Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

sirrus sport veya trek fx 7.3

ahmet öz

Üye
Kayıt
6 Haziran 2010
Mesaj
78
Tepki
41
Şehir
konya
Bisiklet
Sedona
arkadaşlar sizden yardım istiyorum. amerikadan bisiklet getirteceğim. iki bisiklet arasında kaldım. trek fx 7.3 ve specialized sirrus sport. bu iki bisikletin biribirine üstünlükleri nelerdir? sürüş rahatlığı, dayanıklılık, parçalar; asfalt ya da taşlı yollar da sürümü vs gibi farlı açılardan değerlendirerek karar vermemde yardımcı olur musunuz? ikisi arasındaki farlılıklar nelerdir?
 
Scudo
konuyu ilk açtığın dakikalarda bakmıştım bu konuya, benden daha tecrübeli arkadaşlar cevap yazarlar diye ben bişey yazmıyayım şimdilik demiştim, fakat şuanda kadar bir cevap gelmediği için aşağıdaki verdiğim linkdeki konuyu incelersen biraz fikir sahibi olabilirsin..

(özellikle 2. sayfa)
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=880843#post880843

üstte verdiğim linkteki konu bana aittir ve şuanda specialized sirrus sport sahibiyim..
eğer bisikletime göz atmak istersende aşağıdaki linki inceleyebilirsin..

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64052

umarım en doğru kararı verirsin..
 
@mcsilver


anladığım kadarıyla sirrus sport ile fx 7.5 in kıyaslaması yapılmış bir yerde.
sirrus ile de 7.3 kapışmış. yani benim kıyaslama bir anlamda yanlış mı olmuş.
ya da bu kıyaslamadan her zaman sirrus sport mu galip gelir? 7.3 e karşılık.
 
sirrus'un nasıl bir marka olduğunu bilmiyorum. ancak ben bir kaç gün önce bir fx 7.3 aldım. çok rahat, hafif ve pedala basınca adeta kendini ileriye atmak isteyen bir bisiklet. bisikletin eksi diyebileceğim bir tarafı yok. ya da vardır belki de ben bulamıyorum ;)

fx melez hibrit serisi bir bisiklet. yani her tür kullanım için uygun. ama üzerinde bontrager yarış lastikleri var. bu da doğal olarak özellikle çok bozuk yollarda ön taraf hafif bir sarsıntı yapıyor. ama bence hangi bisiklete bu lastikleri taksanız aynı sarsıntıyı yapar. ama daha sonra kolları ve bilekleri yoracak bir durum oluşmuyor. bilmiyorum belki de ön kısmına bu sarsıntıyı hafifletecek bir şeyler takmışlardır. ben dün 16 km'yi çok rahat yaptım. ilk kez fx 7.3 kullanmaya başladıktan sonra bisikletten zevk almaya başladım diyebilirim :)

hatta burada bisikletle ilgili ilk izlenimlerimi yazdım:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64507
 
@erdem öncel

erdem kardeşim trek teki lastikler 700*32 sırru spotun ise 700*28 diyorlar.
şimdi sirrus trek e göre daha fazla mı sarsıntı yapar? yoksa bu trekin lastiklerinin race lite olmasından mı kaynaklanıyor?
 
Ben specialized sirrus sport kullanıyorum 2010 modelini. Sirrus sport da hem karbon maşanın içinde zertz denen silikonumsu parça, hemde elciklerdeki body geometry çıkıntıları yoldan gelen titreşimlerin avuç içine gelmesini engelliyor. Lastiklerimde her zaman 100-120psi basınç var, bu durumda bile yoldan gelen titreşimlerle ilgili bir sorun yaşamadım şimdiye kadar:)
 
@binRR

peki üstadım sizin orjinal lastikler 700*32 mi yoksa 700*28 mi?
 
700x28 benim lastikler, dış lastik ağırlığıda 335gr.:)
 
@binRR

normalde bisikletleri düşünmezsek 700*28 lastikler 700*32 den daha fazla mı sarsıntı yaparlar?
 
@ahmet öz

trek'in lastikleri 700x32c. ben de bu lastik konusunu fazla bilmiyorum ama bu 700 dış lastik çapını, 32'de genişliğini veriyormuş sanırım.

trek'le gelen lastikler bunlar:

(link)

bir de bu titreşim olayına çok fazla takma. benim titreşim oluyor dediğim yerler (türkiye'deki asfaltları biliyorsanız) asfaltın en bozuk olduğu yerler. burada arabalar bile baam diye hopluyor, zıplıyor ki bisiklet ne yapsın.

normal yollarda herhangi bir titreşim yok zaten. söylediğim yanlış anlaşılmasın ;)
 
Mantık olarak lastiğin yüksekliği azaldıkça konfor azalır, fakat performans artar. Yol bisikletlerinin 700x23 olduğunu düşünürsek 700x28 in konforsuz olduğu da söylenemez bana göre:)
Ben şahsen seneye 700x25 bir lastik bulmuştum, onunla değiştirmeyi düşünüyorum, gerçi tamamen tercih meselesi tabi;)
 
