Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

sık vites değiştirmek

Scudo
Açıkçası sık değil doğru anlarda sık değiştirmek önemli kendimce hele ki rampalar da vites değiştirmek sistem ne olursa olsun bence sakıncalı .
 
Açıkçası sık değil doğru anlarda sık değiştirmek önemli kendimce hele ki rampalar da vites değiştirmek sistem ne olursa olsun bence sakıncalı .
Kadansımızı anlık 5-10 arttırıp vites değiştirme esnasında da 10-15 düşürerek hafif geçiş sağlayabiliriz. Oldu ki bu durumu yapacak mecaliniz kalmadı hiç bir şey sağlığımızdan önemli değil dizimizi parçalayacağımıza zinciri parçalamak arka aktarıcıyı söküp atmaktan korkmamalıyız.
 
Yokuş yukarı vites değişimi bir pedal abanmasına bakar. Abanma arkasındaki anlık boşlukta tık vitesi atıyorsunuz. Böylece sisteme hiç yüklenmeden hafif baskı ile vites değiştirmiş oluyorsunuz.
 
MTB ile ormanda gezerken yokuşta, vites yetmediğinde ayakta abanıyorum 2 kez pedala, ardından vites koluna bastığım gibi geçiyor zincir dişliye sorunsuzca.
Zincir sesini duymuyorum bile.
Ama bunda vites sisteminin de biraz olsun etkisi var tabi ki. (XT)
İlk MTB deneyimimde tourney de ne yaparsam yapayım bir ses illa oluyordu. Muhtemelen vites sistemindeki "kola bas/aktarıcı zinciri değiştirsin" arasındaki gap ten kaynaklanıyor olabilir.

XT de o gap nerdeyse yok gibi. Belki de ben tourney ile iyi anlaşamamış ta olabilirim :)
 
Açıkçası sık değil doğru anlarda sık değiştirmek önemli kendimce hele ki rampalar da vites değiştirmek sistem ne olursa olsun bence sakıncalı .
Vitesin amacı nedir o zaman? Uygun şekilde pedal çevirildiğinde vites her koşulda sorunsuz geçer, merak etmeyin.
1989 senesinde Peugeot bisikletimi aldığımda kullanma kılavuzunda iki uyarı vardı.

1• Vitesleri pedal çevirirken değiştirin.
2• Çarpraz konumda pedal çevirmeyin.

"Pedal çevirirken" demek "pedala yüklenin" demek değildir. Pedalı çevirebilecek kadar rahat olduğunuz deviri yakaladığınızda vites değiştirebilirsiniz demektir. Zincir bir dişliden diğerine atlarken pedal kendiliğinden akmalıdır.
 
Yokuşta 2 mesaj üstte denildiği gibi ufak bir ataktan sonra kadansınız artacak o esnada hafif bir dokunuş ve yavaş bir kadansla yağ gibi bir geçiş sağlanabilir. Yani vites gerektiği durumlarda istenildiği zaman kullanım sıklığı önemsenmeden kullanılabilir. (bence)
 
Kastettiğim o değil arkadaşlar elbette rampada vites tabi ki değiştirilir ama sürekli ne yaptığının farkında olmadan yokuşta yada kafadan esen rüzgarda zorlanmaya başladıkça zart zurt zarar vererek değiştirenler olabiliyor ya da karşısında rampa görüp yüksek viteste girip önceden hazırlanmayıp yokuşta debelenip parçalara zarar verilebiliyor başlıkta sık olanca o sebeple yazmıştım.

Ek olarak kaliteli bir bisiklet sistem olmadıkça aşırı dik rampalarda vites degistirebilenede helal olsun🤠
 
Vites değişimini sizin vücudunuzun verdiği tepkiler ve yapmakta olduğunuz antrenmanın içeriği belirler. İlla çok vites değiştireceksin veya aynı viteste sürekli kalacaksın diye bir kaide yoktur. Yarış veya segment üzerinde çalışma olayı da ayrı değişkenlerdir.
 
Ek olarak kaliteli bir bisiklet sistem olmadıkça aşırı dik rampalarda vites degistirebilenede helal olsun🤠
Ayağa kalkıp 3 saniye kadar kendini zorluyosun, bisiklete ve kendi kütlene biraz atalet (hız) kazandırıp ani olarak pedal çevirmeni yavaşlatıyorsun ve zincire tekrar yük binmeden zinciri attırıyosun.

