Scudo Sports

Sonbaharda Yedigöller cenneti - Soğukta nasıl bisiklet sürülmez?

Bolu'da bir yarış düzenlesek katılır mıydınız?

  • Evet

  • Hayır


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.

sccetin

SCC
Yönetici
Kayıt
26 Haziran 2016
Mesaj
593
Tepki
5.662
Şehir
Samsun
İsim
Serhat C
Sürüşün üzerinden 6 gün geçmesine rağmen bu satırları yazan sol elim hâlâ kısmen uyuşuk :)

Bolu'da yabancı bir arkadaşımla bir projemiz var.

İşlerimden dolayı keşfe gidemediğim için kendisi ben yokken ATV ile 7500 metre tırmanışlı, 120 kilometrelik bir sürüş kaydetmişti. Onun verilerini alıp 80 kilometrelik kısmını kontrol etmek için kendime bir MTB rotası yaptım.

1604670550328.png

Samsun'dan Istanbul'a geçerken aynı zamanda eşimin memleketi olan Bolu'da 1 günlük boşluğumuz vardı ve hava nasıl olursa olsun o 1 günü değerlendirmekten başka seçeneğim yoktu; aksi takdirde bu keşif kış sonrasına kalacaktı.

1100 metre rakımda 31 Ekim Cumartesi sabahı 09:00'da hava 5 santigrat dereceyken sürüşe başladım.

GOPR2959.JPG

Sonbaharın gelmesiyle doğada adeta bir renk cümbüşü vardı ve hava beklediğimden daha açık, zemin ise beklediğimden daha kuruydu.

GOPR2960.JPG

Bir yandan hem rota uzun gün kısa diye içten içten acele ediyorum; bir yandan da gördüğüm muazzam manzaraları ölümsüzleştirmek adına kayıt etmeye çalışıyorum.

GOPR2965.JPG

Yükseklik arttıkça sıcaklık düşüyor, sıcaklık düştükçe ellerim üşüyor.

Aşağısı Bolu'nun Doğu tarafları. Güneş arada yüzünü gösterip hemen kayboluyor.

GOPR2971.JPG

Aşağıda gördüğünüz tepe Çele ve yüksekliği 1880 metre. Adını daha önce Bolulu eş dost akrabadan çok duymama rağmen ilk defa gitmek o güne kısmet oluyor.

GOPR2976.JPG

Çele'ye giden yol çok güzel. Yedigöller'e araçların gittiği yolun, defalarca yol bisikletiyle geçtiğim yolun yukarılarından izliyorum bu sefer bu güzel coğrfayayı. Hava açık olsa renklerin beni sarhoş edeceğine eminim.

GOPR2979.JPG

Çele'de müthiş bir rüzgâr ve sis var. Göz gözü görmüyor ve hava -1 dereceye düşüyor. Bir iki fotoğraf ve kısa bir videodan sonra kaçar gibi inişe geçiyorum :)
(Daha sonra, eve varınca şunu öğreniyorum: Hava öyle bir soğuyor ki buranın tam karşısında olan Kartalkaya'ya yılın ilk karı yağmış)

GOPR2984.JPG

Aşağı indikçe hava biraz daha yumuşasa da, yaprakların örtü olduğu yollar çok keyifli olsa da bitmek bilmeyen yağmur ve sis ellerimi hissizleştirmeye başlıyor.

GOPR2988.JPG

Derken ormanın ortasında şaşırtıcı ve yanlış bir şekilde söndürülmemiş bir ateş buluyorum ve ellerimi biraz ısıtmaya çalışıyorum fakat pek de bir işe yaramıyor :)

GOPR2991.JPG

Bundan sonrasında iş iyice tatsızlaşmaya başlıyor. Daha fazla fotoğraf olmamasına rağmen 1-2 video daha çekerek son durumu da anlatacağım video için birkaç şey daha kaydediyorum. Peki sonlarda ne mi oluyor?

- Ön lastiğimin tubeless sıvısı artık işlevini yapmadığı için ön lastiğimi sürekli, yarım saatte bir şişirmek zorunda kalıyorum. Bu dur kalklar hem vakit kaybına hem enerji kaybına hem daha çok üşümeme hem de ellerimin gittikçe daha kötü bir hâl aldığını pompanın mandalını en son kaldıramayınca gözüme sokuyor.

- Yağmur şiddetini artırıyor, zemin iyice ağırlaşıyor, ormancıların çalıştığı birkaç kilometrelik bölümde bataklıktan geçiyor gibi müthiş yavaş ilerleyebiliyorum.

