Scudo Sports

spd pedal şart mı

Spd nin öyle akıl almaz performanslar sağladığı konusuna katılmıyorum. Elbette artırıyor ama bu %30 gibi bir rakam olduğunu sanmıyorum. Spd nin bana faydası daha konforlu bir sürüş sağlamak oldu. Hızımda yine çok fazla bir artış olmadı. Ayağım herzaman doğru pozisyonda, arka bacak kaslarımı da çalıştırıyor böylece dize fazla yük binmiyor, çukurlardan felan geçerken daha az hasar yiyorum, ayağım pedaldan kaymıyor vs gibi söyleyebilirim faydalarını.
 
Scudo
@Derya Keçeci

Dediklerinize katılıyorum Derya Bey. Bir çok kez bir ayağıma giren kramp sebebinden ötürü onlarca kilometre yolu tek ayakla gittiğim oldu.
 
Derya abi yazmis bir iki cumle de ben ekleyeyim.oncelikle o yuzde otuzu unutun yok oyle bir etkisi kim var diyorsa ozelden konusalim curutuvereyim hemen.

Diger onemli mevzu da spd pedal kullananlarin cok cok buyuk bir bolumu iste buna yuzde verebilirim yuzde seksen ila doksani pedal cevirmeyi bilmedigi icin spd pedaldan hicbir verim alamaz aldigini zanneder.egerki dogru antremanlari uygulayarak dairesel cevirmeyi yapamiyorsaniz spd pedalin bisiklete butunlesik olmanin verdigi hazdan baska hicbir faydasi yoktur.O spd pedal alip ta bir haftada bir ayda soyle performans artti boyle iyi soyle iyi yazan arkadaslara emin olun bu isi dogru yapanlarin hepsi okuyup gulup geciyor.cunku dogru pedal cevirmenin sadece kilitli pedala gecip bir haftada bir ayda ogrenilmeyecegini yaptiklari antremanlari dusunup yazilani ona gore degerlendiriyorlar.

O yuzden bir oran veya bir bilgi yazmadan once gulunc duruma dusmemek icin biraz dusunun derim.

Herkese iyi forumlar....
 
yazılanlara ilaveten; spd ayakkabılar sert yapıda oluyor ve pedala güç uyguladığınızda esnemiyor.
normal bir spor ayakkabıyla pedala bastığınızda ayağınızın yanlara doğru alabildiğine yayıldığını görebilirsiniz.
bu hem ayakta gereksiz ağrılara, uyuşmalara vs. sebep olur hem de uyguladığınız gücün bir kısmının boşa gittiği anlamına gelir. spd'de minimum güç kaybı oluyor.
fakat öyle %30 performans artışı falan doğru değil. bunu bir yüzdeye vurmak da gereksiz.
spd ayağınızın doğru noktasıyla pedala basmanızı, çekme kuvveti uygulamanızı, gücünüzü daha az kayıpla bisiklete aktarmanızı sağlar. tüm bunların sürüşünüze nasıl katkı sağladığı size bağlıdır.
 
Ani frenlerde takla riskinde ne oluyor onu çok merak ediyorum.
Bir çok kez bisiklet taklaya meyillendiğinde ayaklarımın üzerine düşerek kurtuldum. Bisikletle direkt takla atmayı düşünemiyorum.
 
@Yunus Emree

takla atmak cok kolay olmasa gerek ön tekeri kilitlemek gerekiyor biraz tedbirli olunursa birşey olmaz diye düşünüyorum veya şöyle bir video var
ağırlığı arkaya veriyorlar biraz arka teker havalanıyor ama takla olmuyor bunu oğrenmek lazım
 
@Cem Bayıll
Her yerde geriye ağırlık verilemiyor işte.
 
"Bisiklette zor durumda pedalla kilitli kalmak" düşünüldüğü kadar kötü bir durum değil. Eğer sertlik ayarını aşırı sert kullanmıyorsanız (normalde sürüşte pedalın ayağınızdan kurtulmasını engelleyecek kadar sertlik yeterlidir, daha fazlasının bir faydası olmaz), zaten çok sıkmadıysanız takla gibi bir durumda ayağınız kendiliğinden kurtuluyor pedaldan :). Ben spd pedala geçerken sertliği en düşük ayara ayarlamıştım, daha sonra sertleştirme ihtiyacı duymadım.
En güzeli takla atmayacak şekilde bisiklet kullanmak, bu sizin elinizde. :)
%30 performans artışı kesinlikle sağlamaz. Ama fayda sağlar, başlıca 3 büyük faydası var
1) Ayakta pedal çevirmek kesinlikle daha kolay oluyor.
2) Pedallardan ayağın kaymasını engelliyor. Bu özellikle hafif ıslak koşullarda çok fayda sağlıyor.
3) Bacağınızın arka kaslarını da kullanıyorsunuz, ama bunun asıl etkisi bisikleti arka kaslarla ileriye götürmek olarak değil. Yukarıda Ferhat Bey'in de bahsettiği doğru pedal çevirme tekniği ile alakalı. Normalde platform pedalda iki ayağınız birden pedaldan kurtulmasın diye güç uygulamak zorunda. Bu durumda sağ ayağınızla pedal basarken ister istemez sol ayağınızı da basıyorsunuz, ve sağ ayakla uyguladığınız gücün bir kısmı sol ayağınızı havaya kaldırmaya (bisikleti ileri götürmeye değil) harcanıyor. Kilitli pedalla dairesel çevirme hareketi ve diğer ayağı hafif çekme (aktif kaldırma) yaparsanız basan ayağınızın uyguladığı gücün %100'ü bisikleti ileri götürmeye harcanıyor, farkın çoğu buradan geliyor. Ama o da dramatik bir fark değil ve doğru teknikle pedal çevirmezseniz spd olsa bile bir faydası olmaz.
Son görüş de, ben de geçmeden korkuyordum, pedaldan ayağımı kurtarabilir miyim, trafikte yana devrilir miyim, alışabilir miyim vs diye.
İlk geçişte toplam 2-3 saatlik bir dikkat etme evresi oldu, onun dışında hiçbir sorun yaşamadım, yoğun trafikte bile kullanıyorum. Ama bir türlü alışamayanlar da var, en güzeli denemek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
Artılarını ve eksilerini okuduktan sonra, hazır pedalımdan da garip sesler gelmeye başlamışken bir çılgınlık edip ayakkabı ve pedal siparişi verdim geçen hafta. Bugün yarın elime ulaşmasını bekliyorum.

Açıkçası ben de daha önce SPD pedal hakkında okuduğum yazılarda %30 performans arttırmayla alakalı notlar görmüştüm ama zaten kullananlar bu tezi bir çok kere çürütmüşler. Benim tercih etme sebebim -okuduğum yazıların etkisiyle- özellikle yokuşlarda gücümü daha ekonomik kullanabileceğimi düşünmem ve dizlere daha az yük binmesi. Performans gibi bir derdim yok ama daha sağlıklı bir sürüş derdim var. Bunu da ne kadar sağlar, kullanmaya başladıktan sonra göreceğiz.
 
Geri