ag249
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Temmuz 2018
- Mesaj
- 817
- Tepki
- 1.697
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 2018—19
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Karşılaştırılan modeller (şimdilik):
Salcano XRS044 Sora
Mosso Cavalier 700 Sora
Carraro Race 042
B'twin Triban 520
Kısaca karşılaştıracak olursak,
KADRO
Kadroların hepsi alüminyum. Salcano kadrosu 6066 alaşımı, yani metal yorgunuğu (metal fatigue) az daha geç olur. 6061 kadro X yıl dayanıyorsa 6066 kadro X+1 yıl diyelim. (Salcano XRS040 modeli 6066 olduğu için bu modeli de 6066 diye tahmin ederek yazdım.) Kadronun seçimi biraz görselliğe bağlı. Ne ağırlıkları belli ne de ne kadar esnemez oldukları (pedala verdiğimiz gücü kayıpsız yola iletme yetenekleri). Bu seviyede o detaylar pek önemli değil sanırım.
MAŞA
Triban 520'nin maşası karbon kaplama (tamamen karbon değil), 675 gram ağırlığında. Diğer maşaların ağırlık bilgisi yok. B'twin güvenerek yazdıysa sanırım en hafif maşa bu bisiklettedir diye tahmin ediyorum.
VİTES ORANLARI
Triban 520'de ön vites üçlü. Ama bu yokuş çıkmada ya da en yüksek viteste hızlı gitmede diğerlerinden daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Sadece vites sayısı 18'den 27'ye yükselmiş oluyor. Arkadaki en küçük dişli ne kadar küçükse o kadar hızlı gidebilirsiniz. Aynı şekilde büyük dişli ne kadar büyükse o kadar kolay yokuş çıkabilirsiniz. Mosso bu konuda öne çıkıyor. Bu bisikletle hem en yüksek hızınız fazla hem de yokuşlardaki en kolay vites kombinasyonuna sahip. Triban 520'nin arka dişlilerinin (kaset, ruble) Shimano marka olmadığını da belirtelim. Yokuş çıkmak en zor Salcano ile. (Ayrıca, pedalınızı 90 devir/dakika ile çevirirseniz max 52 kmh ile gidebilirsiniz. O kadar hızlı gitmeyin bence, güvenlik daha önemli.)
VİTES/FREN KOLLARI
Tüm bisikletlerde aynı kollar kullanılmış. Sora R3000 serisi. Sora'nın bundan bir önceki versiyonu 3500'dü, o modelde kablolar dışarıdan gidiyordu. Güncel modelde içten gidiyor.
FREN
Mosso ve Carraro Shimano Sora frenler kullanmış, Salcano ve B'twin ise Tektro frenler tercih etmiş. Burada kalite modele de bağlı olsa da, setin bozulmaması açısından Sora frenler tercih eden bisikletler tercihim.
JANT ÇEMBERİ
Mosso'da derin alüminyum jantlar kullanılmış. Ağırlık olarak kötü görünüş olarak çok iyi. Mosso dışındaki firmalar kendi markasız jantlarını kullanmış. Ağırlık mı şekil mi kişiye göre değişir. Yarım kilogramlık fark %7 eğimli 5 km'lik yokuşta 6 saniye fark ettiriyor. Tabi derin profilli jantlar yanal rüzgarlardan kolay etkileniyor. Kontrol zorlaşıyor.
JANT GÖBEĞİ
Bisikletin akıcılığına etkisi olan jant göbeklerinde Mosso Shimano kullanmış. Diğer markalar ise kendi markasız göbeklerini kullanmış. Burada kalite karşılaştırması yapmak zor. Shimano daha iyi olacak diye bir kaide yok. Markasız göbekler rulman üretiminde özelleşmiş firmalardan alındıysa belki daha iyidir. Bilemiyoruz.
LASTİK
Salcano'nun genişliğini de tahminen alırsak, tüm modellerde 25 mm lastik kullanılmış. Lastik kaliteleri için marka ve modellerin direkt karşılaştırması yapmak gerekiyor, bu da biraz ayrıntı.
