Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sonunda Focus Cyclocross...

Yuh ben bu başlığı daha yeni görüyorum.
Adam gitmiş utanmadan "2 gün beklemek zor geldi" demiş. Ya ben ne yapayım? Önümde daha 15 gün var. :D Kolumda alçı ile Bisiklet Cumhuryeti'ne gidip Mareslere baktığımız günü hatırla. :p

İşin geyiği bir tarafa tabi, benimki de bi gelsin o Gemliklere, Abantlara bol bol gidicez zaten. Kazasız belasız kullanmak ama ben olmadan o bisiklete binmemek nasip olsun. :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Çetin
Scudo
1000 km'yi devirmek üzereyim. Gözlemlerimi yazmaya devam edeyim.
Özellikle de arka lastikte gözle görünür bir aşınma yok. Tabi bu tip frenlerin kızaklayarak ani duruştan ziyade yavaşlamaya yönelik olduğu ve eski bisikletimden tecrübe ettiğim için arka lastiği çok fazla kaydırmıyorum. Yine de ne olur ne olmaz diye hafta sonu ön ile arka lastiği yer değiştireceğim.

Kısa gidon giderek daha çok hoşuma gidiyor. Trafikte dar aralardan rahatlıkla geçiyorum.

Asfaltta lastik uğultusu çok az. Ama mermer vb zeminde ciddi anlamda uğultulu. Beni slick lastikle değiştir diyor :)
Yürüme hızından daha düşük bir hıza indiğimde titreşim hissediyordum. Sebebi dişli lastiklermiş.

@Sefa.

Müdür;
100+ kilometre mesafeler için antremanlara başla :D
 
@Fatih Çetin
Ben hazırım hazır olmasına da ortam şartları buna müsaade etmiyor be hacı. :confused:
 
(link)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
2000 km'ye dayandım. Gözlemlerimi yazmaya devam edeyim.
Avid Shorty 4'ün pabuçları tahminimden de dayanıklı çıktı. Papuçlarda erime var. Ama şu ana kadar fren ayarını hiç değiştirmedim. Muhtemelen 3000-3500 km'ye kadar da rahat rahat idare edecek. MTB'deyken 2000 km'ye geldiğimde papuçları ve arka lastiği değiştirmek zorunda kalmıştım. Ama pabuçları ön-arka yapacağım. Lastikleri (link) ile değiştirdim. Islak zeminde yol tutuşundan ödün vermedi. Lastik kenarları dişli olduğundan dolayı virajlarda da performans kaybı yaşamadım.
Aynı lastiklerle haftasonu Maltepe dolgu sahilindeki bmx parkurunda hoplayıp zıpladım. 1-2 kişi o parkurda dropbar görünce uzaylı görmüş gibi baktı :)
Henüz herhangi bir sırt-bel ağrısı yaşamadım. Kadro boyu zaten uygun idi. Gidon boğazı, gidon ayarı da vücut yapıma uygun çıktı. En uzun kesintisiz turum 120 km ve henüz daha üstüne çıkma imkanım olmadı. Fakat ilk fırsatta 150+ km menzili test edeceğim.
 
Bisikleti aldığımdan beri 4500 km yol yapmışım. Zincirde herhangi bir uzama görünmüyor. Ruble ve aynakol dişlilerinde da aşınma yok diyebiliriz. Üzerindeki papuçlar 4000 km'de bitme noktasına gelmişti. Baradine ile değiştirdim.

Lastikler Continental Gatorskin 700x28c wire bead olarak değişti. Salı günü yaklaşık 150 km istanbul-bursa turundan sonra mudanya rampasını ve en sondaki %10 eğimlik bölümü 46/36 aynakolla çıkmak ciddi anlamda yordu. (Sele borusuna bağlı port bagaj+çanta ile toplam ağırlık 15 kg) Eğer uzun yola çıkılacaksa ve çok rampa varsa 2'li aynakol yetmeyebiliyor.

