Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

sirrus sport-Trek7.3-scoot 30-scoot

Kayıt
18 Mayıs 2007
Mesaj
34
Tepki
7
Şehir
ÇANAKKALE
Merhabalar

Tur bisikleti almak için bir süredir bu sayfalarda dolanıyorum. Aslında kararım Trek 7.3 yönünde ama Şu an piyasada kalmadığı için 7.2 de alabilirim. Ancak bu arada sirrus sport hakkında yazılar okudum. Ağırlığı hepsinden uygun, maşa karbon. 7.3 den 7.2 ye piyasa kalmadığında düşmem dolayısı ile scott modellere bakamya başladım.
Scottun sub modeli sporster modellerine baktım. sub 30 la sproster p4 aşırlık dışında herşeyi aynı ama sporster daha ucuz, bu arada türkiye satıcısı bana sub modelinin performans ürünü olduğunu söyledi ama scottun sitesinde tam tersini söylüyor.

Bu kararsızlığım konusunda yardımcı olan çıkacakmı aranızda?
 
Scudo
ben yeni p4 aldım fakat alır almaz modifiye ettim göbekleri arka attırıcıyı xt yaptım ayna kolu 48 li slx yaptım çok memnunum donanım p1 den daha iyi oldu ve ucuza geldi yalnız kilo 14.5 kg oldu kilo sorun olmassa çok kullanışlı bisiklet oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
ben trek 7.3 kullanıyorum. gayet memnunum :) hafif hızlı bir bisiklet. ilk hızlanması çok çabuk oluyor.

tek dezavantajı 300x32 bontrager yarış lastiği kullandığı için çukur, tümsek ya da arnavut kaldırımı gibi yerlerden geçerken sarsıntı yapıyor.

aslında fx serisi yarış bisikletine daha yakın. yani yarış bisikletlerinin hibriti. burada bu bisikletle tura çıkan arkadaşlar bile olmuş.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=50013

fx serisi ile ilgili daha fazla bilgiyi forumu aratarak ya da trek bölümünden bulabilirsiniz.

eğer dağ bisikletine yakın bir model almak istiyorsanız farklı bir modele bakmalısınız çünkü anladığım kadarıyla sirrus sport da 700x28c lastik kullanıyor. bu da fx 7.3 üzerinde bulunan lastiklerden daha ince. örneğin trek 7700 700x38c lastik bulunduruyor. gene giant'ın sedona ve tcx rabo modelleri bu kategoriye giriyor sanırım.

bir de en başında tur bisikleti yazmışsınız. herhalde normal tur bisikleti bulamadığınız için bu modelleri düşündünüz.ya da ben öyle anladım. normalde tur bisikleti trek 520'dir. ben de bu modelin hastasıyım türkiye gelse kesin düşünürüm ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@serkansmile


https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64513

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64512

Bu linkleri okumanızı öneririm.




@serkansmile


https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64462

Bu linkte, niçin performans olarak sub serisinin daha yüksek oluşu fakat scott' un yurtdışı sitesinde performans değerinin sportster' de yüksek oluşunun sebebi açıklanmakta.Tamamen yanlış algılama meselesi.
Bende bu sebeple sormuştum aynı soruyu :)

Kast edilen performans herhalde her yolda gösterdiği performans toplamı vs. gibi birşey olsa gerek.
Değerlendirmeyi farklı yapmaları mantıklı olurdu ancak yabancılar işte, esprileri bile bir acayip onların :D
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
Ayrıca trek 7.3' üm 11.3kg ağırlığının yanında sub 30' un 11.4kg(pedallı ağırlık verisi mi bilemiyorum) ağırlığı var.
Fakat sub 30, disk frenleri ile bu ağırlığa sahip olduğu için tebrik etmek gerekiyor.
Birde bu frenleri olmasa 11kg' ın belki biraz altında ağırlık sunacaktı.
Ve 7.3' ün arka değiştiricisi deore iken, sub30' un ön-arka değiştiricisi ile vites kolları deore.
Kullanılan lastik çok havalı duruyor, günlük kullanımda diğer modellere bir üstünlük sağlar mı bilmem de, sanki hiç aşağı kalmayacak gibi duruyor.
Continental Sport Contact 622-37C

