Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spacer'ları kaldırınca kollarımdaki baskı, ellerimdeki ağrı kayboldu.

Selam Tuncay,
Sanirim gidon bogazini asagiya almadan once oturus/durus/fit pozisyonunuzda hata vardi o yuzden agrilariniz oluyordu. Gordugum kadariyla seleniz cok onde, gidonu asagiya almaniz durusunuza/oturusunuza pozitif etkisi olmasi normal. Ama bunu test etmek icin 5km yeterli degil bence, daha uzun sure deneyin derim ben. Uzun sureli kullanimlarda (ozelikle droplardan tutunursaniz) hassas ! bolgelerinizde agri olusacaktir. Onun tedaviside ortasi delik seleler olacaktir. Ideal/rahat pozisyonda spacerlarin en ustunde olan gidondan, agresif/yaris pozisyonuna ( spacerlarin altinda olan gidon bogazi) gecen bir kullanici genelde gidon bogazini kisaltmasi gerekir. Karbon saft borusunu kesmeyi dusunenler icin gidon bogazi uzerinde ufak bir spacer bulunmasi kesinlikle tavsiye edilir ve muhakkak tork anahtari ile SIKISTIRMA yapmaniz gerekir. Trek karbon saft borusunu kesip ustte en az 5mm spacer kullanmazsaniz garantiyi iptal ediyor. Karbon saft borusunu kesip ustte spacer kullanmayip kirilan saft borulu bisikletlerin netten resimlerini bulabilirsiniz.

Keyifli surusler.
 
Scudo
Evet arkadaşlar bugün ayrıntılı test ettim sonuç harika.

Sonuç olarak yukarıdaki arkadaşında dediği doğruymuş

Bisiklet alınırken kıyafet gibi seçerek belli ölçülere göre alıyoruz zaten headtubeun belli bir yüksekliği var ek olarak gidonuda yüksek tutmak bu konforu azaltıyor olabilir zira ar ge sırasında hiç bir firmanın spacer kullandığını düşünmüyorum.

Slam That Stem diye boşuna bir site açılmamış, gerçekten kesinlikle yapılmalı. Ayrıca konuyu açıp bizi aydınlatan arkadaşa tekrar teşekkür ederim.

Sürerken açıların değiştiği çok belliydi, daha konforlu ve keyifli bir sürüş elde ettim. Neyse uzatmadan artılarını yazayım;

- Kesinlikle bileklere binen basınç azalıyor, konfor artıyor
- Titreşim ve darbe bir miktar azalıyor (hissedilir seviyede)
- Virajlarda bisikleti yatırmada çok daha iyi hakimiyet (normal sürüştede artan hakimiyet)
- Ayakta sürerken yada sprint atarken kadroyu sağa sola savurmak-oynatmak daha kolay
- Bayır çıkışları aynı şekilde daha rahat ve randımanlı
- Agresif ve bir miktar daha aerodinamik
- Daha iyi ağırlık dağılımı
- Sele kısmında her hangi bir olumsuz yanı yok

Kesinlikle diyebilirimki kadroyu tasarlayan mühendis spacerları işin içine katmamış :)
 
@Ozzgurr

Cevabınız için teşekkür ederim.

Selenin önde olmasının iki sebebi var. Bende göbek olduğundan bisikletin üzerine iyi eğilemiyorum dolayısı ile selenin üzerine doğru tam oturamıyorum. İkincisi, bisikletin kadrosu bana bir miktar büyük. Bu ikisinide toplayınca mecbur seleyi bir miktar öne almak zorunda kaldım.

Trek'in karbon şaft borusu hakkında söylediklerinizi okumuştum. Bendeki modelde şaft boyusu alüminyum olduğundan dolayı o konuda bir sıkıntı çekmedim.
 
Nedenini şöyle anlatayım.

Hani forumda bi efsane var ya. Büyük kadro daha rahat, küçük kadro daha sportif olur diye. Yok öyle bişey. Onu söyleyenler, kendilerine uygun boyda kadro kullanmayıp, doğru kullanıyormuş gibi göstermeleri kendilerini.

Sizin kadronuz size büyük biraz. Üstüne gidonu en üstte kullanınca zaten büyük olan kadroda gidonu daha da üste çekmiş oluyorsunuz. Bu da size uygun olmuyor.

Gidon en alta indiği zaman ise, bi boy küçük kadroda gidonun olması gerektiği yere iniyor. Yani, uygun pozisyona gelmiş oluyor.
 
Teşekkürler Gökhan. Şimdi bazı şeyler mantıklı gelmeye başladı evet.

Elime kısa gidon boğazı geçince onu da denemek istiyorum. Bakalım nasıl farkedecek.
 
Bilgilendirme için çok teşekkürler, uzunca süredir spacerleri alıp gidon boğazını ters çevirmeyi düşünüyordum, ama kararsızdım bu haftasonu ben de yapacağım bu işi...
 
@Tuncay Üner

Kısa boğazla ilgili şöyle bir şey tecrübem var benim.
Eğer şu anki boğaz normal geliyorsa, boğazı kısalttığınız zaman daha kambur bir oturma pozisyonu olacak. O da sırt ağrılarını arttıracak.

Eğer böyle öne çok uzanıyormuş hissi yoksa, daha kötü sonuçlanacaktır.
 
