Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sonradan Disk Fren ?

m.badalı

Üye
Kayıt
8 Eylül 2007
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
İstanbul
Abilerim benim size sormak istediğim bişey var..

Delta bisiklette baktım disk'in tanesi 28YTL idi (Shimano sanırım). 2 tanesi 56 ytl tutuyor.. balata , tel cart curt 80 ytl yi bulur diye düşünüyorum. Şimdi size sorum , benim bisikletimin frenlerini disk ile değiştirebilirmiyim ? Yoksa Hayalden öte değilmidir ? onun dışında değişecek parça varmı ? Yoksa o kadar parayı ona vereceğime 300 ytl ye sıfır mı alayım?
 
Scudo
@MertBadali

selam mert disk fren ile degiştirebilirsin tabiki ama parça parça almanı önermem tavsiye edecegim sıfırını alman hemde kafanda soru işareti kalmaz yapacagın dısk freni hidrolık mi yoksa mekanik mi olacak yazmamışsın hidrolik fren olacak galiba yapacagın sistem.
 
mekanik tel ile çalışır,hidrolik yağ ile....mekanik hidrolik e göre daha ucuzdur..hidrolikler baya pahalıya geliyor...bisikletinin ve maşanın disk freni desteklemesi ve disk uyumlu yeni bir jant göbeği alman gerekiyor
 
Mert merhaba

En baştan başlayayım anlatmaya;

1. Bir bisiklete disk fren takılması için ilk şart kadronun ve maşanın disk fren uyumlu olmasıdır.
Disk uyumlu kadro;
http://www.biketr.com/Custom/BikeTr/haberler/geotech/geotech15.jpg
Disk uyumsuz kadro;
http://kogswell.com/images/drops.gif

2. Daha sonra tekerlek göbeklerinin disk uyumlu olması gerekir. Ama bu durum kadrodaki kadar sorun değil, disk uyumlu tekerlek göbeği alıp montaj yaptırabilirsin.
Center Lock disk uyumlu göbek;
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31BKA29PX7L._AA280_.jpg
6 vida disk uyumlu göbek;
http://md-centrum.sk/cyklo/images/FH%20M475L.bmp

Daha sonraki işler fren seçimine bağlı. Hidrolik bir fren seçersen fren kollarının da değişmesi gerekecek ki gerçekten disk fren performansı istiyorsan seçimin bence mutlaka hidrolik disk fren olmalı.
Mekanik denilen telli disk frenlerden birisine sahip olmak istiyorsan ki hidroliğe göre çooook daha uygun fiyatlıdır, o zaman fren kollarına dokunmana gerek yok.
 
@MertBadali

Disk frende kalite fark etmiyorsa, görüntüyü ön planda tutuyorsanız hiç para harcamayın derim. İyi bir çift v-fren bacağı ve baradine (şiddetle önerilir) papuçlar ve düzgün bir jantla zınk diye durmayan bisiklet yok.

Hatta, "baradine baradine baradine yandım, bedava mı sandın? para verip aldım!" şeklinde bestelenebilir. (en son aslı bisiklette 10 liraydı)


*baradine: aslında [ba-ra-din] şeklinde ya da ingilizce okunarak telaffuz edilir, şarkıya uyarlanmıştır. :D
 
Aslında çalısıp çabalayıp debelenip Zor zoruna 1 kg hafiflettiğin bisiklete (hemen hemen)hiçbir işe yaramayacağı halde o Disk frenleri takmak cok sacma. Demi ama?
 
@SNkaraoglu

İyi bir hidrolik fren kendini hissettirir merak etme :)

Bende v-fren taraftarıyım, fiyat/performansa vurursan ''kuru'' zeminlerde
rakipsiz. Baradine pabuç takıp iyi bir ayar yaparsan çok iyi performans alırsın
(zemin-lastik ilişkisi ve fren tekniği de var işin içinde karıştırmayalım fazla :) )

Ama ıslak zemine, çamura girdiğin anda iş değişir, birde kalın ve sık dişli lastik takılıysa
işte disk frenin eksikliğini asıl hissettirdiği andır :D
 
Çamurda hakikaten rezillik oluyor v-brake'de, sırf o yüzden Avid BB5 aldım hem uygun hem de işimi görsün diye..
 
disk aldım memnunum hakkaten yamur camur demeden yola devam biraz bakım yapmam gerek ama
 
sirkecideki bisikletcilerden birine gir disk fren takımı iste sana arkalı önlü fren takımnı verirler hemde jant göbekleriyle beraber 60 ytl
 
hidrolik disk frenin maliyetini geçtim . aldıktan sonraki bakımı ayarı vs gözümü korkutmasa çoktaan takmıştım :( ama baradine pabuçlarımla çok mutluyum şuanda gerçi :):) zank diye kitliyor..
 
Geri