- Ana yol geçişinde eski bir arabayı durdurup "kalorifer çalışıyor mu" diye sorduktan sonra camdan ellerimi kalorifere uzatıyorum fakat hiçbir işe yaramıyor; hiçbir şey hissetmiyorum.

- Yine bu aynı ana yol bağlantısındaki tezgâhlarında satış yapan teyzelerin sobasında biraz ısınıp çay içip biraz kendime geliyorum ve ayrılıyorum.

- Lastik, güç bela bastığım havasını artık sadece 5 dakika ya tutuyor ya tutmuyor ve arabayı bıraktığım yere 12 kilometre daha yolum var. Lastikte sorun olmasa dahi en az 1 saat sürecek ve karanlığa kalma ihtimali doğuyor ve anayola dönüp eşimi arayıp babasından aracını ödünç alarak gelip beni almasını rica etmek için telefonu cebimden çıkarıyorum, tam arama yapacağım sırada %60 şarjı olan telefon kapanıveriyor.

- Son çare olarak ana yola bağlandığım yerde geçtiğim orman şefliğine yürüyerek geri dönüp durumu izah edip yaklaşık 7 saatin sonunda, 68 kilometre ve 3750 metre tırmanıştan sonra kamyonetlerine bisikleti atıp aracıma kadar beni bırakıp bırakamayacaklarını soruyorum ve sağolsunlar olumlu cevap alıyorum.

Müthiş bir tecrübe olan o günle ilgili kendime yapabileceğim çok basit ve net 2 özeleştiri var:

1- Eldiven: Samsun'dan ayrılırken aklıma geldi ve almadım. Alıp cebime koymalıydım.
2- İç lastik: Tubeless sıvısının özelliğini yitirdiğini biliyordum; ya yeniletmeliydim ya da yanıma yedek iç lastik almalıydım.

Buradaki detaylar ve daha fazlası için:
 
Scudo
Güldüğüme bakmayın sayın @sccetin , sonunda iyi ders almanızı itiraf etme şekliniz gülünç geldi.😅
 
İbretlik hikayeni okudum. Eminim ki sende gerekli dersler cıkarmışsındır. Bu yılın başında uludağda kaybolup kendilerinden on gün haber alınamayan dagcıların trajik öyküsü hepimizin kulagına küpe olmalıdır. Bu mevsimde hava oralarda hızla döner. Gece kar olmasa bile sıcaklık sıfırın altına iner. Orman iscileri olmasa belki farklı bir tabloyla yüzlesmeniz söz konusu olacaktı. Lastikler bir bisikletli için konfor değil hayati bir unsurdur. Yanınızda powerbank bulundurmamanız bir eksikliktir. Başıma ihtimal dahilindedirki yüzde doksandokuz bir şey gelmez demeyin o yüzde bir belkide siz olabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Uzun süreli sürüşlerde hele şehirlerarası yada şehirden uzak etaplarda başımıza her gelenden mutlaka bir ders alıyoruz yada almamız gerektiğini başımıza gelen her türlü aksilik gözümüze sokuyor.hele bu mevsim geçişlerinde eldiven,yağmurluk, rüzgarlık vs gibi teçhizatları aman ne olur ki sanki diyerek ihmalkarlık yaparak görmezden gelip yola çıkmak gibi bir hata yapmak ve tabiki sonuç bilindik ve klasik bir şekilde işliyor yani bahtsızlık varsa ödetiyor acı bir şekilde sana..bu derslerden biride mesela uzun sürüşlerde yanınızda mutlaka ama mutlaka yedek kadro kulağı,zincir baklası ve zincir sökme anahtarı olmalı, çünkü iki kez başıma ama şanslı olduğum bir ana denk gelmişti... tebrikler @sccetin ...
 
@sccetin aline koluna sağlık, güzel ve full aksiyonlu bir tura daha imza atmışsın. Yaz ayı olsun kış ayı olsun 50 km en az bir sürüşüm olacaksa ,kurbağacık ve pense dahil her bir ekipmanımı alırım. Mevsim şartlarına göre yedek giysim dahi vardır.

Bazen istenmeyen sorunlar çıkabiliyor. Kış şartlarının ise hiç şakası olmaz. Fakat harika bir tura imza atmışsın. :harika:
 
@sccetin selam, izlemesi çok keyifli başlayan ve devam eden, ancak son dakikasını izlerken stres olup, sürekli süreye baktığım, bitirin de ısının artık dediğim bir video olmuş...

