Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

sirrus sport veya trek fx 7.3

@erdem öncel
Bisikletiniz yeni, vites ve frenlerde problem oluşmaya başladımı servise götürmeniz gerekli, kablolar filan biraz esniyor, tekrardan ayar yapıldımı uzun zaman sorunsuz binersiniz, birde sağını solunu gözden geçirip sıkarlar ondan sonra tamamdır;) bu her bisiklet için geçerlidir;)
Kullanan kişiye göre dediğinizde, aslında kullanan kişi geçmiş olmuyormu:D ben eşit şartlardan bahsetmiştim;)
 
Scudo
@binRR

ertan abi ne kadar masrafı oldu bunun ?

birde aşağıda yazan km saati + lastik setupı toplam fiyatınıda merak ettim..

@binRR
 
@mcsilver

Yaklaşık 250€ ya maloldu, km saati hız ve cadans sensorlarıyla birlikte yanlış olmasın 115 lşra filandı, birsürü şeyle birlikte alıp toplam indirim aldığımdan tam bilemedim ne kadara malolduğunu;)
 
@binRR

evet ama orjinal servis yok burada maalesef o yüzden bulabileceğim en iyi servise götüreceğim :rolleyes:

@binRR

evet benim de demek istediğim oydu. ikisi bence yakın bisikletler. kim hızlı sürerse o geçer :)
 
@binRR


Teşekür ederim, sayende öğrendim :D

Trek 7.3' lerde kendinden kadans ayarlı km göstergesi mi var arkadaşlar ?
Birde mavi renkli trek 7.3' ler 2009 mu 2010 model mi ?
 
@Kıvanç Pürtelaş

Rica ederim ne demek:)
km saati ayrı satılan bir aklsesuardır;) treklerde km saati standart değil, aslında hiçbirinde değil;)
Mavi 2010 diye biliyorum ben:)

Edit: evet carrera blue 2010 rengiymiş:)
 
Dün sanırım trek yol bisikletinin üstünde km ekranı gibi birşey vardı, herhalde standart donanımdadır dedim.Ve bu modelin üstündeki ekranı 7.3' de olabilir diye yorumladım :D


Bu arada Trek 7.3 için 1000 tl nasıl bir fiyattır ?
 
@Kıvanç Pürtelaş

Gayet iyi bir fiyattır;) 2010 için tabi;)
 
@binRR


Mağazadaki bu renk idi.Sen de 2010 modeli mavi demiştin:)

(link)

Bisikleti almak istiyorum kısmetse bugün, alırken nelere dikkat etmek gerekiyor:rolleyes:

Mesela dükkan içinde pedalları çevirip lastiklerin 8 çizip çizmediğine bakmak, ön ve arka arttırıcıyı değiştirip viteslerin düzgün geçip geçmediğine bakmak,
orjinal ekipmanı değiştirip değiştirmediklerini kontrol etmek(nasıl anlayacağımı bilmiyorum ama indiregandi olmasın diye) :D
Veya başka başka noktrol edilmesi gereken noktalar varmıdır ?

Ayrıca trek' in ömür boyu kadro garantisi olduğunu duydum, sıfır bisikletin 2 sene boyunca kullanıcı hatası dışında full garantiye, yine kullanıcı hatası dışında ömür boyu kadro garantisine(herhalde kırılma ve çatlamalara ve alüminyum olduğundan boya dökülmeselerine vs.) sahip olduğunu söylersem, doğru mu söylemiş olurum ?
 
@Kıvanç Pürtelaş
Verdiğin link orjinal sitesi, resmin altında küçük kutucuklar var, oraya bakarsan carrera blue seçeneğinide göreceksiniz zaten;)
Yetkili bayii ise zaten viteslerini filan kontrol edip verecektir size, 100-150km sonra tekrardan bir ayar için götürmelisiniz yine, zira parçalar birbirlerine alıştıkça ayarlar biraz sapıtacaktır;)
Kadro garantisi bütün iyi markalarda var artık, kullanıcı hatası haricinde değiştiriyorlar kadroları;)
 
@Kıvanç Pürtelaş
tabiki boyunuz, bacak içi boyu ve buna uygun kadro ölçüsü.

