Scudo Sports

Sora'dan 105'e Tecrübeleri bir alalım

amoush00

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2015
Mesaj
1.294
Tepki
1.025
Yaş
50
Şehir
Ankara
İsim
Emrah Çetintaş
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Geotech
Selam arkadaşlar..

Bisiklet'e, özellikle yol bisikletine iyice sardığım için artık belli bir süreden sonra belli ekipmanları değişim, ileriye doğru gitme isteği dizginlenemez bir hal alıyor.. Bu bağımda beni bilen arkadaşlar.. Yaw abi sen ne yaptın diyebilir.. Salcano xrs 040 ile başlayan yol maceram, geotech carborace karbon kadro almam ile başka bir boyut kazandı.. Sürüşlerim hızlandı ve bisikletten aldığım zevk arttı. Hatta alü bisiklet sağlam ama bir daha sürmem diyebileceğim bir hal aldı. Ama yeni bisiklette xrs 040 dan kalma sora set bulunmakta.. Şeytan bu ya kaşıyor.. Şimdi 105 sete geçip artı iki oran daha, daha seri geçişler ve biraz daha hafiflik olsun diyorum.. Tabii ki Sora giriş seviyesi bir grup set 105 ise 11 li sistemlerin başlangıcı yarı profesyonel bir grup set.. Amaç binme sıklığı gibi durumlar söz konusu.. Bu sene yaptığım bir kazadan dolayı grand fondo lar gitti ama seneye katılabilirim.. Yaklaşık senede 7000 8000 km yol yapıyorum.. Sizce almaya değer mi böyle bir set.. ? Yoksa önemli olan bisikletçinin kendisi ve sürüş müdür? Ne dersiniz? Diğer yandan başlangıç düzeyi bir bisiklet parası tutuyor.. Görüşleri alalım..!
 
  • Beğen
Tepkiler: dramorey
Scudo
@amoush00

Sizin de belirttiğiniz üzere asıl olan bisikletin motoru yani sürücüsünün performansıdır. Diğer taraftan, güçleri ve ağırlıkları eşit iki bisiklet sürücüsü arasındaki rekabette farkı belirleyen etkenler olarak sürüş tekniği ve donanımsal avantaj öne çıkar.

Donanımsal avantaj söz konusu olduğunda artık herkesin bildiği gibi en yüksek faydayı daha iyi bir jant seti sağlamaktadır. Jant setiniz sizi tatmin edebilecek noktada olduktan sonra çekiş sistemini yükseltmeyi düşünebilirsiniz.

Sora sistem başlangıç düzeyinde pekala iş görse de, söz konusu yarış şartları olduğunda sıkıntılar çıkarabilir. 105 serisi, özellikle 5800 grubu ise profesyonel kullanıcı haricinde hemen herkesin beklentilerine cevap verebilecek yeterlilikte bir sistemdir.

Jant seti ile beraber orta düzey bir bisiklet parasına mal olsa da, yarış koşmayı hedeflediniz için bu yükseltme boşuna olmayacaktır.
 
@amoush00 (link) şöyle bir setle güzel bir aynakolu harmanlayarak hesaplı birşeyler çıkartabilirsiniz. Benim bisikletim Tiagra 4600, kayınçom da 105 setli bir bisiklet var aralarında ne fark var derseniz daha yumuşak ve sessiz geçişler derim. Sora kullanmadığım için aralarında ki farklara birşey diyemem. Ayrıca Sti kollar tiagra da çok büyük küçük elli birisi olarak 105 kollarda daha rahat ettim.
 
Sora'dan ultegraya aynı bisiklette geçmiş biri olarak amaç performans ise bence değmez. Performans anlamında aynakol daha rijit ve set biraz daha hafif. Dolayısıyla çok büyük performans farkı yok.

Sert yokuslarda fark daha rahat hissediliyor.

Daha önemlisi çok farklı fren performansı, daha keyifli ve çabuk vites geçişleri ve daha ergonomik vites kolları elde ediyorsunuz. Bisikletin sürüş kalitesi artıyor.

Ama sahilde Maltepe Pendik yapicam ortalama hizim artar mı diyorsanız jant lastik vs bakın derim...
 
Shimano 105, Tiagra ve diğerlerine göre daha güzel vites geçişi sağlıyor. Görünüm bakımından içten kablolama, aynakol estetiği gibi yönleri de var. Frenlemede daha başarılı olduğu söyleniyor ama Shimano bunu aslında her yeni vites sistemi geliştirmesinde iddia! ediyor. Halbuki bütün fren bacakları aslında neredeyse tamamen aynı prensiple çalışıyor. Frenlemede Jant yüzeyinden sonra İyi bir fren pedinden ötesi yok.
Ben geçmenizi öneririm. Sonuçta faydadan ziyade bu bir zevk ve 105'in kaymak gibi geçişleri için bile bu zevke değer.