Son saniyeleri içim titreyerek izledim. Benden kocaman bir geçmiş olsun size...:(
 
Uzun süreli sürüşlerde hele şehirlerarası yada şehirden uzak etaplarda başımıza her gelenden mutlaka bir ders alıyoruz yada almamız gerektiğini başımıza gelen her türlü aksilik gözümüze sokuyor.hele bu mevsim geçişlerinde eldiven,yağmurluk, rüzgarlık vs gibi teçhizatları aman ne olur ki sanki diyerek ihmalkarlık yaparak görmezden gelip yola çıkmak gibi bir hata yapmak ve tabiki sonuç bilindik ve klasik bir şekilde işliyor yani bahtsızlık varsa ödetiyor acı bir şekilde sana..bu derslerden biride mesela uzun sürüşlerde yanınızda mutlaka ama mutlaka yedek kadro kulağı,zincir baklası ve zincir sökme anahtarı olmalı, çünkü iki kez başıma ama şanslı olduğum bir ana denk gelmişti... tebrikler @sccetin ...
Bilal abi ben de aynen sizin gibi şehirlerarası turlar yapan biri olarak genelde ekipmanlarımı olasılıklar düşük olsa dahi en zor şartlara göre seçer öyle yola çıkarım. Fakat ekibimdeki bazı arkadaşlarla yok yahu çok düşük ihtimal, bir şey olmaz tarzı anlaşmazlıklara düşerek sıkı tedbirler almak noktasında pek anlaşamıyoruz. İnsanlar başlarına bela gelmeden maalesef tedbirli çıkmanın önemini anlamıyorlar. Mesela son Çorlu turumuzda lastikte yaşadığımız bir problem yüzünden 3 saat kaybedince gece karanlığına kalmıştık. Ben tamamen kışlık ekipmanlarla çıktığım için 8 derecelere düşen hava sıcaklığında herhangi bir problem yaşamazken, başımıza bir şey gelmez diyen arkadaşlarım eksik ekipmanlarıyla tir tir titremiş ve petrollerde su almak için dahi durmayalım diye bana problem çıkarmışlardı. Powerbank alma önerimi de dinlemedikleri için de aynı zamanda akşam 20.00 gibi telefonlarının bataryası bitmişti. Kazanan kim oldu acaba :D
 
@sccetin video ve fotoğraflardaki harika görüntüler ve verdiğin önemli bilgiler için çok teşekkürler. Videoyu izlerken evin içinde eldiven takasım geldi. 😂
 
Sayın @sccetin sizi o kadar iyi anlıyorum ki... :)


Çok güzel ve değiniğiniz gibi ders çıkarıcı bir tur olmuş. Ben de Küre dağlarında benzer bir tecrübeyi yaşadım bir ay önce. Oraya kadar götürüp o günkü etapta yanıma almadığım yağmur kıyafetlerim sebebiyle... :) (Yağmuru beklemezken doluya tutuldum :) )

Kazasız ve keyifli ve az üşümeli turlar

five
 
Youtube'da konuşmuştuk kamera gopro hero 8 Black görüntüler muhteşem,
Herkesin ders çıkarması gereken bir tur olmuş.
Bir kere şehirler arası solo turum oldu. Öncesinde prova maksatlı bir tur yapmıştım eksikliklerimi tespit etmiştim.
Bu kısa sayılacak 117 Km lik turda yaşayarak öğrendiğim şey lastiğin ne kadar dayanıklı olursa olsun patlayabileceğiydi.
Lastik schwalbe durano plus performance 7 seviye patlak koruması var ama patladı, yedek iç lastiğim olmasına rağmen o da patladı. Bir yedek lastiğin yeterli olmayacağını anladım.
Bacağım güneşte yandı, güneş kreminin olmazsa olmaz olduğunu anladım.

Uzun tura çıkarken yanıma
4 yedek iç lastik 1 yedek dış lastik aldım
Güneş Kremi aldım
Zincir kopabilir diye yanıma Power link aldım
Power Bank
Karga burun ve tamir kiti anahtar seti aldım
Pompa tabiki
Yedek kıyafetler ve yağmurluk
Şükür hiç sorun yaşamadım ama tedbirli olmak istedim

Uzun tur sonunda çıkardığım dersler

Kesinlikle daha güçlü ön farlar almalıydım
Molalarımı daha kısa tutmalıydım
Yol kötü diye kesinlikle ters şeride geçmemeliydim.