AĞIRLIK
Salcano ve Carraro'nun ağırlıklarını bulamadım. Bilen varsa (54 cm kadro için) söylesin
FİYAT
Arkadaşlar Triban serisini övmüş ama fiyat olarak avantajını göremedim. Fiyatlar geçen seneye göre çok kötü. Örneğin Mosso'nun geçen yıl liste fiyatı 2600'müş forumda gördüğüm kadarıyla. 1360 TL artış!
GÖRSELLİK
Kişiden kişiye değişmekle beraber, görsel olarak hepimizin tahmin ettiği gibi Mosso ön planda. Kadronun görünümü modern aero kadrolar gibi. Tüm kablolar içeriden geçiyor. Aerodinamik olarak getirisi ne kadardır tartışılır tabi. Yokuş performansı düşük, düz yol ve iniş performansı iyi bir bisiklet diyebiliriz. Carraro'nun turkuaz rengi de çok hoşuma gitti.
Salcano XRS044 Sora
Mosso Cavalier 700 Sora
Carraro Race 042
B'twin Triban 520
XRS044 | CAVALIER 700 SORA | RACE 042 | TRIBAN 520 | |
KADRO | ALU - 6066 | ALU - 6061 | ALU - | ALU - 6061 |
MAŞA | ALU | ALU | ALU | ALU - KARBON KAPLAMA |
ARKA VİTES | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 |
ÖN VİTES | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 |
ÖN DİŞLİ | SORA R3000 50/34 | SORA R3000 50/34 | SORA R3000 50/34 | SORA R3000 50/39/30 |
ARKA DİŞLİ | CS-HG400-9 25/11 | CS-HG400-9 32/11 | CS-HG509-9 30/11 | SUNRACE 25/12 |
VİTES KOLLARI | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 | SORA R3000 |
FREN | TEKTRO R312 | SORA R3000 | SORA R3000 | TEKTRO-B'TWIN |
JANT ÇEMBERİ | SALCANO XPRO RACE | STARRIMS J13DT | CARRARO ÇİFT KAT ALU | B'TWIN SPORT |
LASTİK | SALCANO XRS - ? MM | RUBENA SYRINX V80 25MM | SCHWALBE LUGANO 25MM | HUTCHINSON EQUINOX 2 25MM |
JANT GÖBEĞİ | SALCANO XPRO RACE | SORA RS300 (R3000) | CARRARO | B'TWIN AERO |
GİDON | ZOOM DR-AL-210 FOV | MOSSO | XLC | B'TWIN |
SELE | SALCANO | MOSSO | SELLE ROYAL | B'TWIN SPORT ERGO FIT |
AĞIRLIK | 10.50 KG | 9.90 KG | ||
FİYAT | 3440 | 3959 | 3445 | 4000 |
EK ÖZELLİKLER | ||||
KABLOLAMA | ÜST/ALT BORUDAN DIŞARIDAN | ÜST/ALT BORUDAN İÇERİDEN | ÜST BORUDAN İÇERİDEN/ ALT BORUDAN DIŞARIDAN | ÜST/ALT BORUDAN DIŞARIDAN |
GEOMETRİ TABLOSU | YOK | YOK | VAR | VAR |
MAX DİŞLİ ORANI (HIZ) | 50 / 11 | 50 / 11 | 50 / 11 | 50 / 12 |
MİN DİŞLİ ORANI (YOKUŞ) | 34 / 25 | 34 / 32 | 34 / 30 | 30 / 25 |
Kısaca karşılaştıracak olursak,
KADRO
Kadroların hepsi alüminyum. Salcano kadrosu 6066 alaşımı, yani metal yorgunuğu (metal fatigue) az daha geç olur. 6061 kadro X yıl dayanıyorsa 6066 kadro X+1 yıl diyelim. (Salcano XRS040 modeli 6066 olduğu için bu modeli de 6066 diye tahmin ederek yazdım.) Kadronun seçimi biraz görselliğe bağlı. Ne ağırlıkları belli ne de ne kadar esnemez oldukları (pedala verdiğimiz gücü kayıpsız yola iletme yetenekleri). Bu seviyede o detaylar pek önemli değil sanırım.
