Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sonunda... Trek Madone 5.2 <<Project One>>

Yuksek profil jantlarin donerken cikardigi ses bazilarini rahatsiz etsede benim cok hosuma gidiyor, ozellikle hareket halindeyken atak yapinca o artan ses cok guzel:in: Yalniz 65 oldukca yuksek profil, estetik olarak guzel olsada sizi rampa-yokuslarda oldukca zorlayacaktir, sanirim Pina'dan sonra 65 profilli OCLV karbondan yapilmis olan Aerolus jant setli ve agresif "Pro fit" acili Madone oldukca sert surus veriyor olmali.
 
  • Beğen
Tepkiler: Baki KAYAN
Scudo
@Ozzgurr

haklisiniz, biraz daha sert bir surus deneyimi var
 
Bu Campy. mevzusuna bir ekleme de ben yapayım. 2008 Chorus ve 2012 model Veloce set kullanıyorum. Daha önce vites sistemi olarak 105 ve Ultregra kullandım. Eski ergopower kolların ufak ve tasarımlarının kötü olmasına katılıyorum. Bu yüzden Chorus kollardan çok memnun olduğum söylenemez fakat yenilerinin tasarımı "ergonomi anlamında" çok başarılı. Campy biraz geç olmuş olsa da bunu düzeltti. Ama sıf bu yüzden Campy.yi hantal, rekabetçi olmayan, tutucu bir firma olarak görmek çok doğru değil. Mesela 2006 model kolların fren/vites tüm kabloları gidon bandının içinden gidiyordu. Ergonomi bir yana estetik ve aerodinami açısından çok önemli bir husustu bu. Fakat Shimano tarafında yıl olmuş 2010, vites kabloları halen anten gibi :)
İlk elektronik vitres sistemini de Campy. geliştirdi ve yanılmıyorsam 2004 (2006 da olabilir) TdF'de test etmişleri ama ilk yağmurda çuvalladılar orası ayrı. 2012 ye kadar elektronik vitesin bir contasını bile tasarlayamadılar diye çok laf sokan oldu ama Campy. yine de inovasyon anlamında bence öncü bir firmadır. Mesela rakipleri alüminyum kalıp/pres makinelerine tonla para sayarken adamlar arka vitesi vidasına kadar karbonfiber den üretmeye başladı. Yanlış anlamayın her parçayı karbondan üretmek çok iyi demiyorum, hatta benim de tercihim değil. Ama adamlar o kadar da tutucu değil işte :)
Yalnız hangisini tercih edersin diye sorsanız benim yönüm de Shimano'dan yana. Özellikle 2013 9000 serisi DuraAce tek kelimeyle muhteşem. Aynakolunu kullanıyorum ve kısmet olursa bütün seti DA yapacağım.
 
yazdıklarına %90 katılıyorum Güney bir düzeltme yapayım campinin çıkardığı tüm vitesfren kollarının kabloları içten gidiyordu ilk ergopowerlerde dahil bu çok önemli bir artısıdır zaten , shimanoda kusursuz değil onunda bir çok eksiğini bulabiliriz ama benim şahsi tercihim shimano olmadı sram eğer ıssız bir adada kalırsam ve tek set campi ise ancak kullanırım ( bu arada ıssız adada bisiklet ne işime yarayacaksa :) ) yalnız benim bildiğim ilk elektronik vites sistemini mavic firması 90 ların başında çıkartmıştı.(link)
 
Teşekkürler Bülent. Mavic'in böyle bir denemesi olduğunu bilmiyordum.

Bu arada konunun sahibi arkadaşı tebrik etmeyi unuttuk. Hazır laf inovasyondan açılmışken Trek'i hep takdir etmişimdir. Donanım da gayet başarılı olmuş. Hayırlı olsun.
 
@Güney Tuncer

Konu Trek Madone' dan Campagnolo Shimano tartismasina dönmesin diye fazla yazmak istemiyorum. Zaten sedece fren konusundaki yorum dolayisiyla konuya karismistim. Tam acik olarak yazmasam da, yol bisikleti icin frenlerin en önemli noktasinin pabuclarla jant uyumu oldugunu her zaman savunurum. Diger detaylar hemen hemen hepsinde üc asagi bes yukari 80-90 km/ h lerle 20-30 kilometrelik inislere yeterlidir.
Fakat yukarida yazilan kablolarin anten gibi olmasi (!) beni en cok caydiran bir nokta olmustur. Öglen 12 de Col d' Aubisque' e cikiyorum. Hava zaten 35 °C. Kaskin ön tarfindan yagmur yagar gibi ter akiyor. Gözlükler ter icinde. Kaski cikariyorum sicaktan, koyacak yer yok! :) Shimano' nun Sora' si olsa daha iyiydi diyorum. :)

Ama kablolarin bu sekilde olmasinin , kivrimlari yumusatan ve viteslerde daha az sürtünmeye yol acan bir düzen oldugunu göz önüne almak gerekir.
 
http://i40.tinypic.com/wi6ikh.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Acımasızca koyuyorsunuz fotoğrafları Baki Bey; yapmayın, etmeyin...
 
Türkiye yollarına böyle bisikletler fazla:) aman mazgallara dikkat :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Baki KAYAN
Başkalarının yanından geçerken ne diyorlar nasıl tepki veriyorlar?
Bir de şehrinizde çift amortisörlü bisikletle gitmeye çalışanları sollarken nasıl bakıyorlar çok merak ettim :D
 
@Murat Saygin

Cift amortisörlü (bu arada dogru ismi fully oluyor) bisikletcileri sollarken nasil degil hic bakmazlar, merak etme sen. Fully'ler o sahane güzel bisikletin gitdigi yerde gitmez eger giden varsa fully'nin ne oldugunu ve nerede sürülecegini bilmezdir. Karsilastirman biraz sacma ve alay edici gibi, ayrica fully'lere hakaret edermis gibi. O güzel bisiklet baska bisikletleri de sollaya bilir. Mesela sehir bisikleti, MTB Hardttail vs.
 
@Murat Saygin

Sizin bahsettiğiniz gibi şehirde çelik,çift amortisörlü bisiketlere binenlerin çoğu bisiklet bilgisi ve kültürü olmayanlar kişiler yani kron xc250 ile bile geçsen yanından Ferrariye biniyormuş muamelesi görebilirsin :)
 
@Emre GÜLEN

Kron XC 250 aslında o kadar da kötü bir bisiklet değildir hani :) Ancak belirtildiği gibi MTB'nin yeri farklıdır, yol - yarış bisikletlerinin yeri farklıdır. Tercih de kullanıcının kendisine kalmıştır.

Ancak belirttiğiniz gibi bisiklet bilgisi ve kültürü olmayan kişilerin yanından geçtiğinizde (bisiklet modeli fark etmeksizin) yarışmaya kalkanlar, laf atanlar ve taciz edenler bile çıkacaktır. Bakmakla yetineceklerini zannetmiyorum açıkçası :)

Arkadaşımızın bisikletine gelince; gerçekten çok güzel ve özenerek hazırlanmış bir bisiklet olduğunu her haliyle belli ediyor. Güle güle kullanması tek temennimiz :)
 
Geri