Sürüşüm 245 Km sırtımda 6 kg lik çanta vardı
Hızım 18 küsür oldu. Çok büyük tecrübe oldu.

Solo sürüş çok zor. Grup sürüşüne hiç benzemiyor bambaşka bir deneyim

O yüzden çok fazla solo sürüşü olan forumdaşımız
@sccetin i tebrik ediyor Keyifli sürüşler diliyorum. Bu tip videoların devamını bekliyorum..
 
Bilal abi ben de aynen sizin gibi şehirlerarası turlar yapan biri olarak genelde ekipmanlarımı olasılıklar düşük olsa dahi en zor şartlara göre seçer öyle yola çıkarım. Fakat ekibimdeki bazı arkadaşlarla yok yahu çok düşük ihtimal, bir şey olmaz tarzı anlaşmazlıklara düşerek sıkı tedbirler almak noktasında pek anlaşamıyoruz. İnsanlar başlarına bela gelmeden maalesef tedbirli çıkmanın önemini anlamıyorlar. Mesela son Çorlu turumuzda lastikte yaşadığımız bir problem yüzünden 3 saat kaybedince gece karanlığına kalmıştık. Ben tamamen kışlık ekipmanlarla çıktığım için 8 derecelere düşen hava sıcaklığında herhangi bir problem yaşamazken, başımıza bir şey gelmez diyen arkadaşlarım eksik ekipmanlarıyla tir tir titremiş ve petrollerde su almak için dahi durmayalım diye bana problem çıkarmışlardı. Powerbank alma önerimi de dinlemedikleri için de aynı zamanda akşam 20.00 gibi telefonlarının bataryası bitmişti. Kazanan kim oldu acaba :D
Madem söz açıldı bende müsaade ederseniz bir anımı paylaşayım.
Bundan takriben dört yıl önce giant tcr adv. bisikletimi almış fakat kış ayı olduğu için uzun bir süre bir türlü deneme fırsatı bulamamıştım. Bisikletin performansını uzun yolda test edebilmek için havaların düzeleceği bir fırsat kolluyordum. En nihayetinde bir haftasonu güneş kendini gösterdi lakin dışarı buz kesiyor. Neyse efendime söyleyeyim gerekli minumum hazırlıkları yaparak biraz da talihin yaver gitmesine güvenip biraz da isleri yok canım bize bir şey olmaz gevşekliğine teslim ederek yola koyuldum. Yola koyuldum ama gün kısa olmasına rağmen o kış gününde saat 10 civarı. Rüzgar biraz da önden esiyordu. Buna rağmen bir 25 km gibi ortalama tutturarak yüz km yol gittim. İçimde hep rüzgarın dönüşte arkamdan eseceğine ilişkin boş bir güven vardı. Bu arada telden stravayı açmıştım oda farkında olmaksızın şarjı yemiş. Neyse yüz km den sonra geri döndüm rüzgarla birlikte bu yolu en kötü ihtimalle 4 saatte atarım diye düsünüyorum. Ama kazın ayağı öyle değilmiş. İlk hesapta olmayan hadiseyi giderken yol boyu önümde esen rüzgarın dönüşte yine önüme düşmesi ile yaşadım. Daha sonraki sürpriz ise, yokuş aşağı hızla geçtiğim için o hızla farkına varmadığım un fabrikasının önünde soteye yatmış iki köpek azmanının tırmanışta beni karşılamaları oldu. Fabrika önünden tek parca halinde geçemeyeceğimi görünce biraz gerideki kasabada beni alacak bir aracı bekleyerek değerli bir saati daha böylelikle harcamış oldum. Şehire dönmeme yaklaşık 45 km vardı ve güneş uzak tepelerden son ışıklarınıda yansıtıyordu. Bu arada üzerimdeki kıyafet kış akşamına pekte uygun değildi ve ellerim soğuktan donmuştu telefonun şarjıda bitmişti. Karanlıkta kalakalmıştım. Üstelik en kötüsü aydınlatma ekipmanlarını da yanıma almamıştım. Akşamın o kör karanlığında yanlarından geçtiğim başıboş köpekler o saatte bir insanın dışarda olabilme ihtimaline ilk önce şaşırıyorlar ilk şaşkınlık halini üzerlerinden attıktan sonrada var güçleriyle beni kovalıyorlardı. Böyle böyle saat dokuz olmuştu. Kör karanlıkta şehirin giriş ışıkları benim için adeta çölde kalmış bir insanın ulaştığı vaha gibi bir şey olmuştu. Nihayet eve ulaşabilmistim. Eve geldiğimde bir filminde orada yaşandığını gördüm. Benden haber alamayan eşim güvenlik teşkilatını ayağa kaldırmıştı. O akşam minicik bir atom olup gözlere görünmemeyi çok arzu ettim.
İste içinde az miktarda ask, bol miktarda macera ve heyecan olup entrika barındırmayan, tedbirsizliğin ders olarak okutulacağı böylede bir anım vardır.
 