@Kıvanç Pürtelaş

trek bayilerinde böyle bir şeyle karşılacağını zannetmiyorum. vitesler de çok sorunsuz, hatta vites geçişlerinde hiç pedal çevirmemen, eğer çevirmen gerekiyorsa çok hafif çevirmek gerekiyor.

@Kıvanç Pürtelaş

evet ömür boyu kadro garantisi var.

umarım istanbul bayilerinden almayı düşünmüyorsundur. istanbul'daki son 7.3 fx (carrera blue) ben aldım. yenileri de 2-3 aya kadar gelecekmiş.
 
@Kıvanç Pürtelaş

yok bu standart olarak gelmiyor. bisiklet bilgisayarı fiyatı 50-60 liradan başlayıp özelliğine göre değişiyor.
 
@erdem öncel


Merhaba, boyum 1.74cm.
Bacak boyumu ölçmek kolay değil ama bir bisiklet satıcısının bana verdiği tüyo şu şekilde.
Bisikleti bacak arana al ve kadro ya bacak arana tam olsun yada biraz aşağısında kalsın.
Kısaca bisikletin üstünde iken(ayakta duracak şekilde), ayaklarımız yere değiyorsa sorun yokmuş.



Evet bende onu biliyorum, vites geçirirken dişlilere vücut ağırlığımızla zarar vermemek için(özellikle ayakta depara kalkınca vites değiştirmemek lazım), ya pedala hafif kuvvet uygularken yada uygulamadan kibarca vites değiştirmek lazım.Sonuçta acelemiz yok, yarıştamıyız :D


Ben İzmirdeyim.Şansıma budlum mavi renkli 7-3' ü:)
İnşallah aksilik çıkmazsa alacağım.



@erdem öncel

Sigmanın en alt modelleri var, 15-20 euro fiyatlı.
Kilometre göstergesi olsun yeter herhalde:rolleyes:
Yetmezse ileride değiştiririm artık, kadans göstergeli vs. özellikli.

Bu arada kilometre sayacının kablolu veya kablosuz olması çok önemli mi görünüş ve işlem anlamında ?
Birde nasıl çalışıyor, kalem pille mi ?
 
@Kıvanç Pürtelaş

bacak boyunu pratik olarak bacaklarınızın arasına kalın bir kitap alıp ölçebilirsiniz. ben de aldığım yerde birisiyle tanıştım. o da "bunun pratik ölçüsü kadro üzerinde ayağa kalktığınızda yol ve şehir bisikletleri için 1-2 cm, dağ bisikletleri için daha fazla bir mesafe kalması lazım." diye anlatmıştı. bir yerden gözüm ısırıyordu, herhalde forumdan tanıyorum diye düşündüm. daha sonra bunları anlatan kişinin profesyonel bisikletçi Gürsel Akay olduğunu öğrendim.

ama gene de elinizde bir ölçü bulunsa daha iyi olur.

(link)

bu sayfanın sağ tarafında boyunuz ve bacak içi ölçünüzü girerek doğru kadro boyunu hesaplıyor.

benim boyum 1.71 bacak içi boyum da 76 cm. aldığım bisikletin ölçüsü de 20" (51 cm) ve hiç bir yerim ağrımıyor. ama bilinçsizce daha önce benim boyuma göre küçük aldığım dağ bisikletinde bisiklete bindikten sonra her yerim (özellikle bel bölgesi ağrıyordu)

size de tavsiyem en az 20" (bacak içi boyunuza göre) 51 cm bir bisiklet almanızdır.

@Kıvanç Pürtelaş

benim aldığım da mavi renkliydi :)

@Kıvanç Pürtelaş

kablosuz olması görünüş olarak kablolar olmadığı için daha hoş duruyor bence.

@Kıvanç Pürtelaş
hayır kendine özel iyon pilleri var sanırım. ama açıkçası ben de tam takılırken dikkat etmedim.
 
Teşekürler Erdem, mesajını yeni okudum.
Bisikletimi mesajından önce aldım :)
Satıcı 20'' dedi sanırım, ayakta durup bisikletin kadrosunu kendime çektiğimde yerden birkaç cm yukarı kalktığını görüyorum.
Yani doğru ölçüde almışım.