Specialized' in sirrus ve sirrus sport' unu mağazada incelemiştim.
Sport' un farkı, vites sistemi bir gömlek üstün ve ön maşa karbon(hafiflik sağlıyor).
Ayrıca sport' un beyaz renginin yakından görülmesi lazım:)
Elciklerin kenarlarında da ekstra dikey elcikleri var sport modelin.Bana pek güzel gelmedi, işlev anlamında muhakkak artısı varmıştır ki koymuşlardır.

Yalnız scott' un kadroları ömür boyu garantiye sahip değilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
Bende sirrus sport un aynakolu truvativ firex 48li, vites sisteminide 9 lu sistem sram X7, birtek ön aktarıcı sram X5 fren kolları avid olarak değiştirdim.
Sigma 1609 STS cadans km saati, sensorları, S sun 1000candela far, sigma stop, specialized barend, kadro koruyucu ve suluk, wellgo pedallar ve far stop pilleri dahil 10.650gr. geldi:)
Üzarindeki zerzavatları:D sökersem sanırım 10kg. altına düşer:)
 
@binRR


Kadans özelliği, dakikada kaç kere pedal turu attığımızı gösteriyor dimi :rolleyes:

Bu kadro koruyucu nasıl oluyor ?
 
@Kıvanç Pürtelaş

Evet;) zincir attığında kadroya sürtüp çizmesin diye takılan, textil bir parça;)
Bu arada benim bisiklet L boy;) M olanı biraz daha hafif olabilir:)
 
@binRR

Yoksa bu kadro koruyucu dediğin, zincirin boşta salınımı esnasında hemen altından geçen ve arka tekerleği kadroya bağlayan parçanın çarpamsını önlemek adına satılan, yara bandı gibi yapışkan parça mı :D

Ben motosikletlerdeki gibi yana takılan ve devrilmelerde çizilmeleri önleyen koruyucu kısım zannetmiştim.


Bu arada L veya M boyu anlamadım :rolleyes:
Hangi konuda hafiflik ?
 
@Kıvanç Pürtelaş

Serkan beyin konusunu gereksiz işgal etmeyelim isterseniz:)
Evet arka tekerlekle aynakolu bağlayan zincir tarafındaki boru çizilmesin diye üzerine takılan cırtcırtlı textil parça;)
Large büyük boy, medium orta boy kadro;) dolayısıylada kadro küçüldükçede daha az aluminyum kullanıldığından arada bir fark oluşuyor. Yani en küçük kadroyla en büyük kadronun ağırlıkları aynı değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@Kıvanç Pürtelaş

Merhabalar kıvanç

Yapmış olduğun yardımlar için çok teşekkür ederim. Senin de yakın zamanda aynı sıkıntılarla çebelleştiğini daha önce ( bana yaptığın cevaplardaki yönlendirmeden önce) takip ettim. Sanırım zor olan bu kıyaslanması gereken bisikletler hep yakın sevilerde bisikletler olması ve birbirlerine göre farkı üstünlüklerin olması seçimide zorlaştırıyor. Senin yazılarında sanki bir yerden sonra bu yakın üstünlükler sonucunda ben bunu alıyorum ve oh rahat ettim, kurtuldum bu seçim işkencesinden gibi sonuca varılıyor gibi geldi bana.

Benimde gözüm sürekli trekde. Ancak piyasada şu anda kalmamış 7.3. Ya bekleyecem yada 7.2 le yetineyim diyorum.