Son düzenleme:
@sccetin 'in turlarına hayran kalıp ders çıkarmaya devam ediyoruz. Gerek fotoğraf ve videoların kalitesi gerekse yazının ve kompozisyonun kalitesi ile çok çok değerli bir bisikletçi. Umarım bizlere ve yeni başlayanlara rehber olmaya devam eder. Bu işten maddi kazanç sağlamayıp sadece sevdiği için bu işi yapıyor ve siz de sevin diye uğraşıyor. Ellerine sağlık tekrardan, daha iyilerini ve yenilerini bekliyoruz :)
 
Güldüğüme bakmayın sayın @sccetin , sonunda iyi ders almanızı itiraf etme şekliniz gülünç geldi.😅

Teşekkürler @Cemal Ç. :)

İbretlik hikayeni okudum. Eminim ki sende gerekli dersler cıkarmışsındır. Bu yılın başında uludağda kaybolup kendilerinden on gün haber alınamayan dagcıların trajik öyküsü hepimizin kulagına küpe olmalıdır. Bu mevsimde hava oralarda hızla döner. Gece kar olmasa bile sıcaklık sıfırın altına iner. Orman iscileri olmasa belki farklı bir tabloyla yüzlesmeniz söz konusu olacaktı. Lastikler bir bisikletli için konfor değil hayati bir unsurdur. Yanınızda powerbank bulundurmamanız bir eksikliktir. Başıma ihtimal dahilindedirki yüzde doksandokuz bir şey gelmez demeyin o yüzde bir belkide siz olabilirsiniz.

Evet, değerli @mehmetsunu haklısınız.

Uzun süreli sürüşlerde hele şehirlerarası yada şehirden uzak etaplarda başımıza her gelenden mutlaka bir ders alıyoruz yada almamız gerektiğini başımıza gelen her türlü aksilik gözümüze sokuyor.hele bu mevsim geçişlerinde eldiven,yağmurluk, rüzgarlık vs gibi teçhizatları aman ne olur ki sanki diyerek ihmalkarlık yaparak görmezden gelip yola çıkmak gibi bir hata yapmak ve tabiki sonuç bilindik ve klasik bir şekilde işliyor yani bahtsızlık varsa ödetiyor acı bir şekilde sana..bu derslerden biride mesela uzun sürüşlerde yanınızda mutlaka ama mutlaka yedek kadro kulağı,zincir baklası ve zincir sökme anahtarı olmalı, çünkü iki kez başıma ama şanslı olduğum bir ana denk gelmişti... tebrikler @sccetin ...

Teşekkürler @bilalfidanboy kesinlikle öyle.

Geçmiş olsun. Bazen zincirleme aksilikler olabiliyor...

Teşekkürler @Bilgetd

@sccetin aline koluna sağlık, güzel ve full aksiyonlu bir tura daha imza atmışsın. Yaz ayı olsun kış ayı olsun 50 km en az bir sürüşüm olacaksa ,kurbağacık ve pense dahil her bir ekipmanımı alırım. Mevsim şartlarına göre yedek giysim dahi vardır.

Bazen istenmeyen sorunlar çıkabiliyor. Kış şartlarının ise hiç şakası olmaz. Fakat harika bir tura imza atmışsın. :harika:

Eyvallah @necmeddin Ağabey :)

@sccetin selam, izlemesi çok keyifli başlayan ve devam eden, ancak son dakikasını izlerken stres olup, sürekli süreye baktığım, bitirin de ısının artık dediğim bir video olmuş...

Son saniyeleri içim titreyerek izledim. Benden kocaman bir geçmiş olsun size...:(

Teşekkürler sayın @_Madmexx _

Durun tahmin edeyim; telefon iPhone 😆

Evet, telefon iphone. Meizu telefonumun camına telefonun fiyatı kadar para istedikleri için hanımın 5 yıllık eski telefonuna geçtim @eshquiaa :)

Tam onu soracaktım o nasıl bir kameradır diye. Nefis bir tur olmuş bu arada.

