bana gönder doğrusunu al. ^^

Fuji Tourning almak için sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlı olsun. Güle güle pedalla. ^^
 
Scudo
@Gökhan ErdoğduTebrikler, rahat ve hızlı tur için çok iyi bir seçim yapmışsınız. Arkada heybe, heybe üstünde çadır, uyku tulumu + mat, önde low-rider çantalar, gidon çantası ile bisiklet nasıl görünürdü acaba. :)

Lastikler bitince 700x28c kevlarlı slick lastikler ile değiştirirseniz tam istediğiniz gibi olur. 28mm lastik yük taşımaz diye korkmayın. Benim bisiklet de genel olarak Fuji Touring'e çok benziyor. Orijinal lastikleri 700x28c idi, ve o lastiklerle tam yüklü vaziyette 3000 km tur yapmıştım, hiç bir sorun çıkarmamıştı. Şu an 35 mm kullanıyorum ama bitince tekrar 28 veya 32 mm lastiğe geçmeyi düşünüyorum ben de.

Göbekten vites hakkında aşağıdaki konuyu da okumanızı tavsiye ederim.
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=136025&p=1681236&viewfull=1#post1681236

Hub vites bir yana, Fuji'nin jantları 32 telli. Ön tekerde sıkıntı olmaz ama, arka tekere 32 tel yetmeyebilir - tur tecrübelerinizi bekleriz :) . Olur da ileride arka tekeri komple değiştirmek isterseniz, arkaya en az 36 (mümkünse 40) telli hub+jant almanızı tavsiye ederim.

Not: Aklıma gelmişten, çadır, mat ve uyku tulumunu heybe üstüne enlemesine değil de boylamasına yerleştirirseniz, kayda değer bir aerodinami sağlıyor.
 
Gerçekten fiyat performans olarak alınabilecek en iyi tur ve gezi bisikletini almışsın bence. Umarım memnun kalırsın ve deneyimlerini bizlerle paylaşırsın. Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Keyifli sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Erdoğdu
Benimde cok istedigim bir bisiklet hayirli olsun guzel gunelerde

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Erdoğdu
çok teşekkür ederim ellerinize sağlık
bütçem de yer açıldıkça heybe, çamurluk, zincir korumalığı, arkaya öne fener, ayaklık, belki pedal???? alışamadım. şöyle bi sıkıntı var ben her sabah işe gidicem bu bisikletle :) gidiyorum da zaten. o pedal olmuyo ayağıma takamadığım için dönerken yere sürtüyo. hub vitesi belki bilmediğimden sıcak bakmıyorum jant olayı mantıklı abi. lastiklerde de şimdilik bi sıkıntı yok belki de anlamadığımdandır.

@Gökhan Kovancı

çok teşekkür ederim kardeşim

@gokaykr

teşekkürler inşallah sende elde edersin dostum

@Oğuz Mert
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kovancı
@bilgin b.

teşekkürler. dropbar ilk defa kullanıyorum. belki farketmişsinizdir forumda baya araştırma yaptım konular açtım sağolsun "MOD" arkadaşlar laf soktu ne alacağını bilmiyosun filan neyse... dropbarı çok iyi anlattılar hep tavsiye ettiler. kaldı ki rüzgardan kaçması ve 3 farklı tutuş sayesinde acayip kolaylık ve rahatlık kardeşim.