Bu arada sürekli gözümüm kenarından 1-2 farklı modele göz atıp duruyorum. Şumu olsa acaba, bu nasıl olur gibi.
Yazmış olduğun yazılar sonucunda aklıma takılan bazı şeyler oldu:

1- Scott sub 30 modelini disk fren var demişsin ama ben hiç bir yerde görmedin karıştırmış olabilirmisin. Benim bildiğim Sporster P55 de bu frenler var

2- Sirrus sport modelinin vites sistemi daha iyi demişsin. Siruusdaki vitesler deore vitesden daha mı üstün?

3- Asıl amacım bisikletle tura çıkmak, 2-3 günlük gezilere katılmak. Bu bisikletlere ( Trek, Scoot, özellikle sirrus ) yükleyeceğim ( 1 haftalık tur yükü düşünün ) yükle birlikte, şu anda bulunmuş olduğum, taşıdığım kendi yüküm 95 kg, bu yükleri toplarsak 110 -120 kg bulur sanırım. Bu yükleri bu bisikletler taşırmı. :))) En can alıcı kafamdaki sorun da bu?:rolleyes:

4- Birde şu kadro garanti fenomeni var? Treki biliyoruz zaten ömür boyu (ÖB), Scoot desek tartışmalı bayiler ÖB diyorlarmış ama firma sanırım 5 yıl veriyorlarmış. Nasıl oluyormuş bu garanti biraz çok fazla muşlu zaman çekimi yapılıyor scott için. Pek bilmediğim tek marka ise sirrus. Sirusun garanti hikayesi nedir?
 
@serkansmile


Estafurullah, benim deneyimim sitedeki arkadaşlara göre çok çok az, hatta neredeyse sıfır(bisiklet modelleri,ekipmanları ve deneyimlemeleri konusunda) diyebilirim.

Sadece gözlemlediğim ve sitede okuduğum yorumlardan yola çıkarak birşeyler paylaşmaya çalışıyorum.

İzmirdeki son fx 7.3' ü ben aldım.İstanbulda ise kalmamış zaten, peynir ekmek gibi gidiyor bu trek' ler :D

Sirrus ve sirrus sport' da deore üstü vites sistemi yok, yanlış anlaşılmış yazım.
Aklımda kaldığı kadarıyla sirrus' un arka aktarıcısı acera, sirrus sport' un alivio idi.
Yani sport modeli, normal sirrus' a göre üstün demek istedim.Ve ön çatal karbonmuş.Yine sport kullanan arkadaşın demesine göre karbon çok sert bir madde olduğundan, yolun sarsıntısını sürücüye hissettirmemesi için maşa içinde özel bir madde kullanılmış vs.

Scott Sub konusunda haklısın.
Sub 20 ile 30' u karıştırmışım, kusura bakma.
2. el ilanlarda sub 20' de o kadar aklım kalmış ki, sub 30 disk fren diye yazıvermişim :D

Sub 20
(link)


Sub 30
(link)


Uzun turlara çıkmadığım için konu hakkında yardımcı olamayacağım.Ne desem boş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@binRR

iyi günler dilerim öncelikle,

Kıvanç bey sirrusun vites sisteminin Trek ve scootda daha üstün olduğunu söylemiş. Bana scottt sub 30 daki deore vites daha iyi olduğunu biliyorum. Bu konuda yanlış şeylermi biliyorum acaba?

( bunu kıvanç cevaplamış zaten. Ok ) bu konu anlaşıldı.
 