Teşekkürler, telefonla fotoğraf ya da video yok @everhard. Kamera aşağıda da belirtildiği gibi GoPro :)

Bilal abi ben de aynen sizin gibi şehirlerarası turlar yapan biri olarak genelde ekipmanlarımı olasılıklar düşük olsa dahi en zor şartlara göre seçer öyle yola çıkarım. Fakat ekibimdeki bazı arkadaşlarla yok yahu çok düşük ihtimal, bir şey olmaz tarzı anlaşmazlıklara düşerek sıkı tedbirler almak noktasında pek anlaşamıyoruz. İnsanlar başlarına bela gelmeden maalesef tedbirli çıkmanın önemini anlamıyorlar. Mesela son Çorlu turumuzda lastikte yaşadığımız bir problem yüzünden 3 saat kaybedince gece karanlığına kalmıştık. Ben tamamen kışlık ekipmanlarla çıktığım için 8 derecelere düşen hava sıcaklığında herhangi bir problem yaşamazken, başımıza bir şey gelmez diyen arkadaşlarım eksik ekipmanlarıyla tir tir titremiş ve petrollerde su almak için dahi durmayalım diye bana problem çıkarmışlardı. Powerbank alma önerimi de dinlemedikleri için de aynı zamanda akşam 20.00 gibi telefonlarının bataryası bitmişti. Kazanan kim oldu acaba :D

:) @CeRKeZ

@sccetin video ve fotoğraflardaki harika görüntüler ve verdiğin önemli bilgiler için çok teşekkürler. Videoyu izlerken evin içinde eldiven takasım geldi. 😂

Teşekkürler @brave17 :)

Sayın @sccetin sizi o kadar iyi anlıyorum ki... :)


Çok güzel ve değiniğiniz gibi ders çıkarıcı bir tur olmuş. Ben de Küre dağlarında benzer bir tecrübeyi yaşadım bir ay önce. Oraya kadar götürüp o günkü etapta yanıma almadığım yağmur kıyafetlerim sebebiyle... :) (Yağmuru beklemezken doluya tutuldum :) )

Kazasız ve keyifli ve az üşümeli turlar

five

Teşekkürler sayın @five üstad.

Youtube'da konuşmuştuk kamera gopro hero 8 Black görüntüler muhteşem,
Herkesin ders çıkarması gereken bir tur olmuş.
Bir kere şehirler arası solo turum oldu. Öncesinde prova maksatlı bir tur yapmıştım eksikliklerimi tespit etmiştim.
Bu kısa sayılacak 117 Km lik turda yaşayarak öğrendiğim şey lastiğin ne kadar dayanıklı olursa olsun patlayabileceğiydi.
Lastik schwalbe durano plus performance 7 seviye patlak koruması var ama patladı, yedek iç lastiğim olmasına rağmen o da patladı. Bir yedek lastiğin yeterli olmayacağını anladım.
Bacağım güneşte yandı, güneş kreminin olmazsa olmaz olduğunu anladım.

Uzun tura çıkarken yanıma
4 yedek iç lastik 1 yedek dış lastik aldım
Güneş Kremi aldım
Zincir kopabilir diye yanıma Power link aldım
Power Bank
Karga burun ve tamir kiti anahtar seti aldım
Pompa tabiki
Yedek kıyafetler ve yağmurluk
Şükür hiç sorun yaşamadım ama tedbirli olmak istedim

Uzun tur sonunda çıkardığım dersler

Kesinlikle daha güçlü ön farlar almalıydım
Molalarımı daha kısa tutmalıydım
Yol kötü diye kesinlikle ters şeride geçmemeliydim.

Sürüşüm 245 Km sırtımda 6 kg lik çanta vardı
Hızım 18 küsür oldu. Çok büyük tecrübe oldu.

Solo sürüş çok zor. Grup sürüşüne hiç benzemiyor bambaşka bir deneyim

O yüzden çok fazla solo sürüşü olan forumdaşımız
@sccetin i tebrik ediyor Keyifli sürüşler diliyorum. Bu tip videoların devamını bekliyorum..