Bisikletin orada lastiklerini şişirdiler.Eve gelirken 10-15km yapmışımdır herhalde, lastiklerin havası fazla olacak ki azıcık sarsıntılı geldim.Dağ bisikleti kadar konforlu değil galiba :D
Çok düz yolda bile hafif sarsıntı yapıyor bisiklet.
1 ay sonra bakım için getirmemi söyledi bisikletçi.

Sigmanın BC-509 tipi hız göstergesini aldım, kablolu ama fiyatı uygundu.
Oradaki elemana rica ettim, kendisi kurulumunu yaptı.Lastik ebadına bakarak, göstergeye uygun kodu girdi.
Sonrada jant teli ile maşaya aparatı takıp, göstergeyi gidon' u ortalayacak biçimde takarak olayı bitirdi.
Pil olarak, saat pilinin daha büyüğünü taktı göstergenin altına.Bu pilin saatçiler tarafından satıldığını belirtti.
Yalnız eve geldim, kadrajı kapatmaya çalıştım beceremedim.
Şu an ekranda BC 509 yazıyor sadece, bu bekleme konumu mu yoksa kol saatleri gibi pil bitene kadar kapanmıyor mu özellik olarak :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
@Kıvanç Pürtelaş

Hayırlısı olsun:) keyifle kullanmanı dilerim:) km saati normal olarak kullanılmadığında modelini yazar, hareket ettirirsen km saatine geçer;)
 
@Kıvanç Pürtelaş

sele borusunun hemen altında kadronun üzerinde ufak trek yazısının üzerinde zaten yazıyor. 20" 51 cm diye. ya da kendin de ölçebilirsin.

tam olarak aynakol denilen parçanın ortasındaki delikten kadronun seleye birleştiği mesafe.

@Kıvanç Pürtelaş

düz asfaltta yağ gibi kayması lazım. tabi türkiye yolları malum. ama bence eğer sarsıntı yapıyorsa bir problem olabilir. ya da bazı parçaları oturuyordur. sen en iyisi 1 hafta bin olmazsa servisine götürürsün.

sadece arnavut kaldırımı dediğimiz tırtıklı yollarda yavaş gitmek zorunda kalıyorum çünkü ister istemez sarsıntı yapıyor. ince yarış lastikleri olduğu için. toprak yolda daha iyi. 7.5 modelinden sonra bu sarsıntıları da önleyen ön takımda bir sistem bulunuyor. tam olarak bildiğimiz amörtisör değil.

@Kıvanç Pürtelaş

aynen ben de :) 4 gündür açık nasıl kapatılacağını bilmiyorum.

bende de bisikletin ön tarafından bir ses geliyordu. bisiklet servisine götürdüm. ön takımda göbekten hafif bir ses geldiğini söylediler. ben de trek türkiyeyi aradım hemen göndermemi garanti kapsamında olduğu için bakabileceklerini söylediler. bulunduğum şehirde eskişehir trek servisi olmaması kötü bir şey. ön tekerlek yapılana kadar fx zevkinden mahrum kalacağım :rolleyes:

bir de bu gün tekerlek ince olduğu tramvay yolunun deliğine girdi. dengemi kaybettim. tam yere kapaklanıyordum. nasıl yaptım bilmiyorum ilkönce kendi dengemi sağladım sonra sol elle bisikleti tuttum. bu arada bisiklet hafifçe yere değdi. kadroya bir şey olacak çizilecek diye ödüm koptu :eek: sonra trek türkiyeye sordum kadroya çok sert çarpışmalar olmadığı sürece bir şey olmuyormuş.

ben yağmurda binince bisikletin yağına bir şey olabilir falan diye düşünüyordum. yağmurda binmenin de hiç bir mahsuru yokmuş oh be :60:

temizlik için de sadece yağ sökücü prille kadroyu temizlemek yeterli oluyormuş. bunlar işin püf noktaları ilerde işine yarayabilir diye söylüyorum ;)

sana iyi gezmeler :)
 
@erdem öncel

Evet yazıyor selenin hemen altında, yapıştırmışlar etiketi.