@Ömer Ertuğ

teşekkürler. valla elimden gelmez ama yazmaya çalışırım

@ekren gökhan

çok teşekkürler
 
dostlar ardımınıza ihtiyacım var
malum birkaç parça takviye yapmam gerekiyor
ama ne marka bilirim ne de alınacak yer
şöyle face olur whatsapp olur özel mesaj olur ümraniyedeyim yüz yüze olur :D
bu işlerden anlayan bi yardımcı babayiğit lazım
danışacak birisi lazım
çay çorba benden :D
 
@Gökhan ErdoğduÇamurluk, heybe, ışıklandırmaya katılıyorum. Zincir korumalığı, ayaklık ve pedala katılmıyorum. Zincir koruması yerine tayt veya bermuda pantolon deneyebilirsiniz, olmadı paça bandı kullanabilirsiniz. Paça bandının hareketli reflektörü ayrıca görünürlüğünüzü arttırmayı da sağlar. Ayaklık bence fuzuli bir ağırlık. Bisikleti bir yere dayamak veya pedalı kaldırıma yaslamak çok pratik. Straplı pedala alışmak biraz zaman alıyor ama alıştıktan sonra çok kullanışlı oluyor. Bence kayışları gevşek tutarak bir müddet alışmaya çalışın. Alıştıktan sonra, ayağınızın burnuyla ters dönmüş pedala hafifçe tıklayarak pedalı düz çevirip ayağınızı içine kaydırmak otomatik hale geliyor.

Hub vites ve arka jant değiştirmek şimdilik lüks. Ama yüklü tur bisikletine 32 telli jant yetecek mi, bunu gerçekten merak ediyorum. Lastikler hakkında da, hızlı tur ve bilhassa işe gidiş için patlak korumalı ince slick lastiğin daha iyi olacağını düşünmüştüm. Kendim için bir ön araştırma yaptım, Schwalbe Marathon (plus veya tour değil, düz marathon) 700x28c'de karar kıldım. Veya çift set alabilirim. Yüklü tur için 32mm, işe giderken 25mm kullanabilirim.
@Gökhan ErdoğduForum ortamında bu işleri halletmek biraz daha zahmetli olsa da, herkesin katılımına / faydalanmasına açık olduğu için neticede daha verimli olacağını düşünüyorum. Sorularınızı sorarsanız elimden geldiğince, bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.

Bu arada benim de sormak istediklerim var. Teslim aldığınız orijinal haliyle bisikletin ağırlığı nedir acaba?
 
@Abdullah.R

abdullah bey
zincir korumalığı şart işe giderken kumaş pantalon giyiyorum bol paça ve çarka takılıyor.
pedal işini çözdüm kayış ve ayağın pedala giren kısmı sökülüyor trafikte çıkar tak olmuyor o0 pedalla.
ayaklıkta şart çünkü bisiklet yerinde durmuyor :) göbekleri iyi midiri nedir anlamam ama yaşım 29 çok bisiklete bindim eğimsiz düz yolda kayan bisiklet ilk defa görüyorum. bir de ağırlık olunca sağa sola yaslayamıyorum hem çiziliyor.

hızlı turdan kastınız nedir? saatte kaç km gidilmeli?

tekerleklerimde sıkıntı yok şimdilik jantlar ise yüksüz kullandığım için test edilmemiş gibi.

bisiklet 12 kg çıktı.

benim sorularım şöyle

daha çok marka öğrenmem gerekiyor. istanbulda bu tarz şeyler nerede satılır bilmem gerekiyor. netten de alınabilir ama bilmek lazım iyisini

1- su geçirmez ve kilitli fermuarlı heybe
2- su geçirmez km saati
3- ayaklık
4- çamurluk
5- öne su geçirmez lamba
6- arkaya devamlı yanan ve frene basınca daha kuvvetli yanan kırmızı stop
7- sağ sol sinyal
8-zil korna arabaların duyacağı tarzda :)
9- suluk yatağı ve suluk
10- kilit

bu kadar çok şeyi nasıl alıcam bilmiyorum uzun araştırmalar lazım

elektronik aksamlı olanların su geçirmemesi önemli tabi
 
Gökhan bey yazınızı yeni gördüm (alıntı bildirimi gelmedi bana).