(link)

Niyeyse 3000 km'den sonra sırt ağrısı oluşmuştu. Seleyi 2 cm indirince sorun çözüldü.

105 olan zincir ve ruble eskiyince ultegra olarak değişecek. Muhtemelen aynakol aynı kalacak. Onun yerine bir sonraki upgrade olarak jant setini Ultegra'ya çevirmeyi planlıyorum.
 
Sürekli olarak gözlemlerinizi yazmanız çok güzel. Cyclo almak isteyenler için aydınlatıcı bilgiler.
 
Upgrade sonrası yapılan değişimler;

46/36 olan fsa aynakol 50/34 olarak değişti. Buna bağlı olarak mevcut 105 zincir de Ultegra olarak değişti. Eski zincirimde her hangi bir uzama söz konusu değildi. Fakat bakla sayısı yetmediği için değiştirmek zorunda kaldım. Bu değişim sonrası aynakol-rubre oranı 1,333'ten 1,259'a düştü.

Continental GatorSkin lastikler 3000 km'yi devirdi. Henüz aşınma yok. Baradine papuçlar da 3500 km olmasına rağmen performans kaybı söz konusu değil.
 
Selamlar, ben de 2. el bir Focus Mares AX 2.0 aldım ve bu başlıkta sürekli yazdığın güncellemeler beni çok aydınlattı ve fikirler verdi. Aldığım kişi ortalama 300-400km kullandığını söyledi, ben onu 500 sayıp, saymaya devam edeceğim artık.
 
@Fatih Çetin hocam bir sorum olacak. Daha önce bu tarz bir bisiklet kullanmadığım için bu bir kusur mudur yoksa olağan mıdır bilmiyorum. Yukarıdaki mesajımda yazdığım gibi 2. el bir Mares AX 2.0 aldım. Sürüş sırasında fark etmeden engebeli yollarda ve tümseklerde hızlı geçtiğim zaman farklı bir titreme sesi geliyor. Sanki maşa yerinden çıkacakmış gibi ya da bir boşluk varmış ve açılıp kapanıyormuş gibi bir his uyandırıyor bende. Fiziksel olarak kontrol ettiğimde tabi herhangi bir boşluk görünmüyor. Bu karbon ya da sabit maşaların olağan bir sesi midir, yoksa bir sorun olabilir mi?
 
@deathsidestory

Bisikletiniz 2013 model ise kablolama dıştan olduğu için sarsıntı sebebiyle kabloların titremesini hissedebilirsiniz. Zira aynısı bende oluyordu. Kabloların temas ettiği noktaları belirleyip şeffaf silikon yapıştırabilirsiniz.

Furç kapağını açıp oradan da kontrol ettiniz mi? Zira maşada boşluk varsa müdahale etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: deathsidestory
Evet, 2013 model. Dediğiniz gibi kablolar çarpıyor olabilir. Furç kapağını açıp kontrol ettim, gözle görülen bir boşluk göremedim. Bu akşam çıkmadan önce kadroyla temas eden yerlere bir silikon ya da bant çekip bir deniyim. Fikir için teşekkürler.
 
@deathsidestory
@deathsidestory

Sorun kablolama değilse ve Göztepe'deki Bisiklet Cumhuriyetine gitme şansınız varsa oradaki teknik personel Zafer ile görüşebilirsiniz. İşinin ehlidir. Selamımı da söylersiniz. Yardımcı olacaktır. Orası aynı zamanda Focus Türkiye distribütörüdür.

Veya güzergahınız o yoldaysa 18:20-18:30 civarı o bölgeden geçiyorum. Birlikte uğrayabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: deathsidestory
ilginiz için gerçekten çok teşekkürler. güzergah biraz ters sayılabilir ama cumartesi günü iş çıkışı ya da pazar günü gidip bir göstereceğim. hem sorun yoksa bile genel bir kontrolü yapılmış olur.
 
Geri