@erdem öncel

Yani bisikleti askıdan indirdi çocuklar.
Sonra bastılar lastiklere havayı.Bana sert geldi lastik havası.
Şöyle söyleyeyim.
Lastiği yanaklarından sıktığımda 1-2mm ancak esniyor, yüzeyinden(yani yukarıdan jantın merkezine doğru)aşağı baskı uyguladığımda ise 1mm bile esnemiyor.O kadar şişik lastikler.

Bundan dolayı sarsıntının biraz fazla olması normal değil mi ?


@erdem öncel


İnşallah önemli birşey yoktur, olsa bile halleder yetkili servis ;)
Ayrıca ucuz atlatmışsın, bisikletten önce sana birşey olmaması önemli olan.


Bende bugün anayolda gidiyorum, 3 şeritli yolda sağ şeridin kenarından gidiyorum.Yol alırken de kafamı arkaya çevirip benim şeridimden gelen araçları yokluyorum gözümle.
Şerefsizler benim şeridimden aynı hızlarıyla(70-80km/s) hiç istiflerini bozmadan geçip gidiyorlar.Bir tanesinde araç dibime gelmiş, kaldırıma neredeyse sürtecek gibi frenleyip durabildim.
Ama o an kaldırıma çıksa ön lastiğim, beni yola, araçların önüne düşürebilirdi.


@erdem öncel

Bunları trek-türkiye mi söyledi ?
Öyleyse bende uyarım ama yetkili servis söylüyorsa çok inanmamak lazım.
Aslında hafif nemli bez, bisikletin tozunu, kirini alıyor.En risksizi bu.
Ben yağmurda bisiklet kullanamam açıkçası.
Hem bisiklete hem kendime kıyamam.
Üstelik bırak fren mesafesinin azalmasını, ince lastikler özellikle yolların kenarlarındaki su mazgallarının üzerinde yol alırken imkanı yok frenle durmaz.Üstüne birde kayar araçların önüne düşmeye sebep olur.

Tavsiyelerin için teşekürler :in:
 
@Kıvanç Pürtelaş

hayır ben bundan dolayı sarsıntı olacağına pek ihtimal vermiyorum. bir de zaten lastiğin yapısı anladığım kadarıyla diğer lastiklere göre biraz sert. sanırım melez bisikletler için bu lastikler kullanılıyor.

@Kıvanç Pürtelaş

sağol teşekkürler. hayır bisiklette de problem olacağını zannetmiyorum. çünkü hem aldığım yerde hem ana bayiinde gördüğüm kadarıyla çok profesyonel çalışıyorlar.

@Kıvanç Pürtelaş

evet bazı sürücüler özellikle bisikletlilerin olabildiğinde yakınından silme geçmeyi marifet zannediyorlar. halbuki çok tehlikeli bir durum oluşturduklarının, insan hayatını tehlikeye attıklarının farkında değiller.

özellikle dar yollarda trafik de yavaş akıyorsa arkadaki aracın seni sollamasına izin verme ortadan git. bunları bir yerde okumuştum şimdi ben de uyguluyorum. bunun nedeni eğer seni silme geçerse sana kaza yaptırabilir, hatta zaten olmayan boşluğu iyi ayarlamayıp çarpabilir. ama ortadan gidersen öyle bir durumda bile gelen aracı görüp sağa kırıp kurtarma durumun olabilir.

geniş yollarda ve trafiğin hızlı aktığı yerlerde ise şeridin en sağını veya emniyet şeridinin içinden gitmeyi tercih et.

bir de şöyle bir durum oluştu diyelim. sen bisikletlisin yolun sağ tarafından gidiyorsun ve senin de sağında bir benzin istasyonu var. senin tam önüne kırarak benzin istasyonuna girip çıkıp devam edebilirler. bu benim bir kere başıma geldi az daha çarpıyordum. çok kızdım. sonra bu gün tekrar başıma geldi ve bunu neden yaptıklarını anladım. kırmızı ışık yanarken ışığı es geçmek için benzin istasyonuna ya da o şekilde u geçişi yapabilecekleri bir yere girip ışığı geçmek istiyorlar. o yüzden böyle yerlerde dikkat etmek gerekir.

@Kıvanç Pürtelaş

evet trek türkiye'den öğrendim. yağmurda kullanma meselesini de bisiklete zarar verir mi diye sormuştum.
 
Geri