Tercihlerimiz farklı olabilir, hatta bazı tercihlerim size garip gelebilir. O yüzden, tercihlerimin daha anlaşılır olabilmesi için, öncelikle temel yaklaşımımı anlatayım. Tur tercihim, yola yatkın hızlı tur bisikletinden yana. İşe gidiş tercihim, bir yandan yol bisikleti gibi akıcı, diğer yandan tur bisikleti gibi yük taşıyabilen, rahat ve sağlam bir bisiklet olması. Malesef yok böyle bir bisiklet. Bu ikisine en yakın orta denge, yola yakın tur bisikleti. Mesela benim Raleigh Randonneur, veya sizin Fuji Touring gibi. O yüzden bisiklette hiç bir fuzuli ağırlık taşımak istemiyorum. Gerçekten lüzumlu her şeyin başımın üzerinde yeri var, fakat zil, ayaklık, zincir koruma vb. gibi olmasa da olur aksesuara sıcak bakmıyorum. Bu aksesuarlar giderek çeşitleniyor ve bisikleti ağırlaştırıyor. Oysa sizin bisiklet mesela Salcano Sarajevo'dan sadece 2 kg daha hafif. Sarajevo liste fiyatı 619 TL, Fuji Touring 965 $ (2050 TL). Fark 1430 TL. Bunun kabaca yarısını ağırlık farkına, diğer yarısını komponent farkına ödediğinizi varsayarak, bu 2 kilo farkın maliyeti 735 TL gibi bir şey çıkıyor. Bu konudaki analizim için:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=136478&p=1686183&viewfull=1#post1686183

Bir de aksesuarlar arttıkça problemleri de artıyor. Mesela zincir koruma. Takarken uyum sorunları olacak. Kullanırken yok vidası gevşedi, yok zincire sürtüyor... potansiyel bir problem kaynağı daha olacak. Derken bir yere çarpıp kırılacak vesaire. Bisiklete ve zihninize yapacağı ağırlık da cabası.

Ben bisiklet konusunda biraz minimalist düşünüyorum. Dolayısıyla tercihlerim ve tavsiyelerim de bu yönde olacak. Bir çözüm ne kadar basitse o kadar iyidir. :)

Güzergahınızın zorluk derecesini bilmediğimden, iş kıyafetiyle pedallamak hakkında bir şey diyemiyorum ama iş kıyafetiyle terlemeden işe gidebiliyorsanız ne güzel. Bense gidiş için ayrı, dönüş için ayrı iki set spor kıyafet taşıyorum (birinci set işe vardığımda kullanılamayacak derecede ıslanmış oluyor). İş kıyafetimi duştan sonra giyiyorum.

İş kıyafetiyle pedallasanız da, reflektörlü bir paça bandı tavsiye ederim. Paçanızı şemsiye eteği gibi bir yöne sararak bandı takarsanız ütüsü bozulmuyor. Ayrıca ayak bölgesi reflektör takmak için en uygun yer.

Bisikletin kayması hakkında, google "spoke lock" diye arayıp görsellere bakın. Benim kullandığım yardımcı kilit resimleri çıkıyor. Maşaya takılan çok basit bir kilit. İtince tellerin arasına girip anahtarı çıkıyor, anahtarı takıp basınca da kilit geri açılıyor, anahtar kilit içinde hapis kalıyor. Kilitlemesi 1 sn, açması 1 sn. Yüklü bisikletle uğraşırken veya 30 sn. bir markete hemen girip çıkarken vs. çok pratik oluyor. Tavsiye ederim.