@Kıvanç Pürtelaş

istanbuldaki son trek'i de ben aldım :)

yalnız ağız tadıyla binmek nasip olmadı henüz. ön tekerleğinden ses geliyordu. ben frenler sürtüyor diye tahmin etmiştim. eskişehir'de iki servis de bilyasından ses geldiğini söylediler. şimdi istanbul ana bayiine gönderdim. onlar da herhangi bir problem olmadığını ve gene fren ayarlarından olabileceğini söylediler :freak_ani ve bana eskişehir'de bu işten akın bisiklet diye bir yer varmış. oranın adresini verdiler. bakalım tekerleğim gelirse ve inşallah bu servis işi bilen bir yerdir de kargo parası vermekten kurtulurum. 30 lira kargo parası verdim sadece bir tekerleği göndermek için. hem de boşu boşuna :mad:

bir de benim merak ettiğim fx serisinde olan kaldırım taşı döşenmiş, ya da bozuk yollarda olan sarsma sirrus sport modelinde de var mı? çünkü gördüğüm kadarıyla aynı hatta daha ince 28'lik lastikler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@erdem öncel

Bak gördünmü en sonuncuyu alınca milletin gözü kalmış 7.3 ünde ama benden sana bu en sonuncuyu almandan dolayı herhangi bir kırgınlık yok. Benim gözüm yerinde sizin 7.3 de değişil. inşallah tez vakitte sorunuz çözülür.

@erdem öncel

Kaldırım taşı düşermiş ne demek anlamadım. :(
 
@serkansmile

Mutlu günler:)
Birkaç konuda sorularınıza kendi deneyimim üzerinden cevap vermeye çalışayım.
Farketmişsinizdir ben specialized sirrus sport tan yana kullandım tercihimi. Evet üzerindeki alivio 8 li vites sistemi 9lu deorenin altında;) ama kadro özellikleri de diğer seçeneklerinizin üzerinde;) Hobi kullanıcısı olduğumuzdan zaten bisikletin üzerinden elimizi çekmemiz pek mümkün değil, seviyoruz bir yerlerini değiştirip kişiselleştirmeyi:)
Ben trek 7,5 ile çıktım yola, sirrus sport u tercih etmemin sebebi kadro özellikleri olarak aynı fakat vites sistemi olarak geri, fakat arada da 340€ gibi bir fark olmasıydı. yukarıda belirttiğim vites sistemi değişikliğinin bana maliyeti yaklaşık 240€ oldu, ama şu an geldiğim nokta 7,5 trek ile aynı, hatta bazı yönlerden iyi bile bana göre tabi;) yada benim beklentilerimi karşılama açısından demek daha doğru olacak sanırım.
Sağlamlık vede yük taşıma açısından bir dostumun boston da çektiği şu fotoğraf aklınızdaki soru işaretlerini silmeye yetecektir sanırım:D (link)


Karbon maşa, sele, elcikler ve barend ile ilgili açıklamaları kıvanç beyin verdiği linklerde anlatmıştım zaten.
Kısaca seçtiğiniz bisikletlerin üçüde iyi bisikletler, bence hangi amaçla kullanacaksanız, tasarımlardan hangisi hoşunuza gidiyorsa, bütçe ve ödeme konuları hangisi size uygunsa birini seçebilirsiniz. Üç firmada sağlam, türkiye temsilcileride öyle, kadro garantileride ömür boyu;)
Ben kendi hikayemi anlattım belki yardımcı olur diye, siz de temenni ederimki kendinize en uygun seçenekle kendi hikayenizi oluşturursunuz, bizlerde keyifle okuruz:)
Bol pedallı günler dilerim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
Kaldırım taşı düşermiş ne demek anlamadım. :(

"Arnavut kaldırımı" vardı eskiden. Taşları parlak parlak... Ama o da bitti. Şimdi gerçekten kaldırım taşı döşüyorlar bazı yollara.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@serkansmile

kaldırım taşı döşenmiş

şekil a :)

http://thumbs.dreamstime.com/thumb_281/1214066231dGEW02.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: serkansmile
@five

"Arnavut kaldırımı" vardı eskiden. Taşları parlak parlak... Ama o da bitti. Şimdi gerçekten kaldırım taşı döşüyorlar bazı yollara.

Kaldırım taşını biliyorum da ben yanlış anlamışım yazdığını.
 
Geri