"Bisiklette zor durumda pedalla kilitli kalmak" düşünüldüğü kadar kötü bir durum değil. Eğer sertlik ayarını aşırı sert kullanmıyorsanız (normalde sürüşte pedalın ayağınızdan kurtulmasını engelleyecek kadar sertlik yeterlidir, daha fazlasının bir faydası olmaz), zaten çok sıkmadıysanız takla gibi bir durumda ayağınız kendiliğinden kurtuluyor pedaldan
. Ben spd pedala geçerken sertliği en düşük ayara ayarlamıştım, daha sonra sertleştirme ihtiyacı duymadım.
En güzeli takla atmayacak şekilde bisiklet kullanmak, bu sizin elinizde.
%30 performans artışı kesinlikle sağlamaz. Ama fayda sağlar, başlıca 3 büyük faydası var
1) Ayakta pedal çevirmek kesinlikle daha kolay oluyor.
2) Pedallardan ayağın kaymasını engelliyor. Bu özellikle hafif ıslak koşullarda çok fayda sağlıyor.
3) Bacağınızın arka kaslarını da kullanıyorsunuz, ama bunun asıl etkisi bisikleti arka kaslarla ileriye götürmek olarak değil. Yukarıda Ferhat Bey'in de bahsettiği doğru pedal çevirme tekniği ile alakalı. Normalde platform pedalda iki ayağınız birden pedaldan kurtulmasın diye güç uygulamak zorunda. Bu durumda sağ ayağınızla pedal basarken ister istemez sol ayağınızı da basıyorsunuz, ve sağ ayakla uyguladığınız gücün bir kısmı sol ayağınızı havaya kaldırmaya (bisikleti ileri götürmeye değil) harcanıyor. Kilitli pedalla dairesel çevirme hareketi ve diğer ayağı hafif çekme (aktif kaldırma) yaparsanız basan ayağınızın uyguladığı gücün %100'ü bisikleti ileri götürmeye harcanıyor, farkın çoğu buradan geliyor. Ama o da dramatik bir fark değil ve doğru teknikle pedal çevirmezseniz spd olsa bile bir faydası olmaz.
Son görüş de, ben de geçmeden korkuyordum, pedaldan ayağımı kurtarabilir miyim, trafikte yana devrilir miyim, alışabilir miyim vs diye.
İlk geçişte toplam 2-3 saatlik bir dikkat etme evresi oldu, onun dışında hiçbir sorun yaşamadım, yoğun trafikte bile kullanıyorum. Ama bir türlü alışamayanlar da var, en güzeli denemek.