Yol bisikletlerinin 700*23 olduğunu duyduğum iyi oldu. Arada 5 mm lik bir fark var. Bu da yeter bana göre.
Trek e göre düşünürsek en azından güç kaybı olmaz.
Yavaş yavaş sirrus sport daha ağır basmaya başladı. :)
 
Bende onu anlatmaya çalışıyorum zaten:D
Konunun özüne dönersek daha öncede belirtmiştim diğer linkte, her ürün ederi fiyatına satılıyor, önemli olan sizin beklentileriniz.
Ben sirrus sport tercih ettim, kadro olarak 7.3 ten daha iyi, ama 7.3 ün de vites sistemi sirrus sporttan daha iyi;)
Ben sirrus sportun vites sistemini sram x7 ve truvativ firex aynakolla değiştirip 9lu sisteme geçtim, hemde 650gr. gibi bir hafifleme sağladım. Bana göre 7.5 ten bile iyi oldu şu an, hemde daha ucuza malettim. Yani tercihimi kadrodan yana kullandım:)
 
bence şu yabancı forumlardaki kıyaslamaları da incele:

(link)

(link)

anladığım kadarıyla specialized sirrus modelinin geometrisi biraz daha yarış bisikletine benziyormuş. bildiğiniz gibi yarış bisikletlerinin sürme pozisyonu da çok rahat değil. ama burada geometri derken sürüş pozisyonunu mu kasdetmiş tam emin değilim.

evet bu konuda arkadaşın dediği gibi genelde kaliteli olan ve aynı fiyat aralığında olan bisikletler arasında seçim yaparken sizin beklentileriniz öne çıkıyor. ya da eğer ihtimal varsa her ikisini test etmek.

ben de7.3 fx'in parçalarını yenileyerek 7.7 gibi bir bisiklet oluşturmak mümkün falan diye duyuyorum. ama bu bana mantıklı gelmiyor. çünkü 7.5'ten sonra kadronun bazı bölümleri karbon ve 7.9 tamamen karbon.

hatta ufak bir çizik olduğu için biraz daha kısa ve orjinal olmayan bir gidon boğazı takmıştım. onu çıkartıp orjinalini takmayı düşünüyorum. çünkü bana göre tüm bu malzemeler mühendislik hesaplarına göre takılıyor. ne kadar da değişiklik yapsanız sonuçta (bu benim düşüncem) orjinalinin yerini tutmaz. tamamını değiştirmezseniz tabi ;)
 
Evet 7.5 ve üzerinde kadro olarak tek fark karbon maşa, ama 7.9 komple karbon;)
Yanlız o komponentleri alıp 7.3 ü yükseltmek yerine 7.7 satın almak daha avantajlı fiyat açısından:)
 
Bu komple karbon olan 7.9' un lastiklerini 700x23 hatta varsa daha inceltsek, yarış bisikletlerini geçme şansı olur mu düz yolda :rolleyes: :)

Sonuçta çok hafif bir gövde ve ince 28'' lastikler ile mükemmel bir yarışçı olması muhtemel.
 
@Kıvanç Pürtelaş

Sanmıyorum, yol bisikletlerinin en önemli avantajı kullanım pozüsyonundan kaynaklanan daha az sürtünme direncidir. Sizde baya bir eğilirseniz yol bisikletlerine yaklaşabilirsiniz ama o konumda uzun süre dayanamazsınız kullanmaya:)
 
Bu mesajları bir türlü nasıl alıntı yapıldığını öğrenemedim :D
Biraz farklı herhalde bu sitenin mesaj düzeni.


1000RR, sirrus kullanıcı olarak, düz yola kaç km' yi görüyorsun eğer kilometre göstergen varsa :)
 
@Kıvanç Pürtelaş

Var, öyle deli gibi denemedim açıkçası ama anlık olarak 48 gördüm bir gün düz yolda, ama o günde yaprak kımıldamıyordu:)
Km saati sigma 1609 STS Cadance lastik setup ı da 2149, yani milimine kadar tam doğru;)

Edit: cevap butonuna basarak alıntı yapabilirsin:)
 
@binRR

ben 2 günde maksimum 41.30 km görmüşüm. nerde gördüğümü hatırlamıyorum ;) hiç öyle hız yapayım diye abanmadım.

bir de yarım saat, 1 saat ilk aldığım gün yağmur altında bindim. sanki su kaçmış gibi geldi yağına. aslında ufak tefek ayarsızlıklar da var sanırım. örneğin ön tekerden bazen ses geliyor. sanırım ön fren ayarlarını tam yapmamışlar ya da bozulmuş.

bu arada ikimizin bisiklet bilgisayarı da aynıymış :)

ben kullanan kişiye göre fx 7.9'un bir yarış bisikletini geçebileceğini düşünüyorum. sonuçta en üst model bir ürün. burada tabi bir de mesafe de önemli tabi ;)
 
Geri