Neden Sram Rival düşünmüyorsunuz? 105'ten bir tık daha iyi, daha hafif, daha çok teknoloji içeriyor ve bence daha güzel.
 
Sığ bir yaklaşım olduğunu bilerek şu örnekle başlamak istiyorum ama en azından olayın farkında olan size yönelik değil de başkası için örnek teşkil edebilir. Uçuk olsun diye Ahmet Örken'i baz alalım ve altına xrs 040 sora veya microshiftli bir triban verelim, bizim altımızda da di2 veya sram etap grupsetli venge olsun. Ölümlü bir kaza olmadığı sürece sonuç bellidir :). Sadettin beyin vurguladığı üzere asıl yatırım yaşadığınız yer, kullanım stiliniz vb. etkenler dikkate alınarak jant setine yapılmalı. Ancak hiçbir zaman " hakkını veremeyeceksen alma"cılardan da olmadım. Zira bu iş kişisel bir tatmindir ve sonu yoktur. Bütçeniz musaitse hatta ultegra alın ancak mutlaka fark yaratacaktır ama soradan 105e geçtik diye büyük beklenti içine girmek yalnızca kesemize zarar verecektir.
 
Sora denilen rezil sistemi bulunduğu yerde derdest edip sorgusuz sualsiz sınırdışı etmek gerek. O derece sıtkım sıyrıldı. Pankart hazırlayıp shimano Co. önünde eylem yapacağım:
SO-RA COM-PO-NENT İS-TE-Mİ-YO-RUZ
 
Sporcu olmayan, performans sürüşü yapmayan herkes için grup seti değiştirmek lükstür ve gereklilik arz etmez kanımca. İyi bir jant seti almak, grup set almaktan aliyyülala olacaktır. Bence ilk hedefiniz iyi bir jant seti olsun.
 
@mehmetsunu benim sora şeyin bir kere bile yanlış geçiş yapmadı, saat gibi çalıştı ve hiç ayarı bozulmadı, şimdi ultegra'da iki defa ince ayar yapmam gerekti.

Ama ultegra vb kötü mü? Asla... Param olsa gene gider ultegra alırım...
 
@amoush00 Kafamda aynı sorularla sora dan 5800 e geçtim. ama nedeni soranın eskimiş olmasıydı.
Önce şunu söyleyeyim 105 set kendi gitmiyor:)
Fakat vitesler gerçekten takır takır geçiyor. Yani öyle tok ki geçişler, bazen yok yere vites atıyorum:)
Ben en çok yük altındaki performansını beğendim. Sorada yokuş yukarı vites atmaya korkuyordum, çatur çutur sesler, kanırtarak geçiyordu ancak. 105 de öyle bir sorun yok. Bir de elbette 9 lu sistemden 11 li sisteme geçmenin verdiği bir rahatlık var. Aralıkların geniş olması güven veriyor.

Sonuç olarak, eğer finansal durum müsaitse kesinlikle geçilir soradan 105' e. Ama aynı kadro aynı bacaklar ile bu sistemin inanılmaz farklar yaratmasını beklememek lazım, sadece işinizi biraz kolaylaştırıyor
 
Karbon kadroyu sora setle yeterince kullanmissiniz zaten :) artik 105e gecis vakyi bence. Madem bu is sizi mutlu ediyor, performans hedefliyorsunuz, 105 tam sizlik. En uzun omurlu, en dayanikli grup set olarak nam salmis bir settir 105 :)
 
@mehmetsunu
Güldüm. . Diğer arkadaşlar jant seti demiş rs 11 var şu anda. O da rs 10 dan sonra giriş düzeyi. Ama r500 den sonra daha iyi.. 105 i alırım ama belli bir zaman sonra. Bir yerden tık böyle güzel bi para düşerse hemen.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
niye shimano? ben olsam apex set alırım. oda heryerde bulunmuyor şuan 1100tl merlinde rival set. kelepirin allahı değilde nedir?
 
Campagnolo Athena bu modelide inceleyin isterseniz görüntü olarak diğerlerinden daha güzel bence performans olarakta birbirlerine denktirler diye düşünüyorum.
(link)
 
Benim kullandığım Sensium 300'de Tiagra 4700 var, eşimin Merida Scultura 4000'de 105 var.
105 vites geçişi olarak pamuk gibi geliyor, performans olarak bakarsak Tiagra 4700 bile son derece yeterli.
1.500 km oldu benim bisiklet, herhangi bir sorun olmadı Tiagra'da.
İmkan varsa 105 alınabilir, benim ilk değişikliğim jant olacak mesela ilerde.
Bence jant seti daha önemli.