Bunu yapamıyosan bisikletten inip sol elinle seleyi kaldır, sağ ayağınla pedalı çevirirken sağ elinle kola komut ver zincir atsın. Hem de dinlenmiş olursun :huhuu:
 
Ayağa kalkıp 3 saniye kadar kendini zorluyosun, bisiklete ve kendi kütlene biraz atalet (hız) kazandırıp ani olarak pedal çevirmeni yavaşlatıyorsun ve zincire tekrar yük binmeden zinciri attırıyosun.

Bunu yapamıyosan bisikletten inip sol elinle seleyi kaldır, sağ ayağınla pedalı çevirirken sağ elinle kola komut ver zincir atsın. Hem de dinlenmiş olursun :huhuu:
Bisikletten inmesin yahu . Ön frene bas arkayı kaldır tek ayağıyla pedalı çevirsin :)
 
Açıkçası sık değil doğru anlarda sık değiştirmek önemli kendimce hele ki rampalar da vites değiştirmek sistem ne olursa olsun bence sakıncalı .
Vitesin amacı nedir o zaman? Vites her koşulda sorunsuz geçer.
1989 senesinde Peugeot bisikletimi aldığımda kullanma kılavuzunda iki uyarı vardı.
1• Vitesleri pedal çevirirken değiştirin.
2• Vites değiştirirken
Kastettiğim o değil arkadaşlar elbette rampada vites tabi ki değiştirilir ama sürekli ne yaptığının farkında olmadan yokuşta yada kafadan esen rüzgarda zorlanmaya başladıkça zart zurt zarar vererek değiştirenler olabiliyor ya da karşısında rampa görüp yüksek viteste girip önceden hazırlanmayıp yokuşta debelenip parçalara zarar verilebiliyor başlıkta sık olanca o sebeple yazmıştım.

Ek olarak kaliteli bir bisiklet sistem olmadıkça aşırı dik rampalarda vites degistirebilenede helal olsun🤠
Trt yokuşunda hep vites değiştiriyorum mesela. Egzoz yutmamak için kamyon sollamışlığım var Trt'de. Vites değiştirmeden hızlanmak mümkün değil. Kirazlı yokuşu vardır İncesu'da... Orada antrenman yapardım. 4. vitesle başlayıp 2'ye, bazen de 1'e kadar değiştirdiğim olmuştur. Merak eden eğimine gidip bakabilir. Cinnah Caddesi dümdüz kalır Kirazlı yanında... Vites sistemi doğru kullanıldığında her koşulda değişir. Kötü durumdaki viteslerle bile bunu yaparsınız.
 
Egzoz yutmamak için kamyon sollamışlığım var Trt'de.
O kamyon yokuşu kaçla çıkıyor da bisiklete sollanıyor?

Veya sen nasıl bir ridermışsın, kamyon da olsa, bir vasıtayı tırmanırken geçiyorsun? Kafamda deli sorular.
 
O kamyon yokuşu kaçla çıkıyor da bisiklete sollanıyor?

Veya sen nasıl bir ridermışsın, kamyon da olsa, bir vasıtayı tırmanırken geçiyorsun? Kafamda deli sorular.
Benden az hızlı çıkıyordu. Arkasında kalıp egzoz yutmaktansa biraz daha hızlı gidip onun önünde gitmeyi tercih ettim. Trt'yi çıkarken durmam. Araba sollamadım, yüklü bir kamyonu solladım sadece. Böyle bir ridermışım, bir gün beraber binelim, görürsün nasıl bir rider olduğumu.
 
@can onur Hay hay, İst veya Datça'ya gelirsen beklerim. Ama tırmanışta kapışmaya değil, iki lafın belini kırmaya. Tırmanış falan geçti benden o işler. Zaten tamamen fixie'ye geçtim.

Kamyon çok yavaş çıkıyomuş, sen de kondisyonluymuş geçmişsin. Bu çıkıyor buradan.
 
@can onur Hay hay, İst veya Datça'ya gelirsen beklerim. Ama tırmanışta kapışmaya değil, iki lafın belini kırmaya. Tırmanış falan geçti benden o işler. Zaten tamamen fixie'ye geçtim.

Kamyon çok yavaş çıkıyomuş, sen de kondisyonluymuş geçmişsin. Bu çıkıyor buradan.
Ben de kapışalım diye değil, beraber binelim diye demiştim. Marmaris'e gittiğimizde Datça'ya da uğrarım, denk getiririz bir gün. Sevgler.
 
Geri