MAŞA
Triban 520'nin maşası karbon kaplama (tamamen karbon değil), 675 gram ağırlığında. Diğer maşaların ağırlık bilgisi yok. B'twin güvenerek yazdıysa sanırım en hafif maşa bu bisiklettedir diye tahmin ediyorum.
VİTES ORANLARI
Triban 520'de ön vites üçlü. Ama bu yokuş çıkmada ya da en yüksek viteste hızlı gitmede diğerlerinden daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. Sadece vites sayısı 18'den 27'ye yükselmiş oluyor. Arkadaki en küçük dişli ne kadar küçükse o kadar hızlı gidebilirsiniz. Aynı şekilde büyük dişli ne kadar büyükse o kadar kolay yokuş çıkabilirsiniz. Mosso bu konuda öne çıkıyor. Bu bisikletle hem en yüksek hızınız fazla hem de yokuşlardaki en kolay vites kombinasyonuna sahip. Triban 520'nin arka dişlilerinin (kaset, ruble) Shimano marka olmadığını da belirtelim. Yokuş çıkmak en zor Salcano ile. (Ayrıca, pedalınızı 90 devir/dakika ile çevirirseniz max 52 kmh ile gidebilirsiniz. O kadar hızlı gitmeyin bence, güvenlik daha önemli.)
VİTES/FREN KOLLARI
Tüm bisikletlerde aynı kollar kullanılmış. Sora R3000 serisi. Sora'nın bundan bir önceki versiyonu 3500'dü, o modelde kablolar dışarıdan gidiyordu. Güncel modelde içten gidiyor.
FREN
Mosso ve Carraro Shimano Sora frenler kullanmış, Salcano ve B'twin ise Tektro frenler tercih etmiş. Burada kalite modele de bağlı olsa da, setin bozulmaması açısından Sora frenler tercih eden bisikletler tercihim.
JANT ÇEMBERİ
Mosso'da derin alüminyum jantlar kullanılmış. Ağırlık olarak kötü görünüş olarak çok iyi. Mosso dışındaki firmalar kendi markasız jantlarını kullanmış. Ağırlık mı şekil mi kişiye göre değişir. Yarım kilogramlık fark %7 eğimli 5 km'lik yokuşta 6 saniye fark ettiriyor. Tabi derin profilli jantlar yanal rüzgarlardan kolay etkileniyor. Kontrol zorlaşıyor.
JANT GÖBEĞİ
Bisikletin akıcılığına etkisi olan jant göbeklerinde Mosso Shimano kullanmış. Diğer markalar ise kendi markasız göbeklerini kullanmış. Burada kalite karşılaştırması yapmak zor. Shimano daha iyi olacak diye bir kaide yok. Markasız göbekler rulman üretiminde özelleşmiş firmalardan alındıysa belki daha iyidir. Bilemiyoruz.
LASTİK
Salcano'nun genişliğini de tahminen alırsak, tüm modellerde 25 mm lastik kullanılmış. Lastik kaliteleri için marka ve modellerin direkt karşılaştırması yapmak gerekiyor, bu da biraz ayrıntı.
AĞIRLIK
Salcano ve Carraro'nun ağırlıklarını bulamadım. Bilen varsa (54 cm kadro için) söylesin
FİYAT
Arkadaşlar Triban serisini övmüş ama fiyat olarak avantajını göremedim. Fiyatlar geçen seneye göre çok kötü. Örneğin Mosso'nun geçen yıl liste fiyatı 2600'müş forumda gördüğüm kadarıyla. 1360 TL artış!
GÖRSELLİK
Kişiden kişiye değişmekle beraber, görsel olarak hepimizin tahmin ettiği gibi Mosso ön planda. Kadronun görünümü modern aero kadrolar gibi. Tüm kablolar içeriden geçiyor. Aerodinamik olarak getirisi ne kadardır tartışılır tabi. Yokuş performansı düşük, düz yol ve iniş performansı iyi bir bisiklet diyebiliriz. Carraro'nun turkuaz rengi de çok hoşuma gitti.