Bu vites sistemlerinden ziyade amaç performans ise antrenman programının daha önemli olduğunu düşünüyorum.
Ben hobi kullanıcısının bir tık üstü yarış koşan kişilerinde altında, ortada bir kullanıcıyım diyebilirim. Ekipmanı çok kafaya takmamak lazım. :)
 
Bir arkadaşımdan az kullanılmış bir 105 set alacaktım. Nasip değilmiş. . ! Tr ekonomisi bir dengeye ulaşırsa fiyat konusunda tereddüt yaşamadan geçeriz bir ara. . :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Şu ana kadar MTB ile arka sram x7, ön sram x5 set ve yeni aldığım cyclocross umda full 105 set kullanma şansım oldu. Çoğunluğun da hemfikir olduğu gibi eğer profesyonel bir yarışçı değil iseniz aradaki farkları anlama şansınız yok. Çünkü saniyeler ile yarışmıyorsunuz. Gramların önemi yok. Neticede kendimden örnek verir isem bazen mtb ile tura çıktığımda toplam ağırlık herşey dahil 105 küsür kilogram'a çıkıyor. şimdi cyclocross ile bu oranı çok hafiflettim. Yani burada amaç önemli. Eğer yarışmayacak iseniz bu paraları boşuna di2 sistemlere, dura-ace sistemlere vermenin bir manası yok. 105 set inanılmaz akıcı, kusursuz ve hatasız bir set olduğunu söyleyebilirim. Tabiki çok dandik adı duyulmamış bir sistem ile zevk sürüşleriniz bile keder'e dönüşebilir. Bence önce amacı belirlemeli ve ona göre yatırım yapmalıyız. 105 set orta üst sınıfın tam ortasında yarış dışında herkezin ihtiyacını karşılıyabilecek bir set olduğunu söyleyebilirim. Sram x7 nin MTB sürüşlerimdeki performansıda bana 2500 km boyunca hiç bir sorun çıkartmadı. Bir kez "yok arkadaş ben artık bu dişli yuvalarını beğenmiyorum geçmeyeceğim işte" demedi. Söyleyebileceklerim bunlar. Herkeze bol pedallar.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Arkadaşların dediği gibi daha iyi vites setinin farkını 1- yokuşlarda bariz hissediyorsunuz. 2- 11'lis sistem olduğu için geçişler daha keskin ve konforlu oluyor. (burada aktrarıcı-ruble kalitesinden değil iki dişli arasındaki diş sayısı farkından bahsediyorum. hele 12-25 ruble ise geçişler yumoş yumoş oluyor.) Maddi gücünüz elverdiği sürece aradaki farka değer, ama elzem de değil.

Daha iyi bir jant seti ise performansı ve sürüş ekonomisini etkileyebilir.

Sizin durumda bir seçim yapmam gerekseydi sahsen hangisini daha avantajlı alabiliyorsam onu seçerim ama performans odaklı yaklaşsaydım da yeni jant kovalarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Sora ile şöyle bir tecrübem oladu.. İlk geldiğinde xrs 040 ın üzerindeydi.. zaten xrs 040 için o zaman için hit bir üründü.. Ön aktarıcı zor geçiyordu ve bir türlü ayar tutmadı.. şimdi geotech carborace kadroda kullanmaktayım.. Ön dişli değişimi daha rahatladı ama bazen şöyle bir sonuna kadar kolu ittirmem gerekiyor ki büyük aynakol dişlisine bir otursun.. Küçük dişliye gelmesinde sorun yok.. Ama biraz tık diye oturuyor.. Yani kolun hissiyatı biraz sertçe.. Arka ruble değişimlerinde hiç sıkıntı yaşamadım açıkçası.. Ara sıra ayar istiyor.. Tel gerginliği yüzünden.. Ben asıl ön değiştiricide akıcı bir değişim istiyorum.. Mesala ilk bisikletim b'twin rockrider 5.2 .. 8 li altus var.. ön aynakol b'twin'in kendi aynakolu.. walla şıkır şıkır.. :))) daha geçmem dediğini hatırlamıyorum..

Bu arada eğer alırsam şu anda 50 34 aynakol 25 11 ruble kullanıyorum.. Bunu 52 36 aynakola 11 28 ruble yapmayı düşünüyorum sizce nasıl bu oranlar.. Grand fondo lara katılma olasılığım var..

@İbrahim A. Mesala hangi jant setini önerirsiniz ? Şu anda Rs 11 var, belirtmiştim daha önce giriş seviyesi R500 lere göre daha iyi..
 
@amoush00

Tiagra kullanıyorum ve o ön aktarıcının geçmemekteki ısrarı ve sertliği yüzünden karbon kadroyu çatlattım. Ayar tutması için telin çok gergin olması gerekiyordu kadro dayanamadı malesef o gerginliğe. Ultegra ön aktarıcı aldım bir nebze düzelmiş olsada olay kollarda bitiyor.
Şimdi kadro değişimi bekliyorum ve kampanya gözetmekteyim 105 set alıcam. Sora, tiagra ve 105 bu 3 setide kullanmış biri olarak söylüyorum 105 inanılmaz rahat diğerlerine göre vites geçişlerini hissetmiyorsunuz frenler çok ama çok daha iyi diğer ikisine göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya ve amoush00
Geri