Teşekkürler @Muhammet Ağrı hocam. Bunlar hep tecrübe :)

Madem söz açıldı bende müsaade ederseniz bir anımı paylaşayım.
Bundan takriben dört yıl önce giant tcr adv. bisikletimi almış fakat kış ayı olduğu için uzun bir süre bir türlü deneme fırsatı bulamamıştım. Bisikletin performansını uzun yolda test edebilmek için havaların düzeleceği bir fırsat kolluyordum. En nihayetinde bir haftasonu güneş kendini gösterdi lakin dışarı buz kesiyor. Neyse efendime söyleyeyim gerekli minumum hazırlıkları yaparak biraz da talihin yaver gitmesine güvenip biraz da isleri yok canım bize bir şey olmaz gevşekliğine teslim ederek yola koyuldum. Yola koyuldum ama gün kısa olmasına rağmen o kış gününde saat 10 civarı. Rüzgar biraz da önden esiyordu. Buna rağmen bir 25 km gibi ortalama tutturarak yüz km yol gittim. İçimde hep rüzgarın dönüşte arkamdan eseceğine ilişkin boş bir güven vardı. Bu arada telden stravayı açmıştım oda farkında olmaksızın şarjı yemiş. Neyse yüz km den sonra geri döndüm rüzgarla birlikte bu yolu en kötü ihtimalle 4 saatte atarım diye düsünüyorum. Ama kazın ayağı öyle değilmiş. İlk hesapta olmayan hadiseyi giderken yol boyu önümde esen rüzgarın dönüşte yine önüme düşmesi ile yaşadım. Daha sonraki sürpriz ise, yokuş aşağı hızla geçtiğim için o hızla farkına varmadığım un fabrikasının önünde soteye yatmış iki köpek azmanının tırmanışta beni karşılamaları oldu. Fabrika önünden tek parca halinde geçemeyeceğimi görünce biraz gerideki kasabada beni alacak bir aracı bekleyerek değerli bir saati daha böylelikle harcamış oldum. Şehire dönmeme yaklaşık 45 km vardı ve güneş uzak tepelerden son ışıklarınıda yansıtıyordu. Bu arada üzerimdeki kıyafet kış akşamına pekte uygun değildi ve ellerim soğuktan donmuştu telefonun şarjıda bitmişti. Karanlıkta kalakalmıştım. Üstelik en kötüsü aydınlatma ekipmanlarını da yanıma almamıştım. Akşamın o kör karanlığında yanlarından geçtiğim başıboş köpekler o saatte bir insanın dışarda olabilme ihtimaline ilk önce şaşırıyorlar ilk şaşkınlık halini üzerlerinden attıktan sonrada var güçleriyle beni kovalıyorlardı. Böyle böyle saat dokuz olmuştu. Kör karanlıkta şehirin giriş ışıkları benim için adeta çölde kalmış bir insanın ulaştığı vaha gibi bir şey olmuştu. Nihayet eve ulaşabilmistim. Eve geldiğimde bir filminde orada yaşandığını gördüm. Benden haber alamayan eşim güvenlik teşkilatını ayağa kaldırmıştı. O akşam minicik bir atom olup gözlere görünmemeyi çok arzu ettim.
İste içinde az miktarda ask, bol miktarda macera ve heyecan olup entrika barındırmayan, tedbirsizliğin ders olarak okutulacağı böylede bir anım vardır.

Güzel tecrübe. Size de geçmiş olsun sevgili @mehmetsunu

@sccetin 'in turlarına hayran kalıp ders çıkarmaya devam ediyoruz. Gerek fotoğraf ve videoların kalitesi gerekse yazının ve kompozisyonun kalitesi ile çok çok değerli bir bisikletçi. Umarım bizlere ve yeni başlayanlara rehber olmaya devam eder. Bu işten maddi kazanç sağlamayıp sadece sevdiği için bu işi yapıyor ve siz de sevin diye uğraşıyor. Ellerine sağlık tekrardan, daha iyilerini ve yenilerini bekliyoruz :)

Değerli Ayberg, şımartıyorsunuz :) Eyvallah @Rhodiumm
 
Youtube'da konuşmuştuk kamera gopro hero 8 Black görüntüler muhteşem,
Herkesin ders çıkarması gereken bir tur olmuş.
Bir kere şehirler arası solo turum oldu. Öncesinde prova maksatlı bir tur yapmıştım eksikliklerimi tespit etmiştim.
Bu kısa sayılacak 117 Km lik turda yaşayarak öğrendiğim şey lastiğin ne kadar dayanıklı olursa olsun patlayabileceğiydi.
Lastik schwalbe durano plus performance 7 seviye patlak koruması var ama patladı, yedek iç lastiğim olmasına rağmen o da patladı. Bir yedek lastiğin yeterli olmayacağını anladım.
Bacağım güneşte yandı, güneş kreminin olmazsa olmaz olduğunu anladım.