Merhaba arkadaşlar,

Konuyla uzaktan alakası olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm. Ayrıntılı vücut ölçülerini girince uygun kadro boyu, üst boru uzunluğu vs ayrıntılı sonuçlar çıkaran bir site vardı. Linkini hatırlayan var mı acaba?
 
@Gökhan Toros

Evet aslında dediğin gayet mantıklı. Şuan hiçbir problemim yok gibi gözüküyor.

3-4 cm bile nekadar farkediyor, gerçekten hayret verici. Seninde daha önce bahsettiğin gibi millet boşuna "body fitting" yaptırmıyormuş demek..
 
Body Geometry Fitting biraz farklı bir olay. Tartışılacak bir şey. Burada yapan bir Specialized mağazası var. Yaklaşık 170TL gibi bir fiyata geliyor TL olarak. Fakat sorun şu ki; sizi kendi geometrilerine sokmaya çalışıyorlar. Sizin ne kadar rahat ettiğinize vs. pek dikkat etmiyorlar. Ben sanıyordum ki 3-4 hafta sürecek bir olay. Her ayar değişikliğinden sonra gidip test yapacağız, benim hissettiklerime göre değiştirecekler. 2-3 saatte toplamda bitiyor işlem. Bu da hoşuma gitmedi benim.
 
bir önceki kadromda competitive nin ölçülerine uymaya çalışmıştım ancak droplardan tuttuğumda sanki sırtım kambur gibi kalıyordu, sanki gidon ile sele arasını yakınlaştırıp daha toplu bir duruş sağlıyor gibi gelmişti. yeni kadromada uygulamayı düşünüyorum ama sanki bununla daha rahat gibiyim sanki benim için yaratılmış :D
 
Vaktiyle çok verimli olmuş bir konuya bir ekleme de ben yapmak isterim. Yukarıdaki bazı mesajlarda çok güzel bilgiler var.
Bunların dışında bir diğer konu da gidonun yapısı. Kullanılan bisikletin kadro boyu, kişinin alt-üst beden ölçülerinden biri (özellikle üst beden) üst limitte kalıyorsa, bir başka ifadeyle iki beden arasında kalıp bir üst kadro boyunu tercih ettiniz diyelim.
Bir de bunun üzerine Spacerların tamamını alta alıp Rising gidon kullanırsanız bisikleti doğrudan kendinize bir boy büyük hale getirmiş oluyorsunuz.
Yalnızca kadro boyu değil bisiklet firmalarının oran-orantı düşünmeden ortaya çıkardığı geometriler de yok değil.

Bu tarz üst limitte yapılabilecek müdahaleler;
Gidon boğazı ters çevrilebilir
Gidon boğazı uzatılabilir
Spacer'lar düşürülebilir ve şaft borusu kesilebilir.
Riser gidon yerine tam düz bir flat bar tercih edilebilir.

Genel kanı gidon yükseldikçe konforun arttığı yönünde ancak gidonun yüksek-alçak olmasından ziyade bu müdahalelerin kadro boyunun vücudumuza uygunluğu ekseninde yapılması daha mantıklı.
Kadro geometrisi o kadar güzel bir konu ki BB yüksekliği, sele borusu açısı, krank kolu uzunluğu TT uzunluğu, Head Tube uzunluğu ve açısı, gidon boğazı uzunluğu, şaft borusu uzunluğu, gidon yükselme ve geri açısı sizin bisiklet üzerindeki duruşunuzu, performansınızı ve sağlığınızı doğrudan etkiliyor.

Şimdi ben bunları buraya neden yazdım? Çünkü bir ay bisiklet üzerinde ciddi kilometreler yapma fırsatım oldu ve bu sırada bir kaç yüz km'de bir kendi tarzıma ve fiziki özelliklerime göre ayarlama gereği duydum. Sizlerle de paylaşmak istedim. Keyifli bir konu. İyi forumlar.
 
Merhaba,

1.Bacak boyumuz üst bedene göre uzunsa ve iki boy arasında kaldıysak hangisine yönelmeliyiz?
2.Üst bedene yöneldiysek şayet gidona, gidon boğazına hangi işlemi yapmalıyız?
3. Alt bedene yöneldiysek bacak boyundan dolayı sele çok yükseleceğinden gidon çok mu aşağıda kalır?

Değerli forumdaşlarbu konuda bilgisi olan arkadaşlar yorum yazabilir mi?
 
Merhaba,

1.Bacak boyumuz üst bedene göre uzunsa ve iki boy arasında kaldıysak hangisine yönelmeliyiz?
2.Üst bedene yöneldiysek şayet gidona, gidon boğazına hangi işlemi yapmalıyız?
3. Alt bedene yöneldiysek bacak boyundan dolayı sele çok yükseleceğinden gidon çok mu aşağıda kalır?

Değerli forumdaşlarbu konuda bilgisi olan arkadaşlar yorum yazabilir mi?
Özür dileyerek başlayayım çünkü geometride pek bilgili değilim. Matematiğim hep kötüydü zaten ama konu bu değil. 😅
Yol bisikletinde dediğiniz gibi iki beden arasında kalıp büyüğü seçtim ben. Genelde bir ağrım sızım olmuyor. İlk zamanlar bilek ağrısı oluyordu ama geçti.
 
Geri