Ayaklıksız bisikleti bir yere dayayınca çizilmesine gelince, genellikle üst boru çizilir. Su borusu mantolamalarında kullanılan poliüretan kılıflar var. Üst boruya böyle bir kılıf geçirirseniz çizilmekten korur. Ayrıca ayaklıkla da o bisiklet ara sıra düşecek ki zaten. Ayaklıklar genelde zayıf tutuyorlar. Ayaklıktaki bisikletin düşmesi daha ciddi çiziklere sebep olabilir. Öte yandan, bisikletin ilk 3 çiziği çok acıtıyor. 10. çizikten sonra acımıyor artık. :D

Sorularınız hakkında:

Ortlieb yerine vasat bir heybe kullanmanızı tavsiye ederim. Vasat heybelerin yanında da genellikle yağmura karşı naylon kaplama ek olarak veriliyor. Ortlieb kullanmadım ama bir kullanıcısının şikayetlerini okudum. Özetle şöyle diyordu:
a) Çantanın kompartmanları olmadığından her şey birbirine karışıyor, ve aradığınız şeyler nedense hep çantanın dibinde oluyor. :)
b) Su geçirmezlik çift taraflı işliyor. İçeriden de dışarıya su geçirmiyor ki, bu kötü. Terli veya yağmurdan ıslanan giysilerinizi Ortlieb içine koyduğunuzda hiç kurumuyorlar, daha kötüsü rutubet çanta içinde hapsoluyor ve her şeyi ıslatıyor. Oysa herhangi bir çantada fermuarı azıcık aralık bırakırsanız, siz giderken içeridekiler rtüzgardan kuruyorlar.

Gidon üstü km saati, lamba vb. aksesuarlar için de benim tercihim orta karar suya dayanıklı (yağmur çisentisi, sıçrayan su vb.) cihazlar kullanmak, ve ciddi durumlarda bunların üstünü bir duş bonesiyle kapatmak. Ne kadar basit, o kadar iyi. :)

Zil yerine "Heyy!"

Sinyal olarak el kol işaretleri (zaten bisikletin sinyali budur).

Kaliteli klasik aluminyum suluk.

Kaliteli bir U kilit o bisiklete lazım. :) U-kilit kısa tip olursa hafif olur ama her yere kolayca bağlayamazsınız (boyu yetmez). Uzun kilit bağlaması daha kolay ama ağır. Benim tercihim kısa U-kilit olurdu. Marka veremeyeceğim çünkü çok uzun süre kilit bakmadım kendime.

Arkada özel stop lambası gibi lükslerden vazgeçmenizi tavsiye ederim. Bisiklete göre değil o iş. Yapılır mı yapılır (hatta belki piyasada hazır ürün de vardır) ama bisiklete değmez. Sadece arka lamba lazım, o da çakar modda çalışması lazım ki dikkat çeksin. Bir de yanma süresiyle sönme süresi arasındaki oran (duty cycle) çok düşük olmalı. Uçakların çakarlarına benzer. Dikkat çekiciliği azalmamasına rağmen pil tüketimi çok azalır. Piyasadaki lambaların flash modu genellikle çok yüksek duty cycle kullanıyorlar, bazıları neredeyse %50 (yani yanma ve sönme süreleri eşit). Çakma süresi çok kısa olan arka lamba seçmenizi tavsiye ederim.

Bunları nerelerden alabilirsiniz? Forumda biraz gezinirseniz, gerek yurt dışı gerekse yurt için alışveriş siteleri ve yöntemleri hakkında çok bilgi var.

Kolaylıklar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Çok teşekkürler elinize aklınıza sağlık değerlendireceğim :)
 
Aklıma çok çılgın bir fikir geldi sizinle paylaşmak istiyorum. Satamadığım bir geotech mercury elektrikli bisikletim var çalışır halde. Acaba motorunu söküp fuji touringimin ön tekerine mi taksam? Nasıl olur sizce? Yokuşta takviye olur. Çekişi filan çok iyi çünkü.
 
Eğer öyle bir şey yapacaksanız elektrikli bisikleti satıp linkteki gibi bir şey bakmak daha iyi olur sanırım. Ama uzun yolda daha çok mu sorun yaşatır orası ayrı bir soru.

(link)
 
Fuji Touring i kaç paraya aldınız acaba ben de 2. El fuji touring 2015 almak istiyorum da
 
Geri