Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Sirrus Sport 2015 Öncesi ve Yükseltmeler Sonrası İncelemesi

ÖnerERKUT

Aktif Üye
Kayıt
15 Haziran 2015
Mesaj
177
Tepki
269
Yaş
31
Şehir
Adana
İsim
Öner ERKUT
Bisiklet
Trek
Herkese merhabalar arkadaşlar 20 Mart tarihinde kargodan teslim aldığım Sirrus Sport 2015 model bisikletimle 1.5 ay sonundaki deneyimlerimi sizlere aktarmak istiyorum. Öncelikle Sirrus Sport gerçekten akıcı bir bisiklet, pedala güç aktarımı konusunda çok başarılı ki bu da kadronun esnemezliğini gözler önüne sermekte. Ayrıca bir fitness bisikleti olarak tanımlanmasına rağmen her türlü tura uygun hale getirilebilecek bir bisiklet. 32 delikli jantları, maşa ve arkada bulunan portbagaj bağlantı delikleri günübirlik veya kamplı turlar için bisikleti uygun hale getirmekte.

SAM_0153.JPG

Bisikletin orijinal hali Acera ön ve arka aktarıcı, SR Suntour XCR aynakol, Specialized logolu fren kolları ve ayakları ve Kmc üretimi olan zincirle gelmekte. Keza lastikleri de yine Specialized üretimi olan Specialized Nimbus. Bisiklet bu haliyle pedallar hariç 11,33 kg gelmekte. Pedallarla birlikte bu rakam 11,88 kg olmaktaydı.

İlk olarak sürüşleri daha güvenli hissettiğim ve performansa katkısı sebebiyle pedalları SPD pedallarla değiştirmeye karar verdim. İnternette yaptığım araştırmalar sonucu platform yapısı ve hafifliyle (yaklaşık 282 gr) dikkatimi çeken Crankbrothers Candy 1 model pedalları sipariş verdim. Ardından lastikleri değiştirerek Schwalbe Marathon Supreme 700x32c lastikleri edindim. Orijinal lastikleri toplamda 1420 gram gelirken yeni lastiklerde bu değer yalnızca 820 gram geldi. Üçüncü değişiklik ise katlanır bisikletimde kullandığım Brooks B17 selemi Sirrus'a takmak oldu. Bu değişiklik 250 gram gibi bir ekstra ağırlığa sebep olsa da rahatlığı tartışılmaz olduğu için önemsiz bir ağırlık artışı olarak sayıldı :)
IMG-20160412-WA0000.jpeg SAM_0161.JPG SAM_0351.JPG
Ay başında ise vites ve fren sistemini komple Deore LX set ile değiştirerek uzun yıllar gerek günlük kullanım gerekse uzun tur performansı olarak başarılı olabilecek bir bisiklete kavuştuğumu düşünüyorum. Bütün bu değişiklerle beraber bisikletin ağırlığı ise 10,7 kg civarına inmiş oldu.
SAM_0338.JPG SAM_0345.JPG SAM_0337.JPG SAM_0340.JPG
Bütün bu değişiklerle beraber bisikletin maliyeti ise yaklaşık 3200 Türk Lirası oldu.Sormak istediğiniz her türlü soruya elimden geldiğince cevap vermeye gayret ederim, saygılarımla.
 
Scudo
İyi günlerde kullanın çok güzel olmuş. Taze Sirrus kullanıcısı olarak bisikleti çok sevdim, salcanodan inip sirrus a binince şahinden inip ferrariye binmiş gibi oldum, beraber pedallağımız arkadaşlarım bende de öyle cihaz olsa bende akar giderim tabi diyorlar, birkaç kişiyi şimdiden etkiledi bile :) Ayrıca o son resimdeki zibidinin patisini ıssırım tatlım benim ne kadar güzel bakmış kameraya

E6853 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: erdsde
Değişimler gayet iyi olmuş harika görünüyor kazasız belasız pedallamalar:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ÖnerERKUT
Hocam acera setten deore lx e geçerken bir sıkıntı oldu mu? 8 li rubleden 10 lu rubleye geçmek mümkün mü?
Ben de 7 li sistem bar 9lu sisteme geçmek istiyorum ben de o yüzden soruyorum
 
Spe artık kendini bir yenilemeli, daha modern çizgiler kazanmalı.
1-Maşa aero diyebileceğimiz daha ince ve yekpare tasarımlı olmalı.
2-Fitnes bisikletlerde V fren kullanımdan kalkıyor, hidrolik disk frenler yaygınlaştı.
3-Geometri daha agresif olabilir.
4-Fitnes bisiklete 5 derece ve 600 mm üzeri gidonlar yakışmıyor.
5-Elcikler daha uyumlu olabilir.
6-Sele iyi güzel ama yarış tipi brooks olabilirdi.
7-Lastikler hala ağır. 330 gram ağırlığında 700*32 lastikler var.
8-Kablo ve pedaldaki yeşil renkte kadroya uyum göstermemiş.
 
@ÖnerERKUT tebrik ederim, güzel güncelleme olmuş. Ben bisikletin yeni görüntüsünü çok beğendim.

@mehmetsunu sizi Sirrus Elite ve daha üst modellere alalım..
 
@therkut gerçekten sürüşü çok keyifli bir bisiklet Sirrus. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. O zibidi her fotoğrafın içinde olmak gibi kötü bir huya sahip :)
@Hastateker üzerinde gelen aceralar 9'lu modeldi. Bu sebeple 10'lu sisteme geçişte sıkıntı çıkarmadı. Fakat 8'li sistemler daha eski bir versiyon olduğundan göbek değişimi gerekebilir.
@İbrahim A. teşekkür ederim İbrahim abi alana kadar sık sık başını ağrıtmıştım sorularla :)

@mehmetsunu ilginiz için teşekkür ederim. İlk olarak maşanın aero tasarımlı olması pek mümkün değil. Nedenleri ise tur amaçlı kullanıma uygun dizaynı ve bu dizayndan kaynaklı sağlamlaştırma çalışmaları olarak söylenebilir. İkinci olarak V fren benim özellikle tercih sebebim oldu, keza aynı modelin hidrolik disk frenlisi de mevcut. Üçüncü olarak, geometrinin agresifliği bisiklet fitnes olmakla beraber tura yatkın olarak tasarlandığından açılı gidon boynu ve daha dik bir sürüşe uygun açılara sahip. Elciklerin görüntüsünden bende pek memnun değilim ama rahatlık açısından oldukça başarılılar. Dediğim gibi sele halihazırda katlanır bisikletimde kullandığım seleydi, o sebeple yarış tipi tercih etme şansım olmadı. Lastikler patlamaya karşı 4. seviye dirence sahip. Sanırım bundan dolayı biraz ağırlar. Kablo ve pedallar kişisel beğeni unsuru saygı duyarım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@İbrahim A.

Fazlasıyla yardımcı oldun abi, gerçi SSE için niyetlenmiştim ama kadro olmayınca ufak kardeşi nasip oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
Güle güle kullanın acaba pedalları aliexpressten mi aldınız? Rengi çok hoş duruyor.
 
İyi günlerde kullanın, kablolar ve pedallar uyum sağlamış.
 
Geri