Uzun tura çıkarken yanıma
4 yedek iç lastik 1 yedek dış lastik aldım
Güneş Kremi aldım
Zincir kopabilir diye yanıma Power link aldım
Power Bank
Karga burun ve tamir kiti anahtar seti aldım
Pompa tabiki
Yedek kıyafetler ve yağmurluk
Şükür hiç sorun yaşamadım ama tedbirli olmak istedim

Uzun tur sonunda çıkardığım dersler

Kesinlikle daha güçlü ön farlar almalıydım
Molalarımı daha kısa tutmalıydım
Yol kötü diye kesinlikle ters şeride geçmemeliydim.

Sürüşüm 245 Km sırtımda 6 kg lik çanta vardı
Hızım 18 küsür oldu. Çok büyük tecrübe oldu.

Solo sürüş çok zor. Grup sürüşüne hiç benzemiyor bambaşka bir deneyim

O yüzden çok fazla solo sürüşü olan forumdaşımız
@sccetin i tebrik ediyor Keyifli sürüşler diliyorum. Bu tip videoların devamını bekliyorum..

Sayın @Muhammet Ağrı her tecrübe bir yaşanmışlık içeriyor. Turlarının çoğunu tek başına yapan biri olarak yazdıklarınızın altına imza atıyorum. Bisiklet, ekipman, kıyafet, beslenme... Her konudaki tecrübe hep yaşanan bir sıkıntıya karşılık geliyor. Hele o far konusu yok mu... (Tecrübenin en büyüğü :) )

Kazasız ve keyifli turlar

five
 
Son düzenleme:
Bugün aslında Giro'ya selam çakmak niyetindeydim. Yine Yedigöller, yine -1°C ve yine kısa tayt ve yine eldivensiz :) Akıllanmıyorum sanırım...

Fakat 6 Mayıs'ta bu havayı kim tahmin edebilirdi... Kısa kısa notlar:

Ct1X2v9SLG1uoedtawb2wCYtGTORwv5zO2iSL0aVHCQ-1536x2048.jpg

Bayramda hanımköy Bolu'ya geldik ve uzun tatili fırsat bilip bisikletleri de getirdik fakat yurdun genelinde olduğu gibi hava berbattı...

Hava durumu hep yağış gösteriyor fakat yağmıyordu. Böyle böyle birkaç günü pas geçtikten sonra "yeter artık" diyip çıktım çok sevdiğim Yedigöller yoluna.

700 metredeki şehir merkezi 10 derece ve yukarısı kapalı görünüyordu...

Hedefim Yedigöller'e inmekti.

Fakat o da ne... Kar yağıyor :)

69jljqxfKupAlRFL-6i08wPB_Bv4BQhQgAY4mVGJb6A-1536x2048.jpg

Eldiven getirmemiştim ve yanımda sadece kısa taytım vardı.

Kar yağmaya başaldıktan sonra hemen dönmek yerine yılın bu döneminde kar yağışından etkilenip sürmekten keyif aldığımı fark ettim fakat hava bir süredir -1 dereceye düşüp zemin iyice ıslanınca 1660 metreden dönme kararı aldım. Yoksa günü, riski ve el donmasını gereksiz uzatacaktım. Konunun en başındaki sürüşte yeteri kadar ders almıştım :)

_F5I7nuLMR6QhX_6hZOfM4U6XRsVsXPOBIqL18y2nlA-1536x2048.jpg

1651860496950.png

Qj1W_SKssc1CK62KbW_X5B4Ppanzbsv-ILS9XrdITH4-1536x2048.jpg

wsGXk6uxcY2a3i1KYeFgXGEkoVYev_HkIPD-NUTSvXE-1536x2048.jpg

t0CW37n11j_92Ckd4hpyszHw4BsBgKD8VN2n36-b94U-1536x2048.jpg

Bu yolu ve soğukta sürmeyi seviyorum. Hatta sıralama yapacak olursam:

1- Kartalkaya
2- Yedigöller
3- Uludağ
4- Kartepe
5- Erciyes

Sürüş: (link)

Birkaç da video çekmiştim. Merak eden olursa diye Instagram yolzamparasi :)
 
Geri