Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sonunda yol'a geldim Mosso 722 - 105

Bende aynı model bisikleti kullanmaktayım yaklaşık 1 ay oldu, gerçekten iyi bir bisiklet :in: Bol pedallamalar :)
 
Scudo
ankarada olsam hiç kaçırmazdım çok güzel kazasız sürüşler dilerim.
 
bisikletin gerçekten güzelmiş benimde merakım var bu yol bisikletine ama kısmet bakalım :)
 
@UtkuSener

250-300 liraya ikinci el Mavic Aksium bulabilirsiniz, mutlaka takip edin. Kendi jantlarının zayıflığını fark etmişsiniz zaten. Ayrıca en az 300-400 gram kazancınız olacaktır. Gidon falan bunlar en son bakılacak şeyler. Jant seti en önemlilerin başında geliyor kadrodan sonra.
 
@ahmetcan44

mavic çember alıp ördürsem nasıl olur onu düşünüyorum göbekler daha sıfır denecek durumda ve mavic jant çember ilanlarında sadece mavic grubu ile uyumludur yazıyor, daha doğrusu 105 göbekleri boşa çıkartmak hiç işime gelmez :)
 
Uğraştığınıza değmez. Satın, nakit olarak değerlendirin. Ha diyorsanız ki vaktim çok, bu işi yaparım veya yaptırırım en temiz şekilde, bize laf düşmez. :) Ben hiç uğraşmazdım giriş seviyesi jantlar için.
 
Bisiklet harika gerçekten iyi günlerde kullanmanız dileğiyle...
 
bisikletiniz hayırlı olsun.güle güle kullanın.yakında kendi mavic aksium jantımı satışa çikarıcam.ilgilenirseniz konuşuruz.fakat biraz zaman lazım :)

ufak bir hatırlatma yapayım.gidonu değiştirirseniz ezbere bir ölçüde gidon almayın.gidonun genişliği sizin omuz genişliğiniz kadar olmalı(ölçüm kemikten kemiğe olacak).doğrudur belki kullandığınız gidon size dardır,belki alışamadığınız için öyle gelmiştir bilemeyiz fakat alacağınız gidondan önce omuz genişliğinizi mutlaka ölçün
 
@fatihaydın

Teşekkür ederim, jant seti için biraz zaman bana da lazım ilerleyen zamanda konuşulur mutlaka teklifiniz için ayrıca teşekkürler.

Gidon genişliği konusunda verdiğiniz bilgiyi de ilk önceliğim olarak 1.sıraya koydum :)
 
o 20 yıllık ustan sana demedi mi buna mtb pedal takılmaz diye ?
 
@murat mutlu

Kim demiş takılmaz diye? :) Öyle bir kaide varsa, okumak isterim kaynağından.
 
o kaideyi 20 yıllık ustalar söyler benim haddime düşmez :)
 
Güle güle kullanın kazasız sürüşler dilerim.
 
@murat mutlu

pedal hakkında yorum yapan kaç kişi oldu tam olarak saymadım ama yinede durumu şu şekilde anlatayım,
öncelikle durum şudur günlük amaçla kullanıyorum bu bisikleti, yol spd pedallarını (shimano r540) bisikletle verdiler fakat günlük amaçla o pedalları kullanmak beladan başka birşey değil. mtb kilit pedalına geçiş yapıcam fakat en aşağı 250tl gözden çıkartmak gerekiyor o iş için. şuan üstündeki pedallar görsellik veya kalite açısından zayıf olabilir ama ortalama bir pedaldan çok daha hafifler, bedavadan elime bu pedallar geçti bedavadan da kullanıyorum :D
 
o kadar dandik bir malzemeden yapıyorlar ki anca beleşe eline geçebilir zaten. nerden biliyorum, bunun tıpatıp aynısını kullandım. yokuş yukarı çıkarken pedal ortadan ikiye ayrıldı yüklendiğim esnada. Kullanma amacın her ne olursa olsun racing bir bisiklette mtb pedal sana % 50 performans kaybı yaşattırır. asıl bu pedallar başa bela ama genede sen bilirsin. benden söylemesi yokuş yukarı çıkarken de viteslerle oynama hem zincir tansiyonunu cortlatırsın hemde sipesifik değerini zamanla bozarsın ve gene zamanla da 1650 TL lik Shimano'nun orta segmentteki 105 setini çöpe atarsın. Bol pedallar.
 
@murat mutlu

şimdi dediklerine birer bire cevap vereyim

1- pedalın düşük kalitede olduğu su götürmez ama elimdekini kullanmak dururken 30-40 lira ortalama kalitede bir platform pedala para vermem varsın kırılsın huyum böyle
2- %50 kayıp yaşatan pedallar şu anki pedallar ise böyle kalsın performansımdan hiçbir sıkıntım yok
3- yokuş yukarı giderken vitesle oynarım spesifik cart curt değerini bozarım da o durumda bütün seti neden atıyoruz onu anlamadım? aynakolun, frenlerin, göbeklerin veya fren vites kollarının suçu ne?

belli ki bişeyler biliyosun da yazıyorsun yoksa bukadar konuşamaz insan, yokuşta vitesle oynayınca aynakolun, frenlerin, göbeklerin veya fren vites kollarının neden zarar gördüğünü açıklayabilir misin?
 
sen bunları 20 yıllık ustana sor o söyler sana. Allah korusunda bir kaza sonucu bir tarafın kırılır zedelenir koparsa o zaman huyunda değişir.
 
@murat mutlu

Hadi ustanın kaynağı yok da, %50'nin kaynağı nedir? Yokuş yukarı ikiye ayrılmış, racing bisiklette MTB başa belaymış... :) Zincir tansiyonunu cortlatmak, "sipesifik değerini" zamanla bozmak falan; bizim burada Salcano ustası amca var, her şeyin en iyisini bilen amca, o aklıma geldi. :p

Utku hocam, fazla takılma. 105 set feda olsun bana de, olsun bitsin. :)
 
@ahmetcan44

hocam arkadaş bilgili ki konuşuyor hepimiz öğrenelim şu zararları. dünya para veriyoruz orta kalitede 105 set alıyoruz göbekleri frenleri falan yanlış vites değiştirerek bozmayalım :D

@murat mutlu

forum değil mi ya burası :D bilgi paylaşıyoruz değil mi? yokuşta arka vitesi değiştirince aynakolun, frenlerin, göbeklerin veya fren vites kollarının gördüğü zararları bir yaz da herkes öğrensin :D insan huyundan vazgeçmez derler bak bir huyum da bilgi merakımdır :D ustaya kadar yorma beni sen anlat şu yazdığım parçaların göreceği zararları da öğrenelim.
 
1500 km sonucu konuyu güncelleme ihtiyacı duydum
bisikletin kafa kurcalayan en büyük sıkıntısı jantlarıydı, her jant akord kaçırır fakat bu jantlar daha hızlı akord kaçırıyordu. peki bu akord sıkıntısı ne derecede oluyordu? gerek yol bisikletine acemilik gerek ülkemizin şehir içi yol durumu yüzünden 250 km de özellikle arka jant 1-2 mm civarı sapma yapıyordu günlük kullanımda sıkıntı çıkartmıyordu fakat bisikleti zorlayacağınız zaman biraz tedirginlik yapıyordu. 1000km sonunda rs-10 jant seti aldım 300-400 gram arası hafiflik, görsellik ve stabil bir jant setim oldu.
eski hali
http://k1311.hizliresim.com/1h/x/uzmsj.jpg
yeni hali
http://l1311.hizliresim.com/1h/x/uzms2.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ufuk Bal
Geri